Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz Apollyon #221 üzenetére

    Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?
    Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?
    Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?
    Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?
    Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?

    Még egy érdekesség. Amikor a piacra dobták a sok-sok col fölötti HD tévéket, az emberek rohantak megvenni. Amikor megkérdezték, hogy mégis miért vették, amikor egy szemmel nem tud többet, mint a korábbi tévéjük, azt felelték rá, hogy „azért, mert nagy”. Gyorsétteremben egyre növekednek az adagok. Valójában az embernek nincs szüksége óriás gyrosra, vagy literes kólára, de ha csak 10% a normál és a nagy között a különbözet, akkor is megveszi a nagyot, ha a végét a kukába dobja. A kereskedő pedig örül, mert neki az az érdeke, hogy minél többet adjon el.

    Ugyanez a helyzet az akciókkal. Az emberek szeretik és igénylik, akkor is, amikor mindenki tudja, hogy valójában nem nyer vele semmit. Volt olyan, aki meg akarta reformálni a kereskedelmet, és megszüntette az áruházban az akciókat. Cserébe annyival lejjebb szállította az árakat, mintha akció lenne. Az eredmény az lett, hogy a bolt forgalma jelentősen csökkent, annak ellenére is, hogy az árak tartósan alacsonyabban voltak tartva, mint akció nélkül. A vezetés pedig belebukott az újításba.

    Az ember szereti az illúziót. Az akció épp ezt adja meg neki. És az ember szeret fizetni egy kis illúzióért. ;)

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák