Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Vesa #80 üzenetére

    "Bár az általad felsoroltak közül számos esetben nem értek egyet az előnyökkel, különös tekintettel a "nem kell vacakolni az összerakással" részre"

    Ha mondjuk szakkört vagy hasonlót tartanál tíz gyereknek, akkor ezt minden bizonnyal átértékelnéd.
    És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.

    "Valójában a programozási részen is hibázik a koncepció, mivel ezen a módon nem tanul meg programozni a gyerek. Ugye azzal, hogy slidereket huzigál egy telefonon, még nem lesz fogalma a változókról, algoritmusokról, ciklusokról, stb."

    Nem olvastam semmi konkrétat a programozási nyelvüket, de a látottak alapján (meg ez említett erős logós múlt alapján) valami olyan lehet, mint a Scratch (gyakorlatilag modernkori Logo), márpedig abban vannak ciklusok, változók, miegyebek.

    DRM is theft

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Vesa #80 üzenetére

    Láttad már a Blockly-t? Ott is csak puzzle elemeket pakolgatsz, mégis van ciklus is, elágaztatás is meg változó is. Ha megnézed a hírben a képeket, ott is látszik, hogy vannak változók.

    Középiskolai biológia és informatika tanárként mondom, hogy művészeti órák igen is kellenek az oktatásba. Nem biztos, hogy a jelenlegi formában, de nagyon nagy baj, hogy az egész heti egy rajz és/vagy ének órára redukálódott az évek során.
    Több osztályban is kipróbáltam, hogy megmutattam a szövegszerkesztő alakzatainak alapvető kezelését, majd azt mondtam, hogy most tessék bármit rajzolni. Összesen született vagy három értékelhető mű.
    Ezrével kerülnek ki a diákok minden évben az iskolákból úgy, hogy nem volt lehetőségük a kreativitásukat fejleszteni.

  • azbest

    félisten

    válasz Vesa #80 üzenetére

    Sok olyan komoly eszköz van, ahol dobozokat kell összekötögetni és mégsem játék, például
    VisiQuest / Khoros . Más területen pedig a GnuRadio-t hozhatnám példának. De persze vannak olyan programozási nyelvek is, amelyek nem programozók számára készültek, hanem adott terület szakembere tudja leírni a gép számára a szakmai feladatot. (pl prolog, matlab)

    Gyerekek számára pedig nincs is jobb annál, hogy egyszerű vizuális elemekként tudják bemutatni a különböző műveleteket. Később, ha tényleg programozni akar, akkor rá fog ismerni hamar, hogy mi hagyományos megfelelője a grafikus kötözgetésnek. :)

Új hozzászólás Aktív témák