Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz dabadab #35 üzenetére

    A gyengébbek kedvéért pedig direkt odaírtam, hogy a klasszikus értelemben.

    ivana: ld. fent. S attól, mert például a szakkönyveket is olvasni kell, attól szeretnem kell vagy mi? Persze, egyébként kellenek a gimnazisták is, különben kitől kérném a burgert közepes krumplival, kólával ;]

    [ Szerkesztve ]

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #55 üzenetére

    azt ugye tudod, hogy sok gimiben nem tanítanak aktuális történelmet, merthogy az "még nincs feldolgozva".
    tehát pl. a fékek és egyensúlyok rendszerét pont nem gimiből, érettségire fogod megtanulni.

    ez még nem zárja ki, hogy a történelemtanítás csődjéről szóló állításod igaz legyen. az viszont egyértelmű, hogy az irodalomoktatás a gyerekek olvasásra szoktatása terén orbitálisan megbukott, hála azoknak az ősöreg sznoboknak, akik nem hajlandók kiengedni a kezükből a hatalmat ezen a téren.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz dabadab #55 üzenetére

    Verne Gyula francia volt? (És tényleg, hála a Wikinek és a z'internetnek...) Sose feltételeztem volna. Ennyit rólam, meg a humán tárgyak oktatásáról...
    Azt is letagadhatnám, hogy jártam töri és irodalom órákra, pedig amúgy 4-es átlaggal végeztem el a sulit, nem szartam bele jobban az átlagnál. :B
    A mai napig rejtély számomra, hogy mondjuk a szülők miként fújják fejből a kötelezőket évtizedekkel később is, míg én szinte a címüket se tudom felidézni.

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #55 üzenetére

    Fura dolog, én is úgy olvastam el több tucatnyi Verne könyvet gyerekkoromban, hogy abban a tudatban voltam, hogy magyar volt és csak pár éve jöttem rá, hogy nem. Na bumm, ha magyar órán Verne, Dumas, J.F. Cooper vagy Arthur Conan Doyle könyvei lettek volna a "kötelezők", akkor nem lettem volna tévedésben. Ezek az írók sokkal többet adtak nekem, mint az összes kötelező, amellett hogy imádtam Jókai vagy épp Fekete István regényeit. De elég sok magyar és orosz író regényeit is olvastam, amiket imádtam. Ott volt például László Endre Szíriusz kapitány sorozata, ami abszolút egy nívón volt a legjobb külföldi Sci-fi könyvekkel...és pont hogy gyerekeknek való, mert egy csapat gyerek kalandjairól szól a távoli jövőben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Vesa

    veterán

    válasz dabadab #78 üzenetére

    Nem flame indítónak szántam a véleményemet, nyilván lehetnek előnyei a lego-val szemben. Bár az általad felsoroltak közül számos esetben nem értek egyet az előnyökkel, különös tekintettel a "nem kell vacakolni az összerakással" részre. Szerintem a lego legnagyobb előnye -akár ezzel szemben is-, hogy a kitűzött célok, problémák megoldásához egyedi robotok építhetők, ezzel jelentősen kitolva egyrészt a lehetséges problémák körét, másrészt a kreativitást is. Ezzel szemben a Codi egy fix eszköz, ami lényegesen korlátoltabb felhasználást tesz csak lehetővé.

    Valójában a programozási részen is hibázik a koncepció, mivel ezen a módon nem tanul meg programozni a gyerek. Ugye azzal, hogy slidereket huzigál egy telefonon, még nem lesz fogalma a változókról, algoritmusokról, ciklusokról, stb. Ezért én ezt az egészet egy telefonnal távirányítható játéknak látom, ami persze lényegesen több egy sima távirányítós játéknál, de digitális írástudást ilyen módon nem fog oktatni. Legalább is, a megismert formában nem hiszem...

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz dabadab #82 üzenetére

    dabadab

    Szakkör esetén, vagy ha limitált az időkeret, akkor eleve egy összerakott Lego-t használhat az oktató -hiszen nem kötelező minden alkalommal nulláról összerakni valamit-, ráadásul egy ilyen alap rover megépítése nem sok idő, tehát ez önmagában nekem nem érv a Codie mellett.

    És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.

    Ez nyilván attól is függ, milt szeretne oktatni az ember. Nálam a Lego NXT legnagyobb előnye, hogy komplett folyamatot lehet vele oktatni. Először kitűzzük a célt, megtervezzük a célnak legmegfelelőbb hardvert (robotot), megépítjük, programozzuk... Hogy oldasz meg a Codie-val pl. egy olyan feladatot, ahol robot karra van szükség? Vagy olyat, ahol a robotnak egy zsinóron kell függeszkedve haladni a célja eléréséig? Vagy pl. tűzoltó robotot, ahol a cél a mécses lángjának eloltása? Ha nem tudok építkezni, mert adott a hardver, akkor ezeket eleve el lehet felejteni. Így a gyereket nem lehet a teljes probléma megoldásának mikéntjére rávezetni, mert a programozás csak egyetlen szelete a cél elérésének!
    Azt viszont elfogadom termsézetesen, hogy tisztán alap programozási célnak megfelelhet. De még mindig nem látom át, ebben mi a forradalmi a sokkal fejlettebb NXT-hez képest? mi indokolná, hogy ezt szerezze be bárki? Az árát leszámítva, bár a régebbi NXT-k vagy akár a korai RCX-es verziók már sokkal olcsóbban beszerezhetők az EV3-nál.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz dabadab #90 üzenetére

    Itt picit azért ferdítesz, hiszen a lényeg az, hogy óra előtt is összerakhatja a tanár. :-) Vagy akár az egyik szakkör telhet azzal, hogy megépítenek a gyerekek mittomén 10db rovert, utána kb. kapnak egy kvázi Codie-t (hardveres szempontból), innentől viszont akár egész évben hozzá sem kell nyúlni, lehet tisztán csak programozni.

    A Lego gyári szoftvere gyerekeknek készült, ebben egyébként szerintem hasonlatos a Codie -eddig megismert- rendszeréhez. Ikonos, átlátható GUI, cserébe nyilván valamilyen szinten korlátozott.
    Ugyanakkor a community meglehetősen erős, számos "rendes" programnyelv létezik hozzá (pl. Robot C, LejOS NXT, Matlab, C_NXT stb.). Felsoroni is nehéz, annyi van. Némelyik egészen profi.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz dabadab #94 üzenetére

    Igen, de amíg a Lego esetén lehetőséged van fixen, tehát "Codie szerűen" is dolgozni (előre összeraksz egy hasonló botot, és soha többet nem nyúlsz hozzá csak programozod), addig a Codie korlátait nem tudod semmilyen módon átlépni!

    Ugyanakkor semmi olyasmi, ami komolyan hasonlítana ahhoz, amit a Codie-sok csinálnak.

    Nem is kell, hogy hsaonlítson! Az a lényeg, hogy mennyire jól használható! Mivel a Lego-hoz legalább 15-féle programnyelv létezik, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt.

    Egyébként sem értem igazán, hogy a Codie esetén miért beszélünk kijelentő módban kitűnő szoftverről? Nincs még készen, egyelőre egy rövid videót láttunk róla amiben ikonokat és slidereket kell huzigálni. Hasonlóan, mint a lego Robolab szoftverében...

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz dabadab #97 üzenetére

    Tableten nem tudom melyik fut, de a Robolab GUI is ikonos, drag & drop, blokkokból épül fel ami tetszőlegesen pakolgatható, ott is slidereket kell tologatni stb.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák