Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mjani1172

    addikt

    válasz calocsay #320 üzenetére

    "Olyan viszont van, hogy valaki nem szeretne fizetni jogdíjat a saját videói után, és inkább az eu-ból rendel telefont. Ettől ez egy jottányit se lesz kevésbé hivatalos. Az artisjust mikor fog Michael Jackson elő rokonainak egy árva centet is utalni, ha netán rámásolom mp3-ba a memoriakartyara a Billy jeant? Az életbe soha. Kb annyira fair dolog ez,mint a kamara tagsági díj. Ezt a kettőt amelyik párt beszüntetnè, választásokat nyerne vele,annyira nyilvánvaló a valódi célja ezeknek. "

    Igen ezek nagyon érdekes dolgok, és igazak is.De ez már politika.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz calocsay #320 üzenetére

    "Senkinek sincs kizárólagos forgalmazási joga Nokia telefonokra idehaza, ez mese habbal."

    Ühümm, nyilván hazudok, de te erre rávilágítasz. Nagyon rendes tőled. Ráadásul tele van érvekkel az állításod. Perfekt.

    Tök evidens, hogy "mese habbal", nyilván ezért baromi fontos egy-egy disztribútornak, hogy megállapodjon a gyártókkal és azok helyi képviseletével akár kizárólagos forgalmazásról. Ők mind hülyék, ez nyilvánvaló.

    Hogy az Artisjus micsoda és miért van, az tök másik téma és tök jogosan cseszi fel az embert, de ettől még nem megkerülhető, hogy van.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • mjani1172

    addikt

    válasz calocsay #324 üzenetére

    Tőlem ne kérj elnézést, nincs is miért,nem bántottál meg! :)

    [ Szerkesztve ]

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz calocsay #327 üzenetére

    Nézd, értem, hogy a józan logikát próbálod érvek mentén felsorakoztatni, de attól még a disztribútor és a kizárólagos magyar forgalmazó fogalma létezik és jelen van.

    Ez - bár ezt már leírtam egyszer - a következőképpen néz ki:
    1. A gyártónak van hivatalos képviselete itthon (Samsung, Sony, LG, ASUS, Huawei), ahol alkalmazottak foglalkoznak az értékesítési csatornák kezelésével (alapvetően online, operátori és open market), a készlet a gyárból jön, logisztikázzák, vámolják, fizetik a terheket, tárgyalnak a forgalmazókkal, van szerviz, support, garancia, magyar nyelv, magyar hálózatokra (is) van optimalizálva, magyar manual van a dobozban, ilyesmi.
    2. A gyártó nem tart fenn (akkora) képviseletet itthon - keres egy disztribútort, akinek megvannak azok az eszközei, amik neki nincsenek: kapcsolat a viszonteladókkal, logisztikázás, készletezés, papírmunka, marketing! toolok

    Ami nem ezen keresztül megy, az nem hivatalos. A hivatalos forgalmazásban piacra kerülő termékre magyar jogszabályoknak megfelelő jótállás vonatkozik, magyar szervizpartnerrel és a magyar terhek megfizetésével.

    Ettől még természetesen lehet venni máshonnan terméket. Mindenkire rá van bízva, hogy mennyi kockázatot hajlandó vállalni ezzel. És még egy dolog: de, a szolgáltató adott esetben a disztribútorral állapodik meg. A Telenor sem Pekinggel tárgyalt a Xiaomi kapcsán, hanem az Ingrammal.

    Létezik kizárólagos forgalmazás, meg olyan is, hogy forgalmazási jog. A kizárólagosság arról szól, hogy mondjuk egy Mediamarkt nem is állapodhat meg XYZ Kft-vel, hogy vesznek 1000 db Nokia 8-at ocsóér, mert a gyártó és a kizárólagos forgalmazó kipereli belőlük a szart is. Nem kizárólagos esetben nyilván nem erről van szó.

    Ezt az egészet tekinthetjük túl bonyolultnak, vagy logikátlannak, vagy adott esetben költségnövelőnek. De ettől még így van. Nekünk van kapcsolatunk nem egy, nem kettő gyártóval, disztribútorral és viszonteladóval is. Nem a levegőbe beszélek, igazából nem tudom, hogy miért akarod kétségbe vonni az általam írottakat azzal, hogy a "Bravophone oldalán nincs erről semmi". A Bravophone tökre nem akar a végfelhasználókkal semmit sem kezdeni, ők B2B cég. Nagyker.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz calocsay #331 üzenetére

    Nem. A MediaMarktban, a szolgáltatónál, meg az Edigitalban van hitel. A sarki GSM-ben pedig nincs.

    És ezért konkrétan a többszörösét adják el ezek a láncok és operátorok annak, amit az akármilyen importból idetalicskázott termékek eladásai képviselnek.

    Ha te be akarsz törni a magyar piacra (sikerrel), akkor a következő utakat járhatod be:
    1. bekerülsz operátorhoz. onnantól hátradőlhetsz, lesz eladás szépen
    2. szerződsz egy disztribútorral. ők elvileg beviszik a cuccod a nagyobb láncokhoz, kiteszik a polcra, intézik a marketinget, neked csak a lóvét kell adnod
    3. megoldod az egészet magad, tolod bele a pénzt, lenyomod az árakat, marketing, social, youtube, viral, ha jól csinálod, akkor lesz nyereség, de melós

    Szóval egy csomó indok van amellett is, hogy disztribútorral szerződik egy gyártó, vagy egy képviselet.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz calocsay #344 üzenetére

    Itthon nincs kultúrája a hitelkártyának. Nekem sincs, a családban sincs.
    Az áruhitel viszont úgy pörög, mintha örökélet+ingyen sör lenne. Tényleg.

    Hidd el, hogy értem, hogy a józan logika alapján mindenre van magyarázat, de a piac nem így működik. Az egységsugarú júzer szolgáltatónál vesz telefont, mert "olcsóbb", meg hitelre, mert "nem kell az egészet rögtön kifizetni".

    Ez tény.

    Elég sokat találkozom és beszélgetek különféle piaci szereplőkkel, hidd el, hogy van rálátásom.

    Nekem speciel azért nem adnak hitelkártyát, mert nem vagyok alkalmazott.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • elekreg

    tag

    válasz calocsay #343 üzenetére

    Elég rosszul matekozol, több tekintetben is.
    A szolgáltatónál ha aláírsz hűséget 19000 Ft körüli díjcsomagra, akkor az a 200000 Ft körüli készülék legfeljebb a harmadába fog kerülni, de jobb esetben még annyiba sem, akár 0 Ft is lehet, most is van ilyen a palettában, tehát annyit levonhatsz nyugodtan a konstrukcióból.
    Amely telefont nem a szolgáltatónál veszed, abba nem kell SIM kártya, havonta nem fogsz költeni semennyit előfizetésre? (Annyival illene számolni, amennyivel a szolgáltatósnál teszed, mert az ember a használati szokásai alapján választ olyan díjcsomagot, ami megéri neki, függetlenül attól, hogy az ahhoz használt aktuális készüléket hol vásárolja. Aki csak azért ír alá hűséget drágább díjcsomagra, hogy a készüléket olcsóbban megkapja, az meg is érdemli, de ne azzal számoljunk már, nem az az ideális állapot!)
    Szóval egyáltalán nem biztos, hogy a szolgáltatós készülék + előfizetés többe kerül, mint a nem szolgáltatós telefon + előfizetés, készüléke és előfizetése, illetve konstrukciója válogatja.
    A Nokia 8 esetén nem tudom pontosan levezetni, mert a szolgáltatómnál nem kapható (én sem ott vettem, hanem máshol, ráadásul még a hazai hivatalos megjelenés előtt, szóval...), de a hasonló árú telefonokat nézve, még valamennyivel olcsóbban is jönnék ki adott díjcsomag ára x 24 hónap + a szolgáltatós készülék kedvezményes árának (amennyiért a 2 év hűségre kapnám) összegével, mint az adott díjcsomag ára x 24 hónap + a kintről, a hazai hivatalos forgalmazói árnál olcsóbban behozott készülék árának összege.

    Bog: Bizony, többségben vannak azok, akik a szolgáltatónál vásárolnak készüléket, és ennek oka a kamatmentes részletfizetési lehetőség is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák