Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Shyciii #12 üzenetére

    Tiszta mázli, hogy nem vagyok iskolázott, mert akkor azonnal feltűnt volna az a gusztustalan személyeskedés, ami átszövi a posztodat. De mivel szerencsére iskolázatlan vagyok, észre sem vettem... :P

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Shyciii #12 üzenetére

    1. A csillagászok munkája nincs veszélyben.
    2. A Starlink jelenleg béta verziós kísérleti szolgáltatás, ami már most átlag 60-100mbite netet ad, szerintem nézz utána az adls-nek, mert úgy tűnik fogalmad sincs róla, hogy mi az.
    3. A sok milliárd dollárt a rendszer fenntartására kell beleölni összesen, amit kb. egy év alatt képes lesz kitermelni.
    4. Hogy mi a felesleges, az majd idővel kiderül. Az egész Földön elérhető internet, a 100%-ban újrahasznosítható rakéta és az elektromos autózás mindenesetre nem az.

  • Ezekiell

    veterán

    válasz Shyciii #32 üzenetére

    Simán csak gyorsabb és nagyobb a szája, mint kellene, lásd lélegeztetőgépes történet, meg barlangmentős történet, meg lehetne sorolni..

    Ettől még marha fontos, amit csinál, és ténylegesen előbb viszi az emberiséget - de azért kezeljük a helyén a faszit :)

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Shyciii #24 üzenetére

    "Nyilván, hisz magad is csillagász vagy, így tudod cáfolni a sok csillagász aggodalmát"

    Ha nem kattintásvadász bulvárcikkekből tájékozódnál, akkor tudhatnád, hogy a csillagászok által felvetett problémákon aktívan dolgoznak és a többség aggodalmát megnyugtatóan eloszlatták, csak ugye az nem hangzik olyan jól, mint a csillagászok nevében fröcsögni.

    "Már amikor épp működik, és nem shutdownolta le magát, vagy épp abban a hőmérséklet tartományban vagyunk, ahol képes normálisan működni, vagy épp nincsen nagy szél, eső, homokvihar stb."

    "Better than nothing beta" így hívják a jelenlegi tesztfázist. Majd akkor beszélgessünk a Starlink működésének megbízhatóságáról, amikor a rendszert élesben beüzemelik.

    "Én már régen is azt tanultam, hogy egy rendszer fenntartásához magát a rendszert meg kell alkotni, majd tesztelni, javításokat végezni (ezt kb jópár körben újra és újra), ami igen komoly K+F költségekkel jár. "

    És ezeknek a finanszírozása biztosított. Jelenleg több befektető jelentkezik a Starlinkre, mint ahánynak a pénzét egyáltalán elfogadják. Az a 20-30 milliárd, amit Musk említett és az IT bulvársajtó felkapott a teljes rendszer üzemelésének és karbantartásának a költsége hosszabb távon.

    "Az egész földön elérhető internet jelenleg egy álom, egy vízió, nem több."

    Meg egy kiépítés alatt lévő szolgáltatás.

    "Lásd fent a problémákat, ami jelenleg egyhamar nem lesz kiküszöbölve"

    Honnan veszed, hogy nem lesz egyhamar kiküszöbölve?

    " Az elektromos autózást egyelőre hagyjuk. A környezetet károsító hatása egyelőre igen komoly mértékű lesz pár évtizeden belül. "

    Nem az volt a kérdés, hogy szereted-e az elektromos autózást, hanem hogy felesleges-e.

    "Személyes megjegyzés: másnak írod hogy ha lenne minimális fogalma a témáról, közben "ilyeneket" írtál le...baszki..."

    És ha neked lenne minimális fogalmad a témáról, akkor nem személyeskednél.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz Shyciii #36 üzenetére

    Arról nem is beszélve, hogy ahol nem él szinte senki, ott a Starlinkre sincs kereslet :C

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Shyciii #36 üzenetére

    Nem akartam neked válaszolni az undorító posztod után, de egyet még esetleg.

    A két posztomnak nem sok köze van egymáshoz, kár volt összemosnod, de lássuk:
    A kér milliárd a potenciális vevőkör. Nyilván nem az első naptól, először még drágább lesz, és pont ott lesz csak jó, akiket Donki Hóténak írtam. A maradék akkor jön, ha teljesen kiépült a rendszer, és mind a földi egység (fejlesztik ám, nem lesz mindig ekkora és ilyen drága...), mind a szolgáltatás jóval olcsóbb lesz, és akkor már ezekben a régiókban is lesz fizetőképes kereslet. Szvsz a két milliárddal még alá is lőttem...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Shyciii #41 üzenetére

    " Amiben neki dolgoznia kellett, hogy jó legyen, abból pofáraesés lett. "

    Jaja, itt van mindjárt a NASA commercial crew program, úgy pofára esett, hogy már a harmadik misszión vannak túl, míg a Boeing dupla költségvetésből nem jutott túl a teszt fázison.

    "ugyebár a bekamuzot önvezetés, amiből sok haláleset lett"

    Mint utólag kiderült, egész pontosan nulla. Ezért mondom, hogy ne bulvárból tájékozódj, úgy kevésbé aláznád magad az ilyen kamu hírek mantrázásával.

    Amúgy tőlem azt fröcsögsz Muskra, amit akarsz, csak ne akard már az indulataidhoz idomítani a valóságot.

    "és mint tudjuk ilyen gyorsan nem lehet érdemi előrelépés innen..."

    Honnan tudjuk?

    "Kevered a SpaceX-el. A kettő nagyon nem ugyanaz...Amcsi adófizetők pénzéből megy, mint nálunk a stadionok..."

    A Starlink a SpaceX projektje, úgyhogy de. Az amcsi adófizetők meg szolgáltatásért fizetnek, jóval kevesebbet, mint a SpaceX versenytársainak.

    "Pl onnan, hogy még a hadsereg (ahol töménytelen lóvé folyik el) esetén levő műholdas megoldások is szenvednek ugyanezen problémáktól. "

    Amiknek semmi közük a Starlink technológiájához.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Shyciii #58 üzenetére

    Önvezetés miatt meghalt emberekről beszéltél, majd amikor kiderült, hogy kamu, terelsz újabb és újabb bulvár bullshitet összehordva.

    Pl. "spacex sokadjára robbant fel visszatéréskor, vagy elinduláskor."

    Mondom, hogy fingod nincs a témáról, de azért osztod az észt.
    A SpaceX éles küldetéseiből 2010 óta 124 volt sikeres, 1 semmisült meg és egy volt részleges kudarc. Ez 98.4%-os siker ráta. Összehasonlításként: a Sojuzok 97.3%, Arianne 95.3%.

    "Ha nincs starlink, spacex akkor is van, mert NEM a starlink miatt jött létre az a projekt, és nem ezért van annyi befektető a spacex-re. "

    Tehát az analógiádat követve, ha valaki mondjuk Apple-be fektet, akkor nem finanszírozza egyben az új iPhone fejlesztését? Mert ugye iPhone és Apple nem ugyanaz, tehát az iPhone-t nem finanszírozza senki?
    A tőke nem a Mars meghódítása és a NASA projektek miatt áramlik a SpaceX-be, hanem - fogódzkoj meg - a Starlink miatt.

    "Gondolod hogy kevesebb pénzből ő istencsászár lesz? "

    Nem lenne példa nélküli, hogy kevesebb pénzből többet kihoznak, lásd pl. meddig jutott Blue Origin Bezos pénzéből úgy, hogy két évvel korábban alapították, mint a SpaceX-et. De említettem már a Boeinget is, dupla költségvetésből nem sikerült még összehozniuk azt, ami a SpaceX-nek már rutin: embereket fuvarozni az ISS-re.

    "Mert ahogy nézlek tényleg istennek látod őt...."
    Jah és akkor jön a menetrend szerinti személyeskedés.
    Egyrészt a téma szempontból tök mindegy, hogy én kiről mit gondolok. Másrészt ha már elfogultság, akkor pont Te vagy az, aki mindenáron össze akar kaparni valami "terhelőt" Musk ellen, ha nem a Starlink, akkor Tesla, ha az sem, akkor lélegeztető gép vagy akármi. Ha pedig az egyik bullshitedet cáfolom, akkor előhúzol három még nagyobbat, mert a lényeg ugyebár a hangulatkeltés.
    Miközben mind a Starlink koncepció, mind a SpaceX eredményessége szempontjából teljesen érdektelen, hogy Musk egyébként milyen ember.

Új hozzászólás Aktív témák