Új hozzászólás Aktív témák
-
Több ezer-tízezer esetben nyilván meglátta a kamiont meg a gyalogost is.
Volt egy eset, amikor (elég összetett körülmények között) nem látta meg -> tanultak belőle, javították, eggyel kevesebb hiba (vö. béta).Amúgy meg ugye pont azt nem ígérték, hogy rábízhatod az életed, mert mindig tökéletesen fog működni (vö. béta).
Amúgy meg majdan a késznek árult rendszerek is fognak hibázni, ahogy akár a kész és agyontesztelt ipari rendszerek is hibáznak -- és folyamatosan javítják a hibákat.
És ami a legfontosabb: az ember is hibázik. Mégpedig jóval többet. Keress csak rá a "vasúti átjáró" és "baleset" szavak együttes előfordulására! Pedig ott piros lámpa is szokott lenni, meg sínek, meg egy nem csenevész vonat...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
"Ez egeszen addig igaz amig eppen nalad nem mukodik majd tokeletesen es felkened a csaladodat egy kamion oldalara. Akkor is hajtogatnad hogy statisztikailag mennyire fasza? Vagy elgondolkodnal hogy megsem jo a fasz rossz oldalan lenni ha beut a menyku?"
Igen, sajnos előfordulhat -- amint írtam is, ha megnézed...
Csakhogy előtte már elvben többször nem történt halálos baleset!MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
nemlehet
őstag
Ez valójában nagyon alattomos érvelés,mert tulajdonképpen nem mond semmit csak személyeskedik, hogy zavarba hozva a vitafelet elbizonytalanítsa azt.
Te pl csak gázmaszkban engeded a gyereket az utcára? Hiszen rengeteg rákot okozó részecske van a levegőben. Rosszat akarsz neki? Ha pont a tied hal meg tüdőrákban akkor majd azt mondod, hogy de hát a többi gyereknek semmi baja?
Azt kéne megérteni itt a sok vitatkozónak, hogy tökéletes megoldás sose lesz. Sose lesz olyan, senki nem hal meg az utakon, mert meghibásodás, hiba mindig elő fog fordulni. De JOBB megoldás mindig van és jelenleg ezek az assisted/self driving rendszerek jelentik a JOBB megoldást, nem is kis előnnyel, már a jelenlegi béta állapotukban is. És itt nem a Tesla a lényeg, felőlem az új Lada is lehet ennek az úttörője.
(#144) fordfairlane
Bele van írva, hogy ne bízd rá magad teljesen. A beavatkozás lehetősége megvolt, nem élt vele az illető. Engem sodort parkolóban autó úgy, hogy pontosan szemben álltam a vezetővel és még a szemebe is nézett. Ilyet meg a Tesla nem csinál. Nah bumm... Nem érdemes kiragadott példák mentén következtetni.
[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Ember! Ezen már túl vagyunk: a Tesla rendszerének a hibája vezetett a balesethez -- nem számítva azt az idiótát, aki ezt végignézte / végigaludta, bár az ilyen eseteket már jóval egyszerűbb rendszerek is kiszűrnek, nem tudom, hogy a Tesla figyeli-e a sofőr éberségét).
Ez volt 200.000.000 km után az első halálos baleset. Az emberek viszont ennél jóval sűrűbben, még az USÁ-ban is 1,4× sűrűbben okoznak halálos balesetet. Ez még persze csak egy adat, de ezért jelent valamit -- annyit mindenképpen, hogy a Tesla hibázó rendszere azért olyan nagyon veszélyes nem lehet.
Mit nem lehet ezen érteni?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
"Lasd fentebbi kommentem ahol kifejtem milyen hianyossagai vannak az autopilotnak."
Ez akkor lenne ellenérv (igazán akkor se, mert ha a számok nem támasztják alá, akkor nem támasztják alá), ha lenne olyan alternatíva, aminek nincsenek hiányosságai. Ezzel szemben az egyetlen ismert alternatívának még több hiányossága van.
DRM is theft
-
DigitXT
félisten
allandoan keszenletben vagyok hatha valamelyik marha
Most mondhatnád, hogy ha "kalapos skodást" (Buzukis papit) látsz, ugyanez!
Sajnos az emberi sofőrök közt is VANNAK olyanok, akik messze rosszabbak,
mint a Tesla. És még csak rájuk sincs írva, hogy most kell készenlétben lenni.Jó, az ember szeme egy idő után rááll, hogy fokozottan figyeljen akkor, ha vki
szemmel láthatólag elég bizonytalan, csak néz, de nem lát, esetleg ivott, vagy
nyomogatja a telefonját, tömi a fejét, keresi az öngyújtóját, sminkel, stb.#156: valóban kicsi a jelentőségük, mert nem ebből áll a napi közlekedés(em).
Ellenben az eset után jobban figyelek az adott elég széles kereszteződésben,
másképp/defenzívebben közelítem meg: mondhatjuk, hogy az én motorvezetői
tudásom is béta verzióban van, így egy majdnem-balesetből tanulva hangolom.
(Ettől függetlenül nem ülnék vissza kisebb motorra, pedig ez sem túl nagy...)
Szerk: ha autóval lettem volna, akkor tuti beleállok a fékbe, mert ott az ABS, s
nem kell azon filózni, hogy beesem-e a kocsi alá a leblokkoló első kerék miatt.
Eleve motoron a vészfékezés elég összetett dolog, amit jól kivitelezni... Nehéz.
(Nehéz, mert hiába tudja vki az elméletet, pánikhelyzetben nem úgy fog menni.
És minél inkább meg akar állni, annál valószínűbb, hogy a progresszív fékezés
helyes alkalmazása helyett csak "rámarkol" a fékre. És esik. Ha nincs ABS...)[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Az eleg jo alternativa hogy a sofor fogja a kormanyt illetve ha eszreveszi keresztben a kamiont akkor nem hajt bele?"
Létező alternatíváról volt szó. Márpedig a létező humán sofőrök néha ugyanúgy belemennek mindenfélébe: szembejövő kamionba, útszéli fába, buszmegállóban várakozókban.
Konkrétan velem is történt olyan, hogy belémjöttek úgy, hogy én megyek szépen az úton, egy autó ott várt a macisajtnál, aztán egyszercsak kikanyarodott és fékezés nélkül belémjött - és a végén még ő volt felháborodva, hogy hogyan kerültem egyszercsak az útjába
(és persze én is reagálhattam volna jobban (valahogy úgy, mint a Tesla Autopilotok elég sok youtube-os videón), csak előre figyeltem, nem pedig balra-hátra).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nemlehet
őstag
Te most játszod a betonfejűt vagy tényleg nem érted?
Adott A és B választás nincs más lehetőség. A 100-ból 90x cselekszik jól, B 100-ból 50x. Erre te váltig állítod, hogy márpedig a B a tuti merthát A tízszer is hibázott ezért az tuti nem jó...
[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
"Arra probalunk ravilagitani hogy jelenleg a vezetesi tudasa a rendszernek meg nagymamamhoz kepest is gyenge nemhogy rabizzam az eletemet meg akar segitseg formajaban is."
Na ez az, ami HATALMAS TÉVEDÉS!
Nem azért, mert a rendszer olyan okos lenne, hanem azért, mert az ember annyira béna, hogy még profin képzett hivatásos autóvezetőt is könnyű felülmúlni.
Nagyon-nagyon sok baleset anyagának tanulmányozása, sok érintettel való beszélgetés (és mellesleg az egész szakma nem vitatott álláspontja) alapján teljes bizonyossággal kijelenthetem, hogy vészhelyzetben az ember annyira rosszul teljesít, hogy azt a jelenlegi, valóban a fejlődési pálya kezdeti szakaszában járó rendszerek is felülmúlják.
Eleve pocsék az alapképzés, amin egy utólagos gyakorlati tanfolyam sokat segít, de az ember agya erre nincs felkészítve.Persze nagyon sokan hiszik azt, hogy ők aztán milyen profi módon kezelik a váratlan helyzeteket, aztán utólag csak arra emlékeznek, hogy minden olyan gyorsan történt -- jó esetben beletaposnak a fékbe, esetleg tesznek egy kormánymozdulatot, de a többség még ezt is csak késve és gyengén, már ha egyáltalán. Nem csak a szőke picsákra jellemző, hanem a legvagányabb fickókkal is simán előfordul, hogy egyszerűen leblokkolnak és nem csinálnak semmit.
Csak annak az egynek számolj már utána, hogy ha egy buta vezetéssegítő rendszer semmi mást nem tud, mint fékezni, mennyi mozgási energiát lehet a vezető reakcióideje alatt elfűteni a fékeken!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
nemlehet
őstag
Tanulmányozd át a google jelentéseit az ő autójáról, vagy úgy egyébként a Tesla dokumentációit. Te ezen az egy eseten lovagolsz majd ebből levonod a következtetést, hogy az egész rendszer rossz.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
dabadab
titán
Új hozzászólás Aktív témák
it A felügyelő hatóság mind a sofőrök, mind a gyártók figyelmét felhívta arra, hogy pontosan tisztázni kell, hogy mit tudnak a vezetéssegítő rendszerek.