Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    válasz gbors #220 üzenetére

    Nem lesz PC szerű játékplatform, több okból is:

    • Apple a saját Arcade platformját favorizálj és erre próbálja terelni a fókuszt.

    • Vulkan API az Apple részéről nem élvez támogatást (itt egy egész jó összefoglalás).

    • Apple Arcade és a Metal API az iPhone/iPad-re fejlesztők szempontjából kényelmes mert elég nagy user bázist tudnak elérni (iphone / ipad / appe tv / M1 mac).

    • Eredetileg Konzolokra vagy PC-re írt játékok portolásához kellene a megfelelően támogatott Vulkan API. De ezzel csak a Mac tábort tudják elérni – ezért rizikós csak ebből remélni a megtérülést (viszont plusz egy platformot jelent amit supportálni kell).

    • Metal API nem explicit API mint a Vulkan, ezért lényegesen egyszerűbb használni és az optimalizálás miatt láthatóan elég jól teljesít iphone/ipad/apple tv platformokon – persze nem lesz olyan a grafika mint egy AAA játék esetében, de a casual gémer rétegnek ez nagy részben lefedi az igényeit.

    • Aki játszik az a Mac mellé vesz konzolt vagy konzolokat is (usa kollégák és ott élő ismerőseim nagy részének van Switch és PS vagy XBOX otthon)

    A fentiek miatt azt gondolom, hogy kisebb projektek esetében lehet cél platform a M1 Mac is, de ezek főként olyan indie csapatok, akiknek a M1 Mac bázis is fedezi a fejlesztési költségeket és a support-ot. Ráadásul ha az adott játékhoz nem kell az egér/billentyűzet kombó, akkor lehet vinni Apple Arcade-re is ami legalább egy nagyságrenddel nagyobb piac.
    Szerintem a AAA címek esetében ez megtérülés szempontjából rizikós Mac-re is fejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák