Új hozzászólás Aktív témák
-
szabi__memo
nagyúr
Egy tankkal 1352km
Nekem ez szimpatikusabb mint a csak akksi -
-Faceless-
őstag
Nagyon igéretes technika én is támogatom nagyon, de megvannak a maga problémái amiről senki se szokott beszélni.
Csak hogy a legfontosabbakat emelje ki az ember.
- A hidrogén előállítás nagyon területfüggő. Fosszilis forrás nélküli szigetországokban még olcsóbb is lehet mint bármi más, míg itthon akár többszöröse is lehet az benzinárnak, bizonyos még rosszabb helyeken akár 4-5-szörös is lehet.
- Ez azért gáz, mert borzalmasan szállítható. Ha gázként szállítják akkor iszonyatos nyomáson 60-80 fokon lehet szállítani, ha folyékonyan akkor -250 fokra kell hűteni.
- A tárolás a kocsiban is ugyan olyan problémás, és ott kivitelezhetetlen a folyékony tárolás
- Addig lesz feltörekvő technika amíg egyszer valaki éppen rosszkor rossz helyen rossz irányban ütközik vele. Akkor olyan kaboom lesz amit semmilyen más autónál nem látott még az ember. Egyetlen egy nagyon nagyon rossz baleset kell amire 0.0000000001% volt az esély, és minden híradóban a világon tüntetnek majd ellene, mint a nukleáris energiával. Részben ezért se mernek még annyira mögé állni, mert egy márka nevét örökre tönkreteheti.Van benne fantázia, és bizonyos dolgokra (pl. kis távon közlekedő nagyteljesítményű hajókra) világmegváltó dolog, de megvan a maga helye mindennek, és mostani technikával ennek még ilyen formában nem igen van helye az utakon.
[ Szerkesztve ]
-
adlersson
aktív tag
Szvsz a hidrogén előállításához, szállításához, tárolásához szükséges technológia sem sokkal kiforrottabb, mint az EV, ráadásul a jelenlegi módszerekkel gyártott hidrogén üzemanyag irdatlan mennyiségű szén-monoxidot produkál.
Ettől függetlenül a korábban taglalt, "há' ez bullshit, mer' nem kiforrott" is egy ugyanolyan rossz megközelítés, mintha kizárólag hidrogénre építenénk a jövőt.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
k-adi
nagyúr
"Vagy jobban ráfeküdnek a hidrogén hajtásra"
nem fognak, legalábbis mostanság.. egyrészt az R&D még sehol nincs belőle, másrészt: nehéz előállítani, szállítani és tárolni is, továbbá sokkal veszélyesebb egy baleset esetén..
Amíg ezeket nem oldják meg valahogy, addig kiüti azt az 1-2 jó tulajdonságát amivel rendelkezik.
Meg én szívesebben töltenék otthon egy EV-t, mégha lassan is (ez is majd fejlődik..), mintsem hogy kutakra járjak töltögetni, amiket ugye izolálni kell pl. a magas robbanásveszély miatt.
Tehát ez faszán hangzik papíron, de a gyakorlat.. na az más.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Építő/felújító topik
- Milyen autót vegyek?
- Könyvajánló
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE (eSIM) fekete, 46 mm, garancia és sok extrával
- MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Garancia
- ASUS GeForce GTX 1060 6GB
- Acer Swift 3 SF314-57G (i3-1005G1, 8GB DDR4, GF MX250, 256GB NVMe SSD, 14" IPS fHD, magyar bill vil)
- Behringer Eurorack UB1832FX-PRO, új, sosem használt