Új hozzászólás Aktív témák
-
hroberto
veterán
Tegyük fel, hogy az elektromos autó lesz a jövő (remélem, hogy nem).
Vegyünk egy lakótelepet, ahol parkol párszáz e-autó. A töltést, hogy oldják meg?! A tizedik emeletről lógatják le a hosszabbítókat, mindenhol vezetékek lógnak?!
Vagy vegyünk egy települést, ahol több ezer autót akar majd tölteni a tulaj éjszaka. Mekkora terhelés ez a hálózatnak?! Olyan szintre kellene fejleszteni hozzá az elektromos hálózatot, ami elképzelhetetlen.
Ráadásul honnan fognak ilyen gigantikus mennyiségű villamos energiát előállítani?! És még lehetne sorolni a buktatókat.
Ha annyi pénzt ölnének a hidrogén üzembe, mint az elektromosba, valószínűleg sokkal előrébb járna az a techonógia, infrastruktúra.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
7Heads Drago
veterán
Egy elektromos töltő állomás ami 18 perc alatt tölt 10-80ban egy autót körülbelül 30-100M
A kérdés az hogy akarunk-e ennyi pénzért tölteni és az ilyen gyors töltés mennyivel van előrébb egy belsőégésűtől árban? Mert tudtommal nem.
Átlag autós napi 40 km-t megy ami 4-8 kWh energia / nap amit bele kell tudni tölteni az autóba.
Ha egy telot így használsz tönkre vágod az akkut. Autónál meg így kell?
Ettől még 100%-nak nem megfelelő az elektromos autó így a maradék 5-10% majd vesz hidrogén hajtású autót vagy vár 10 évet
Biztos vagyok benne hogy nem 5-10% az akinek több mint 40 km kell mennie naponta. Legalább 30-40%. Sőt nekem pl belefér az átlag 40-50 km-be, de pl ha véletlenül elmegyek Veszprémbe akkor mit csinálok? Nekem nem éri meg több autót fentartani és ez még csak véletlenül se zöld hozzáállás. Az olcsóbb elérhető áru e-autók meg amúgyse 100-150 kw-on töltenek.
Tudtommal a magyar átlag 18.000 km ami 50km-re jön ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.