Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #85 üzenetére

    Akárcsak a minden máshol látható reklámok és hirdetések kapcsán, az online piacon is többféle modell létezik.

    A legtriviálisabb, hogy idő alapon megy valami, egy hetes banner, van neki nyilván egy ára, ami attól függően változik a különböző oldalakon, hogy várhatóan hányan fogják látni. Ez olyan, mint egy óriásplakát, csak éppen lehet rá kattintani. És ez magyarázza is azoknak, akik nem tartják magukat reklámokra kattintgató júzereknek, hogy mégis mi az értelme: az autópálya mellett sem állsz meg rákattintani egy óriásplakátra, de láttad, vagy rögzült, vagy nem, de ha sokszor láttad, akkor talán mégis.

    Lehet AV alapon hirdetni általában szintén mindenhol, X megjelenés a reklámnak az Y forint. Itt még jobban számít a blokkolás, egészen konkrétan forintosítható.

    És létezik a kattintások után való fizetés. Na, ezt a Google, a FB meg a termékgyűjtő oldalak csinálják, a hozzánk hasonló portálok általában sosem, mert itt a hirdetés milyenségén múlik az átkattintási ráta, nem pedig rajtunk.

    És ezen kívül is van még egy sereg módja a hirdetésnek, például az affiliate, ahol érdekeltté próbálja tenni a reklámozó a médiát a kattintásban és vásárlásban valamiféle jutalékkal. Ezt sem szeretjük.

    És persze rengeteg statisztikát vezetünk és mérünk a látogatói összetételről, az egyes felületek eléréséről és átkattintási arányáról, mert ahol lehet, ott nyilván ésszerű keretek között sokszor próbálunk a potenciális hirdetőnek olyan csomagot összeállítani, ami hatékony. Ehhez nyilván ismerjük kell a célt is (image, konkrét ajánlat, szolgáltatás vagy termék, etc), a nagy ügynökségek ebben profik, de egy csomószor próbálunk javaslatokat tenni, hogy miképp érdemes nálunk hirdetni. Relatív magas hányadát az időnknek az tölti ki, hogy ezzel foglalkozunk, lapcsalád szinten legalább öten állunk kapcsolatban hirdetőkkel, ez mondjuk az egyik oka annak, hogy én miért írok kevesebb cikket (Bochánál pláne).

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Aktív témák