Keresés

Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz daninet #67 üzenetére

    A reklámokat auditált módon kell kitenni, amelyek adservereken keresztül történnek. Ez a dolgok bevett módja, ez hitelesített, ezt várja el a hirdető/ügynökség, az adservert meg úgy blokkolja bármi, ahogyan akarja. Ezen is próbálunk változtatni, de azért nem olyan könnyű lenyomni nagy hirdetők és ügynökségek torkán, hogy figyu, ne a mindenki által használt, ismert, megtanult adservert preferáld, hanem majd mi mérjük magunk neked.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #85 üzenetére

    Akárcsak a minden máshol látható reklámok és hirdetések kapcsán, az online piacon is többféle modell létezik.

    A legtriviálisabb, hogy idő alapon megy valami, egy hetes banner, van neki nyilván egy ára, ami attól függően változik a különböző oldalakon, hogy várhatóan hányan fogják látni. Ez olyan, mint egy óriásplakát, csak éppen lehet rá kattintani. És ez magyarázza is azoknak, akik nem tartják magukat reklámokra kattintgató júzereknek, hogy mégis mi az értelme: az autópálya mellett sem állsz meg rákattintani egy óriásplakátra, de láttad, vagy rögzült, vagy nem, de ha sokszor láttad, akkor talán mégis.

    Lehet AV alapon hirdetni általában szintén mindenhol, X megjelenés a reklámnak az Y forint. Itt még jobban számít a blokkolás, egészen konkrétan forintosítható.

    És létezik a kattintások után való fizetés. Na, ezt a Google, a FB meg a termékgyűjtő oldalak csinálják, a hozzánk hasonló portálok általában sosem, mert itt a hirdetés milyenségén múlik az átkattintási ráta, nem pedig rajtunk.

    És ezen kívül is van még egy sereg módja a hirdetésnek, például az affiliate, ahol érdekeltté próbálja tenni a reklámozó a médiát a kattintásban és vásárlásban valamiféle jutalékkal. Ezt sem szeretjük.

    És persze rengeteg statisztikát vezetünk és mérünk a látogatói összetételről, az egyes felületek eléréséről és átkattintási arányáról, mert ahol lehet, ott nyilván ésszerű keretek között sokszor próbálunk a potenciális hirdetőnek olyan csomagot összeállítani, ami hatékony. Ehhez nyilván ismerjük kell a célt is (image, konkrét ajánlat, szolgáltatás vagy termék, etc), a nagy ügynökségek ebben profik, de egy csomószor próbálunk javaslatokat tenni, hogy miképp érdemes nálunk hirdetni. Relatív magas hányadát az időnknek az tölti ki, hogy ezzel foglalkozunk, lapcsalád szinten legalább öten állunk kapcsolatban hirdetőkkel, ez mondjuk az egyik oka annak, hogy én miért írok kevesebb cikket (Bochánál pláne).

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Segal #111 üzenetére

    A MWC mondjuk pont masszív bukó volt anyagilag még úgy is, hogy minden évben vért pisálunk, hogy találjunk támogatókat, de ez tökre nem ide tartozik. Az sem, hogy milyen szervezési meló van abban, hogy X embernek ár/érték arányban a legideálisabb szállást és repjegyet 6-8 hónappal az event előtt szerezzük meg.

    Angolul csináltunk tartalmat egy évig, semmi értelme nem volt. (Viszont fordítani nem két fillér.) Az nem úgy megy, hogy ha angol a kontent, akkor hirtelen lesz ötmillió nemzetközi olvasónk. Megpróbáltuk, esélytelen volt. A TC is megpróbálta, megvan, hogy hol tartanak?

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #125 üzenetére

    A "szponzorált blogok" műfaját pont én találtam ki itt sok-sok éve (2010) (lehet, hogy máshol is volt már akkoriban, de nekem tökre egyedül jutott eszembe) pont azért, mert azt láttuk, hogy minden irányból van rá igény.
    - Az olvasó kap egy olyan tartalmat, ami egyébként a sima hírek közé talán nem kerülne be, mert annyira nem tartjuk lényegesnek, vagy olyan tartalmat, ami egy termék rövid bemutatója, amit egyébként talán nem kérnénk el / írnánk meg.
    - A hirdető örvend, mert biztosan lesz valami megjelenése az általa fontosnak tartott témának
    - Nekünk meg úgy is az a munkánk, hogy írunk

    De. Ami nagyon fontos mindig, hogy ha a blogot szponzoráló társaság ad egy konkrétan szar terméket, arról biztosan nem fogunk jót írni, ez kikötés. Ha nagyon nem tudunk megállapodni abban, hogy őszerintük tök jó, szerintünk meg egy raklap trágya, akkor az szokott lenni, hogy vagy nem kerül itthon forgalomba (jesszus, már mennyi hasztalan kacatot kaszáltunk el a piaci bevezetés előtt:-) ), vagy pedig elhozzuk máshonnan (kiskerből) és ott megírjuk, hogy mennyire szar.

    Vannak blogok, amik nem véletlenül szűntek meg hirtelen, vannak, ahol nehéz megtalálni a témákat, vannak, amik mennek maguktól. Színesítik a tartalmat, egyértelműen jelölve vannak, hogy ezek blogok, szerintem tök jól működnek. Nyilván nem minden témára lehet ezeket felhúzni, de egy csomószor még maga a blog műfaja is jobban passzol (ilyen volt az Apple tartozékos vonal, oda minden izét bele lehetett tolni, ami máshova nem fért volna).

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Segal #150 üzenetére

    Nem, az angolra fordított tartalom nem hoz bevételt, pls, leírtam már.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Örni #157 üzenetére

    Persze, bolgárok, de ők 20 éve angolul csinálják, szilárd olvasótáborral, magas pagerankkel, az fel van építve.
    Mondok pár dolgot, amibe belefutottunk:
    1. US IP kell a szervernek, mert különben a Google a US IP-ről jövő júzereknek nem listázza a találati listában kábé sehol, hiába van angolul.
    2. Tolni kell a marketingre irgalmatlan sokat és nemzetközi partneri kapcsolatokat kiépíteni, linkeket szétszórni milliószámra. Iszonyat idő, pénz és energia.
    3. Bazi gyorsan kell fordítani, mert ebben a világban a tesztek is elavulnak heteken belül, ez megint idő, energia és pénz.
    4. Angol moderáció és minden jogi és szakmai szöveg, felirat, kép fordítása -- megintcsak nem két perc és két fillér.
    5. Angol videók - hát ez pláne nagyon melós

    Ezt csak úgy lehet, ahogyan a The Verge csinálta pár év alatt a nullából: baromi durva befektetés, a stáb, a layout, a szerver, a videós rész. És jódarabig csak öntöd bele a pénzt, mert onnantól, hogy van olvasód, el kell kezdened kiépíteni a nemzetközi hirdetési kapcsolataidat is, az meg aztán tényleg megjósolhatatlan, hogy mennyi időn belül jön össze. Szóval sacc/kb 5 évig semmi bevétel nincs, csak beleöntöd a zsetont, ami havonta nagyon sok millió HUF.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz merkucyo #193 üzenetére

    A Mobilarena YT csatornája ellenben kifejezetten nagynak számít a magyar tech tartalmak között, de még mindig minimális bevételt lehetne belőle kivenni. Ez is sokkal összetettebb, mint elsőre látszik és számtalanszor körbejártuk a témát. Kifejtem, ha gondolod, de hidd el, hogy nem ezen múlik...

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz edward2 #217 üzenetére

    Egyrészt vagy videózunk, vagy írunk. Egy jó videoanyag elkészítése annyi idő, mint egy jó cikk megírása.

    Másrészt nem tudom, hogy mennyire vagy képben azzal, hogy mennyi YT megjelenés mennyi pénzt jelent, de lehet, hogy nem annyira...

    Harmadrészt pedig ennyi erővel akár tökön is rúghatjuk magunkat. Ha engedélyezzük, hogy a YT csatornánkon hirdessenek cégek, akkor ugyanazok a cégek nem fognak magán az oldalon is hirdetni. A YT-on pedig szépen sápol a Google, míg a saját felületeinken nem teszi ezt meg. Magyarán: nem éri meg.

    Végezetül: a YouTube jelenleg a legjobb lehetőség arra, hogy a cikkeinkhez tartozó (de azokat nem helyettesítő) videókat feltöltsük és embeddeljük. Élünk is vele. Illetve egyre több videós kontent készül nem csak a Mobilarenán, hanem mondjuk a Gamepodon is. Mi vagyunk az egyetlen magyar techsite például, aki a nemzetközi kiállításokon interjúkat csinál egy csomó illetékessel. Most az MWC-n összesen 27 videót készítettünk pár nap alatt és töltöttünk fel, miközben kiment majdnem 100 írásos anyag is.

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz alevan #227 üzenetére

    Ettől még termeli már a pénzt és ismert is. És a lényeg az, hogy ezt elérni a nemzetközi piacon irgalmatlan anyagi beruházást jelent.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz edward2 #261 üzenetére

    Ettől még mi megpróbálhatunk tenni ellene ;)
    A YouTube számunkra egy eszköz, nem pedig pénzforrás. Úgy is kezeljük.
    Remek bevételt hoz a YT vloggereknek, akiknek nincsenek alkalmazottaik, irodájuk, szerverük és saját portálmotorjuk. Rajtunk viszont nem segít.
    Nekünk egy platform, ami megoszthatjuk a videóinkat ahelyett, hogy felölteném aviban szerverre és mindenki játssza le, azzal, amivel tudja.
    A Facebook is egy platform, amivel szintén kell(ene) tudni ügyesen bánni, akárcsak a Twitter, vagy az Instagram, amivel például nem nagyon tudunk mit kezdeni.
    De mi azt szeretjük, ha a felhasználói közösség a fórumban van, itt.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Dr.FantastiK #256 üzenetére

    Nagyon finoman csak annyit reagálnék, hogy vettem a fáradságot és végignéztem, hogy mikor és mi miatt voltál kitiltva/figyelmeztetve. És nem igazán az volt a jellemző, hogy érvekkel alátámasztott, tényszerű hozzászólásokról beszélhetünk. Úgyhogy ezt szerintem annyira ne feszegessük.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Strezi #307 üzenetére

    Igen, azért jó a hosszú hétvége, mert mindenki tud írni nyugisan cikkeket, amelyek szerdától kimennek az oldalakra :K

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz ForRedGlory #481 üzenetére

    Mikrofon pénteken megjött, szerdai adásban már azzal lesz hang ;)

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz azbest #510 üzenetére

    Az iparági átlag ennek a töredéke, csak a rend kedvéért mondom.
    Többeknek: aki nem kattint, az is fontos, mert a mai trendek a bannerhirdetéseknél a megjelenés alapon történő elszámolást favorizálják. Írtam már ezt a példát: az autópálya mellett sem parkolsz le rákattintani az óriásplakátra. De látod. És a hirdetések egy jelentős részének csupán ennyi a célja.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz nagy@gmx.com #588 üzenetére

    A repjegyek árai publikusak, azt te is láthatod, nyilván fapadossal megyünk (egyébként az a mókás helyzet, hogy direkt járatot csak a Ryan és a Witt üzemeltet). Repjegy + csomag oda-vissza tehát adott. A szállás ára az MWC idején elég durván felmegy, fél évre előre foglalunk. Airbnb, 6 főre. Nem túl kevés pénz, de még mindig kedvezőbb, mint egy backpackers hostelben egy dormitoryban és shared bathroommal csövezni, amúgy. Ehhez jönnek a további járulékos szarságok, mint a reptéri transzfer (6 főre meglepően sok lesz hirtelen), a tömegközlekedés és hát a cég valamelyest hozzájárul a kinti költségekhez (kaja) és a roaminghoz is (ami elvileg jövőre már nem lesz).
    Ami miatt nem fogsz tudni te sem jönni és más sem az az MWC pass, a sajtós badge nyilván ingyen van nekünk, de a mezei látogatókról asszem 700 eurót gombolnak le. Ha azt is ki kéne fizetni, akkor senki sem menne, az fix.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz szaszlaci #600 üzenetére

    Nem tudok mindenre reagálni, csak ami az én asztalom:
    – Lehet, vissza kellene venni a kiadásokból. Fogalmam sincs, mire költötök, de pl. írtak itt külföldi utakat akármilyen kiállításra és hasonlóak. Tényleg szükség van ezekre?
    Igen. A helyszíni tudósítás nem csak egy rang, hogy ott vagyunk és instant nyomjuk az infókat, ahogyan a csövön kifér, hanem rengeteg plusz infót és lehetőséget jelent. Leülni Ken Honggal beszélgetni nem csak azért fontos, mert lesz belőle egy frankó anyag és videó, hanem azért is, mert fent vagyunk a global LG térképén, ami záloga egy hosszútávú együttműködésnek. Rengeteg tesztcuccot kérünk és kapunk az ilyen rendezvényeken a kiállítóktól, van, hogy ott helyben adnak, van, hogy postán küldik.
    – Egy lehetőleg jó árú és megbízható bolt bevonása, hogy részt kapjatok a profitból. Látom, hogy vannak reklámok boltoknak, de még sose kattintottam rájuk. Persze nagyon körültekintően, hogy ne legyen tukmálós jellege.
    Egy független oldalnak ilyesmit szerintünk nem szabad csinálnia. Lehet ezzel vitatkozni, persze, sok ilyen megkeresésünk volt, de mindig arra jutottunk, hogy nem ér ennyit.
    – Egyéb, külsős feladatok elvállalása, amihez segítséget nyújthat a meglévő Kft., és a keresetet erre költeni.
    Néha előfordul, ritka. (Például rádiózunk.) A Veletech kiállítás viszont lehetne egy olyan "láb", ami kiegészíti a büdzsét, de meglepődnél, ha tudnád, hogy ez milyen aprócska profitot jelent (és mennyi melót egyébként, amit a szokásos munkánkon felül végzünk). Viszont tök jó buli, amikor egy csomóan eljöttök, néha már ezért is megéri.
    – Mivel eddig blokkoló volt, nem tudom, miket reklámoztok, de gyanítom, hogy infós cuccokat. És ha egy kicsit elmenne máshova az irány? Eladott termék alapján kifizetett jutalékkal a hirdetőtől.
    Ezt affiliate kampánynak hívják és nagyon rossz irány. Próbáltuk, tudjuk. Egyébként ez vagylagos, a legtöbb hirdető azt gondolja, hogy akkor a hirdetés az majd ingyen lesz, mert milyen jó sok jutalékot fognak adni. De ez nagyon nem szokott bejönni, tényleg :(
    – Nyereményjáték külsős céggel? Nem tudom, hogy működik, de nyilván hasznot hoz.
    Nem hoz. Egyrészt a nyereményt csak ki kell fizetni (és az a remek hazai jogszabály, hogy a nyeremény értékének 48%-át (!!!44!!négy) be kell fizetni a felajánlónak állambácsihoz nyereményadó jogcímén, másrészt sokat kell vele foglalkozni.
    Egyébként igen, tökre értékelendők az ilyen ötletek, bármikor kieshet valami olyan, amit érdemes megfogadnunk, ám ezúttal az a helyzet, hogy elég régóta csináljuk ezt és elég sok dolgot kipróbáltunk (angol oldal, streaming, tanácsadás, rendezvényszervezés, etc-etc), most sem arról van szó, hogy ráparancsolunk a felhasználókra, hanem csupán kérünk egy dolgot, ami szerintünk nem megterhelő, viszont sokat számít nekünk. Azért ilyen dagályosan és terjedelmesen tesszük ezt meg, mert szerettük volna el is magyarázni, hogy miért teszünk ilyet, hogyan működik a weben a hirdetés, mi a dolog mozgatórugója. Lehet ezt roppant drasztikus módon is csinálni, de úgy éreztük, hogy sokkal emberközelibb és kellemesebb úgy nekiállni az adblock-trendek ellen tenni valamit, ha el is mondjuk, hogy mi az oka.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz KINKY_007 #649 üzenetére

    Sosem ment 6 ember Los Angelesbe... :W

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz tatabike #1363 üzenetére

    Jó, azóta vett a Mobilarenás csapat egy darts táblát, miután nyert nekünk a Pheke három nyilat a PlayIT-en :D

    De igazából ez is azt szolgálja, hogy jobb cikkek szülessenek és tökre jó lassított felvételeket lehet készíteni a repülő dartokról a Galaxy S7 edge cikkhez ;)

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Aktív témák