Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Ha ez már egy szakmai portál lenne, lehetne valamivel több a műszaki részletekből, és kevesebb a marketingrizsából?
ODB-re dugott, gyorsulásérzékelős logger? GPS-alapú adatgyűjtő? Bluetooth visszajelzés okostelóra? Vagy mobilnetes adatküldés a "felhőbe"?
A tej élet, erő, egészség.
-
"Mivel a passzív megfigyelés mellett értesíti a felhasználót a különböző problémákra is, a K&H-nál azt várják, 5-13 százalékos üzemanyag-fogyasztás érhető el, csökkenhet a kihágások száma, a közlekedési morál pedig javulhat"
vagy legalább magyarul mert azt szinte kizártnak tartom, hogy az autóm 5%-ot fogyasszon, ha beleraknak egy ilyen kütyüt. Problémákra se szokás értesíteni, max. problémákról.
A poszthoz: ez a mániákus adatbázis építés ez ilyen fertőző betegség? Megkapja mindenki, aki metrózik Pesten vagy mi?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomazin
veterán
Egyre jobb buli lesz ez a biztosítósdi. Gyak. a kockázatuk 0 lesz, ellenben a pénzt lehet beszedni.
De biztos lesznek okos emberek akik örülni fognak, hiszen csökken a biztosításuk. Arra már csak későn fognak rádöbbenni, mikor már jól bejáratott lesz a rendszer, hogy ez a csökkenés csak rövidtávú volt(hiszen a biztosítónak az a célja, h minél több pénzt szedjen be, nem az,h aki normálisan vezet kevesebbet fizessen) és ha véletlenül erősebben lép a gázra, akkor egy ezressel máris többet fizet hó végén.
Arról már nem is beszélve, h mi van akkor, ha valaki nem szeretné megosztani egy biztosítóval ezeket az infókat? Hát nekik ott lesz a 10x-es árú kötelező... -
Silentfrog
veterán
Szegény BMW-t használó ügyfeleknek lenne a kutya világ ha ez minden autóba belekerülne.
Kiegészítő tartozéknak ajánlok egy szondát amit a sofőr hátsójába helyeznének, és ott is monitoroznának, és ha a rendszer úgy ítélné meg , hogy a vezetési stílus miatt emelkedne a biztosítás ára akkor egy áramütéssel figyelmeztetne a szonda!
-
ez egyébként egy önfeljelentő eszköz lesz?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
noPublicFG
senior tag
Ááá! Akkor ezért akarják bevezetni a "8 évnél idősebb használt-autó nem vihető be magyarországra" szabályt! Az az érzésem a '90-es mercik felértékelődnek.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
cinemazealot
addikt
Az a vicc, hogy ezt már bő két éve piacra dobta egy másik biztosító, a nép meg rohadtul nem harapott rá, pedig egy igen kellemes casco-kedvezmény járt hozzá. A gond ott lehetett, hogy a kütyüért és a kütyüben működő mobilnetért fizetni kellett, a kedvezményt meg csak egy meghatározott idő után lehetett igénybe venni. Szóval kíváncsian várom, 2 év elég volt-e ahhoz, hogy az ügyfelek megbarátkozzanak a nagytestvér állandó jelenlétével, amiért anno még fizetniük is kellett... tényleg ezért most kellene majd fizetniük?
-
Danex
addikt
A probléma az, hogy ha megelőz az ember egy 75-80-al közlekedő buszt/ nagyobb gépjárművet akkor azt nem úgy fogja tenni, hogy 90-ig gyorsít majd azzal a tempóval előz.
Tehát egy előzésnél már kapásból jöhet a "gyorshajtásért" kérem fizessen 1000Ft-ot... 5 pont maradt a biztosításán... szöveg az Ötödik elemből.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom ennek csak akkor lesz értelme ha kötelező lesz használni. Évi pár ezer forint lehetséges megtakarításért senki sem fog ilyet betenni az autóba. Mivel energiát fogyaszt, évente pár liter benzin könnyen rámehet...ha meg sokat mész, akkor még többet. Amúgy egy amolyan autós fekete doboz kötelező gyári beépítésére szerintem van esély a jövőben. Az amellett hogy rögzít pár napi telemetriát, hogy baleset esetén ránézhessen a rendőr, remélhetőleg az óratekergetés ellen is jó lesz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#06658560
törölt tag
Kérdéseim:
Ki fizeti az adatforgalmat?
Ki jogosítja fel a biztosítót nyomkövetése gyakorlatilag non stop?
Melyik az a paramétere egy járműnek, amelyik változásából a balesetveszélyes közlekedésre lehet következtetni egyértelműen?
Melyik az a paramétere egy járműnek, amely változásából egyértelműen lehet következtetni a balesetveszélyes helyzetet kiváltó személyre?
Külföldi használat esetén az adatroaminggal mi a helyzet?
Mi történik, ha eltávolítják az OBD csatlakozóból ezt a trágyát, mondjuk hibakód kiolvasás miatt? -
pomorski
őstag
válasz Silentfrog #7 üzenetére
Jaj szegények!
-
Feketelaszlo
senior tag
-
joghurt
addikt
válasz Feketelaszlo #17 üzenetére
Alapvetően az ODB-ről jön le az a kevés konkrétum, amit a cikk említ. Vezetési stílus, motorpörgetés stb. A GPS mérés alapján nem mondasz meg egy hirtelen ráfékezést. És az üzemanyagot is a buszról lehet leszedni, és tanítani a sofőrt.
Ezeket az adatokat nincs értelme hamisítani, és mivel real-time jönnek a rögzítőbe, ezért nem is nagyon lehet.
A tej élet, erő, egészség.
-
Samott
addikt
Adatvedelmi szempontbol ez meglehetosen vekony jeg, tudnak olyan arat mondani hogy nem opcio hanem kenyszer legyen a hasznalata (mert idovel aki nem szereltet be ilyet nagyon draga lesz a biztositasa). Es igazsag szerint ilyen adatokhoz semmi de semmi koze egy cegnek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Feketelaszlo
senior tag
Átlagsebesség mérésből már elég sokmindent meg lehet mondani - ha valaki pl. alig 1 óra alatt ért Budapestről Győrbe, az több, mint gyanús. Vagy ha olyan szakaszon tudott 120-as átalgot menni, ahol amúgy 2 hosszabb lassítás is volt pl. útfelújítás miatt. Abban igazad van, hogy idő függvényében nem túl precíz, de elégséges. Hát ha még megtetszik ez a hatóságoknak - nem fognak pironkodni a törvényhozók, hogy kötelezővé tegyék a biztosító által mért adatok rendőrség-felé történő átadását.
OBD-hamisítás: nekem rögtön 2 trükk is eszembe jutott: 1. donor autó vezérlőjét rátenni az akksira és ezen futtatni valami virtuális programot, netán a valós körülményeknek megfelelő menetet szimulálni 2. vagy ha kicsit elektronikaibb szemmel nézzük: a biztosító kütyüje elé berakni egy olyan eszközt, ami "kisimítja" a motor által valósan mért függvények jeleit (bár ha jól sejtem, ehhez kell mind az autó mind a biztosító kütyüjének belső hardveres ismerete, biztos keményebb dió). Oké, ezzel itt Mo.-n biztos nem szórakozna senki, mert nem éri meg, de amilyen biztosítási díjak pl. Nagy Britanniában vannak, ott már más tészta.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
válasz Feketelaszlo #22 üzenetére
Azért nem egyszerű a hamisítás, mert a gyorsulás (és így a sebesség) adatoknak illeszkedniük kellene ahhoz, hogy honnan hová is jutsz el adott össz. idő alatt.
Az átlagsebesség ellenőrzéséhez pedig nem kellene minden autóból egyenként kinyerni az adatokat, hiszen végig van kamerázva minden számottevő út pl. az útdíj és a matricaellenőrzés miatt. Ebből lehetne dolgozni (mint Angliában), ha valóban a balesetmegelőzés lenne a jogalkotók célja, és nem a pénzbeszedés.
A tej élet, erő, egészség.
-
buherton
őstag
Még szerencse, hogy ezeket nem emberek, hanem programok értékelik ki.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
bobsys
addikt
USAban nyomjak ezeket a cuccokat. ODB csatlakozo, megy fel evet es utanna adnak kedvezmenyt, ha ugy vezettel. Most meg azt mondjak, hogy tobbet nem kell fizetned csak kedvezmenyt kapsz, de mint tobben is irtak rossz tendencia ez.
Eleg sokan panaszkodnak, peldaul egy picit is erosebb fekezesre (nem satu csak erosebb lassitas ami nagyobb mint 11 km/h / sec lassulast eredmenyez) mar csipog, hogy vegyel visszaEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
DithenS
senior tag
válasz Feketelaszlo #22 üzenetére
Azért nem teljsen.A rendőrség nem kérheti ki ezeket mert sérti a jogaidat.A házadat se kutathatja átt csak úgy a rendőrség.
-
Béééla
őstag
Innen tényleg csak egy lépés az állandó kapitánysági összeköttettés, és ha egy picit is szabálytalankodsz, akkor csipog mint Korben Dallas taxija - amitől nem leszel igazából jobb sofőr, csak állandóan idegesebb.
A buszos kielőzős pont jó példa, egyszer előttem nekiállt szarakodni (pedig nem is volt megálló), épp jött egy lyuk a belső sávban, és hopp, ott tanyázott a sünmobil amikor többet mutatott a kilóóra a kelleténél, pedig egész évben egy paraszthajszállal se vezetek gyorsabban a megengedettnél.
Jónak tűnik, de majd pár év múlva amikor pár árkategóriát csendben ugrottunk a "kockázatos magatartás" miatt, el lehet gondolkozni. Bónusz feltételezés, hogy a rendőrségi meg minden egyéb adatigénylést akarják ezzel megkerülni.
Bélabá
-
Rodi 4.80
senior tag
Az önvezető autóknál hogy megy majd a kockázat felmérés?
-
Hiftu
senior tag
Ez is olyan lyukas rendszer lesz, mint nyugaton pár helyen üzembe helyezett megoldások? Kicsit sarkítva, akár a sarki fűszeres is rácsatlakozhatott a kocsid rendszerére.
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
veterán
vegulis a hirtelen fekezeseket peldaul meg lehet hamisitani, de azert a hosszu tavu nagy utakon sokat nem ersz vele, ha csak nem kesleltetve, a megflelo sebesseg szerint kuldi a pontokat, de akkor meg az osszes parametert igazitani kell.. ez autonkent mas, egyeb testreszabas.. nem hiszem, hogy olcso moka lenne.
Everybody lies.
-
buherton
őstag
Mert miért kéne? Ha a kiértékelő programot nem okosítják fel annyira, hogy ezt észrevegye, akkor sima ügy. Konstans azt kell küldeni, hogy 30-al mész és nem lesz gond .
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
#06658560
törölt tag
Mivel láttam már sok évvel ezelőtt olyan autót, amelyiket notiról lehetett buzerálni, gyakorlatilag azt lehet beadni egy ilyennek is, amit az ember akar. Ha az OBD olyan helyen van, akkor pl. GPS jelet nem is tud venni ez a vacak, mert le van árnyékolva, magyarul még helymeghatározni sem képes. Akkor meg pláne átverhető.
-
buherton
őstag
Kikérné számon? Kinek kellene magyarázkodni? Nem figyeli árgus szemekkel az operátorok az összes kocsit. Lehetetlenség. Ha program pedig ezzel nem számol, akkor hol a probléma?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Béééla
őstag
válasz #06658560 #37 üzenetére
Mindegyik autót lehet notiról buzerálni.
Annyi, hogy a 2$ free shipping Bluetooth OBD-II és a félmillás interfész + pár millás gyártóspecifikus szoftver más mélységben tud belenyúlni (valahogy a gyárban is be kell tanítani az autókat hogy melyik kulcs melyiké és az egyéb apróságok)
Az OBD interfész meg azért necces, mert azon felül hogy tényleg lehet viszonylag eldugott helyen (térdmagasság kormánynál) és hozza az általad említett árnyékolás problémáját,
lehet nagyon szem előtt is, és nem lennék a 3-as golf tulajok helyében sem. (a szervizportok nem arról híresek, hogy esztétikusak)A beékelt adathamisító a legegyszerűbb (szó szerint egy jól beállított digitális aluláteresztő szűrő a sebességre, abból számítani a G-ket oszt' csókolom, nem is kell nagyon megerőltetni magát), de azt se fogják ám inggombért és üveggolyókért osztogatni.
De akkor lesz értelmetlen, ha lesz beépített G-szenzor a mérőben és az összehasonlítja a mért adatokkal. Na akkor lehet ám óriásit bukni, ha lesz fél-egy év mért és kiolvasott adat, és gyönyörűen adja hogy mókoltak a kiolvasott adatokkal. Jön egy baleset, és az eldugott apróbetűs részre hivatkozva nem hogy nem fognak egy fillért sem állni, hanem még jól meg is szexualizálnak és áttesznek a csak erre a célra létrehozott szuper mínusz végtelen osztályba.[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
Reggie0
félisten
-
Béééla
őstag
Ha nagyon szemet vagyok meg razom is a dobozt, hogy folyamatos vegkiteresben legyen a gyorsulaserzekelo es akkor meg azt az adatot sem kapja meg.
Azt ugye tudod hogy ezzel csak magaddal b...nál ki, de piszok mód?
A GPS jel kiesések között meg egy g-szenzor könnyen méri neked a sebesség változását.Bélabá
-
joghurt
addikt
válasz MaszekMester #47 üzenetére
Ilyen megoldásokról én is tudok, de itt a jelen cikk információtartalmáról lett volna szó.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- További aktív témák...