Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz joghurt #1 üzenetére

    GPS mindenképp kell bele, hiszen nem elég azt látni, hogy mennyivel mégy, de azt is tudni kell, hogy hol (autópályán vagy halálúton - kockázat ugye...). OBD-ből adat nem tudom minek kell, hisz Chiptuning Jóskák meg óraleolvasó huszárok seperc alatt meghamisítják.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz joghurt #18 üzenetére

    Átlagsebesség mérésből már elég sokmindent meg lehet mondani - ha valaki pl. alig 1 óra alatt ért Budapestről Győrbe, az több, mint gyanús. Vagy ha olyan szakaszon tudott 120-as átalgot menni, ahol amúgy 2 hosszabb lassítás is volt pl. útfelújítás miatt. Abban igazad van, hogy idő függvényében nem túl precíz, de elégséges. Hát ha még megtetszik ez a hatóságoknak - nem fognak pironkodni a törvényhozók, hogy kötelezővé tegyék a biztosító által mért adatok rendőrség-felé történő átadását.
    OBD-hamisítás: nekem rögtön 2 trükk is eszembe jutott: 1. donor autó vezérlőjét rátenni az akksira és ezen futtatni valami virtuális programot, netán a valós körülményeknek megfelelő menetet szimulálni 2. vagy ha kicsit elektronikaibb szemmel nézzük: a biztosító kütyüje elé berakni egy olyan eszközt, ami "kisimítja" a motor által valósan mért függvények jeleit (bár ha jól sejtem, ehhez kell mind az autó mind a biztosító kütyüjének belső hardveres ismerete, biztos keményebb dió). Oké, ezzel itt Mo.-n biztos nem szórakozna senki, mert nem éri meg, de amilyen biztosítási díjak pl. Nagy Britanniában vannak, ott már más tészta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák