- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
s nincs agyoncsapva az utómunka során a túlerőltetett szemcsézettséggel.
Mert manapság már nem azért szemcsés leginkább a film, mert az operatőr cseszik rendesen beállítani, "majd az utómunka megoldja" alapon? Vagy csak simán ócójános hardverrel veszik fel
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
A régi film grainről tudok.
A digitális grainről meg a fényképezőgépem tudna pár szót mondani, olyan zajos képeket készít
Éjszaka a sportkamerám képe sem egy matyóhímzés, szóval van zaj bőven a digitális anyagban is.Videójátékokban nem szoktam bekapcsolni, mert minek? Már ha egyáltalán van lehetőség az állítására. A Duke Nukem Forever jár a fejemben, de lehet, hogy abban is ki lehet kapcsolni, már nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Ja, 8K 240Hz-et a népnek 4:4:4-ben
Mondjuk ha jól számolgattam, akkor ez azt jelentené, hogy kb egy blu-ray lemez adatmennyiségét kell eljuttatni a kijelzőhöz, és megjeleníteni másodpercenként.
Shut up, and take my money?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Igen, azt én is néztem, hogy a 120 és a 240Hz között nem nagyon tudok különbséget tenni, a 120Hz ULMB-vel meg még jobb is, mint a 240Hz O_O
8K egyedül a számítógép asztalhoz kéne (nagy felülethez kell a 4K, ahhoz, meg hogy szebb legyen, már a 8K), filmhez szerintem is felesleges, már egy valós 4K tájkép is észbontó.
Szóval a 8K a tévében leginkább a passzív 3D-vel lenne jó, mert úgy ugye kb 4K jutna szemenként, és nem kellene villogással fárasztani a szemet. Mondjuk a villogásra a 240Hz-es kijelző is megoldás, mert én már a 120Hz-en villogó háttérfényt sem látom, szóval ha a 240 képből 120 a bal, 120 a jobb szemnek szólna, én simán csak szellemképet látnék. Megjegyzem, hogy a gödöllői mozi pl pont azt csinálja, hogy egy képet hatszor villant fel, 3D-ben meg szemenként háromszor, egymással felváltva. Ez 24*6=144Hz normál, 72Hz 3D mozi esetén, és már ezt a villogást sem lehet szabad szemmel látni. Szerintem.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
60Hz-et látom, ha nem kimondottan a képernyőre nézek, hanem mellé (régi CRT-s emlékek), amúgy pont nem zavar.
Változó képfrissítéssel talán úgy lehetne megoldani, hogy amikor a kép fele már le meg van jelenítve, akkor a felső sorokat el kell kezdeni kifeketíteni, így gyakorlatilag egy fél képernyőnyi adattal lenne tele folyton a kijelző. Szóval nem a háttérvilágítás villogna, hanem a képfrissítésbe kellene bevinni trükköt (kiírja a kijelzőre a következő sort, majd egyet töröl. Megint kiír egyet, megint töröl egyet, stb)Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Azt azért megéri megjegyezni, hogy akkor lesz csak jó a mozgásélesség, ha a kép egyetlen egyszer villan fel. 120Hz és bekapcsol ULMB mellett egy 60Hz-es videó nem elmosódott, hanem szellemképes. Az elmosódást ugyanis két dolog hozza létre: A lassan átálló pixelek, és a kitartott kép. Ha a képet nem kitartod, hanem többször felvillantod, akkor értelemszerűen két időpillanatban két különböző helyen látod ugyanazt => szellemkép. A CRT-nél a kép azonnal megjelent, és a kitartása a gyors halványulás miatt gyakorlatilag 0 volt, ezért volt tűéles 60Hz-en is.
LCD-nél még az meg lehet esetleg csinálni, hogy sávos háttérvilágítás legyen, alacsony válaszidejű pixelekkel. Így ha már az adott háttérfényhez tartozó sorok átálltak az új képre, akkor a háttérvilágítást át lehet állítani arra a sorra, a fényerőt meg az épp megjelenített képkocka időtartama alapján lehetne állítani.
Még egy megjegyzés a 240Hz-hez, ez most nem mozgásfelbontás, hanem kép törés (screen tearing) miatt:
Beállítottam a Quake Championst úgy, hogy 60-70fps között működött.
60Hz-re állított monitorral tudjuk, milyen ótvar, folyamatosan rohangáló "ketté tört" kép.
120Hz-re állított monitorral már jobb volt, de még mindig látszódott a gond, és ideges volt a mozgás.
240Hz-re állított monitorral majdnem olyan volt, mintha G-Sync-et használtam volna. Szinte egyenletes mozgás, képtörést egyáltalán nem láttam. Persze, nagysebességű kamerával felvéve látszott, hogy ott van az, de így mindenféle trükkölés nélkül, simán jó volt a kép. A magyarázat? Kb három, teljesen jó képet láttam, illetve minden negyedik képen volt törés, ami viszont olyan rövid ideig látszódott, hogy nem vettem észre.Viszont mintha nem kicsit eltértünk volna a 8K szövetségtől
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...