Új hozzászólás Aktív témák

  • -=RelakS=-

    veterán

    válasz janos666 #55 üzenetére

    Azt azért megéri megjegyezni, hogy akkor lesz csak jó a mozgásélesség, ha a kép egyetlen egyszer villan fel. 120Hz és bekapcsol ULMB mellett egy 60Hz-es videó nem elmosódott, hanem szellemképes. Az elmosódást ugyanis két dolog hozza létre: A lassan átálló pixelek, és a kitartott kép. Ha a képet nem kitartod, hanem többször felvillantod, akkor értelemszerűen két időpillanatban két különböző helyen látod ugyanazt => szellemkép. A CRT-nél a kép azonnal megjelent, és a kitartása a gyors halványulás miatt gyakorlatilag 0 volt, ezért volt tűéles 60Hz-en is.

    LCD-nél még az meg lehet esetleg csinálni, hogy sávos háttérvilágítás legyen, alacsony válaszidejű pixelekkel. Így ha már az adott háttérfényhez tartozó sorok átálltak az új képre, akkor a háttérvilágítást át lehet állítani arra a sorra, a fényerőt meg az épp megjelenített képkocka időtartama alapján lehetne állítani.

    Még egy megjegyzés a 240Hz-hez, ez most nem mozgásfelbontás, hanem kép törés (screen tearing) miatt:
    Beállítottam a Quake Championst úgy, hogy 60-70fps között működött.
    60Hz-re állított monitorral tudjuk, milyen ótvar, folyamatosan rohangáló "ketté tört" kép.
    120Hz-re állított monitorral már jobb volt, de még mindig látszódott a gond, és ideges volt a mozgás.
    240Hz-re állított monitorral majdnem olyan volt, mintha G-Sync-et használtam volna. Szinte egyenletes mozgás, képtörést egyáltalán nem láttam. Persze, nagysebességű kamerával felvéve látszott, hogy ott van az, de így mindenféle trükkölés nélkül, simán jó volt a kép. A magyarázat? Kb három, teljesen jó képet láttam, illetve minden negyedik képen volt törés, ami viszont olyan rövid ideig látszódott, hogy nem vettem észre.

    Viszont mintha nem kicsit eltértünk volna a 8K szövetségtől :DDD :DD

    Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

Új hozzászólás Aktív témák