Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz -=RelakS=- #21 üzenetére

    A régi analóg fényképezőkhöz használt film fényérzékeny rétegében lévő ezüsthalogén szemcsék okozták a felvételeken előforduló szemcsézettséget, vagyis film grain-t.

    A digitális fotózásban/videózásban meg csak azért van benne, mert hozzáadják ezt az effektet. Vagyis a felvevő eszköznek ehhez abszolút semmi köze, alapjáraton ez a technológia nem generál film grain-t a felvételeken. Magyarul az egyébként jó minőségű felvételt ezzel a szemcsézettség effekttel (utómunkával) szándékosan beszennyezik, mert azt hiszik hogy ez milyenjó...

    Egyes videojátékok grafikai beállításaiban is lehet bekapcsolni film grain-t.

    [ Szerkesztve ]

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz -=RelakS=- #23 üzenetére

    A képzaj meg a mesterséges film grain effekt két külön téma...

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • vlevi

    nagyúr

    válasz -=RelakS=- #21 üzenetére

    "Vagy csak simán ócójános hardverrel veszik fel"
    Egy mai átlagos tükörreflexes fényképezőgép olyan minőségű FullHD videóanyagot vesz fel, hogy betojsz. És ez az átlagember számára elérhető árkategória, nem a többmillióba kerülő filmes kamera.
    Nem hinném, hogy Hollywood-ban mobillal filmeznének :)

    Erről lenne szó : [link]

    [ Szerkesztve ]

  • sztanozs

    veterán

    válasz -=RelakS=- #28 üzenetére

    Ráadásul, ha nem post-processingben rakják fel, akkor rendesen odatesz a tömöríthetőségnek...

    JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #42 üzenetére

    De nem épp azt mondtam, hogy pont a 8k-t hanyagolnám ki ezekből? :DDD
    Na meg a 240 is nagyon messze van azért a 24-től. Akkor miért nem 1000? :P
    Szerintem a 120 is bőven jó már, azzal olvashatóak maradnak a nem túl gyorsan száguldó, közepesen apró, mozgó betűk. Nincs olyan elkenődő, csóvába folyó hatása BFI nélkül se a képnek a folyamatos mozgástól (videójátékban szaladgálás, vagy filmben kamera pásztázás), valamint még határozottan sokkal folyákosabb, simább az érzése, mint 60-nak, míg 120-ról 240-re már nincs akkora nyereség (úgyhogy erőltetni szerintem kár).

    Amúgy film esetén a DB oldalon nyilván ugyan úgy kéne tömörítés. Csak nem szeretem az ilyen dolgokat, hogy előbb levágjuk a felbontást és utána még nyessük a bitrátát is. Ha úgy épülne fel a kodek, hogy nem támaszkodik erre a fix felezésre, akkor talán ideálisabban is ki lehetne használni az össz-méret és bitráta korlátot. A 4:2:0 egy analóg korszakból áthozott technika. Nekem ez olyan, mint hentesbárddal kezdeni a plasztikai műtétet, mielőtt előveszik az apró kis szikét.

    A kijelző és forráseszköz közé pedig szerintem már rég optika kéne (akár rögtön duplex akkor is, ha aszimmetrikus). Kezdetektől nevetséges a "prémium HDMI kábel" biznisz. Egy LC-LC duplex optikai kábel olcsóbb, mint egy "márkás" HDMI és van akit zavar, hogy a réz HDMI meghal 10 méternél, olcsó optika elhúz 100m-t is, 100G-vel is...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #49 üzenetére

    Én még a 100Hz-es 50+50 BFI-t is tolerálom (LG OLED-en szó szerinti black frame), kb egy óra volt megszoknom elviselhetőre, majd másik pár óra elfogadhatóra. A 120Hz-es 60+60 BFI-t néhány hét után szintén nem is látom (tényleg meg kell néznem a menüben, hogy be van-e kapcsolva, vagy legalább széttárt ujjakkal lengetni a képernyő előtt a kezem).
    A plazmákat is egyszer kellett megszoknom egy-két hét alatt, aztán hiába látom már őket alig, nem szoktam el tőlük, ugyan olyan villogás-mentesnek látom rajtuk a képet, mint egy BFI nélküli LCD-n.
    Persze aki direkt a hibát keresi a BFI-ben és nem akarja megszokni, azt mindig zavarni fogja a 240Hz-es is.

    A BFI-vel csak az az igazi baj játékhoz, hogy nem igazán VRR kompatibilis (bár valamennyire biztos össze lehetne hozni, pl. hogy mikor kimászik az fps a kijelzőpanel stabil VRR zónája alá, akkor nem egyszerűen duplázni kezdi a vezérlő a képkockát, hanem kifeketíti a másolatot és felcsapja a fényerőt a duplájára, de valóban nagyon trükkös, komplikált játék lenne, hogy ne vegyük észre a fényerő ingadozást, vagy hogy mikor kezd el villogni és mikor hagyja abba, mert a váltás feltűnőbb, mint hogy állandóan villog-e).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #52 üzenetére

    Tartósan és magasan 60 feletti átlag fps mellé (pl. jellemzően 80-120 közt ingázva, csak néha, pontszerűen kiesve onnan, durván 100 köré átlagolva) szerintem már többet ér a VRR, mint a BFI. Viszont sokszor 30 felett (akár 45+, néha akár 60) van a valódi VRR range alja, és valahol valami duplázza a kisebb értéket. Márpedig alacsony fps mellett gond csak a mozgásélesség is BFI nélkül, ezért próbálnám én ide betuszkolni a --- mondnjuk úgy --- "adaptív BFI"-t (pl. 30 fps-t BFI-vel duplázni 60-ra, ami így beesik már pl. egy 45-90 VRR range-be, de a 30fps is csak annyira maszatos, mint a 60fps).

    Ehhez minden egyes háttérfény lépcsőt pontosan abszolút értékű fényerőnek kéne tudni megfeleltetni, de ez nem lehetetlen, régen is volt már olyan prof. monitor, ami tudta ezt (százalék csúszka helyett cd/m^2 értéket lehetett betekergetni az OSD menüben, csak végig kellett mérni a gyárban, és bedobni egy apró LUT-ot a firmware-be, ami a háttérvilágításra vonatkozik).

    Plazmáknál azt hiszem játszogattak valami hasonlóval. Adress While Display néven emlegették, ha belenyúlnak soronként a képbe (majdnem mint a CRT, csak nem pixelről pixelre, hanem sorról sorra), de sohasem bogoztam ki részletesebben (szemre sohasem "csíkozott" a Kuro gyors mozgásnál sem, a Panasonic ránézésre is <1080 soros képélességű FullHD3D-je pedig szerintem más volt).

    OLED-en érdekes ötlet lehet, de LCD-n arra is "kell" a BFI, hogy a lomha válaszidőt is elmaszkolja (ami sokszor magasabb, mint amit a papíron olvasunk g2gf értéket). De nem akarom megtippelni, hogy milyen gyors TCON kéne hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #56 üzenetére

    ha a kép egyetlen egyszer villan fel
    Tudom, egyértelműen látni halványan a másikat, de számomra az tolerálhatóbb, mint amikor "szétolvad" a kép. Sokkal kivehetőbb az eredeti geometria (gondljunk most pl. mozgó szöveg olvashatóságra, ne csak "állejtős látványra").
    Ha a VRR range alatt használod a BFI-t duplázás helyett (pl. 25-ről 50fps-re, ha 30 vagy 45 a range alja), akkor csak egyszer kell villantani (<<30 mindenhogy gáz).
    De igen... ingyen sört 8k-t mindenkinek kenyér és ilyesmik helyett!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák