Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Lesz 8.20k szövetség is jövőre, aztán 8.21 egy évvel később?
    HDR2222 falka? 77" testvériség? HDMI 2.2 paktum?
    Szerk.: Ó, majdnem kifelejtettem a szélsőséges 3D lázadó sereget. :D

    Ezerszer több értelmét látnám az fps növelésének.
    Na meg tömörített videó esetén a chroma subsampling elhagyásának, de még akár a 10 helyett 12bit HDR-nek is (mondjuk az végül is már van, de Dolby nélkül szabványosítva DB-hez is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #39 üzenetére

    Jó, nyilván, ha 8k-ban 4k a chroma és 35mm filmről vagy 4k-s szenzorból jön az anyag, akkor OK. hogy úgyis 4k az anyag és 4k a chroma, a luma meg ott van dísznek hogy nagyobb számot írhass rá, de nyilván úgy értettem, hogy ehelyett legyen mondjuk "4k Premium", ami chroma subsampling nélküli 4k (mondjuk úgy "valódi 4k").

    Egyik se nagyon látszik meg filmen, de épp ezért is mindegy.

    Amúgy viszont jót tenne a PC és játékkonzol használatnak, ha emiatt alapértelmezéssé és nem kompromisszumos extrává válna a TV-ken a 4:4:4 mód, mint most.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #42 üzenetére

    De nem épp azt mondtam, hogy pont a 8k-t hanyagolnám ki ezekből? :DDD
    Na meg a 240 is nagyon messze van azért a 24-től. Akkor miért nem 1000? :P
    Szerintem a 120 is bőven jó már, azzal olvashatóak maradnak a nem túl gyorsan száguldó, közepesen apró, mozgó betűk. Nincs olyan elkenődő, csóvába folyó hatása BFI nélkül se a képnek a folyamatos mozgástól (videójátékban szaladgálás, vagy filmben kamera pásztázás), valamint még határozottan sokkal folyákosabb, simább az érzése, mint 60-nak, míg 120-ról 240-re már nincs akkora nyereség (úgyhogy erőltetni szerintem kár).

    Amúgy film esetén a DB oldalon nyilván ugyan úgy kéne tömörítés. Csak nem szeretem az ilyen dolgokat, hogy előbb levágjuk a felbontást és utána még nyessük a bitrátát is. Ha úgy épülne fel a kodek, hogy nem támaszkodik erre a fix felezésre, akkor talán ideálisabban is ki lehetne használni az össz-méret és bitráta korlátot. A 4:2:0 egy analóg korszakból áthozott technika. Nekem ez olyan, mint hentesbárddal kezdeni a plasztikai műtétet, mielőtt előveszik az apró kis szikét.

    A kijelző és forráseszköz közé pedig szerintem már rég optika kéne (akár rögtön duplex akkor is, ha aszimmetrikus). Kezdetektől nevetséges a "prémium HDMI kábel" biznisz. Egy LC-LC duplex optikai kábel olcsóbb, mint egy "márkás" HDMI és van akit zavar, hogy a réz HDMI meghal 10 méternél, olcsó optika elhúz 100m-t is, 100G-vel is...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #46 üzenetére

    Ez már 2k BD-re is igaz volt, főleg az öregebb és/vagy kis költségvetésű (de akár csak szimplán a helyzet adta szar körülmények [por, nedvesség, sötétség...] közt felvett) filmek esetén. Mindig sok függött attól is a BD-nél, hogy mit kezdtek az analóg zajjal (meghagyták szinte az eredeti szemcsésséget, finoman szűrték digitálisan, vagy rajzfilm látványt adtak neki agresszív NR + sharpen + stb algók sorával).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #49 üzenetére

    Én még a 100Hz-es 50+50 BFI-t is tolerálom (LG OLED-en szó szerinti black frame), kb egy óra volt megszoknom elviselhetőre, majd másik pár óra elfogadhatóra. A 120Hz-es 60+60 BFI-t néhány hét után szintén nem is látom (tényleg meg kell néznem a menüben, hogy be van-e kapcsolva, vagy legalább széttárt ujjakkal lengetni a képernyő előtt a kezem).
    A plazmákat is egyszer kellett megszoknom egy-két hét alatt, aztán hiába látom már őket alig, nem szoktam el tőlük, ugyan olyan villogás-mentesnek látom rajtuk a képet, mint egy BFI nélküli LCD-n.
    Persze aki direkt a hibát keresi a BFI-ben és nem akarja megszokni, azt mindig zavarni fogja a 240Hz-es is.

    A BFI-vel csak az az igazi baj játékhoz, hogy nem igazán VRR kompatibilis (bár valamennyire biztos össze lehetne hozni, pl. hogy mikor kimászik az fps a kijelzőpanel stabil VRR zónája alá, akkor nem egyszerűen duplázni kezdi a vezérlő a képkockát, hanem kifeketíti a másolatot és felcsapja a fényerőt a duplájára, de valóban nagyon trükkös, komplikált játék lenne, hogy ne vegyük észre a fényerő ingadozást, vagy hogy mikor kezd el villogni és mikor hagyja abba, mert a váltás feltűnőbb, mint hogy állandóan villog-e).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #52 üzenetére

    Tartósan és magasan 60 feletti átlag fps mellé (pl. jellemzően 80-120 közt ingázva, csak néha, pontszerűen kiesve onnan, durván 100 köré átlagolva) szerintem már többet ér a VRR, mint a BFI. Viszont sokszor 30 felett (akár 45+, néha akár 60) van a valódi VRR range alja, és valahol valami duplázza a kisebb értéket. Márpedig alacsony fps mellett gond csak a mozgásélesség is BFI nélkül, ezért próbálnám én ide betuszkolni a --- mondnjuk úgy --- "adaptív BFI"-t (pl. 30 fps-t BFI-vel duplázni 60-ra, ami így beesik már pl. egy 45-90 VRR range-be, de a 30fps is csak annyira maszatos, mint a 60fps).

    Ehhez minden egyes háttérfény lépcsőt pontosan abszolút értékű fényerőnek kéne tudni megfeleltetni, de ez nem lehetetlen, régen is volt már olyan prof. monitor, ami tudta ezt (százalék csúszka helyett cd/m^2 értéket lehetett betekergetni az OSD menüben, csak végig kellett mérni a gyárban, és bedobni egy apró LUT-ot a firmware-be, ami a háttérvilágításra vonatkozik).

    Plazmáknál azt hiszem játszogattak valami hasonlóval. Adress While Display néven emlegették, ha belenyúlnak soronként a képbe (majdnem mint a CRT, csak nem pixelről pixelre, hanem sorról sorra), de sohasem bogoztam ki részletesebben (szemre sohasem "csíkozott" a Kuro gyors mozgásnál sem, a Panasonic ránézésre is <1080 soros képélességű FullHD3D-je pedig szerintem más volt).

    OLED-en érdekes ötlet lehet, de LCD-n arra is "kell" a BFI, hogy a lomha válaszidőt is elmaszkolja (ami sokszor magasabb, mint amit a papíron olvasunk g2gf értéket). De nem akarom megtippelni, hogy milyen gyors TCON kéne hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -=RelakS=- #56 üzenetére

    ha a kép egyetlen egyszer villan fel
    Tudom, egyértelműen látni halványan a másikat, de számomra az tolerálhatóbb, mint amikor "szétolvad" a kép. Sokkal kivehetőbb az eredeti geometria (gondljunk most pl. mozgó szöveg olvashatóságra, ne csak "állejtős látványra").
    Ha a VRR range alatt használod a BFI-t duplázás helyett (pl. 25-ről 50fps-re, ha 30 vagy 45 a range alja), akkor csak egyszer kell villantani (<<30 mindenhogy gáz).
    De igen... ingyen sört 8k-t mindenkinek kenyér és ilyesmik helyett!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vlevi #61 üzenetére

    A DV-vel nem az a baj, hogy kevesen támogatják, hanem hogy zárt és nem ingyenes (bár nyilván valahol ebből fakad az is, hogy kevesebben támogatják).

    Nem csak az itt lényeg, hogy a TV, lejátszó vagy lemez árcéduláján tételesen ott van-e hogy pl. 0, 1, 20, vagy 100 dollár volt abból a Dolby sarca, hanem hogy ha bármi más kiegészítő eszközt akar valaki készíteni, akkor nem feltétlenül van lehetősége leszerződni, és áthárítani a díját a későbbi vevőkre, mert túl nagy tőke kéne, és adott esetben lehetetlen lenne portábilisan csinálni a várt eladásokkal, vagy esetleg "horror" áron kell megvennie a kis számú vevőnek, ha mégis kell nekik.

    Már most is jelentkezett például az a probléma, hogy lehetetlen több ezer dollár alatti extra hardware nélkül egyszerű egyedi tesztábrákat megjeleníteni DolbyVision képmódban a TV-ken. Akár csak tesztekhez (mint amiket a Ph-n is láthatsz néha), vagy hogy otthon segítségül hívd őket a gyári képmód beállításaihoz (megnézd kicsit egyértelműbben, hogy melyik menüs kapcsolónak mi a hatása).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák