Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem akarok kizárólag kérdésekkel operálni, de a talpára landolt rakétát nem kell amúgy is a következő fellövés előtt szintén szétszedni és átvizsgálni, hogy meggyőződjenek róla, hogy minden csavar, minden panel, minden tömítés, minden a helyén van? Nem kell amúgy is a következő hajtóanyag feltöltés előtt kipucolni az egészet?
Azért ez nem egy ingázó vonat.
-
#65675776
törölt tag
Kb ezt tervezték a Space Shuttle esetén is, valahogy nem jött be. Nem azt mondom, hogy nem ez lenne a jó irány, de a talpraállítás a létező legrosszabb megoldás minden szempontból.
Az orbiter hajtóműveit is többször fel lehetett használni, csak éppen minden repülés után atomjaira kellett szedni, és újra összerakni.
Stauffenberg: De, a tömítéseket és a kötőelemeket mindenképpen ellenőrizni kell. Takarítani nem igazán, a LOX eleve tiszta és az RP-1 sem az a szennyezett valami. Max a hajtómű égőterét kell kikormolni, esetleg a turbószivattyút ellenőrizni.
vzozo: Anyahajóba biztosan nem. Olyat már 60 éve senki sem használ.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ha a talpára száll, akkor elég bevontatni, felrakni a tetejére a következő cuccost (második fokozat plusz teher), feltölteni és már mehet is a következő kör.
Nem hinném, hogy ilyen egyszerű, főleg eleinte azt még alaposan át kell nézni, elhasználódott alkatrészeket cserélni. Később a tapasztalatok birtokában lehet esetleg egyszerűsíteni, de szerintem még akkor sem lesz olcsó egy ilyen "motorgenerál".
Mindamellett kíváncsi lennék, mikor lesz ember, aki be mer szállni egy ilyen részegen imbolygó járgányba. Az, hogy "majdnem" sikerül, nem feltétlenül jelenti, hogy tényleg fog is megbízhatóan működni.
Tény ugyanakkor, hogy sok, korábban hihetetlennek tűnő dolog már meg lett valósítva, amit eddig csak sci-fiben volt. A mobiltelefon vízióját a 80-as években azért röhögtem ki, mert rádiótechnikával foglalkoztam, ezért "tudtam", hogy nem fog menni, fizikai korlátok vannak. Annyi csatorna nem fér el az éterben, amennyi kellene a tömeges kommunikációhoz. Csakhogy én akkor teljesen analógban gondolkodtam, digitális opciókról fogalmam sem volt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kristof93
senior tag
Igen, kicsit rosszul szemleltettem, de akkor igy fogalmazom: 30%-al tobb raketat kell kiloni 10-ed/200-ad aron. Es ez mar ennyire egyszeru, mivel teher merete nem fix, gyakran a hordozoraketahoz tervezik. Ha nem fer bele a falcon9-ba akkor ratesznek belole kettot/harmat a heavy-re.
A maganszektorban jelenleg is tobb muholdat pakolnak egy raketara az esetek ~feleben es ez csak novekedni fog a heavy bevezetesevel. Az lehet, hogy egy kicsit tobbet kell sakkozni, hogy mit, mikor es mivel lojenek fel, de az hogy ne erje meg lehetetlen.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nem hiszem hogy gond volt a magasságméréssel, annak muszáj megbízhatónak lennie, inkább alábecsülhették a fellépő instabilitást amikor egyszerre korrigálnak és maximális tolóerőn fékeznek a felszínhez ennyire közel. De a valós okot úgy sem fogják nyilvánosságra hozni, szóval marad a találgatás.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
hiába rakom feljebb a tömegközéppontot, attól az még lejjebb marad, mint a tolóerő támadáspontja, ezért stabilizáló nyomatékot fog kifejteni. pláne, ha maga a hajtómű lent marad, csak a fúvóka kerül fel, esetleg több, vezérelve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis