- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz Kristof93 #26 üzenetére
Viszont 30%-kal alacsonyabb lesz a hasznos terhelése a rakétának. Szóval egy kis költségcsökkentés miatt jelentősen csökken az elérhető nyereség egy felbocsájtás során. Igazából aza kérdés, hogy a 30% kiesés túllépi-e a rakéta szerkezetének az árát. Ez fogja eldönteni, hogy megéri-e egyáltalán az újrafelhasználás.
Viszont maga a nyomásálló tartály nem komoly költség, a hajtóműrendszer adja a fokozat árának a nagyon nagy hányadát. Szóval lehet elég lenne csak azzal foglalkozni, hogy a hajtóműblokkot hozzák vissza. Ha a kilenc hajtóműből csak a kétharmada újból felhasználható már az jelentősen csökkenti a költségeket. Valószínűleg jobban, mint ahogy a teljes fokozat visszatérése és a tökölődés a függőleges leszállással.
-
Rive
veterán
válasz Kristof93 #28 üzenetére
30%al nagyobb raketat kell hasznalni 10-ed - 200-ad aron... Nem kell sokat gondolkozni rajta.
Ez azért nem ilyen egyszerű. A sorozatgyárthatóság miatt az első fokozatok mérete fix. Azaz jelenleg a tehertől függően vagy belefér az extra nafta a visszatéréshez, vagy se.
Később, ha bejön a 'heavy' változat, akkor lehet majd kicsit trükközni, de a teher méretétől függően ott is lesz egy olyan határ, amikor el kell dönteni, hogy egy egyszer használatos 'sima' első fokozat menjen, vagy három visszanyerhető, 'heavy' konfigurációban. És ez nem feltétlen egyszerű döntés.
De: az effélét majd kisakkozzák maguknak a közgazdászaik, egyelőre csak sikerüljön visszanyerni néhány első fokozatot.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
cinemazealot
addikt
válasz Kristof93 #44 üzenetére
+1
Mindenkinek köszönöm a barátságos és jóindulatú helyreigazítást (akinek nem inge, ne vegye magára). Reméltem, hogy a hozzászólásomból egyértelműen fog látszani, hogy hót hülye vagyok a űr/rakéta technikához és olthatatlan vágyat érzek aziránt, hogy egy egyszerű magyarázat helyett inkább el legyek küldve nyugodtan aludni.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz Kristof93 #53 üzenetére
Szemmel lathatoan nem volt eleg, vagy komoly hianyossagok vannak a vezerlo software-ben, mert nem csak nem volt fuggoleges a landolas pillanataban (amit okozhatott az eros szel), de nem is lassult le elegge.
Szerk.: Ha agressziv landolassal probaljak leroviditeni az idotartamot amig a szel lokhet egyet a fokozaton, az szerintem nem megoldas. Uszo platformra az eddigi erednyek alapjan szerintem max. vak szerencsevel fognak sikeresen landolni. A Grasshopper sem nyilt vizen volt tesztelve.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz Kristof93 #56 üzenetére
Valamennyi ráhagyásnak lennie kell, a múltkori tűzijátékból ítélve is volt még elég hajtóanyag egy lágyabb landoláshoz. Szerintem máshol lehet a probléma.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- Windows 11
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia