Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz kisbalázs #15 üzenetére

    Hollandiában Németországban Dániában elég jelentős a szél van ahol a nap is.

    "Jelentős". Hurrá. Én azt írtam, hogy első sorban még mindig fosszilis és nukleáris energiaforrásokra támaszkodnak. Tessék, Németország energiatermelése 2016 novemberében forrásokra bontva (klikkre teljes méretű):

    Na most fogd a közúti járműveket, és holnaptól mind legyen elektromos... Nem kell sok fantázia hozzá, hogy nem lennének képesek kiszolgálni.

    Nem vagyok az elektromos autók ellen, csak picit el kellene gondolkozni, hogy mégis mivel is fogják az aksit feltölteni. Mert mondjuk a tengerparti országoknál a szélenergia még játszhat, a sok nagy folyóval rendelkező országoknál a vízierőmű játszhat, az egyenlítő közelében a napenergia is. De úgy nagy általánosságban a legtöbb országnak nincs más választása, mint a fosszilis energiahordozók (gáz, olaj, szén) vagy az atomenergia.

    Gyakorlatiasan nem véletlenül terjedtek el a belső égésű motorok, hiszen innen indult az egész poszt, és nem véletlenül első számúak a mai napig a légi, vízi és szárazföldi szállításban...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • dabadab

    titán

    válasz kisbalázs #15 üzenetére

    "Itt hollandban pl a komplett vonathálózat lassan széllel megy."

    Igazából persze egyáltalán nem, mert ott van az a szokásos probléma, hogy a vonatoknak nem akkor van szükségük áramra, amikor a szél fúj, hanem akkor, amikor gyorsítanak meg mennek. Az lehet, hogy a szélerőművek egy év alatt termelnek kb. annyit, mint amennyit a vonatok felhasználnak, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a vonatokat lehetne tisztán szélenergiával hajtani.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák