- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- ASUS routerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- foobar2000
- Mobilinternet
- Microsoft Outlook topic
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
petipetya
nagyúr
Az normális, hogy az út közepén állítja le az autót? Józan paraszti ésszel én is kihúzódtam volna jobbra, ahogyan az emberi vezetők tették.
"nincs rá lezsóidő"
-
Petyyyyy
addikt
Állam leesik, hogy ennek mekkora esze van. Durva, hogy így meg tudja jósolni/ki tudja matekolni, hogy itt bizony csatt lesz. Azt hiszem ez az első lépcső a bztonságosabb közlekedés irányába.
Oké, hogy jelez az onboard utasoknak, de majd ha elkezdenek egymással kommenikálni az autók és esetleg riasztja a többieket is...Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
7s26c
senior tag
Ez a jövő...belegondolok néha az is fura, hogy még belsőégésű motorokkal hajtunk és kézi váltogatunk mégiscsak 2016 vége van
[ Szerkesztve ]
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
copass
veterán
ezt látja a tesla piszok sok szenzor van benne.
az lenne az ideális hogy minden autó látná a másik autó alap adatait (sebbesség,távolságok,stb.) amiből már lehetne számolni hogy túl közel van a kettővel előttem lévő autó egymáshoz és esetleg baleset történhet egy vészfékezéskor,stbstb. de ez nagyon a távoli jövőben valósulhatna meg igazán.
ezért marad a szenzoros megoldás."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
PistiSan
addikt
Többször vissza néztem, nem semmi!
(#5) copass
Köszi a videót.[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Satuféknél szerintem már most is így van, itt ugye nem volt szükség rá, illetve már "commerse" autókban is elérhető, hogy satuféknél villog a féklámpa majd megálláskor vészvillogó.
-
nagyúr
hogy még belsőégésű motorokkal hajtunk
Miután hatékonyabb nincs. Az elektromos autók is első sorban fosszilis vagy atomenergiát használnak a legtöbb országban, max. a roppant szerencsés országokban nem (pl. Norvégia, ahol a vízierőművek viszik a prímet).
következő upgrade meg lehetne, hogy vészfékezéskor kapcsolja a vészvillogót
Ezt már több mint tíz éve tudja nem egy autó, mármint azt, hogy erőteljes fékezéskor a fékezés időtartamára a vészvillogót működésbe hozza...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#56573440
törölt tag
Egyértelműen ilyesmi szenzoroké és extrában kommunikációé a jövő.
Hogy miért belső égésű motorokkal járunk, az viszonylag egyértelmű szerintem. A megújuló energiaforrások kiaknázása még mindig gyerekcipőben jár, az energia tárolás is sajnos. Van persze mindenre már ilyen vagy olyan megoldás, lásd napelemes cserép és a tesla féle powerwall, de se az áruk se az elterjedésük nincs azon a szinten, hogy tömegesen át lehetne rá állni. Arról nem is beszélve, hogy százmilliós tételben pl egy powerwallnál milyen más, járulékos környezeti károk jöhetnek a képletbe. Ahogy jó a hidrogén hajtás is, csak a cellákhoz ne használjanak olyan ritkaföldfémeket amikből meglepő módon nem túl sok van. Vannak ezeknek is alternatívái, de amennyire tudom laborban max. Ha meg erőművekkel termeljük az áramot az autóknak is valós időben, akkor elég hamar elérjük a hálózat terhelhetőségének a határait. Előbb meg kell oldani az olcsó, környezetbarát, nagy mennyiségben biztonságosan gyártható és használható energiatárolók kérdését amihez nem kell a földet szétásni, aztán meglátjuk
Az automata váltó meg erősen véleményes, én a manuálisat pl jobban szeretem, családban van mindkettő, kényelmesnek kényelmes, városban araszolni megváltás kb, de attól még nem a múlt szerintem Elektromos motorral persze jellemzően az egész váltós mizéria megy a levesbe, úgyhogy a jövő szerintem a váltók teljes elhagyása lesz
-
7s26c
senior tag
válasz #56573440 #13 üzenetére
Világos számomra, hogy miért használunk még mindig belső égésű motort, de valahol csalódást keltő is egyúttal. Gyermekkorom sci-fi alkotásaiban szereplő tárgyak majd mindegyike hétköznapi használati tárgy lett azóta... Sokáig tartotta magát a nézet, hogy olaj lobbik akadályozták a fejlődést (nem tudhatom, hogy így van, volt-e) , vagy egyszerűen ez az ágazat ebben az ütemben haladt, passzolom. De közelemben él egy Tesla tulaj és tény: Nagyon komoly gép.
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
kisbalázs
tag
"Az elektromos autók is első sorban fosszilis vagy atomenergiát használnak a legtöbb országban"
Hollandiában Németországban Dániában elég jelentős a szél van ahol a nap is. Itt hollandban pl a komplett vonathálózat lassan széllel megy. Csak vannak fejlett, előrelátó országok ahol nem tartják fontosnak hogy függetlenítsék magukat. Mert nekik "akkor is kell áram mikor nem süt a nap" meg akkor is mikor nem fúj a szél. Csak nem tudom MO, mennyire gazdag uránban...Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
-
őstag
Amerikában az eladott új autók több mint 97%-a automata váltós már. Itthon mondjuk teljesen más a helyzet.
LA Times: The disappearing stick shift: Less than 3% of cars sold in the U.S. have manual transmissions
https://news.ycombinator.com/item?id=12974946 -
nagyúr
válasz kisbalázs #15 üzenetére
Hollandiában Németországban Dániában elég jelentős a szél van ahol a nap is.
"Jelentős". Hurrá. Én azt írtam, hogy első sorban még mindig fosszilis és nukleáris energiaforrásokra támaszkodnak. Tessék, Németország energiatermelése 2016 novemberében forrásokra bontva (klikkre teljes méretű):
Na most fogd a közúti járműveket, és holnaptól mind legyen elektromos... Nem kell sok fantázia hozzá, hogy nem lennének képesek kiszolgálni.
Nem vagyok az elektromos autók ellen, csak picit el kellene gondolkozni, hogy mégis mivel is fogják az aksit feltölteni. Mert mondjuk a tengerparti országoknál a szélenergia még játszhat, a sok nagy folyóval rendelkező országoknál a vízierőmű játszhat, az egyenlítő közelében a napenergia is. De úgy nagy általánosságban a legtöbb országnak nincs más választása, mint a fosszilis energiahordozók (gáz, olaj, szén) vagy az atomenergia.
Gyakorlatiasan nem véletlenül terjedtek el a belső égésű motorok, hiszen innen indult az egész poszt, és nem véletlenül első számúak a mai napig a légi, vízi és szárazföldi szállításban...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
7s26c
senior tag
válasz Németh Péter #18 üzenetére
és a Grand Tour első részében kioktatta Jeremy az amcsi közönséget, hogy helytelen szavakat használnak a váltóra, motorháztetőre stb... ja és rossz oldalon ülnek a volán mögött /ez mondjuk enyhe off volt, bocsi/
[ Szerkesztve ]
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
szijartg
senior tag
Semmi köze ennek a józsdához. Ez csak egy figyelmeztető hang volt, hogy az előtte levő autók lassítanak. Ha megnézitek akkor láthatjátok, hogy a SUV előtt is ég már az előtte levő kocsinak a féklámpája.
A Tesla előtti kis Opel pedig már későn vette észre.[ Szerkesztve ]
-
kisbalázs
tag
tudtommal Németországban volt olyan nap hogy ezek többet termeltek mint a hálózat szükséglete és akkor kaptak gyorsan a fejükhöz hogy hát lehet lassítani kellene a megújuló energiákat. Azért olyan dolgokat nem árt tudni hogy a belsőégésű motor mögött áll vagy 100 év fejlesztés ami a hatékonyságot illeti de az igy se elég, arról nem beszélve hogy a diesel motort eredetileg mogyoróolajjal találták fel és az se fosszilis energia, csak rájöttek hogy a petróleum lepárlásakor keletkező trutymót is megeszi és azóta nem is nagyon engednek bele semmi mást tenni mint gázolajat még a végén a közemberek is szőkítenének.
Most ne keverjünk oda ilyen dolgot hogy mi lett volna ha 100 évvel ezelőtt nem a kőolaj-származékok irányába indul meg a fejlődés hanem a elektromosság felé. Egy állam akkor se vállalná be hogy képes lenne az egész iparát egyik napról a másikra átállitani egyszerűen túl sok fontos érdekkel menne szembe és ha a józan ész vonalán maradunk és ki is zárjuk az összeesküvés elméleteket akkor is láthatjuk hogy nem hoznak olyan döntéseket amik nagy fosszilis energiákkal foglalkozó cégek ellen mennek. Még akkor se mikor már lassan égnek a vizek a sok szeméttől.
És a többi ország legalább az alapját megteremti nem hinném hogy mo-n nem lehetne egy egy szél/nap/hő kombót kiépiteni. Bár látva hogy mit csináltak a széllel hogy törvényileg akadályozták biztos használhatatlan lenne.[ Szerkesztve ]
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
-
DithenS
senior tag
Elektromos autók eltetjedését hátráltatják szerintem.Minden új akksis cikk a feledés honályába vész.Ha nekem lenne egy olajcégek minden ilyen projrktet megvennék és törölném a profit miatt.Amúgy érdekes ez a videó.Szól előre hogy baleset fog bekövetkezni.
-
ph0nak
csendes tag
A probléma az, hogy a tárolás még nem megoldott, akkor pedig szükség van alaperőművekre. Amelyek mellett a megújulók bizonyos mennyiség felett fölöslegesen kiépített kapacitás, ha úgy nézzük. Persze, ha államilag dotálják a politikusok (meg törvényeket hoznak, amik kötelezik a szolgáltatót a házilag termelt áram átvételére, akár megéri neki, akár nem) és kiépült egy "nap- és széllobbi", akkor építik ki őket nyakló nélkül, akár indokolt gazdaságilag, akár nem, a választókat meg megetetik a fílgúd zöldek vagyunk meg védjük a földet dumával. (lásd Németország és az ottani lakossági áramár, az atomerőművek bezárásáról hozott sötétzöld döntés stb.)
Szélerőművel Mo nagyrészén nem igazán érdemes számolni pusztán gazdaságossági alapon, persze azok a cégek, akik eddig telepítették őket, sírnak, hogy államilag akadályoztatva vannak.[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Olajosokon kívül is van szerintem bőven cég akiknek nagyon fontos lenne, és komoly penzeken ülnek. Google meg Tesla esetében hatalmas piaci érdek is van, illetve ha ezzel akárcsak lakossági szinten megoldanák a komolyabb tárolást pl autó töltésre, vagy ahol van éjszakai áram tárolásra, az hatalmasat kaszálna. Én azt látom, hogy a hírekben mindig az van, hogy xy laborban működött. Az viszont egyáltalán nem azt jelenti, hogy azt egyáltalán gyártani lehetne tömegesen, vagy a való világban is életképes.
-
copass
veterán
ami gáz hogy feltörték a tesla rendszerét, távolról.
ezért necces az amikor kommunikálnak az autók egymással, mert fent áll az esélye hogy feltörik és rossz dolgokra használják.
pedig robbanásszerűen nőnek a biztonság. ha baleset van akkor a környező autóknak dobja a vészjelet, lassít, vészfékez akár, jelzést küld hogy baleset, táblákra kiírja, kerülő utat ajánl fel, riasztja a szerveket,stb."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Polllen
nagyúr
Ez tetszik.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
FeRkE
őstag
Orszaguton azert meg messze nem megbizhato: Totalcar video
-
PistiSan
addikt
Nekem már azt jelzi, hogy privát a videó.
-
JKJ420
tag
Jézusom, mennyi buta ember ír ide. Fogalmuk sincs, hogy mit tud s mit nem tud ez a rendszer, de itt osztják az észt.
-
7s26c
senior tag
azóta sem tudtuk meg, miről osztanak a buta emberek....
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
-
dabadab
titán
válasz kisbalázs #15 üzenetére
"Itt hollandban pl a komplett vonathálózat lassan széllel megy."
Igazából persze egyáltalán nem, mert ott van az a szokásos probléma, hogy a vonatoknak nem akkor van szükségük áramra, amikor a szél fúj, hanem akkor, amikor gyorsítanak meg mennek. Az lehet, hogy a szélerőművek egy év alatt termelnek kb. annyit, mint amennyit a vonatok felhasználnak, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a vonatokat lehetne tisztán szélenergiával hajtani.
DRM is theft
-
kisbalázs
tag
Hát nem tudom beszéld meg velük, hogy ezt nem lehet mert ők márpedig azt mondják hogy 2018 ra minden elektromos vonat szélenergiával fog menni:
"Alle elektrische treinen in Nederland gaan de komende jaren rijden op windenergie. " azaz minden elektromos vonat Hollandiában az elkövetkezendő években szélenergiából nyert árammal üzemel
Ezt ráadásul az NS osztotta meg (mint otthon a máv csak működik) szóval hitelesnek tekinthető
[link]Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
Új hozzászólás Aktív témák
- 3,5hónapos Apple iPhone 15 Pro Natural Titan 256GB (S23/S24+ és Ultra beszámítás)
- 4TB -os új bontatlan 3,5"-os HDD 1 év garancia Toshiba Surveillance S300
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- ASUS TuF F15 - 15,6" 144Hz, I5-11400H, 16/512, RTX 3050-4, TBOLT4 +SZLA +GAR +ajándék egér,egérpad!!
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
- USB3 & Sata bővítőkártya - Sim kártya olvasó - PC tápteszter - HDD ház - M.2 nvme/sata külső ház
- Apple MacBook 13 15 17" és 13" Air-hez billentyűzet védőburkolat
- macbook pro 7.1 2010 CTO
- 9.0 , 9.5 és 12.7mm-es SATA HDD SSD notebook másod-winchester beépítő keret, caddy - MacBook-hoz is
- Celeron G5905, saját dobozában, garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest