Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    Óvodások... Nem tudom, mennyire van annak ott az ideje. A cím bizonyára csak azt akarja mondani: Már az óvodások is programozni tanulnak, tehát te, tízen-huszon éves egyed, azonnal pánikolj, és tanuld, mert még az ovisok is le fognak verni! (Mert, ha nem lesz túlkínálat programozóból, akkor továbbra is a csillagos égbe alkudják a fizetésüket, azt meg mi nem szeretjük! Ja, és épp ezért, lányok is azonnal! Mert mi ez a kiaknázatlan 50%... talán van ott anyag, csak kicsit fel kell piszkálni.)

    Az összehuzogatós blokk nyelvek. Nem kell hozzájuk tudni gépelni, és nem kell szintaxist fejből ismerni, ez komoly előny. Olvasni azt akkor is kell. (Teli vannak dolgokkal persze, amikkel nem értek egyet, mert nem segítenek valójában, csak idegesítőek, megtévesztők... na most mindegy.) Hogy ki mennyit használja őket, arra kíváncsi lennék viszont. Azt láttam a közösségi termékeken, hogy pl. perverz programozók használják, mert kíváncsiak, mit tudnak kihozni a korlátolt környezetből, de hát nem ők lennének a célközönség. Vannak ezek a nyári táborok, ahol ezekkel próbálják megfogni a 8+ éves gyerekeket, kíváncsi lennék a statisztikákra. Rokon 8 éves volt ilyenen, amint vége lett el is felejtette, és már közben se akarta nagyon, pedig amúgy átlagnál simán értelmesebb.

    Ha meg valaki azon a szinten van, hogy rendes nyelvet használna már, akkor az, hogy a Python könnyű, de pl. a Java, vagy Kotlin bonyolult... ez a bevett dogma, de nem vagyok benne biztos. Ha minden képességét rádborítják, pláne ahogyan használják őket a gyakorlatban, mind a kettő borzalmas komplex. Ha viszont nem, és lassan adagolják, hogy miket használj, akkor mind a kettő lehet "könnyű". A Java kötelező plusz boiler plate 1 nap után valószínűleg nem oszt, nem szoroz, az viszont, hogy egy statikus nyelven az IDE sokkal többet tud segíteni, azt viszont igen. (Elvégre pont karbantarthatóság az egyik fő erényük.)

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz #40993792 #6 üzenetére

    Nem negatívum látása, csak némi cinizmus. Provokatív címnek veszem, ami a szokásos IT-s munkaerő szám növelés kampány része, amit az IT-s cégek nyomnak.

    De ha komolyan vesszük, mik a tapasztalatok, vagy hogy nézne ez ki óvodás korban? Nekem elég erőltet ötletnek tűnik. Volt óvodás gyerekem, az alapján. Tippre, ráér bőven általánosban, amikor már megvan hozzá már alapozva az egzakt gondolkodás képessége, meg az önfegyelem.

  • ddekany

    veterán

    Némelyik fentire... Nem csak az a kérdés, hogy intellektuálisan mire képes egy óvodás ha nagyon muszáj, hanem hogy mi az, ami ilyen korban természetesen motiválja, megfogja, ami neki való már. Ahogy én láttam, simán érzelmi dolgok dominálnak még, mint kedvenc meseszereplők, szerepjátszás, szociális küzdelmek (barátok, bullying), kudarc kerülés. Tehát kb olyat lehet "oktatni", hogy segíts a kis sárkánynak hazaérni (és eddig volt a rész, ami a gyereket valóban érdekli), ja, de csak ezt a 3 parancsot használhatod: előre lép, balra fordul, jobbra fordul, és ezekből húzogasd ősze. Később fokozatosan meg lehet fejelni ciklusokkal, feltételes elágazással, eljárásokkal. Ha ez sikerült, akkor ezeket az alapötleteket sikerült becsempészni a gyerek fejébe, hiába nem érdekelte. Csak nem tudom, ezzel mennyire vagyunk előrébb. Mert mikor ténylegesen elér oda a szellemi fejlődésben (felsős, vagy inkább általános után?), hogy ne csak az előre kiszabott biztonságos pályán tudjon "programozni", ezeket az alapokat simán felfogja akkor is, ha teljesen új az információ. Szóval nekem túlkapás gyanús ez. Ez olyan, mint ha matekból hirtelen nagyon fontos lenne, hogy a gyerekek már 1.-ben tanuljanak egyenletet megoldani, ezért csinálnának valami extrém könnyű játékot rá, hogy legalább valami ragadjon belőle, mert nem ér rá 7.-ben kezdeni, készülni kell.

    Plusz, számítógép/tablet, és főleg Minecraft (amit sokszor próbálnak fizetős oktatásban használni), eléggé függőség veszélyesek, szóval talán nem jó stratégia még pluszba nyomni a gyerekek arcába már korán.

  • ddekany

    veterán

    válasz solti #23 üzenetére

    Persze ez esély növelésről szól, azaz nem is reméli senki, hogy most szinte mindenki programozó akar majd ezektől lenni, csak hogy valahány százalékkal több programozó lesz.
    Csak akinek ez bejön, annak valószínűleg azon a ponton, amikor valami "látványosabb" saját ötletet meg tud valósítani, meg van kitartása, mert az elején kell hozzá. Ez meg 4-ben azért elég esélytelen. Nekem talán 15 éves koromban kezdett ez el érdekes lenni.

  • ddekany

    veterán

    válasz tusnadi #33 üzenetére

    Na de Scratch-hoz kell tudni olvasni. A Scratch Junior amihez nem kell, és a kettő nagyon különböző.

Új hozzászólás Aktív témák