- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
aelod
veterán
válasz #27070592 #12 üzenetére
Egyrészt másrészt szabályozás van erre is, hogy bio legyen. Tehát kukoricából fogják neked előállítani. Élelmezésre fordítható területeket foglal el a termesztése stb. stb.
A moder diesel motorok semmivel sem károsabbak mint az elektromosak. Sőt ez egy kiforrot technológia, megbízható és biztonságos.
Ezért képmutatás ez az egész ev lobbi. Nem utolsó sorban az akkukba a lítium kinyerése iszonyat környezet romboló...
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
btprg
senior tag
válasz #27070592 #12 üzenetére
Jól hangzik. Én nagyon szurkolok ezeknek, főleg mivel veterán autós vagyok, és ha elfogyna az olaj így akkor is lehetne üzemanyagot előállítani a normál autókba.
Másrészt meg elég valószínű, hogy a lítiumakkus elektromos autó nem fogja megváltani a világot. Ha nem is okoz több kárt mint hasznot, a városi helyi környezetszennyezés csökkentésén kívül globálisan nem hoz nagy hasznot a környezetnek...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
arnyekxxx
veterán
-
Rive
veterán
válasz #27070592 #12 üzenetére
És hogy miért nem ezt fejlesztjük már évtizedek óta? Mert a járműipart az olajlobbi uralja.
Hát, elég sok oka van, és ezek közül nem elhanyagolható, hogy az alkoholok cellulózra alapuló (azaz nem élelmiszer, hanem élelmiszer melléktermék + esetleg hulladék papír alapú) hatékony előállításához komoly géntech fejlesztések kellenének, amit viszont az összes sötétzöld lobbi lila fejjel őrjöngve ellenez és gátol.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Shadowbull
addikt
válasz #27070592 #39 üzenetére
Ezek nagyon naív gondolatok.
A gazdaságot a hatékonyságra való törekvés hajtja. Az a megoldás terjed el, ami alacsonyabb áron képes szolgáltatni ugyanaz vagy jobb eredményt.
Az általad leírt metanolgazdaság elvileg működőképes, a technológia hozzá viszont csak pár évtizede van meg. 100 éve meg néhány helyen a bolygón lenyomtál egy csövet és feljött a kőolaj, néhol olyan minőségben, hogy finomítani sem kellett, fel lehetett használni belsőégésű motorban.
Persze hogy ez terjedt el, erre épült rá 100 év alatt a teljes globális gazdaság. Ennek semmi köze az olajlobbihoz, ez szimplán gazdasági és technológiai szükségszerűség volt.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz #27070592 #56 üzenetére
Örülök neki, hogy írtad a fékport és a gumi kopását is. Ugye olvastad a kommentemet amire válaszoltál? Én azért írtam normális városi használatot mert nekem az már NEM normális városi használat, hogy 0-ról 100-ra gyorsulsz 3 sec alatt majd 100-ról állóra fékezed az autódat. Ezekkel a buta dolgokkal valóban jelentősen kopik a gumiabroncs felülete ( és a fékpofák is) ami bejuthat a levegőbe is.
Azért egy szabályokat betartó sofőr egypedálos vezetéssel 100 évig elmegy egy fékszettel és egy téli/nyári gumi szettel. ( a tévedés jogát fenntartom, lehet csak 99 évig )
-
nyerek01
tag
válasz #27070592 #61 üzenetére
Azért orvossal vagy levegő minőséget vizsgáló szakemberekkel ne nagyon beszélgess. A légzőszervi megbetegedések FŐ oka bizony a belsőégésű motorok károsanyag kibocsátása miatt van. (konkrétan erősen mérgező anyag jön/jöhet ki a motorból/kipufogóból, nagy hígítás mellett nem okoz azonnal halált. Ugye a légkörben nagymértékben hígul)
A elektromos autók gumikopásából fakadó károsító hatás nevetségesen alacsony. Látom nem sikerült felfogni a nagyságrendeket, arányokat mert nem nevetsz.
( igen, igaz a káros gumirészecskék belégzése és ez elektromosoknál is megvan, az is igaz hogy ennek mennyisége LÉNYEGTELEN )
[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
válasz #27070592 #78 üzenetére
Tudnál nekem linkelni egy cikket arról hogy a részecskeszűrő kiégetésekor mikor a kormot elégeti az autó töblet gázolaj hozzáadásával 700-800fokon, milyen pm keletkezik? vagy én tudom rosszul és az már nem pm10 alatti?
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest