Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz opr #2 üzenetére

    Hát ez azért nem ilyen egyszerű szerintem.
    Egyrészt szerintem meg fog változni az autó tulajdonlás módja. Nem lesz ennyi embernek autója, sokkal inkább folyamatos bérlet vagy autó megosztás szerű dolgok fognak elterjedni (legalábbis a városokban). Lévén ma sincs szükséged arra, hogy 0-24-ben készenlétben álljon a kocsi, tök pazarlás. Az önvezetéssel pedig megszűnik az egyik legnagyobb kényelmetlenség a bérelt autóval: Le kell adni és fel kell venni valahol ami sokszor nincs közel.
    Innentől pedig a felelősséged annyira terjed csak ki mint egy taxi vagy busz utasaként.

    De ha mégse így lenne, hanem saját autós modell marad akkor sem úgy lesz a felelősség kérdésköre, hogy csak a gyártó vagy csak a tulaj. Már most is komoly vizsgálatok vannak arra, hogy mi okozta a balesetet (pl a toyota szőnyeg). Szerintem ez úgy lesz, hogy az autó műszaki állapota és annak karbantartásának felelőssége komolyabban lesz véve (ez terhel téged) a szoftverhibából adódó baleset meg a gyártót. Egy önvezető autó szenzorlogjából nagyon sok mindent ki lehet olvasni pl a google kocsijának baleseteiről is kb Különvélemény szerű rekonstrukciók vannak.

    Amúgy szerintem a balesetek döntő többsége abból fog adódni, hogy az emberi sofőrök csinálnak hülyeséget amit már az automatika sem tud kezelni. Tipikusan ilyen lesz a hirtelen befékezés (ami most is igen gyakori baleseti ok), bevágás a másik kocsi elé nagy sebességnél. Ha valaki rádfékez és belemész akkor te vagy a felelős pedig érdemben nem tudtál tenni semmit. (Jó a követési távolságot mindig fel lehet hozni, de pl Pesten hogy tartasz akár csak 5-10 métert? :D )

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • #56573440

    törölt tag

    válasz opr #2 üzenetére

    Nagyon sok dolognak kell még történnie amíg ebből valójában lesz valami több mint pl amit a Tesla tud, vagy tudni vél.

    Arról nem is beszélve, hogy sok morális kérdést is rendbe kell tenni. Egy repülés esetében sokkal egyszerűbb elfogadni, hogy néha néha egy lezuhan, és meghalnak sokan, mert statisztikailag ez még mindig biztonságos a többihez képest. De egy 3 gyerekes család önvezető autója 130-nál elrántja egy fába a kormányt, azt azért kicsit neccesebb feldolgozni.

    Magyarul mi a jobb, ha az eu-n belül jelenleg évente 25-30.000 hal meg közúti balesetben egy részük vétlenül, vagy ugyanitt 2-3000 mind vétlenül. Statisztikailag ez egy masszív előrelépés lenne... A megítélése... Nos szerintem más téma. 0-ára redukálni ezt a számot azért valljuk be jelenleg lehetetlennek látszik... Még akkor is, ha csak önvezetők mennének, megfelelő infrastruktúra mellett, akkor is. Elkerített pályán, egységes szenzorok és jeladók beépítése mellett, amik mindig tökéletesen kommunikálnak mindennel is.

    [ Szerkesztve ]

  • Stanlee

    őstag

    válasz opr #2 üzenetére

    A mult heten egy uj Superb volt nalam, amiben van valami automata veszfekezo rendszer. Ausztriaban az egyik lehajtonal az elottem levo autos keson vette eszre, hogy le kellett volna kanyarodnia, satufek es jobbra el, a Superb meg egy akkorat veszfekezett, hogy csak na, pedig volt kb. 50-100 m legalabb kozottunk. Na ilyenkor ha hatulrol belemrongyol valaki, akkor ki a hibas? Skodaek biztos nem fizetnek...

    [ Szerkesztve ]

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák