Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • emelhu

    aktív tag

    válasz Geffry #25 üzenetére

    A tervezett üzemideje igen korlátozott, igen.
    No de egy sikertelen leszállás nem ösztönöz hosszabb üzemidejű és bonyolultabb eszközök küldésére.
    Emberes leszálló egységről nem is beszélve... ahhoz nem ártana pár sikeres, probléma mentes leszállás korábbról.

  • #28752640

    törölt tag

    válasz Geffry #37 üzenetére

    Akkor lehet csak nekem tűnik izgalmasabbnak egy kis konspirációval fűszerezve. Az oroszok nem intettek be sem az uniónak sem az usának. Az usa vicaverza. Kína szint úgy. Akkor ez csak egy szimpad és a háttérben mindenki ölelkezve mosolyog egymást kisegítve rakétával, miegymással. Az amerikai űrhajós folyékonyan beszél oroszul az orosz meg angolul. A sok haragszom rádot meg csak letolják a parasztoknak had csámcsogjanak. Úgy is őket küldik a levesbe, ha beüt a gebasz. Legalább már beléjük van vésve a miértek.
    Vicces egy világ.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Geffry #40 üzenetére

    Bakker, ez nem is volt meg, hogy az egyik Pioneer Venus szonda túlélte a becsapódást. Ma is tanultam valamit. :C

    A probléma amúgy a robotküldetésekkel, hogy folyamatosan harcolni kell a pénzért. Anno a NASA-nál az emberes missziók voltak előrébb valók az 1960-as években, aztán az 1970-es években végre erőre kaptak. De jött az Űrsikló, és elvitte az 1970-es évek végétől a pénzt. Aztán a Nemzetközi Űrállomás vitte el a pénzt. Kész csoda, hogy a Mars roverekre összekaparták, de például a New Horizons-nak alig sikerült megkapnia a pénzt, a JIMO meg nem kapta meg...

    De ez máshol sincs másképpen. Az oroszoknál kvázi évtizedek óta alig indítottak tudományos műholdat. Mars műholdak terén hosszas küzdelem volt a Phobos-Grunt misszióra megszerezni a pénzt. Erre az végül a szonda hibája miatt nem került sor, és a szonda végül elégett a légkörben / becsapódott a földbe. Most az ExoMars kvázi az egyetlen élő programjuk, van egy Mars-Grunt tervük, de 2026-os céldátummal, és jelenleg pénz nélkül...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Geffry #40 üzenetére

    Azért van kis különbség a között, hogy leszállóegységgel landolok, vagy a becsapódást mázlival túléli valami, ami nem arra lett tervezve.

  • #28752640

    törölt tag

    válasz Geffry #47 üzenetére

    Na igen erre én is kíváncsi lennék, hogy mikorra sikerül a népeknek levetkőzni az öntudatukat, ha van egyáltalán ilyen vagy csak beléjük nevelték. Tiszta nép már nem sok van pláne itt Európában, ahol meg házon belül szaporodnak ott elő is jönnek a genetikai problémák. Pl. zsidóknál az érdekes fejrángatózás, bőrpigment hiány stb. Mondjuk egy soknemzetű USA sem bír túllépni a saját korlátain, hiába hirdetik az igét. Akkor mit mondjanak a kínaiak. Bár nekünk elég nehéz észrevenni az ő ázsiai keveredésüket. Itt olyan 360' os gondolkodás váltás kellene, ami elviseli a több száz éve belénk ivódott hagyományok esetleges eltűnését és teljesen más célt, hétköznapi életet eredményezne. Mai szemmel nézve az a fajta gondolkodás elég droidnak tűnhet, de most is azok vagyunk csak egy más szisztemben. Az egészben az a legviccesebb, hogy az amcsik ragaszkodnak az alkotmányukhoz és a demokráciához, mondván azt mindig lehet formálni a problémák kezelésére. De igazából semmilyen problémára nem találnak megfelelő megoldást. Mindenki a környezetvédelemmel jön, aztán az autók, kütyük, ezer féle felesleges holmik tömeggyártásával. Minden megy tovább a maga pazarló önmegsemmisítő útján. Nem hiszem , hogy tudnánk olyan vagy hasonló szisztemben élni mint a hangyák vagy a méhek mert csak úgy lehet bármely problémára megoldást találni.

    [ Szerkesztve ]

  • #28752640

    törölt tag

    válasz Geffry #49 üzenetére

    ÁÁÁÁ dehogy. Rossz az, aki rosszra gondol. A Biblia tele van a Zsidó szóval. És az a legnagyobb probléma, hogy ennek kiejtésekor mindenki körbenéz, hogy hol a mumus, pedig náluk is csak annyi gazember van mint bárhol máshol. Volt idő mikor én is furcsán néztem rájuk, hol ott együtt nőttem fel velük jó barátságban gyerek koromban csak akkor még nem foglalkoztunk azzal, hogy ki melyik templomba jár imátkozni. Lehet most sem kellene. Nem beszélve arról, hogy ha ők még nem is hisznek Jézus újjászületésében attól még Jézus zsidó ember, tanító volt és mint ilyet egy keresztény embernek szeretni kell. Furcsa az a keresztény szemlélet egyes politikai megnyilvánulásoknál ahol a zsidókat köpködik, holott zsidó ember alapította a Katólikus egyházat is. Számomra ez a legnagyobb kérdés, hogy miért kezdett el 12 Zsidó rabbi, tanító egy "teljesen" más egyházat tanítani. A zsidóknak meg az a legnagyobb talány, hogy Mózes hogy vette át a kőtáblát mert azt nem a földön kapta meg mint ahogy sok korabeli film ábrázolja. Jól elkanyarodtam basszus.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Geffry #47 üzenetére

    Én személyszerint az űrsiklót mint nemzeti e-péniszt egy az egyben töröltem volna a NASA repertoárjából

    Az űrsiklónak nem e-pénisz volt a feladata. Az egész rakéta-mizéria kényszerpálya volt, a NACA / NASA eredeti elképzelési a világűrbe való kijutásra repülőgép-szerűen volt elképzelve. Megvan az X-15? Na azt vidd tovább még nagyobb és még erősebb kísérleti gépekkel. Ez be is vált volna, ha "túloldalon" a szovjet tudósoknak, mérnökök nem jut eszébe az interkontinentális ballisztikus R-7 rakétát a világűrbe való feljutáshoz felhasználni, illetve nincs Von Braun az amerikaiak oldalán.

    De megtörtént. A NASA a rakéta-kisiklást az Apollo-program után mindenképpen kezelni akarta, és visszatérni a repülőgép-elvhez.

    Az, hogy a Space Transportation System / Space Shuttle egy rémálom lett, az kvázi oda vezethető vissza, hogy a kongresszus rákényszerítette a NASA-t arra, hogy az USAF-al (pontosabban az ő árnyékában működő, akkoriban szénfekete programként működő NRO) közösen dolgozzanak rajta, ami azt jelentette, hogy az NRO mondta meg, hogy mekkora raktérre lesz szükség (Maxime Fagett kétszer is megpróbálta rábeszélni őket, hogy esetleg nem lehetne-e kisebb raktér, így pedig kisebb űrrepülőgép, mindkétszer úgy helyre tették, hogy a fal adta a másikat).

    A másik hatalmas hiba a hővédő pajzs technológiája volt. Elsőre a szilikát hővédő pajzs zseniális és könnyű megoldás volt. Csak éppen pusztítóan sérülékeny. Erre pedig akkor jöttek rá, amikor már késő volt. Ha maradnak a hőelvezetéses (Heat Sink) megoldásnál, amit az X-15 esetében már sikeresen teszteltek, és az X-20 esetében is arra építkeztek volna, akkor feltehetően nem lett volna baj, és sokkal olcsóbb az üzemeltetés is.

    A harmadik hiba pedig a gyorsítórakétás első fokozat, de az egyre növekvő költségek miatt ezt a lépést meg kellett tenni. A költségekre amúgy egy kisebb űrrepülő jó válasz lett volna, ha az NRO ebbe beleegyezik...

    Néha értelmetlennek tűnik hogy lassan 50 éve nem ment messzebb ember mint ameddig egy golflabdát el lehet ütni, de valahol indokolni tudja magát azzal hogy megalapozza a távolabbi utazásokat.

    Nagyon-nagyon sokat tanultunk a Skylab, Szaljut, Mir és ISS űrállomásokon az ember és a súlytalanság kapcsolatáról. Ha valami elmebeteg gondolattól vezérelve Von Braun Mars-programját jóváhagyják az 1950-es évek elején, akkor az űrhajósok olyan kísérleti majmok lettek volna, mint amikor a mustárgáz hatását a saját katonáikon tesztelő amerikai és brit (kanadai) hadseregnél, vagy később a nukleáris robbanások alá küldött amerikai katonák esete. Megnyomorodnak, meghalnak, mert első nekifutásból egyből a mélyvízben tanulta volna meg az emberiség a világűr hatásait.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák