- Gmail
- Microsoft Outlook topic
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Linux kezdőknek
- Windows 10
- Proxmox VE
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Az akkumulátorokba QR-kód kerülhetne, amely egy online adatbázisba irányítaná az embereket, hogy az energiaforrás jellemzőit ellenőrizhessék.
Ööö izé... Hogyan is láthat egyáltalán egy mezei halandó egy akkumulátort? Régen rossz, ha már ez előfordulhat. Vagy nem minden egységre kell, csak autónként egy, és beleragasztják a kesztyűtartó belsejébe, vagy valahová a karosszérián? Annak meg mi értelme?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
atus72
senior tag
kurvára ráérnek megint a bürokraták ...
-
nagyúr
A motor szám az jól látható helyen van, vagy max a műanyag borítást kell lepattintani, ráadásul bele van ütve a fémbe, hogy ne is lehessen megváltoztatni.
Ezzel szemben az akksi az be van építve az alvázba, mostanában már teherviselő elemként, azt nem nézed meg roncsolás nélkül. Így meg ha van egy matrica valahol, ami mondjuk rossz ökolábnyomot jelent, meddig tart átragasztani egy másikat rá? Semmi értelme az egésznek...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Reggie0
félisten
Ahogy a motorszamot is at lehet utni, meg az alvazszamot is. Szoktak is trukkozni vele. A dolog nem a trukkozes elkeruleserol szol. Amugy ha meg teherviselo elem, akkor az akku korul a vazba is beleuthetik a qr kodot es raknak egy matricat kenyelmes helyre. Majd eredetvizsgalatnal nezik, hogy megegyezik-e a ketto.
Az ertelme nem az, hogy a juzernek hude konnyu legyen, hanem az, hogy nyomonkovetheto legyen az akku szarmazasa, igy a csingcsang 0 kornyezetvedelmu szarok versenykepessege ne legyen jobb mint egy minosegi termeknek.
Azon felul ez a szerviznek is hasznos, ahol mondjuk modult cserelnek az akkupakkban, vagy akar cellakat...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az addig oké, csakhogy ez úgy működik, hogy ha forgalomba akarsz hozni egy autót az EU-ban, akkor arra 1000 engedélyt kell kérned és kapnod. Az egészet rövidre lehetne zárni annyival, hogy ha nem felel meg az akku, akkor nem kap meg csak 999-et, és nem hozhatja forgalomba. És ehhez nem kell milliókért rágni a gittet csilivili qr kódokra...
A szerviznek se hasznos, mert úgyis a forgalmi alapján fog alkatrészt rendelni, nem fog még qr kóddal szöszölni.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Reggie0
félisten
A forgalombahozatal utan meg 20-30 evig hasznalnak es szervizelnek egy autot.
A szerviznek meg azert hasznos, mert latja, hogy mit kap es azt is, hogy eddig mi volt benne(pl. ha csak modult cserel, akkor milyen modulok melle kerul).
Manapsag, ha pl. cellat rendelsz, csak ra van nyomtatva egy tipusszam es annyi. Minel messzebb van az ellatasi lancban a gyartotol a kereskedo, annal konnyebben kap hamisitvanyt.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
De közben nem nagyon cserélik ki az akkut, vagy ha igen, akkor annak ugyanúgy kellett engedély. Akár honnan nézem, ez a qr kódos bohóckodás csak egy felesleges plusz pénztemető, nem ad hozzá semmi olyat, ami amúgy is ne lenne meg...
A mod-ra: mert qr kódot nyilván nehezebb hamisítani, mint egy akkut...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Reggie0
félisten
Dehogynem cserelnek, eleg sokan.
Nyilvan, ha nem akarod erteni, akkor neked bohockodas marad orokre. Jelenleg a cellak minosegeben maximum csak bizhatsz, de nem tudod ellenorizni, hogy valoban olyan cella/modul/pakk van benne, mint amit allitanak.
"mert qr kódot nyilván nehezebb hamisítani, "
Ha utananezel a digitalis alairasnak vagy akar "chain of trust" kifejezesnek, akkor rajossz, hogy a qr kod tartalmat nem feltetlen konnyu hamisitani. -
nagyúr
De miért csak bízhatsz egy cella minőségében? Konkrét típust rendel a szerviz, pont olyat, ami abba az autóba való, általában pont attól a gyártótól, aki az eredetit is szállította. Ez azért nem úgy megy, hogy az aliról rendelek egy valamilyent a laptopomba...
A qr kódot meg olyan szinten egyszerű hamisítani, hogy ha mutatsz nekem egyet, abból bármikor csinálok neked ezret, pontosan ugyan olyat. Mind eredeti lesz, mivel pont ugyanaz a mintázat lesz rajta...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Reggie0
félisten
Termekhamisitas peldaul. Egyes szervizek akar cellat is cserelnek, ne a markaszervizre gondolj. A markaszervizek az auto elso 5 eve utan nagyjabol felejtosek.
"A qr kódot meg olyan szinten egyszerű hamisítani, hogy ha mutatsz nekem egyet, abból bármikor csinálok neked ezret, pontosan ugyan olyat."
Ezt masolasnak hivjuk, nem hamisitasnak. Hamisitas az, amikor olyan tetszoleges tartalmat tudsz eloallitani ami ervenyes. Ha mindegyik cellara ugyanazt a kodot masolod, azzal az a baj, hogy valahol mashol mar becsekkoltak online, igy rogton latni, hogy valahova mashova is kerult belole. Ezt a fajta kovetest most is csinaljak hologramos-kaparos modszerrel egyes termekeknel, mint peldaul a xenon csovek.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Ezzel szemben az akksi az be van építve az alvázba, mostanában már teherviselő elemként, azt nem nézed meg roncsolás nélkül.
Te most komolyan úgy gondolod, ez így működik, hogy nem képesek egy 30mm x 30mm -es lyukat bárhol is az akksik környékén tenni a karosszériára leolvasás célból, vagy hogy esetleg ne tudnák lehetővé tenni a teljesen elzárt akkupakk kódjának leolvasását a végfelhasználó számára ? Ez komoly ?
Amúgy egyetértek, nagyon ráérnek bürokraták, de azért a technológiai megvalósításban részt vevőket - ha a kretén igény már megvalósulni látszik - ne nézzük már tökhülyének.
Meg lesz oldva.
.Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
nagyúr
Mármint cellánként ugye, mert most arról van szó, hogy akár egyetlen cella cseréjénél is ezt lehessen követni. Elképzeltem egy Teslát, ahogy 4500 db qr kóddal borítják be...
Mert ha csak az egész akkupakkra, akkor meg most is működik ez a rendszer qr kód nélkül, ugyanis beleírják a forgalmiba a motor környezetvédelmi besorolását, az akksival is meg lehet ugyanezt tenni.
Nem arról van szó igazából, hogy lehet-e, hanem hogy minek...Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
-
Gargouille
őstag
Már kétszer elolvastam a cikket, de továbbra sem értem, hogy most ez az "útlevél" mit fog tulajdonképpen igazolni? És ettől miért lesz kevesebb a káros anyag kibocsátás?
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Reggie0
félisten
A QR kod elvileg nem sok mindent mond meg. URL lesz benne es azon lehet elerni az adatokat online. Elvileg sokmindent, elektromos parameterektol kezdve a gyartasi kibocsajtasokig minden.
A terv az vele, hogy igy le tudjak kovetni a gyartastol az ujrafeldolgozasig az utvonalat, igy tudjak merni a teljes eletciklus alapjan, hogy honnan hova kerult es ott mennyi eroforrast fecsereltek el ra(gyartas,beszereles,szallitas,kiszereles,ujrafeldolgozas). Igy akarjak a szabalyozasok hatasat merni. Nyilvan nem a QR kodtol lesz jobb, az csak a meresi rendszernek ad keretet.
Ettol fuggetlenul, de hasonloan ehhez, hogy felmeno rendszerben mar azt is egyenkent gyujtik az autokrol, hogy valojaban mennyit fogyasztanak a juzerek kezeben, igy elobb utobb nem a katalogus- es bemeresi adatok alapjan fizettetnenek CO2 kvotat a gyartokkal, hanem a gyakorlati terhelesuk alapjan.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
És akkor az online adatbázist minden gyártó, retail és telepítő vagy kereskedő frissen tartja, hozzáférést kap, majd ha itt kikapom a fél pakkot valamiből és Váci úton újracellaztatom az miképpen nem kerül bele? De majd folytassuk 5 év múlva. Lehet németekhez majd faxon kell beküldeni a módosításokat :-)
-
Reggie0
félisten
Nagyjabol igen, ez a kituzott cel. Ha meg nagyon sufni helyen csinaljak, akkor kiderul, hogy nem stimmel valami. A gyartok adatbazisaba is toltogetik fel a szervizek, hogy mikor mit csinaltak. Nyilvan, ha nagyon sufniszervizben csinalod, ott nem fogjak, de az olyan autot nem kell megvenni(ertekcsokkento tenyezo). Hasonlo dolog a szervizkonyv is.
#21 pilóta: Ugy, hogy a sufniszervizes felviszi. Ha nem akkor meg lesz egy auto, aminek a dokumentacioja nincs szinkronban az allapotava, lasd szervizkonyv.
-
Jahno
őstag
Gyártók néha igen, aztán ott is vannak lukak az életrajzban, vagy eltérések. Szép tervek ja, főleg míg egyik hivatalból a másiknak kell kérnem igazolást és kitöltenem adatlapot azzal, amit amúgy tudnak és ezek még sokszor országon belül is bonyolultak. Bármilyen 100 forinttal olcsóbb autót meg fognak venni, mikor enyém 1.5 évesen toltam be a kereskedőhöz akkor sem érdekelte sem a szervízkönyv, semmi. De ha sufniszervíz nem viszi fel, akkor nem is tud róla senki, amiről nem tudnak ott meg nincs büntetési tétel :-) Még jobb is
De miért pont az akukkal? Egy kilométeróra állás vagy állapot, biztosítási káresemények egyéb előéletek sokkal jelentősebbek lennének a piacon. Ezekről sem lehet tudni semmit.
-
Reggie0
félisten
Hat, most elso korben az a terv, hogy egyaltalan legyen valami rendszer, mert jelenleg az akkumulatorok eletutkovetese nulla es info nelkul eleg nehez a jogszabalyokat terelgetni. Az, hogy a juzernek mennyire hasznos jelenleg az egy masodlagos kerdes. Majd, ha altalanos es elterjedt lesz, akkor az lesz, de az csak masodlagos cel. Elsodleges, hogy a kornyezetvedelmi eloirasokat tudjak tuningolni az adatok alapjan.
-
Rive
veterán
válasz Gargouille #19 üzenetére
...továbbra sem értem, hogy most ez az "útlevél" mit fog tulajdonképpen igazolni?
A bürokrácia törődését.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Gargouille
őstag
Sajnos nekem is ez jött le belőle. Egy újabb sóhivatal (sóintézmény?) és látszatintézkedés. Ráírjuk, kiállítunk tanúsítványokat, szépen kipipáljuk a feladatot (meg az egész adminisztrációra elköltünk egy valag pénzt) és megnyugtatjuk a lelkünket, hogy mennyit tettünk a környezetért... A dízelbotrányból kiindulva nekem erős kétségeim vannak, hogy bármilyen gyakorlati haszna lenne ennek.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Jahno
őstag
Én ott vesztem el, hogy minek követni az életútját és egyáltalán. Meg milyen környezetvédelmi előírás lesz? Kötelező X évig tartani? Úgyis erre gyúrnak a gyártók, majd megint kapnak valami értelmezhetetlen szabályzást és szétcsúsznak a kategóriák. Nyilván mindenki a legtartósabb, leggyorsabban tölthető, legkisebb helyen legnagyobb kapacitással termelő cuccra gyúr. Ahogy a fogyasztásnál is, aztán kicsúcsott ilyen-olyan botrány, mert másképp nem lehetett hozni az előírt számokat? Tiszta KGST :-D
Miközben a legfontosabb nem szerepel majd sehol, ami a használat módja, körülmények és ciklusok lennének. Gáyrtónál meg évek alatt kiderült, hogy a Leafet kicsi városi autónak tervezték és nahát, nem nagyon bírja az autópályát, pakk közepe melegszik. Gyártó foglalkozott vele, más meg mit tudna többet hozzátenni?
Ez is a részleteken fog elcsúszni, ha egyáltalán sikerül bevezetni, mint ahogy végre bevezették az egységes mobiltöltőt és hasonlókat.
-
Reggie0
félisten
Az ujrahasznositast akarjak megerositeni, valamint a karbon labnyom/energiafelhasznalas-t adoztatni, hogy ne erje meg a jominosegu es zoldebb technologiaju cellakat olcso csingcsung cellakra cserelni a cegeknek.
Most ugye az a helyzet, hogy dobalozik mindenki azzal, mekkora szennyezes egy akkut legyartani, meg mi lesz vele jaj, jaj, es emiatt mennyire szennyezo vagy nem egy elektromos auto, de mindenki csak kockasfuzetben levezetett szamitasokat tud felmutatni a temaval kapcsolatban, a teljes eletciklusrol nincsenek visszakovetessel/megfigyelessel szerzett adatok. Erre lesz ez a valasz, lesz ra egy kvazi folyamatiranyitas.
-
Jahno
őstag
Ha adóztatják akkor a gyagya árérzékeny piac pláne rábukik a bármilyen cellára.
És ezek nem annyira kockásfüzetes dobálózások, gyártást tudjuk, legtöbb gyártónak elég komoly tesztelési folyamatai is vannak meg életciklus becslése. És még mindig hiányozni fog belőle a ciklus meg a felhasználás módja, nélküle meg semmi fog kiderülni. X akku, X év, heló, lesz egy nagy átlagos szórás?
Főleg mert én néha direkt veszek gyenge olcsót is, mert tömegével kell, de távirányítókba, gyerekjátékokba, mini lámpákba, egyszerű vezérlőkbe bőven jó a minimál mAh-s is. Sokkal rosszabbak az egyszeri elemek, amit hasonló miatt vettem meg, mert 100 forint és 5 évig elég, közben lekonyult és kifolyt....
-
Reggie0
félisten
"Ha adóztatják akkor a gyagya árérzékeny piac pláne rábukik a bármilyen cellára."
Nyilvan a minel gagyibban akarjak jobban adoztatni, hogy ne erje meg rabukni.
"És ezek nem annyira kockásfüzetes dobálózások, gyártást tudjuk, legtöbb gyártónak elég komoly tesztelési folyamatai is vannak meg életciklus becslése."
Nem eleg komoly, mert a gyakorlati megvalosulast nem merik. Lasd autok fogyasztasa a gyakorlatban es a tesztpadon.
A ciklus es felhasznalas modja nem erdekli a jogalkotot, csak az, hogy a gyakorlatban ez mennyi karosanyag kibocsajtassal jar es mennyire es milyen hatekonyan hasznositjak ujra. Itt nem az a lenyeg, hogy a cegek tudjanak mutogatni a felhasznalora, hogy dehat taposta a pedalt, ezert nem a mi hibank, hanem az, hogy ez is bele legyen merve. Mindez azert kell nekik, hogy a megfelelo osztonzoket es bunteteseket kitalaljak a gyarto/javito/feldolgozo iparnak, hogy csokkenjen a kornyezeti terheles.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
És mi alapján döntik el, hogy hol a határ, meg miért az lesz jobban adóztatva? Felét döntse el a piac. Bezzeg a méz hamisítókat meg hasonlókat nem tudják eléggé becsukni és szarrá büntetni, hogy ne érje meg. Miért pont ez? Tipikus sötétzöld marhaságnak tűnik, valami szenzációs bejelentés lesz és eljön A MEGOLDÁS, de igazából aztán ki tudja.
" Lasd autok fogyasztasa a gyakorlatban es a tesztpadon."
Ezt mérik, vagy milyen kontextusban mondod?
Feldolgozó iparnak akkor éri meg, ha megéri. Nyilván nem újítom fel és dolgozom újra a 2 dolláros cellát 17 dolláros költséggel és ez rögtön mindenre is ráhúzható.
-
Reggie0
félisten
"És mi alapján döntik el, hogy hol a határ, meg miért az lesz jobban adóztatva?"
Attol fugg, hogy kire szavazol. Ez nem ennek a projektnek a targya."Miért pont ez?"
Miert pont a mez?"Ezt mérik, vagy milyen kontextusban mondod?"
Igen merik. Olyan kontextusban mondom, hogy a gyarto altal mert adat es a gyakorlat jellemzoen azert kello tavolsagban van egymastol. A gyartok onbevallasara nem lehet alapozni."Feldolgozó iparnak akkor éri meg, ha megéri."
Pontosan. Es az a cel, hogy megerje, mert a banyaszatot es a kulso fuggoseget aranyaiban csokkenteni kene, ennek az utja pedig az ujrafeldolgozas."Nyilván nem újítom fel és dolgozom újra a 2 dolláros cellát 17 dolláros költséggel és ez rögtön mindenre is ráhúzható."
Szerencsere nem ilyen rossz a helyzet. De, ha a 2 dollaros cellanak az arabol hianyzik az a felar, amit a kornyezetvedelmi normak betartasa okoz, mert keleten szarnak ra, azt hozzaadjak import adoban. Amint buntetik a laza elvarasok miatt a keleti banyakat, mar rogton versenykepes lesz a szigoru kornyezetvedelmi eloirasokat is betarto nyugati banya. Es ez a cel.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
"Pontosan. Es az a cel, hogy megerje, "
Ezt meg nélküle is meg lehet fejteni. Elvégre nem éri meg, de ha lesz csiribiri életút és QR kód, akkor sem fogja megérni (:-
Keleti bányát sosem fogod tudni büntetni, azt van ott ami van és india továbbra is önti a szemetet az óceánba, mi meg erőlködhetünk itt a végtelenségig.
-
Noukoum
veterán
Pedig ez a jövő, az emberek leghatékonyabban a pénztárcájukon keresztül vesznek tudomást a környezeti teherről. Egyébként nem élvez prioritást, csak az ész nélküli fogyasztás megy.
A fentihez hasonló CO2 adóval ráadásul versenyképesebbé lehetne tenni az EU gyártást, ami nem csak környezetvédelmi, hanem gazdasági és politikai oldalról sem mellékes.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Jahno
őstag
És akkor most az adó érdekes vagy a környezeti teher? Amit Kínában gyártanak az rossz és adóztatjuk, amit EUban azt nem? Vagy az biztos olcsóbb lesz? Vagy az ész nélküli fogyasztás esik vissza megszorításba és vakarjuk a fejünket, adott keretből veszünk valami olcsóbb szart, hátha ugyanúgy bírja, de persze kiderül, hogy nem.
-
Noukoum
veterán
-
Noukoum
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest