Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Ahogy a motorszamot is at lehet utni, meg az alvazszamot is. Szoktak is trukkozni vele. A dolog nem a trukkozes elkeruleserol szol. Amugy ha meg teherviselo elem, akkor az akku korul a vazba is beleuthetik a qr kodot es raknak egy matricat kenyelmes helyre. Majd eredetvizsgalatnal nezik, hogy megegyezik-e a ketto.
Az ertelme nem az, hogy a juzernek hude konnyu legyen, hanem az, hogy nyomonkovetheto legyen az akku szarmazasa, igy a csingcsang 0 kornyezetvedelmu szarok versenykepessege ne legyen jobb mint egy minosegi termeknek.
Azon felul ez a szerviznek is hasznos, ahol mondjuk modult cserelnek az akkupakkban, vagy akar cellakat...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
A forgalombahozatal utan meg 20-30 evig hasznalnak es szervizelnek egy autot.
A szerviznek meg azert hasznos, mert latja, hogy mit kap es azt is, hogy eddig mi volt benne(pl. ha csak modult cserel, akkor milyen modulok melle kerul).
Manapsag, ha pl. cellat rendelsz, csak ra van nyomtatva egy tipusszam es annyi. Minel messzebb van az ellatasi lancban a gyartotol a kereskedo, annal konnyebben kap hamisitvanyt.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Dehogynem cserelnek, eleg sokan.
Nyilvan, ha nem akarod erteni, akkor neked bohockodas marad orokre. Jelenleg a cellak minosegeben maximum csak bizhatsz, de nem tudod ellenorizni, hogy valoban olyan cella/modul/pakk van benne, mint amit allitanak.
"mert qr kódot nyilván nehezebb hamisítani, "
Ha utananezel a digitalis alairasnak vagy akar "chain of trust" kifejezesnek, akkor rajossz, hogy a qr kod tartalmat nem feltetlen konnyu hamisitani. -
Reggie0
félisten
Termekhamisitas peldaul. Egyes szervizek akar cellat is cserelnek, ne a markaszervizre gondolj. A markaszervizek az auto elso 5 eve utan nagyjabol felejtosek.
"A qr kódot meg olyan szinten egyszerű hamisítani, hogy ha mutatsz nekem egyet, abból bármikor csinálok neked ezret, pontosan ugyan olyat."
Ezt masolasnak hivjuk, nem hamisitasnak. Hamisitas az, amikor olyan tetszoleges tartalmat tudsz eloallitani ami ervenyes. Ha mindegyik cellara ugyanazt a kodot masolod, azzal az a baj, hogy valahol mashol mar becsekkoltak online, igy rogton latni, hogy valahova mashova is kerult belole. Ezt a fajta kovetest most is csinaljak hologramos-kaparos modszerrel egyes termekeknel, mint peldaul a xenon csovek.[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
A QR kod elvileg nem sok mindent mond meg. URL lesz benne es azon lehet elerni az adatokat online. Elvileg sokmindent, elektromos parameterektol kezdve a gyartasi kibocsajtasokig minden.
A terv az vele, hogy igy le tudjak kovetni a gyartastol az ujrafeldolgozasig az utvonalat, igy tudjak merni a teljes eletciklus alapjan, hogy honnan hova kerult es ott mennyi eroforrast fecsereltek el ra(gyartas,beszereles,szallitas,kiszereles,ujrafeldolgozas). Igy akarjak a szabalyozasok hatasat merni. Nyilvan nem a QR kodtol lesz jobb, az csak a meresi rendszernek ad keretet.
Ettol fuggetlenul, de hasonloan ehhez, hogy felmeno rendszerben mar azt is egyenkent gyujtik az autokrol, hogy valojaban mennyit fogyasztanak a juzerek kezeben, igy elobb utobb nem a katalogus- es bemeresi adatok alapjan fizettetnenek CO2 kvotat a gyartokkal, hanem a gyakorlati terhelesuk alapjan.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nagyjabol igen, ez a kituzott cel. Ha meg nagyon sufni helyen csinaljak, akkor kiderul, hogy nem stimmel valami. A gyartok adatbazisaba is toltogetik fel a szervizek, hogy mikor mit csinaltak. Nyilvan, ha nagyon sufniszervizben csinalod, ott nem fogjak, de az olyan autot nem kell megvenni(ertekcsokkento tenyezo). Hasonlo dolog a szervizkonyv is.
#21 pilóta: Ugy, hogy a sufniszervizes felviszi. Ha nem akkor meg lesz egy auto, aminek a dokumentacioja nincs szinkronban az allapotava, lasd szervizkonyv.
-
Reggie0
félisten
Hat, most elso korben az a terv, hogy egyaltalan legyen valami rendszer, mert jelenleg az akkumulatorok eletutkovetese nulla es info nelkul eleg nehez a jogszabalyokat terelgetni. Az, hogy a juzernek mennyire hasznos jelenleg az egy masodlagos kerdes. Majd, ha altalanos es elterjedt lesz, akkor az lesz, de az csak masodlagos cel. Elsodleges, hogy a kornyezetvedelmi eloirasokat tudjak tuningolni az adatok alapjan.
-
Reggie0
félisten
Az ujrahasznositast akarjak megerositeni, valamint a karbon labnyom/energiafelhasznalas-t adoztatni, hogy ne erje meg a jominosegu es zoldebb technologiaju cellakat olcso csingcsung cellakra cserelni a cegeknek.
Most ugye az a helyzet, hogy dobalozik mindenki azzal, mekkora szennyezes egy akkut legyartani, meg mi lesz vele jaj, jaj, es emiatt mennyire szennyezo vagy nem egy elektromos auto, de mindenki csak kockasfuzetben levezetett szamitasokat tud felmutatni a temaval kapcsolatban, a teljes eletciklusrol nincsenek visszakovetessel/megfigyelessel szerzett adatok. Erre lesz ez a valasz, lesz ra egy kvazi folyamatiranyitas.
-
Reggie0
félisten
"Ha adóztatják akkor a gyagya árérzékeny piac pláne rábukik a bármilyen cellára."
Nyilvan a minel gagyibban akarjak jobban adoztatni, hogy ne erje meg rabukni.
"És ezek nem annyira kockásfüzetes dobálózások, gyártást tudjuk, legtöbb gyártónak elég komoly tesztelési folyamatai is vannak meg életciklus becslése."
Nem eleg komoly, mert a gyakorlati megvalosulast nem merik. Lasd autok fogyasztasa a gyakorlatban es a tesztpadon.
A ciklus es felhasznalas modja nem erdekli a jogalkotot, csak az, hogy a gyakorlatban ez mennyi karosanyag kibocsajtassal jar es mennyire es milyen hatekonyan hasznositjak ujra. Itt nem az a lenyeg, hogy a cegek tudjanak mutogatni a felhasznalora, hogy dehat taposta a pedalt, ezert nem a mi hibank, hanem az, hogy ez is bele legyen merve. Mindez azert kell nekik, hogy a megfelelo osztonzoket es bunteteseket kitalaljak a gyarto/javito/feldolgozo iparnak, hogy csokkenjen a kornyezeti terheles.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
"És mi alapján döntik el, hogy hol a határ, meg miért az lesz jobban adóztatva?"
Attol fugg, hogy kire szavazol. Ez nem ennek a projektnek a targya."Miért pont ez?"
Miert pont a mez?"Ezt mérik, vagy milyen kontextusban mondod?"
Igen merik. Olyan kontextusban mondom, hogy a gyarto altal mert adat es a gyakorlat jellemzoen azert kello tavolsagban van egymastol. A gyartok onbevallasara nem lehet alapozni."Feldolgozó iparnak akkor éri meg, ha megéri."
Pontosan. Es az a cel, hogy megerje, mert a banyaszatot es a kulso fuggoseget aranyaiban csokkenteni kene, ennek az utja pedig az ujrafeldolgozas."Nyilván nem újítom fel és dolgozom újra a 2 dolláros cellát 17 dolláros költséggel és ez rögtön mindenre is ráhúzható."
Szerencsere nem ilyen rossz a helyzet. De, ha a 2 dollaros cellanak az arabol hianyzik az a felar, amit a kornyezetvedelmi normak betartasa okoz, mert keleten szarnak ra, azt hozzaadjak import adoban. Amint buntetik a laza elvarasok miatt a keleti banyakat, mar rogton versenykepes lesz a szigoru kornyezetvedelmi eloirasokat is betarto nyugati banya. Es ez a cel.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- Futás, futópályák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- További aktív témák...
- Playstation 5 Fat lemezes ( Makulátlan !!! ) Gyári garanciával, ajándék játékkal
- HP EliteBook 1040 G9 - ÚJ 14" üzleti notebook - i5-1245U, 32GB, 512SSD, W11 pro
- Ibiza club 15 hangfalak eladók (4 drab)
- HP EliteBook 1040 G9 (4B924AV) - ÚJ 14" üzleti notebook - i5, 32GB, 512SSD, W11 pro
- Samsung S22 Ultra DS 5G 12/512GB Black Garancia: 2025.05
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs