Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Narxis

    nagyúr

    Nem semmi. Pár évtized és nem lesz szükség jogosítványra, se sofőrökre. :Y

  • wardemi

    senior tag

    Ez a jövő, bár még nagyon távoli az biztos pláne, hogy mindenhol engedélyezzék.

    iphone 5c | Nexus 7 (2013) | Samsung Galaxy Nexus | PW3

  • fondorlatos

    aktív tag

    Pár évtized és senki sem fog emberi sofőröket alkalmazni, inkább vesz egy önjáró autót...

  • Pedig a kuplung, váltás kombónál nincs jobb. :O

    (#3) fondorlatos: Pár évtized. Akkor jó., Addig úgy sem élek. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

  • daninet

    addikt

    Szeretek vezetni, de a mindennapokban inkább teher és kényszer. Támogatom. Mennyivel jobb lenne a haverokkal tölteni az időt míg leérünk mondjuk balcsira :K Vagy elolvasni a híreket míg hazaérek. Én várom. Persze aztán legyen benne manual mód mert gyorsan is kell néha hajtani ;]

    Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

  • ddekany

    addikt

    Talán ha az emberek már nem vezetik az autójukat, nem fognak már annyira ragaszkodni ahhoz az elképesztő pocsékláshoz, hogy mindenkinek saját autója van, ami ideje 95%-ban parkol (de ha nem, akkor is általában 4 személyes kocsikban egyetlen ember ül). Plusz az efféle taxi olcsóbb is lehetne mint a mostani, mert nem kell megfizetni a sofőrt. Na, ettől a jövőtől biztosan nagyon félnek az gépkocsigyártók... Pedig állati jól járna mindenki más, ha a város egy rakás ilyen autonóm taxiból és autonóm teherforgalomból állna. Azon kívül hogy kevesebb jármű kell, város szinten lehetne optimalizálni, hogy melyik járművek hova menjenek.

  • dajkopali

    HÁZIGAZDA

    egyetértek veled, valószínű - én legalábbis nagyon remélem -, hogy az önjáró autók visszahozzák mindazt az energiapazarlást, amit a mobilitás jegyében jelenleg tapasztalunk
    nem kárhoztatom nagyon azt, ami van, ez egy fázis volt: most jön a visszacsapás

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • Kopi31415

    félisten

    "Na, ettől a jövőtől biztosan nagyon félnek az gépkocsigyártók... "
    Mert? Tán ezeket nem ök gyártanák? Az utazási igényeket biztos hogy megoldaná? biztos kevesebb energiát igényelne, hogy a kevesebb autó állandóan pörögne, menne, zabálná a benzint-gázolajat, majd a városi kézben levö autókból kellene az igényeknek megfelelöen anyunak és apunak a két külön kisebb autó, ami utána mikor a teljes család együtt menne nagyit látogatni akkor nem állna rendelkezésre, ergo a városnak abból is kellene egy készletet tartani? Ami mehetne potenciálisan üresen vissza ha más városban letennék, s ott nem lenne igény épp közlekedési eszközre.

    Pali: mivel lenne ezen autók rendszere kevésbé energiapazarló?

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • ddekany

    addikt

    "Mert? Tán ezeket nem ök gyártanák?"

    De, csak kevesebb kellene belőle az optimálisabb kihasználtság miatt.

    "biztos kevesebb energiát igényelne, hogy a kevesebb autó állandóan pörögne, menne, zabálná a benzint-gázolajat"

    :F Mert ha több autó pörög összesen ugyanennyit, az miért jobb? De szerintem a teljesebb központi kontroll miatt, és a nagy számok miatt (szinte mindenki ilyenekkel közlekedik) itt csomó optimalizálási lehetőség van. Pl. jó eséllyel lehet azzal cselezni, hogy egyszerre több útba eső embert szed fel az autó. Ha pl. sikerül 4 embert felvenni különösebb kerülő nélkül, akkor 1/4 annyi járművel és (hasra) 1/3 üzemanyaggal megoldottam a feladatot. Ha meg látom, hogy bizonyosan csak 1 utast fogok csak szállítani, akkor igyekszek oda egyszemélyes (kevesebbet evő) járművet küldeni. Meg persze ha ennyi utas van, általában nem kell olyan nagy utat megtenni a következő utasért, mint most egy taxinak. Mellékesen az optimalizálás és a lámpánál (ha még úgy hívnák) pontosan egyszerre indulás miatt a dugók is enyhülnének, ami rakás üzemanyag és idő megtakarítás. A gyorsabb közlekedés meg ismét növeli az áterszetőképességet (throughput-ot) adott számú járművel. Végül, a kocsi legyártása és a belőle keletkező hulladék is környezeti terheléssel jár, tehát minél több hasznos munkát végez a jármű a leselejtezés előtt, annál jobb.

    Igazából annál pazarlóbb megoldást, mint ami ma van, nehéz lenne találni, szóval... Elképesztő az egész. Közben meg nyomulnak azzal pl., hogy minél zöldebb legyen a számítógép, a minden... ehhez a brutális pocsékláshoz meg nem nagyon nyúl senki.

    [ Szerkesztve ]

  • DopeBob

    addikt

    Van már most is hasonló, úgy hívják, hogy busz.

    Aki pedig mégsem szeretne egy csomó kretén idegennel együtt utazni, az vesz magának egy kocsit... Én legalábbis tuti nem szednék fel senkit az út széléről, pedig akár megtehetném nap mint nap, sőt más is.

    MZ/X

  • floatr

    veterán

    Nekem is ez ugrott be :)
    Nem akar az ember vezetni, ellazul, nem akarja ismerni az utat, egy profi és intelligens vezérlőrendszerre szeretné bízni az A-ból B-be jutást... vesz egy buszjegyet :D

  • eXodus

    őstag

    "manual mód mert gyorsan is kell néha hajtani"

    Ebből lehetnek a nagy balesetek. Unalmas, mindennapi használatot kiváltja az önjáró autó => kevesebb rutinnal fog rendelkezni az ember. Ha pedig gyorsan akar menni, akkor ez a kevesebb rutinnal/vezetési tapasztalattal rendelkező ül a vezető ülésbe.

    [ Szerkesztve ]

  • jozsatibold

    csendes tag

    Ezzel en nem ertek egyet, mert a Volvo mar megcsinalta, hogy az auto erzekeli 50 km/h sebessegig az akadalyt es kepes megalni hogyha a vezeto nem veszi eszre, Es mig az onjaro autok forgalomba kerulnek addig szeritem minden auto tudni fogja figyelni a forgalmat, es majd beletud szolni a vezetesi stilusunkba.

  • ddekany

    addikt

    A busz hasonló sok mindenben, de vannak nagy különbségek. Pl. nem megy érted, és nem pont oda megy, ahova te akarod, és persze nem is akkor jön, amikor te akarod. (Persze ha sokkal több buszjárat lenne, meg sűrűbbek lennének, akkor elég jó esélyed lenne rá, hogy legyen a közeledben megállója egy olyan járatnak, aminek vonala érinti a célpontodat, és hamarosan jön is. De sajnos a tömegközlekedést sem használják eléggé... amitől persze még kisebb és még kevésbé hatékony lesz, és még kevesebben használják. Szomorú.) Meg, mivel egy mostani busz pályája és menetrendje fix (különben nem tudná hol várjon meg mire), nem tudja úgy lekövetni az igények állandó változását. De persze az épp népszerű útvonalakon érdemes lenne (autonóm-) buszokat is használni, amiknek nincs fix menetrendje meg útvonala, hanem egyszerűen az van, hogy hívsz egy járművet a mobilodon a célpont megadásával (a te helyed ismert), és erre felkínálja a mobil a választást, hogy vagy másszál X helyre 30 m-et és akkor majd ott felszed egy busz, vagy fizess többet egy autóért.

    Az hogy egyedül szeretnél utazni... Lehet opció, csak nyilván többet számláz ki érte a rendszer. Este, meg szar környéken lehet az is, hogy ott direkt nem is próbál több embert vinni a kocsi. Egyébként is a lényeg a reggeli és a munka utáni csúcs optimalizálása.

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    addikt

    Ja, hát ez csakis úgy fog menni hosszú távon, ha soha többé senki nem vezet, csak az autó önmagát. Nem csak a vezetési rutin elvesztése miatt, hanem mert a sok autonóm autó közt eléggé útban lehet egy manuális, aki kiszámíthatatlan, tétovázik, nem indul azonnal a zöldnél...

  • ddekany

    addikt

    Amit meg kifejeltettem, a parkolás. Eleve a kevesebb jármű is segít ezen, de főleg az, hogy nem kell ott parkolni, ahol az emberek ki/be szállnak, tehát kevésbé útban lévő és koncentráltabb parkolóhelyeket lehet kiépíteni.

    Na, csak vajon meg tudják-e ezt oldani szoftver terén... Azon is csodálkozok, amit most tud a kocsi. Nagyon durvának tűnk nekem.

  • mrhitoshi

    veterán

    Városokba szerintem már megéri elektromos kocsit venni.
    Nem rég mutatták be a Tesla Supercharger modellt [link], és ezek fényében azt mondom, hogy városban ez a teljesítmény már elég lesz + ugye csak feleannyira szennyezi a környezetet.
    Ezt megfejelik egy önjáró rendszerrel, kész is a tiszta levegőjű álom város. :U

    (#10) DopeBob: Ez is alternatíva lehetne, önjáró buszok. :C
    Kár, hogy emiatt menne majd a sztrájk, illetve sok ember válna munkanélkülivé.

    [ Szerkesztve ]

    PS4

  • Hokoyumi

    tag

    ez az önjáró autó koncepció tényleg akkor igazán ütős ha a járművek 100%-át 1 adott központi rendszer felügyeli és igazgatja

    nagy kikötőben, a teherhajókból a konténereket autonóm szállítókra pakolják, ami a kikötőn belül hurcolja szét a rakományát, megy a vonathoz, a kamion parkolóhoz, másik hajóhoz... ahova épp kell
    van pár 100db ilyen "kis" autó, és kerülgetik egymást, tudják mikor hol kell leparkolniuk várni a következő fuvart, magától "jelentkezik" karbantartásra... okos kis rendszer, talán szingapúrban műxik ez de lehet máshol is azóta

    gyak. ugyan ez kellene csak városban és személyszállításra

    talán vmi japán repülőtéren meg olyan rendszert kisérleteztek ki hogy zárt pályán (nem siknek, aszfaltos szélesebb utak betonpatkával körbe, csak hogy véletlen se szabaduljon el, lent az aszfalt alatt van a kommunikációs hálózat meg a pozícionáló rendszer) kis elektromos hajtású kabinok futkorásznak és viszik a jónépet A-ból B-be
    ott is 1 központi rendszer vezértel mindent, ez is elég okos, a kabinok kerülgetik egymást, itt is jelentkeznek karbantartásra, ha meg nincs rájuk szükség elhúznak pihenni a garázsba
    vannak fix megállói, max 4 ember fér be, és vmi 30másodperces késéssel követik egymást a kabinok, kimatekozták ott hogy buszokból kéne Xdb és az adott idő alatt kevesebb embert tudna elszállítani

    én am inkább látnék a föld fölött a füstölő hangos autók helyett 1 mikro-metró rendszert lent
    sok pici fix megálló, kis, gyors fülkék,
    megállókban nem alakul ki tömeg, érkezési sorrendben hívsz 1 fülkét, beszállsz megmondod hova akarsz menni és visz

    a vitathatatlan előnye hogy a föld fölötti forgalom jelentősen csökkenne, már ha csak 1 bp méretű várost nézünk és kivesszük belőle a tömegközlekedést, meg az autók 30%-át

    a legtöbb ember azért nem tömegközlekedik mert tömeg van, lassú, koszos és fix időbeosztással, fix vonalon halad, ha ezek változnának többen térnének át

    Amit nem tudsz nem fájl, ilyen a szájber tér. | "Jó lenne még a homokozóba ríni a dömperé"

  • ddekany

    addikt

    "Én legalábbis tuti nem szednék fel senkit az út széléről"

    Mondjuk ez tényleg gond lenne, mert tömegközlekedésben még jobbára elkerülhető a közelebbi kapcsolat a többiekkel, de mondjuk 4 személyes kocsiba nem nagyon. De szerencsére ez egyszerűen megoldható azzal, ha néhány fallal egyszemélyes cellákra osztják a járművet, amiknek az egyik oldala az ajtó.

  • Az a baj, hogy ha ez a funkció nem lesz minden autóban, akkor a sofőr el is nézheti, hogy nem ilyenben vagyok és akkor megvan a baj. Szóval van ennek is jó és rossz oldala is.

    "Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

  • Smahlt

    tag

    Valaki áthágott egy-két szabályt, ha olyan autóval érkezett oda, ami még nem volt engedélyezve. :DDD

  • Kopi31415

    félisten

    Miért pörögne többet a több autó? Nem te írtad le, hogy idejük jelentős részében állnak?
    Mekkora az esélye, hogy nem lesz különösebb kerülő? Vagy autóról autóra kelljen átszállni?
    Ha kell többszemélyes és egyszemélyes autó, akkor hol lesz kevesebb autó belőlük? Fajlagosan pl. a kisebb autóknak is olyan hatalmas fogyasztásbeli előnye.
    Mivel jellemzően az embereknek reggel és este kell a mobilitás, munkába menet és hazafelé úton, így a járművek egyenetlen elosztása mennyi üres járatot fog okozni máskor? Napközben mennyivel fog többet mozogni az autó? Ha neked cipekedned is kell, akkor carsharinggel mennyire fogod tudni megoldani találomra? Milyenek lesznek az utasaid, mennyi helyed lesz? Hogy tudjon ezzel számolni a rendszer? Városon túlra mi a fene legyen? Országok között? Ha én teszem azt Kölnből akarok Pécsre, Békéscsabára, Mezőlakra és Mórra utazni, akkor hogy lesz az autó terelve? Vagy legyen egyetlen forgalomszervező az egész világra?

    Melyik a pazarlóbb? Egyéni autót használni tíz évig, magát az autót tizenötig, vagy évente új telefont venni, kétévente úm pc-t, mert az újnak a procija tíz százalékkal jobb superpíben? pláne, hogy a legjobban szorított terület takarékosságot tekintve pont az autóipar.

    #17 mrhitoshi:ez a város töltés felejtős a fél órás várakozással, tökéletes körülmények közötti kapacitással-ami az akkukon múlik inkább, s a környezeti hőmérsékleten. A szennyezés eltüntetését az emberek elől egyébként a legnagyobb hazugságnak tartom, mert onnantól azt hiszik, milyen zöld amit használnak, ha nem az orruk alá pöfög.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • imibogyo

    veterán

    "De sajnos a tömegközlekedést sem használják eléggé..."
    Én egyáltalán nem így látom. 2 irányba közlekedek ki és be Pestre úgy 60 km-es körzetben tömegközlekedéssel (busz és vonat is) és szinte mindig vannak álló utasok, mindig nagy a zsúfoltság. Pesten belül pedig mindennapos a hering-feeling (4-6-os, 24-es, M3, 173-as stb.).

    Többieknek:

    Én nagyon támogatom a "szebb jövő" projekteket gondolatban, de azért pár kérdés felmerül bennem a hsz.-eket olvasgatva.

    ugye csak feleannyira szennyezi a környezetet.
    Az összes járulékos dolgot beleszámoltad? Mert szerintem korántsem ilyen "rózsaszín" a helyzet, főleg ha a jövőben felhasznált hirtelen megugró mértékű elektromosság-igény, jelenlegi trendek szerinti előállítását és az akkumulátorok körüli gyártás-elhasználódás-csere hármast is beleszámolod.

    ez az önjáró autó koncepció tényleg akkor igazán ütős ha a járművek 100%-át 1 adott központi rendszer felügyeli és igazgatja
    Ami csak egyszer hibásodjon meg az életben (vagy vicces kedvű terrorista crackerek feltörik és mondjuk kicserélik a 0% és 100% gázállás parancsot, és kikapcsolják a sebesség figyelő algoritmust). Persze lehet redundáns egy rendszer, és fel lehet osztani rengeteg sub rendszerre. De azért érthető, hogy mire gondolok, nem kell messzire menni nagy rendszerek meghibásodásáról szóló hírekért.

    "a Knight ugyanis bejelentette, hogy kereskedési rendszerének fejlesztésekor a szoftver meghibásodott, és elkezdett őrült parancsokat osztogatni − ráadásul a cég ügyfeleinek számláiról." A kár 440 millió dollár.

    Tudom, hogy ez egy teljesen más rendszer és fejlesztés közben volt a gond, de hát minden rendszert kell fejleszteni, mindenhol becsúszhatnak hibák. És lehet, hogy az autók agya és a rendszer kommunikációja "hibátlan" lesz, de a programot fejlesztő emberek sohasem hibátlanok. Bármi megtörténhet. Képzeljünk el mi történne ha egy egész város, vagy egy egész ország közlekedését működtető rendszer kezdene el "őrült parancsokat osztogatni". :U

    Az a baj, hogy ha ez a funkció nem lesz minden autóban, akkor a sofőr el is nézheti, hogy nem ilyenben vagyok és akkor megvan a baj.
    Szerintem mire egy ilyen nagy automata közlekedési rendszerig eljutunk, addigra már annyira alap funkciók lesznek a különböző intelligens rendszerek, hogy én emiatt nem aggódom. Hasraütve 6-8 milliós kategória felett már most is majdnem alap dolgok ezek (sávfigyelő, mögöttes forgalom figyelő, tempomat, távolságtartó automatika, esőérzékelő). Mi lesz itt 20 év múlva? Gondoljunk csak az ABS, klíma, elektromos ablak, tolatóradar, fedélzeti számítógép stb. eszközökre amik már most leköltöztek az alsóbb régiókba.

    én am inkább látnék a föld fölött a füstölő hangos autók helyett 1 mikro-metró rendszert lent sok pici fix megálló, kis, gyors fülkék,
    Ez nekem is régi álmom, mármint, hogy egyszer megérem.

    Ha már utópiáknál tartunk nekem is van egy ilyen álmom:
    Egy az ország 10 különböző frekventált és határ közeli pontjáról Pest irányába közlekedő (ha már ennyire vízfejű ez az ország) mondjuk 100 fős (lehet valahova egy jóval olcsóbb 20 fős kabin is elég lenne, főleg ha az megfelelően sűrűn jár) befogadóképességű "csőposta" rendszer, 5-10 perc alatt simán le lehetne tudni mondjuk egy 100 km-es utat. Aztán a fülke átfordulna egy másik csőbe és mehetne is visszafelé. És ez ismétlődhetne mondjuk 5-30 percenként vonal kihasználtságtól függően, ez nagyságrendileg 3-4 szerelvényt jelent 100 km-es szakaszonként ami nem sok.

    Itt viszont kompromisszumot kellene kötni, hiszen ha mindenhol megáll, akkor bukta az egész gyorsaság ábránd. Az én agyamban ez úgy él (persze itt most ideális világról beszélünk, ahol ez beleférne), hogy mondjuk 4 cső lenne egy vonalon és 10 útvonal lenne pókháló szerűen egy Mo. méretű országban. Persze ott ahol a "pókháló" szála csak 100 km-es távolságot fed le, oda elég lenne 2 cső is.

    A 4 csőből kettő csőben (oda-vissza) csak kb. 20-50 km-enként állna meg a járat (Nyíregyházától Pestig csak 6 megálló mondjuk, köztük repeszthetne), a másik kettőben pedig kb. 150-200 km-enként (útba eső települések számától és egyáltalán a maximális távolságtól függően), a kettő "gyorsposta" megálló és a kimaradt települések között pedig egy még mindig gyors, de sok helyen megálló vasút, vagy buszjárat vagy mikro kabinok, vagy bármi más tenné a dolgát. Így aki mondjuk Győrből akar eljutni Vecsésre (140 km), az kb. 10-15 perc alatt eljönne Pestig a "nagyon-gyorsjárattal" (ezt levédetem :D ) ami nem áll meg sehol (120 km) és innen meg egy még mindig gyors "helyi járattal" (20 km) ugorhatna tovább Vecsésre. És végül a 10 pókháló szárat is össze kellene kötni több helyen, hogy végre ne 5 vagy 10 óra hosszába kerüljön átjutni Kaposvárról Szegedre vonattal, vagy busszal. :B

    [ Szerkesztve ]

    Működő CNC váz MDF fő darabjai eladóak - 30k (https://tinyurl.com/vrytesc)

  • ddekany

    addikt

    "Miért pörögne többet a több autó?"

    Azt írtam, hogy ha ugyanannyit pörög több autó. Ami egyébként a több utas szállítása miatt nem igaz, mert kevesebbet pörögne a kevesebb autó, még csak nem is ugyanannyit.

    "Mekkora az esélye, hogy nem lesz különösebb kerülő?"

    Miért is lenne? Akkor szed fel plusz utasokat az autó, ha azok viszonylag útba esnek. Eleve ezt írtam.

    "Ha kell többszemélyes és egyszemélyes autó, akkor hol lesz kevesebb autó belőlük?"

    :F Olyan eloszlásban kellenek a különböző méretű autók, ahogy az ideális. Ki kell matematikázni. Annál meg biztos hogy jobb lesz, mint hogy szinte mindenkinek 4 személyes van, amiben amikor nem parkol, ül általában 1-2 ember.

    "mennyi üres járatot fog okozni máskor"

    Nyilván, az dönti el a szükséges járművek számát, hogy a csúcsforgalmi időszakot mennyire tudod optimalizálni. Ha ott mondjuk fele annyi autó kell, az már nagy nyereség, akkor is, ha utána ezek jó része elmegy parkolni (persze nem a járdára, hanem félreesőbb helyek kialakított emeletes parkolókba).

    "Ha neked cipekedned is kell, akkor carsharinggel mennyire fogod tudni megoldani találomra?"

    Mikor a mobilodon igényled a járművet, jelzed, ha kell rakodó hely. Akkor majd olyat kapsz, amiben épp üres a csomagtartója.

    "Milyenek lesznek az utasaid, mennyi helyed lesz?"

    Valószínűleg egy leválasztott cellád lenne, nem közös légtér mint egy mostani személygépkocsiban.

    "Városon túlra mi a fene legyen?"

    Mi lenne? Mivel nem sínen mennek ezek, oda is elvisznek. Persze drágán, mert hát tényleg sok erőforrásba kerülő mulatság egy ilyen. Most is az. Meg persze városok közt lehet, hogy érdemes vonatot alkalmazni, mint most is.

    "Vagy legyen egyetlen forgalomszervező az egész világra?"

    Mi számít egyetlennek? Nyilván egy ilyen rendszer hierarchikus. Mondjuk egy adott várost szabályozó rendszer csak annyit lát a külvilágból, hogy menny bemenő forgalom várható melyik utón. Persze ettől még jó kis informatikai/infrastruktúrás kihívás ez, de annyira kardinális ez a probléma, hogy kéne ár áldozni.

    "Melyik a pazarlóbb? Egyéni autót használni tíz évig [...] vagy évente új telefont venni, kétévente úm pc-t"

    Na nem mintha az utóbbiak kötelezők lennének... illetve ahol ennyire váltogatják az emberek ezeket, valószínűleg nem 10 évig használnak autókat sem. De egyébként valószínűleg az első, mivel szar a kihasználtsága az autónak egyrészt mert kevesen ülnek benne, másrészt mert sok a dugó.

    "pláne, hogy a legjobban szorított terület takarékosságot tekintve pont az autóipar."

    Ettől még óriási a pocséklás a személyi közlekedés területén. Aki járt már városban, és ezt nem látja...

  • ddekany

    addikt

    Én itt arra utaltam, hogy úgy általában túl kevés hangsúlyt kap a tömegközlekedés a személyautók mellett... és ide tartozhatnak a fejlesztések is. A hering effektus is olyan, hogy pont amiatt aztán csomóan inkább nem használják. Valami nagyon el van baltázva ebben a világban, mert kizárt, hogy nem-hering üzemmódban is ne lenne jóval olcsóbb mint a saját autó. Egyszerűen a gazdag országokban kultúrája van a saját autónak, meg annak a kis plusz kényelemnek, amit az jelent. Főleg pl. az USA-ban.

    "Ami csak egyszer hibásodjon meg az életben (vagy vicces kedvű terrorista crackerek feltörik és mondjuk kicserélik a 0% és 100% gázállás parancsot, és kikapcsolják a sebesség figyelő algoritmust)"

    Nagy kihívás egy ilyet üzembiztosra megcsinálni, de egyébként ha az autók önjáróak, akkor balesetveszélyes manővereket nem csinálnak amiatt, mert a központ épp bekrepált. Én úgy gondoltam ezt, hogy a központ szerepe olyasmi, mint taxizásnál diszpécseré, azaz megmondja hol vegyél fel utast, meg melyik útvonalat válaszd. Persze az is durva, ha beragad az egész közlekedés valami hiba miatt, de azért az nem ugyan az, mintha balesetek lennének.

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    Persze tiszta sor. Csak fura volt azt olvasni, hogy "nem használják". ;) Én inkább úgy fogalmaznék, hogy többen is használhatnák, ez viszont felvet rengeteg egyéb problémát (kevés eszköz, tömött forgalom már így is stb.). Például 16:00-kor a 4-6-os vonalán minimum kétszer ennyi járatra lenne szüksége a már meglévő utastársadalomnak, hogy egymást tapossák. Képzeld el mi lenne, ha holnaptól minden 3. autós is a tömegközlekedést választaná.

    Szóval persze igaz, hogy még több embert kellene átszoktatni tömegközlekedésre az autó helyett, de akkor ehhez megfelelő hátteret is kell nyújtani.

    A második fele is egyértelmű. Én csak már arra a nagyon utópisztikus továbbgondolásra reagáltam (ami az én fejemben született meg :D ), hogy mi lenne ha tényleg a központ "vezérelné" ezeket a gépeket (lásd én a robot c. filmben. Önálló döntők ott is a robotok aztán jön a központból a jel és máris irányított fegyverek). Azért valljuk be egy központilag irányított elektronikai rendszernél azért ez nem ördögtől való gondolat, meg aztán amit meg lehet hackelni, azt meg is fogják, egyszer. :K

    De persze ezeke mind sci-fi-be való elméletek, csak gondoltam ha már játszunk a gondolattal, akkor játszunk rendesen. :B

    [ Szerkesztve ]

    Működő CNC váz MDF fő darabjai eladóak - 30k (https://tinyurl.com/vrytesc)

  • Integra

    titán

    bírnám már, hogy ha az autóm piálás után maga tudna hazavezetni és nem idióta sofőrszolgálatosokkal kéne küzdenem, mindezt horror áron.. :DDD

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • mrhitoshi

    veterán

    Úgy fele annyira, hogy egy ember mondjuk használja a benzines autóját, és ha haza ért használja az elektromos hálózatot. Ha tegyük fel csak az egyiket használná, akkor valamivel kisebb lenne a szennyezés, viszont a városokban akár 100%-al is kevesebb lehetne a levegő szennyezése.
    Tiszta, hogy csak félmegoldásról beszélünk, mert jelenleg tiszta energia nem létezik. Még ha tegyük fel, fúziós erőművek kezdenének működni, akkor is lenne minimális melléktermék, de ebben az esetben, ha mindenki elektromos autót használna (kizárt dolog), már iszonyatosan sokat léptünk előre, de mivel ilyen még nem létezik, és a földet a fogyasztói társadalom hajtja, így erről egy ideig letehetünk. :(

    PS4

Hozzászólok Aktív témák