Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz ddekany #14 üzenetére

    "De sajnos a tömegközlekedést sem használják eléggé..."
    Én egyáltalán nem így látom. 2 irányba közlekedek ki és be Pestre úgy 60 km-es körzetben tömegközlekedéssel (busz és vonat is) és szinte mindig vannak álló utasok, mindig nagy a zsúfoltság. Pesten belül pedig mindennapos a hering-feeling (4-6-os, 24-es, M3, 173-as stb.).

    Többieknek:

    Én nagyon támogatom a "szebb jövő" projekteket gondolatban, de azért pár kérdés felmerül bennem a hsz.-eket olvasgatva.

    ugye csak feleannyira szennyezi a környezetet.
    Az összes járulékos dolgot beleszámoltad? Mert szerintem korántsem ilyen "rózsaszín" a helyzet, főleg ha a jövőben felhasznált hirtelen megugró mértékű elektromosság-igény, jelenlegi trendek szerinti előállítását és az akkumulátorok körüli gyártás-elhasználódás-csere hármast is beleszámolod.

    ez az önjáró autó koncepció tényleg akkor igazán ütős ha a járművek 100%-át 1 adott központi rendszer felügyeli és igazgatja
    Ami csak egyszer hibásodjon meg az életben (vagy vicces kedvű terrorista crackerek feltörik és mondjuk kicserélik a 0% és 100% gázállás parancsot, és kikapcsolják a sebesség figyelő algoritmust). Persze lehet redundáns egy rendszer, és fel lehet osztani rengeteg sub rendszerre. De azért érthető, hogy mire gondolok, nem kell messzire menni nagy rendszerek meghibásodásáról szóló hírekért.

    "a Knight ugyanis bejelentette, hogy kereskedési rendszerének fejlesztésekor a szoftver meghibásodott, és elkezdett őrült parancsokat osztogatni − ráadásul a cég ügyfeleinek számláiról." A kár 440 millió dollár.

    Tudom, hogy ez egy teljesen más rendszer és fejlesztés közben volt a gond, de hát minden rendszert kell fejleszteni, mindenhol becsúszhatnak hibák. És lehet, hogy az autók agya és a rendszer kommunikációja "hibátlan" lesz, de a programot fejlesztő emberek sohasem hibátlanok. Bármi megtörténhet. Képzeljünk el mi történne ha egy egész város, vagy egy egész ország közlekedését működtető rendszer kezdene el "őrült parancsokat osztogatni". :U

    Az a baj, hogy ha ez a funkció nem lesz minden autóban, akkor a sofőr el is nézheti, hogy nem ilyenben vagyok és akkor megvan a baj.
    Szerintem mire egy ilyen nagy automata közlekedési rendszerig eljutunk, addigra már annyira alap funkciók lesznek a különböző intelligens rendszerek, hogy én emiatt nem aggódom. Hasraütve 6-8 milliós kategória felett már most is majdnem alap dolgok ezek (sávfigyelő, mögöttes forgalom figyelő, tempomat, távolságtartó automatika, esőérzékelő). Mi lesz itt 20 év múlva? Gondoljunk csak az ABS, klíma, elektromos ablak, tolatóradar, fedélzeti számítógép stb. eszközökre amik már most leköltöztek az alsóbb régiókba.

    én am inkább látnék a föld fölött a füstölő hangos autók helyett 1 mikro-metró rendszert lent sok pici fix megálló, kis, gyors fülkék,
    Ez nekem is régi álmom, mármint, hogy egyszer megérem.

    Ha már utópiáknál tartunk nekem is van egy ilyen álmom:
    Egy az ország 10 különböző frekventált és határ közeli pontjáról Pest irányába közlekedő (ha már ennyire vízfejű ez az ország) mondjuk 100 fős (lehet valahova egy jóval olcsóbb 20 fős kabin is elég lenne, főleg ha az megfelelően sűrűn jár) befogadóképességű "csőposta" rendszer, 5-10 perc alatt simán le lehetne tudni mondjuk egy 100 km-es utat. Aztán a fülke átfordulna egy másik csőbe és mehetne is visszafelé. És ez ismétlődhetne mondjuk 5-30 percenként vonal kihasználtságtól függően, ez nagyságrendileg 3-4 szerelvényt jelent 100 km-es szakaszonként ami nem sok.

    Itt viszont kompromisszumot kellene kötni, hiszen ha mindenhol megáll, akkor bukta az egész gyorsaság ábránd. Az én agyamban ez úgy él (persze itt most ideális világról beszélünk, ahol ez beleférne), hogy mondjuk 4 cső lenne egy vonalon és 10 útvonal lenne pókháló szerűen egy Mo. méretű országban. Persze ott ahol a "pókháló" szála csak 100 km-es távolságot fed le, oda elég lenne 2 cső is.

    A 4 csőből kettő csőben (oda-vissza) csak kb. 20-50 km-enként állna meg a járat (Nyíregyházától Pestig csak 6 megálló mondjuk, köztük repeszthetne), a másik kettőben pedig kb. 150-200 km-enként (útba eső települések számától és egyáltalán a maximális távolságtól függően), a kettő "gyorsposta" megálló és a kimaradt települések között pedig egy még mindig gyors, de sok helyen megálló vasút, vagy buszjárat vagy mikro kabinok, vagy bármi más tenné a dolgát. Így aki mondjuk Győrből akar eljutni Vecsésre (140 km), az kb. 10-15 perc alatt eljönne Pestig a "nagyon-gyorsjárattal" (ezt levédetem :D ) ami nem áll meg sehol (120 km) és innen meg egy még mindig gyors "helyi járattal" (20 km) ugorhatna tovább Vecsésre. És végül a 10 pókháló szárat is össze kellene kötni több helyen, hogy végre ne 5 vagy 10 óra hosszába kerüljön átjutni Kaposvárról Szegedre vonattal, vagy busszal. :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák