Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz #06658560 #22 üzenetére

    "Miért pörögne többet a több autó?"

    Azt írtam, hogy ha ugyanannyit pörög több autó. Ami egyébként a több utas szállítása miatt nem igaz, mert kevesebbet pörögne a kevesebb autó, még csak nem is ugyanannyit.

    "Mekkora az esélye, hogy nem lesz különösebb kerülő?"

    Miért is lenne? Akkor szed fel plusz utasokat az autó, ha azok viszonylag útba esnek. Eleve ezt írtam.

    "Ha kell többszemélyes és egyszemélyes autó, akkor hol lesz kevesebb autó belőlük?"

    :F Olyan eloszlásban kellenek a különböző méretű autók, ahogy az ideális. Ki kell matematikázni. Annál meg biztos hogy jobb lesz, mint hogy szinte mindenkinek 4 személyes van, amiben amikor nem parkol, ül általában 1-2 ember.

    "mennyi üres járatot fog okozni máskor"

    Nyilván, az dönti el a szükséges járművek számát, hogy a csúcsforgalmi időszakot mennyire tudod optimalizálni. Ha ott mondjuk fele annyi autó kell, az már nagy nyereség, akkor is, ha utána ezek jó része elmegy parkolni (persze nem a járdára, hanem félreesőbb helyek kialakított emeletes parkolókba).

    "Ha neked cipekedned is kell, akkor carsharinggel mennyire fogod tudni megoldani találomra?"

    Mikor a mobilodon igényled a járművet, jelzed, ha kell rakodó hely. Akkor majd olyat kapsz, amiben épp üres a csomagtartója.

    "Milyenek lesznek az utasaid, mennyi helyed lesz?"

    Valószínűleg egy leválasztott cellád lenne, nem közös légtér mint egy mostani személygépkocsiban.

    "Városon túlra mi a fene legyen?"

    Mi lenne? Mivel nem sínen mennek ezek, oda is elvisznek. Persze drágán, mert hát tényleg sok erőforrásba kerülő mulatság egy ilyen. Most is az. Meg persze városok közt lehet, hogy érdemes vonatot alkalmazni, mint most is.

    "Vagy legyen egyetlen forgalomszervező az egész világra?"

    Mi számít egyetlennek? Nyilván egy ilyen rendszer hierarchikus. Mondjuk egy adott várost szabályozó rendszer csak annyit lát a külvilágból, hogy menny bemenő forgalom várható melyik utón. Persze ettől még jó kis informatikai/infrastruktúrás kihívás ez, de annyira kardinális ez a probléma, hogy kéne ár áldozni.

    "Melyik a pazarlóbb? Egyéni autót használni tíz évig [...] vagy évente új telefont venni, kétévente úm pc-t"

    Na nem mintha az utóbbiak kötelezők lennének... illetve ahol ennyire váltogatják az emberek ezeket, valószínűleg nem 10 évig használnak autókat sem. De egyébként valószínűleg az első, mivel szar a kihasználtsága az autónak egyrészt mert kevesen ülnek benne, másrészt mert sok a dugó.

    "pláne, hogy a legjobban szorított terület takarékosságot tekintve pont az autóipar."

    Ettől még óriási a pocséklás a személyi közlekedés területén. Aki járt már városban, és ezt nem látja...

Új hozzászólás Aktív témák