Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
trabanttal megcsúszni... <3
első autónk trabant volt, abban nőttem fel, azon tanultam meg vezetni, nagyon szerettem. különösebben problémás sem volt az első 1x évben, a vége felé már persze bérlete volt a szerelőhöz.
máig felkapom a fejem, ha esetleg valahol meghallom még a jellegzetes kétütemű visítást.
-
Somatom
veterán
Nekem is volt két kombim. Az egyik egy vékonyoszlopos volt, IG -s rendszámmal. A másik pedig egy utolsó szériás (87 -körüli). Haverom versenyszerelő. Egyszer elmentem vele egy szlalomversenyre. Megdöbbentő, hogy miket mennek Trabikkal. Meg azok a formák! Láttál már rövid kombit? A limuzinról levágják a csomagtartót és kombi hátsó ajtót raknak rá. Fura látvány, a hátsó kerék után vége van az autónak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mephi666
nagyúr
falun szembeszomszéd srác kb 20-25éve trabanton tanult vezetni akkor még le se volt aszfaltozva az utca, nyomta neki oda-vissza, mint a meszes... meg egy darabig gyakorolta a garázsuk elé való beállást (végig hátramenetben): ez úgy nézett ki, hogy tempósan nyomja neki rükvercben (rendesen lehetett hallani tőlünk is), lassít kicsit, 90fokot vesz, hogy bekanyarodjon a kapujukon, udvaron megint nyomja neki, elmegy a betonterasz mellett, majd újabb 90fokos kanyar a másik irányba és lefékez a garázsuk előtt elég jól ment neki, akkor unta meg, amikor kicsit elmérte és a bal hátsó lámpát leszedte a terasz...
ahhoz képest, hogy mennyit ütötte ezt a szerencsétlen trabantot, elég jól bírta a gép télen volt, hogy csontra lefagyott az utca és segítettünk neki úgy megfordulni haverral, hogy egymással szemben nyomtuk a kocsi orrának elejét és hátulját... különösebb erőkifejtés nélkül fordítottunk rajta így 180 fokot... olyan is megesett, hogy nem hitte el nekünk, hogy meg tudjuk emelni ketten a kocsit oldalról 45 fokba (gyúrtunk akkor épp vagy fél éve, nagyon kemények voltunk) ...lazán megemeltük kocsma mellett aprókaviccsal volt beszórva a parkoló, ott is sokat állatkodott... szeretett kézifékkel 180fokost nyomni és úgy leparkolni... egyszer moziban voltunk 4en a trabival, akkor meg városból hazaúton kb 90nél felnyílt a motorháztető megálltunk, rögzítettük gumipókkal és haladtunk tovább... lanparty-ra is vitt minket, amikor befértünk 4en, 4 géppel meg crt monitorokkal ...évekkel korábban, amikor még jóval kisebbek voltunk, akkor meg vitt minket úgy az anyja a faluban, hogy ültünk bent vagy 6-7-en (jó volt az a kombi...)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
jaja, szeretem amúgy a faék dolgokat: trabantnál ha beejtett az ember a motortérbe egy nyomatékkulcsot, az nem akadt fenn semmin és leesett a kocsi alá a földre könnyen szerelhető, közkedvelt gép volt... az f astra-nkon szereltem pár kisebb dolgot: ott azért pár kisebb kéziszerszámot át lehetne ejteni a motortéren, de már 1-2 alkatrész cseréjével lehet szívni... a b zafira megint 10+ évvel fiatalabb és ehhez egyelőre nem nagyon merek komolyabban nyúlni... még újabb kocsinál meg ha egy csavar beejtesz a motortérbe, úgy fennakad valamin, hogy csak a jó magyar utak rázzák ki belőle törvényszerű, hogy valami minél komplexebb, annál több a hibaforrás és annál nehezebb felderíteni... egy trabantnál a hozzáértő ember 3 pöffenésből megmondta, hogy van-e valami baja... amúgy ha úgy nézi az ember, hogy A-ból B-be el akar jutni városon belül télen-nyáron esőben-hóban-szélben, arra tökéletes
...amikor 96ban volt az eb, akkor jártunk épp németországban... nővérem volt barátjának a kombi trabantjával gond nélkül oda-vissza megjárta a kocsi... kecskemét mellől mentünk kölnig, ami nem kis táv: majdnem 24óra volt az út és csak passau mellett álltunk meg annyira, hogy alszik 1-2 órát a sofőr és bedob egy redbull-t... ezen kívül csak 1-2 benzinkúton álltunk meg... simán bevállaltunk egy ilyen utat, én pedig most már kicsit aggódok, hogy télen kiugrunk erdélybe (ami csak 300km, de tuti kötök valami biztosítást az útra) ...a német útban az volt még a vicces, hogy kb óvodás korom óta egyik kedvenc autóformám a 911-es porsche-é... akkoriban itt magyarországon kb évente láttam egyet (főleg, hogy a megyeszékhelyre is csak párhavonta tévedtünk, nemhogy pestre, ahol akadt volna néhány... németeknél az unalmas autópálya is 12-13éves fejjel óriási élmény volt nekem, olyan autókat láttam ...na a poén az volt, hogy a 911-esekkel járó németek legalább annyira megnézték a trabantunkat, mint én az ő kocsijukat (düsseldorfban volt aki odajött parkolóházban körbejárni a trabantot, majd látta rajta a nagy H betűt és örvendezett, hogy "áááááá, ungááárn" )
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Somatom
veterán
Basszus! Most jut eszembe, hogy három Trabim is volt és az egyik egy olyan libafoszöld limuzin. Futárkodtam vele, de egyszer Győr és Csorna között elköszönt a főtengely.
Pár nap alatt felépült. Most meg vért izzadok, hogy legyen négy felnim az autómra. Vazze, egy kereket fel kell programozni az autó számítógépébe!
De jó is volt az a Trabi![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DeFranco
nagyúr
"zöld trabantot látok, szerencsét találok"
(#45) Eastman: mai szemmel (a műszaki elavultságot és a környezetszennyezést kivéve) egy baj volt vele, hogy gyakorlatilag semmilyen utasvédelem nem volt benne, az alváz volt merev, a többi papír, a benzintank meg a motortérben, hogy tűzveszélyes is legyen.
baleseteztünk mi is vele, túl is éltük karcolás nélkül de ma már tökéletesen alkalmatlan lenne bármire ami nem évi kettő nosztalgiagurulás.
a maga idejében viszont zseniális volt még akkor is ha presztizse az soha nem volt.
(#57) Somatom: ez megvolt nálunk is, kemény volt, de pár hétig talán hónapig bírni kellett mert épp valamiért nem volt mód megjavíttatni
meg persze egy idő után standard volt a benzincsap zárás, mert különben elfolyt a benzin állás közben, plusz pótgyertya, gyertyakulcs, smirgli alapfelszerelés, mert a szivató előszeretettel köpte be a gyertyát.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
Onedrive-nak van egy szokása, hogy minden nap bedobja az "x éve ugyanazon a napon" készült képeket: véletlenül pont előbb jöttek fel azok, amiket x éve szkenneltem és köztük van a trabi, amivel kimentünk a németekhez (köln mellett a szálláson készült a kép) ...2008ban vonták ki a forgalomból, sajnos futásról nincsenek adatok és képek sincsenek már/még ügyfélkapun
ui: az a "szép", hogy '89ben helyezték forgalomba és alig 20 év után kivonták... az f-ünk meg '92-es és még fut (mondjuk az a trabihoz képest űrtechnika)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
"A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson."
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
"Trabant az legyorsult minden akkoriban elérhető autót.": a kétüteművel kapcsolatban nem volt ilyen tapasztalatom. a négyüteművel igen
más: a történet egyetemi napokon esett meg, amikor a fiatalság jellemzően nem szomjas már. volt egy hölgy évfolyamtársunk, akiknek olyan jól ment, hogy kispókkal járt egyetemre. na ezt a kispókot a "rajongók" az egyetemi napok egyik jól sikerült estéje után betámasztották egy fa mellé. ezt úgy kell érteni, hogy felkapták és odavitték egy nagy fa mellé úgy, hogy a sofőr ajtó volt a fa közvetlen közelében. mivel nem volt megfelelő helyszín, így az anyós ajtaja szabad maradt.
ennek ellenére orbitális duzzogás lett a történet végeEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Volt az tovább is. Ha jól emlékszem, akkor a Wartburg alkatrészeivel lehetett izmosítani. Tán henger, hengerfej, dugók, mert csak a furat különbözött. De, a komplett motor is belement. Sőt, VW -motrokból akár 1.8 -ast is bele lehetett rakni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G