Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jerry311

    nagyúr

    válasz sztanozs #6 üzenetére

    Még márciusban olvastam ezt a cikket.

    Lényegi részlet:

    A striking example is to be found in the field of recreation — working in parks or leading camps — which went from predominantly male to female from 1950 to 2000. Median hourly wages in this field declined 57 percentage points, accounting for the change in the value of the dollar, according to a complex formula used by Professor Levanon. The job of ticket agent also went from mainly male to female during this period, and wages dropped 43 percentage points.

    The same thing happened when women in large numbers became designers (wages fell 34 percentage points), housekeepers (wages fell 21 percentage points) and biologists (wages fell 18 percentage points). The reverse was true when a job attracted more men. Computer programming, for instance, used to be a relatively menial role done by women. But when male programmers began to outnumber female ones, the job began paying more and gained prestige.

  • azbest

    félisten

    válasz sztanozs #50 üzenetére

    ha jól emlékszem, a statisztika/tanulmány amiből szedték a 22-őt is csak 3-at ír. A 22 az egy hosszabb távú lehetőség, csak a média szövegértése nem túl acélos.

    [ Szerkesztve ]

  • Xpod

    addikt

    válasz sztanozs #50 üzenetére

    A 2-3 ezer IT biztonsággal / vagy IT kontrollal foglalkozó ember kicsit soknak tűnik nekem. Persze, ha az ideális világot nézzük akkor igazad van.
    Kicsit rálátok a piacra, és szerintem egyellőre az igény és a pénzügyi erőforrás nincs meg arra, hogy legalább a 100-150 fős vagy ettől nagyobb cégek évente legalább egy alkalommal átnézessék a rendszereiket, nem hogy alkalmazzanak erre embert, igénybe vegyenek ilyen szolgáltatást.

    Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

  • pampika

    őstag

    válasz sztanozs #50 üzenetére

    sajnos ezt én is tapasztalom.

    óriási gond a (legalább közepes) angol nyelvtudás hiánya, aminek okán nem hogy kommunikálni nem tud a pályázó legalább alap szinten, de egyszerű szakmai/nem szakmai szövegekkel sem bírkózik meg. és aki infós akar lenni, igenis tudjon angolul. mert angolul fog találni szakmai segítséget, angolul fog hozzászólni a külföldi ügyfél és az angol tudás nélkül sokkal-sokkal nehezebb lesz az élete. feltéve, hogy bekerül valamelyik céghez.
    és igen, lehet most mutogatni, hogy miért van kirekesztve, aki nem beszéli az angolt, de ha infó érdekel valakit, akkor el kell fogadni, hogy itt ez a közös nyelv leginkább.
    sajnos az állam se ebbe az irányba tereli a leendő munkaerőt a különböző nyelvvizsga elvárások enyhítésével, mert persze, jobban hangzik a több diplomás a statisztikában, de ha utána használhatatlan a munkaerőpiacon a szakmájában, akkor nem vagyunk vele beljebb.

    a másik komoly gond, hogy a középiskola/egyetem sem foglalkozik különösebben azzal, hogy megmutassa: hogy add el magad. olyan szövegeket elmondanak hót komolyan interjúkon emberek, hogy néha le lehetne fordulni a székről. hol a sírástól, hol a nevetéstől :W
    elvárások a csillagos egekben (fizu, munkakörnyezet, projektek)
    cserébe van, aki:
    - nem tud érthetően beszélni (magyarul sem)
    - nincs tapasztalata, de nem is érdekli, rögtön legyen senior fizu 0 munkával
    - "csak úgy eljöttem, mert anyu unszolt"
    - ő tesz szívességet, ha ide jön dolgozni. de akár maradhat a másik helyen is, ha épp van melója, az se érdekli
    - ok, hogy juniornak jelentkezik, de alapvető dolgokkal sincs tisztában, amire lehetne legalább építkezni egy beszoktatás, gyorstalpaló képzés során

    így nyilván nehéz 22k, de akár 3k embert is felvenni, mivel nem nagyon van használható jelentkező.

  • Xpod

    addikt

    válasz sztanozs #55 üzenetére

    Erről nem tudtam.

    Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

Új hozzászólás Aktív témák