Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A lufi szot egyszeruen nem hasznaljak jol az emberek. Ugye az azt jelenti, amikor valamit masszivan felrearaz a piac, pl. 2000 kornyeken volt jopar olyan ceg, aminek semmifele termeke nem volt, es megis irtozatos valuacion mozgott.
A Tesla mas ugy. Szerintem a jelen ertekeltsegen befektetni mar nem kecsegtet akkora haszonnal, de
- vannak valos termekeik
- brutalisan novekednek (ellentetben a tobbi autogyartoval)
- van eselyuk arra, hogy Apple-modra letoljak a tobbi autogyartot
- nem birnak eleget gyartani a termekukbol, olyan product-market fitjuk vanSzoval az teljes fogalmatlansagra utal, hogy valaki egy VW P/E-jet hasonlitgatja a Tesla-ehoz. Pont ennyi erovel mondhatna azt, hogy a Fotaxi P/E-je 7, az Uber-e meg minusz sok, tehat a Fotaxi a robosztusabb ceg. Vagy hogy a CBA P/E-je 2010-ben sokkal jobban nezett ki, mint az Amazone.
> és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben
Az a tobbi autogyarto irto nagy problemaja, hogy nem lehet csak ugy elkezdeni a vertikalis integraciot meg a szoftverfokuszt. Egyszeruen befektetoi szempontbol is szinte ertelmetlen. Gondolj bele, van X milliard dollarod, amibol nyereseget szeretnel termelni idovel. Tegyuk fel, hogy azt gondolod, hogy a jovo az elektromos autozase.
Mit finansziroznal inkabb: egy agilis uj startupot (sot, inkabb startup-portfoliot), vagy odaadnad a PSA konszernnek, hogy kezdje el atalakitani a meglevo gyarait, kezdjen el a szakszervezetekkel egyezkedni, stb.
Azt nem ertik sokan, hogy ha tenyleg az elektromos autozase a jovo, akkor a jelenlegi gyartok kozul soknak nulla vagy negativ az erteke -- mivel esetlegesen egyszerubb nullarol felhuzni egy sikeres e-autogyartot, mint atalakitani egy mostani mammutot. Es akkor elkezdik onnan nezni, hogy mi a P/E 2020-ban. Most erre mit lehet mondani?
Persze semmi sem biztos, de en jelenleg a 'regi' autogyaraknal a VW-t, esetleg a GM-et latom eselyesnek. Az is lehet, hogy a Toyota elindul az irrelevancia fele. Vagy nem. Az eselye megvan.
A 800 mrd market cap _nekem_ soknak tunik, en kb. 250 mrd korul kiszalltam a jatekbol, de nyilvan nem ertek hozza
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
ddekany
veterán
"és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben"
Hogy számoljuk valaminek az értékét, az a kérdés. Nyilván ha valami varázslat folytán az összes többi gyártó hirtelen eltűnne, a Tesla nem tudná őket kiváltani (most), szóval ilyen alapon nem ér annyit. Ha azt nézed, várhatóan hányszorosára fog nőni a cég, akkor már más a történet. Mert hát valószínűleg oda fektetsz be, ahol ebben reménykedsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- SPS-PRO 600I szünetmentestáphoz diagnosztikai szoftver /ingyenes/ keresek
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Politika
- Diablo IV
- Vezetékes FEJhallgatók
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- GIGABYTE GA-B75M-D3V - intel i3-2120 - 4GB DDR3 RAM - hűtés
- Philips 43PUS6162/12 Okos Televízió, 108 cm, 4K Ultra HD,Szép állapotban,1hónap garancia Műszaki ada
- I5 11400f,RTX3060ti egy èves keveset használt pc.
- HP x360 435 G8 notebook
- LG NanoCell 55NANO813QA Smart okos tv,Saját dobozában,újszerű állapotban,3hónap garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest