Új hozzászólás Aktív témák

  • emvy

    nagyúr

    válasz Parci #220 üzenetére

    A lufi szot egyszeruen nem hasznaljak jol az emberek. Ugye az azt jelenti, amikor valamit masszivan felrearaz a piac, pl. 2000 kornyeken volt jopar olyan ceg, aminek semmifele termeke nem volt, es megis irtozatos valuacion mozgott.

    A Tesla mas ugy. Szerintem a jelen ertekeltsegen befektetni mar nem kecsegtet akkora haszonnal, de
    - vannak valos termekeik
    - brutalisan novekednek (ellentetben a tobbi autogyartoval)
    - van eselyuk arra, hogy Apple-modra letoljak a tobbi autogyartot
    - nem birnak eleget gyartani a termekukbol, olyan product-market fitjuk van

    Szoval az teljes fogalmatlansagra utal, hogy valaki egy VW P/E-jet hasonlitgatja a Tesla-ehoz. Pont ennyi erovel mondhatna azt, hogy a Fotaxi P/E-je 7, az Uber-e meg minusz sok, tehat a Fotaxi a robosztusabb ceg. Vagy hogy a CBA P/E-je 2010-ben sokkal jobban nezett ki, mint az Amazone.

    > és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben

    Az a tobbi autogyarto irto nagy problemaja, hogy nem lehet csak ugy elkezdeni a vertikalis integraciot meg a szoftverfokuszt. Egyszeruen befektetoi szempontbol is szinte ertelmetlen. Gondolj bele, van X milliard dollarod, amibol nyereseget szeretnel termelni idovel. Tegyuk fel, hogy azt gondolod, hogy a jovo az elektromos autozase.

    Mit finansziroznal inkabb: egy agilis uj startupot (sot, inkabb startup-portfoliot), vagy odaadnad a PSA konszernnek, hogy kezdje el atalakitani a meglevo gyarait, kezdjen el a szakszervezetekkel egyezkedni, stb.

    Azt nem ertik sokan, hogy ha tenyleg az elektromos autozase a jovo, akkor a jelenlegi gyartok kozul soknak nulla vagy negativ az erteke -- mivel esetlegesen egyszerubb nullarol felhuzni egy sikeres e-autogyartot, mint atalakitani egy mostani mammutot. Es akkor elkezdik onnan nezni, hogy mi a P/E 2020-ban. Most erre mit lehet mondani?

    Persze semmi sem biztos, de en jelenleg a 'regi' autogyaraknal a VW-t, esetleg a GM-et latom eselyesnek. Az is lehet, hogy a Toyota elindul az irrelevancia fele. Vagy nem. Az eselye megvan.

    A 800 mrd market cap _nekem_ soknak tunik, en kb. 250 mrd korul kiszalltam a jatekbol, de nyilvan nem ertek hozza :)

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

Új hozzászólás Aktív témák