Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Akkor tanítsák azt rendesen, vagy csak főiskolán/egyetemen. Ami az OKJ-n megy az egy vicc.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
n00n
őstag
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy néhány egyetemen is vicc.
-
gyandor
csendes tag
László Andor magyarul Andor László
-
FlekkeN
aktív tag
Cégek se nagyon akarják, hogy jobb legyen az oktatás. Amikor én jártam egyetemre jöttek prezentációt tartani, de csak a cégüket reklámozták. Semmi együttműködés azért, hogy aki kijön onnan legyen is munkaképes.
Az egész egyetem arra megy, hogy legyen egy papírom. Amikor elmegyek egy állásinterjúra nem számít hol tanultam, hanem az számít mennyit tudok. Milyen saját projekteket csináltam, magamtól mennyi tapasztalatot gyűjtöttem.
Van ahol ezt már egy szinttel tovább viszik tudván, hogy nem elég amit tudsz. Az számít, hogy a személyiséged beleillik-e a cég profiljába. Ha ez megvan felvesznek és megtanítják a többit.[ Szerkesztve ]
-
KINKY_007
aktív tag
Nagyon nyomják az informatikát, gimnáziumban 72 óra összesen.
Döntse el valaki, hogy szoftverfejlesztő lesz, amikor fogalma sincs róla, hogy mi az a programozás....A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Puma K
nagyúr
OKJ-s web-programozói képzésről annyit, hogy az alapokat nem tanítják ami a programozáshoz tartozik, mert "azt mindenki tudja" és már az első heti "mi a számítógép és részei" és "mi az internet" bemutatók után a következő héten számológépet íratnak az emberrel.
A tanárhoz meg odamész, hogy adjon valami kezdőbb anyagot leírással és segítsen elmagyarázni, erre a "majd akkor nyomtatok maguknak feladatokat" mondat sokszori ismételgetése után otthagytam haverral a pics@ba azt az iskolát és nem csak mi ketten mentünk oda hanem az osztály 1/3 része, mert ők is azt gondolták, hogy rendesen és részletesen megtanítanak mindent az alapjaitól... de nem így történt.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Tökmindegy milyen az oktatás az egyetemen, az igazi hasznos dolgokat úgyse ott fogod meg tanulni, csak az alapokat. Meg annak az alapját. Meg az alap alapjának alapját. Persze mindezt csak felületesen, mert semmire nincs idő. Amíg meg van idő, akkor matekot tartanak, mert szerintük ha nem tudod megoldani a hatodrendű inhomogén diff egyenletet, akkor sose leszel programozó.
(#8) Puma K: Úgy akartok webprogramozók lenni, hogy azt se tudjátok mi fán terem a programozás? Azért ez így elég súlyos eset. Amíg nem szedsz össze valami alap programozási ismeretet, addig felejtős már rögtön specializálódni. Ráadásul a webprogramozás egy nagyon összetett dolog, legalább 6-féle nyelvet kell tudni hozzá, s ezek semennyire nem hasonlítanak egymásra.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
bali93
tag
Irány a BME VIK ...
-
válasz zöld drazi #11 üzenetére
Én meg a PEMIK-re és már második félévtől. Szintén nem mekiben. Nagy cucc. Egyetem mellett illik dolgozni valamit (főleg a vége felé, amikor lazul hurok), lehetőleg olyat, aminek van köze a szakodhoz. Szerintem ez alap.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz zöld drazi #13 üzenetére
Én most csak a infó oktatásról beszéltem.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Lacces
őstag
Pontosan, mi is az az IKT? (Én lehet átolvastam, hogy mit jelent ez)
Én egyébként programozói szakról váltok mérnökire . Amikor 2 éves tapasztalattal egy német cég mondta, hogy havi nettó 91.000Ft, akkor rájöttem, hogy kár volt több évet a számítógép előtt töltenem, ahelyett, hogy "éltem volna"
Most pályát váltok, és több perspektívát látok a mérnöki képzésben. -
Puma K
nagyúr
Én eddig bármilyen iskolába jártam ott mindig az alapoktól kezdték el tanítani az adott szakot gondolok itt az asztalosságra és a vendéglátásra.
Az asztalosságnál is sokféle csapolás van amit adott esetekben használnak, a vendéglátásban is többféle terítés van és sehol sem várják el az iskolában, hogy azonnal mindenki tudja az összeset és minden adott helyzetnek megfelelőt válassza előképzettség nélkül.
De akkor lehet "a hiba az én készülékemben van", hogy nem tudok számológépet írni már a második héten.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
gghrtz
őstag
A foiskolan sajnos nem tudjak megfeleloen atadni a tudast, mert ami fontos lenne keves oraszamban oktatjak, mert ott van mellette a sok toltelek hulyeseg. Ezert nagyon orulok neki, hogy a foiskola mellett kulon tanulok ciscot a sajat penzemen, mert tudom, ha lediplomazok a mernok infon atlag 4-essel, meg mondjuk 5-os allamvizsgaval( remelem), hiaba lesz nekem nyelvvizsgam, okj-s felsofoku rendszergazdam, kb. Korberohognek, hogy nem ertek semmihez.
-
Ivy.4.Ever
őstag
te mit gondoltál hogy a fejedbe öntik majd a tudományt és azért neked semmit se kell majd csinálni? nem gondoltál arra hogy le kéne ülni egy délután és azon elkezdeni agyalni hogyan épül fel egy számológép és megfejteni? egy sz*r okj-n??? én is egy okj-s webprogramozóin kezdtem, addig annyit tudtam a programozásról hogy az valami számítógépes dolog. nem volt könnyű elsőre az igaz de aztán meg ott hagytam 1 évre rá és egyetemre mentem mert totál színvonaltalan volt. fejlődni nem lehetett és szinte csak természetvédelemről,munkavédelemről gazdaságról meg iratkezelésről tanultunk. amiatt mert a többség lusta volt, melegedni jártak be vagy csak a családi pótlék érdekelte őket a tanár nem akart tovább menni mert szerinte nincs értelme ha nem tudjuk az anyagot és egy órai anyagot átlag 3-ban adott le... nagyon elegem lett belőle. meg is szüntették szerencsére az okj-s webprogramozást azóta.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
az egyetem inkább arra való, hogy a fogalmakat és az elveket megtanítsa ... a komolyabb gyakorlati dolgokat , ha abban a feladatkörben dolgozol, akkor tanulod meg. nem lehet jól programozni amíg nem vagy tisztában az alapvető programozási fogalmakkal és elvekkel, de akkor sem ha sosem futtattál és debuggoltál egy programot, csak a fogalmakat ismered .nálunk a tanári gárda véleménye megoszlik ebből a szempontból, vannak akik azt szeretnék ha csak az elveket tanítanák, van akik meg csak a gyakorlatra fektetnék a hangsúlyt. nyilván mindkettő helytelen oktatási szempontból, a kettő között szerintem működik, de a tanuló hozzáállása a legnagyobb tényező.
[ Szerkesztve ]
-
Ivy.4.Ever
őstag
Az egész nyitja, hogy középiskolában egy évet legalább csak programozást kellene tanítani és nem pascalban meg 14 éveseknek tanítani a commenius logot ami kisebbeknek való. hanem C-ben! A főiskolát és egyetemet nem a hello worldnél lehetne kezdeni már és az egy nagy lépés lenne úgy gondolom.
Az okj-s rendszer is jó lenne a gyakorlatiasságával és nem állami pénzből.[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
Szerintem tévedésben vagytok azt illetően, hogy az oktatásnak mi is a feladata. Az oktatásnak nem az a feladata, hogy kész tudásanyagot adjon át, hanem inkább iránymutatóul szolgál. Az oktatás elsősorban számonkér, ez a legfontosabb aspektusa. Ezzel a kényszerrel hajtja a tanulókat abba az irányba, hogy megszerezzék a tudásanyagot. Természetesen ehhez ad eszközöket is, többé-kevésbé megfelelőket, de sohasem teljeskörűen.
x gon' give it to ya
-
Puma K
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #19 üzenetére
Nekem az volt a problémám az egésszel, hogy rögtön a mélyvízibe dobtak minket. Nekem ezzel nem lett volna gondom, mert azért mentem oda, hogy "ússzak", de ott az volt, hogy "nem tudtam úszni" és ezek meg "bedobtak egy tó közepére".
Az osztály egy része nevetve megcsinálta a feladatokat, a másik része meg másolta azokról akik megcsinálták.
Én és a haverom volt a harmadik csoport akik elkezdték és próbálták megcsinálni a feladatot, de nem sikerült.Nálunk is az osztály egy része csak a családi pótlékért és mert meleg van alapon járt be ja meg van sok jó csaj a többi OKJ-s képzés miatt.
(#22) fordfairlane :
Én úgy gondolom, hogy az iskola pont, hogy kész tudásanyagot ad át azaz már meglévőt amit aztán úgy formál az ember ahogy az őt érdekli és foglalkozni akar vele.
Számolni sem úgy tanítanak, hogy 3-4-5-6-7-8-9-10, mert az elejét azaz "az alapot" úgy is tudja mindenki. Nem. El kell mondani, hogy van a 0-1-2 és utána mehetünk tovább. Ha nincs meg a vége akkor hogy kezdjünk el bármit is?
Különbözünk és nem mindenki harap rá elsőre adott témákra hogy az bármiféle alap, előkészítés, alapokra építés nélkül rögtön menjen.
Alapozás nélkül nem lehet házat építeni ez sokak számára evidens, de vannak olyanok akiknek nem az."Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
-
Ivy.4.Ever
őstag
És akkor mi lenne veletek egyetemen? Középszintű informatika érettségivel, ami html lap szerkesztésnél többet nem tartalmaz - ami aligha nevezhető programozásnak - is felvesznek boldog-boldogtalant. Én is okj-n gyűjtöttem be pár karót mire megértettem mi az hogy ciklus vagy függvény. És inkább ott tettem, mint most itt ahol már számítanak a dolgok.
(#24) kraftxld Igazatok van, de legalább nem 8 év mire elvégzik
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
ez nem feltétlenül igaz, itt nekem 7.5kredit matekom volt összesen BSCn (diszkrét), plusz pár dolog elbújtatva (algoritmusok/szoftvertesztelés kapcsán) más jellemzeőn programozásorientált kurzusokon. cserébe viszont programozás orrbaszájba de úgy, hogy a játékprogramozók első félévben többet programoznak csak c++ban, mint pár magyar egyetemen az informatikusok az első két évben. ez se elég, de stabilabb alap.
BSC elég gyakorlatias, aztán most MSCn húzzák szintre az elméletet... de olyan szinten, hogy van egy 12+1 előadásos tárgy, amin az előadó két óra alatt végigment az automatákon, nulláról a Turing gépig, Church-Turingig és Chomskyig, mert kb a lényeget ennyi idő alatt át lehet tolni. Utánna azt számolgattam, hogy normál esetben kb egy évnyi anyagot tolnak éppen le egy 7.5kredites tárgyban, zanzásítva. Nade: BSCvel is lazán el lehet helyezkedni, másodév után már szinte mindenki a csoportból IT területen dolgozott. Diploma után meg egy héten belül mindenki talált munkát. Viszont távlati tervekhez nekem kelleni fog legalább egy MSC remélhetőleg. Plusz 50%meló, épp 75% kurzusok (de tavasztól már csak 50 lesz)
palacsa: Ct is lehetne, csak nem adattípusokkal kellene kezdeni: ott van elrettentő példának a "lehányt borítós" c++ könyv, ami előbb vezeti be a dynamic castot, mint a classokat. pár évvel később visszalapoztam, mert emlékeztem, hogy nem sokat értettem belőle... hát oka volt. de pl java tényleg megengedőbb. vagy ne adj isten unity / gamemaker is tényleg nagyon egyszerű, utóbbiban hárman egy hétvégén összeraktunk egy bomberman klónt zenével egy game jam hétvége alatt... úgy, hogy közben bőven nem dolgoztunk napi 8 óránál többet. alapokat megérteni tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#05364992
törölt tag
"Egyetem mellett illik dolgozni valamit (főleg a vége felé, amikor lazul hurok), lehetőleg olyat, aminek van köze a szakodhoz. Szerintem ez alap."
Kollégáim tapasztalatai alapján én pont az ellenkező véleményen vagyok, amíg az ember nincs rászorulva, addig a suli mellett még bevállalni egy rendes 8 órás állást nem szabad, mert csak belefásul az ember. Itt a városban az a tapasztalat, hogy hiába vagyunk bármilyen ügyes programozók, fél állásba ingyen se nagyon foglalkoznak velünk. Persze lehet nyomni suli mellett, de a határidő az határidő, ha hétvégén 16 órázni kell akkor is, vizsgaidőszak/államvizsga nem mentség. (A kis magyar valóság része ugye az, hogy itt mindenki féláron fele annyi emberre vállalja be a munkákat, mint amennyi kellene rá, így folyamatos a határidők utáni loholás.) Azt tudom magamról, hogy a jelenlegi munkarendem mellett semmiképp se akarnék egyetemre járni még pluszban, még úgy se hogy semmi energiát nem kellett anno a tanulmányaimba fektetni. -
pakriksz
őstag
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
jártam mindkettőre, és fordítva látom, az egyetem/főiskola vicc szánalom(töltelék töltelék, rizsa rizsa, időhűzás), okj(informatikus-programozó 2 éves) egész jó (volt akkoriban), tömény anyaggal, csak a lényeg, sok gyakorlattal.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Puma K
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #25 üzenetére
Gondoltuk ha már napi több órát töltünk gép előtt úgy mint videóvágás és szerkesztés, fénykép-kép szerkesztés, rajz, renderelés, zene írás, játék szerverek otthoni működtetése (igaz ott kértünk segítséget tőlünk okosabb emberektől bizonyos részeknél), épülettervezés, számítógép építés és még sok minden más mellet megtanulunk programozni, de nem jöttek be a számításaink.
Az hogy egyetemen infót tanuljak/tanuljunk az meg szóba sem jött még véletlenül sem.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
buherton
őstag
Az én esetemben a tanulás melletti munka kizárt lett volna a Kandón. Rendesen a mintatanterv szerint haladtam egy-két tárgy kivételével, de annyi jegyző könyvet, beadandót kellett csinálni, hogy abból állt ki a félévem, emellett úgy ahogy bejártam rendesen órákra is. II. félévben a hétfőm így indult: 3 óra matek, 3 óra villany, 3 óra prog elmélet, 3 óra prog labor. A legjobb az volt amikor mindenki zh-t akart iratni azon a napon . III. félévben pedig kint laktam Budatétényen abban a gyönyörű koleszban, mert csak oda vettek fel, és a szerdai napon 8-kor indultam el, és 23-kor értem vissza (a tanítás 9-től 21:30-ig volt). Ahogy közeledett a vizsgaidőszak úgy kezdett egyre zsúfolodóni a dolog. De való igaz utolsó félévben, amikor csak egy idegen nyelvű kötelező tárgy maradt, akkor már elkezdtem munkát keresni és az államvizsga előtt 2 hónappal fel is vettek egy helyre, ahonnan 1 hónap múlva már másik helyre mentem, ahol vagyok azóta is.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Lomha 8V
addikt
Azért a tudás is kellene ide, nem csak papír. Van infomérnök ismerősöm, akinél én is többet konyítok hozzá, pedig nem vagyok egy nagy talentum a témában.
-
pakriksz
őstag
jelenleg sajnos a kiválasztásnál "A diploma a lényeg, nem a tudás". Ez általános amióta létezik a "HR" és nem azok választanak akik értenek is a szakterülethez...
De tudom ajánlani a vállalkozást vagy még jobb a "vállalkozás", ott pl én magamtól nem kértem diplomát, sőt rögtön felvettem magam
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
randomway
csendes tag
Egyébként meg lehet tanulni programozni felső matematikai tudás nélkül? Én gondolkodom egy Kandó féle diplomán, de nem tudom, érdemes-e több évet matematikát tanulnom? Időben, pénzben megéri vagy inkább vegyek könyveket és nyomjam magamban?
-
fordfairlane
veterán
válasz randomway #35 üzenetére
Ha megteheted, hogy diplomát szerezz magadnak, akkor mindenképp megéri elvégezni. Az Óbudai Egyetemen villamosmérnöki karon (anno Kandó) nem volt vészes a matematika. Anno két félév + szigorlat, aztán annyi. Most lehet, hogy van 3 félévnyi is.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
joysefke
veterán
Szánalmas...
Ezek hülyék! Minek több informatikust képezni, ha a többsége úgyis csak valami harmadrangú főiskolán mint a GDF végezne, azt is bukdácsolva, miközben képzett szakmunkásokból masszív hiány van.
Szvsz a gáz/ víz villanyszerelőnek előbb lesz munkája, mint egy 4 év múlva egy harmadrangú iskolát elvégzett informatikusnak. Utóbbinak pedig, ha lesz is munkája, kevesebbet fog keresni, mint egy gázszerelő...
J.
Szerk:
az egyik kommentelő írta:
BSC elég gyakorlatias, aztán most MSCn húzzák szintre az elméletet... de olyan szinten, hogy van egy 12+1 előadásos tárgy, amin az előadó két óra alatt végigment az automatákon, nulláról a Turing gépig, Church-Turingig és Chomskyig, mert kb a lényeget ennyi idő alatt át lehet tolni.Jóságos ég.
Gondolom következő órán meg lezavarta az eldönthetőségi problémát..
J.
[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
válasz randomway #35 üzenetére
igen. Felsőoktatásban amúgy is nagy részt programozáshoz teljességgel hasznavehetetlen matematikát tanítanak, az is főleg tölteléknek, időhúzásnak van, hogy meg legyen a 3,5-4 éves képzés minimum (minél jobban elhúzzák annál több pénzt jelent az intézménynek). Ami kell, az középiskolai anyag, meg készség kérdése.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
gghrtz
őstag
Pedig, ha valoban azt tanitanak 3,5 ev alatt ami tenyleg kell, akkor a hozzaallas is mas lenne az egesz foiskolahoz! Nem veletlen, hogy sokan kibuknak meg kettessel csusznak at, mert kit motival az, hogy mindenfele hasznavehetetlen, de legalabb jo nehez dolgokat kell tanulni.
-
proci985
MODERÁTOR
nem, az az automatas oran volt meg valahol az otodik perc kornyeken ha jol emlekszem
de az alapkepzesben tenyleg kb a kreditek fele laborbol jott be (diplomamunka nelkul is!), amire jott meg a modellezes, fejlesztesi processek, teszteles, szokasos CS cuccok (adattipusok, OS, parhuzamos programozas, eloszotott rendszerek programozasa), meg nemi networking (cisco essentials / CCNA routing elso felevben), user interface design es nemi diszkret. mert tobb nem fer bele, cegeknel meg erre van igeny. itt is eleg magas a lemorzsolodas, de aki birja az pillanatok alatt el tud masodev utan mar helyezkedni fejlesztokent.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
sarkanyolo2
őstag
Jó olvasni ezeket a kommenteket. Mindenkinek más a véleménye a felsőoktatásról.
Idén fogok felvételizni Szegedre informatikára, csak még az a kérdés, hogy gazdasági - vagy mérnökinformatikust választom.
Ti melyiket ajánlanátok idő+pénz+megtérülés kategóriában, persze hosszú távon?
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ /LG OLED55A13LA / Kanto YU6
-
válasz sarkanyolo2 #42 üzenetére
Egyiket se
| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
gghrtz
őstag
Ha szereted a matekot es erdekelnek a kicsit magasabb szintu tudomanyok akkor azert erdemes gyetemre jarni. En pl. az miatt ertettem meg hogy hogy mukodik pontosan a wifi, hogy tanitanak most ebben a felevben elektronikat ( valtakozo aramrol tanulunk), es lezerfizikat(fenyrol tanulunk, ami ugye egy elektromagmeses hullam), Halozatok II-bol wifinel a modulaciokat tanitottak, meg persze sokat utana is neztem, es marha jo erzes hogy tudom hogy mi az a BPSK, QPSK,QAM, es tenylegesen hogyan allitjak elo( meg persze wifinel tanultunk csillapitast, es jelerosseget szamolni es az is marha erdekes volt)
-
proci985
MODERÁTOR
válasz sarkanyolo2 #42 üzenetére
általában szoktak lenni fősulikon/egyetemeken kapcsolódó wikik, illetve kéne lennie egy elérhető programtervnek nyilvános helyen (bolognai rendszerben tudomásom szerint ez kritérium), amiben az összes kurzus nevének elérhetőnek kell lennie. amik alapján meg tovább tudsz menni a tantárgyi adatlapokra. tantárgyi adalapokon meg ott kell lennie a kurzus célkitűzéseinek, avagy mit kell a diáknak tudnia ahhoz, hogy kreditet kapjon, illetve milyen célokat kell a számonkérésnek lefednie.
ha van wiki, akkor elég gyorsan át lehet nézni, hogy mit fogsz tanulni, mik az erősségei és gyengéi a dolognak.
ha nincs wiki, akkor a program/tantárgyi adatlap infokból is kb egy fél nap-nap ráfordításával egész jó képet lehet kapni, hogy mégis mi tartozik bele.
aztán ha vannak durva anomáliák, pl szakirány előtt az első két évben van 60 kredit matek, 20 kredit fizika+elektronika és 20 kredit programozás, te meg alapvetően pl webprogramozással (c#/.net/java/PHP/SQL/noSQL/networking/html/css/networking/elosztott rendszerek[/grid/cloud]) akarsz foglalkozni, akkor nem biztos, hogy az adott képzés sokkal közelebb visz a céljaid eléréséhez.
de ha pl business intelligence / data warehousing helyett fizika van gazdinfon az is egy elég jó indukáció, hogy a képzés lehet kevésbé követi az aktuális trendeket.
gghrtz: ha villanyon vagy akkor ez mind kell. infon viszont ezek inkább csak érdekességek, hacsak az ember nem megy át kvázi villamosmérnökbe a végén.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
gghrtz
őstag
En pl. most nagyon raalltam a halozatokra, es persze lehet azt ugy is tanulni, hogy csak kapargatom a felszint, meg ami tenylegesen kell a gyakorlatban azt megtanulom, de ugy erzem, hogy ahhoz hogy valoban tisztaban legyek az egesszel teljes melysegeben erteni kell. Sajnos sok a toltelek targy, most pl. fingom sincs miert kell nekem a valoszinusegszamitas, es egyeb nyalanksagok.
-
proci985
MODERÁTOR
valszámból szvsz ami érdekes, az a Bayes tétel: avagy ki tudjuk számolni azt, amit keresünk abból, amit tudunk, ezzel pedig csökkenthetjük a bizonytalanságot. illetve a sztochasztikus folyamatokhoz kell.
ciscokat toltok egyébként?
azt remélem tudod, hogy mindent nem lehet megtanulni és érteni. szóval érdemesebb arra koncentrálni, amivel dolgozni fogsz. ha pedig extrán időt szánsz rá, akkor legyél vele tisztában, hogy ez adott esetben hobbinak minősül.
(nekem is volt már, hogy hobbiból beletoltam egy tárgyba extrán 200 órát, szóval adott esetben jó dolog is lehet ez)
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
gghrtz
őstag
Igen most kezdtem el a ciscot. Persze nem lehet mindenhez erteni ( sajnos ), ezert kezdtem el most egy temara koncentralni, de mellette a suliban is szeretnek jol teljesiteni, mert nem szeretem ha valamibol eppenhogy atcsusszanok ugy, hogy kb. lovesem sincs az egeszrol.
-
Ivy.4.Ever
őstag
A szórótárgyak legtöbbször a matekok. Ezt mondom neked és a többieknek, hogy a személyi kompetenciát azzal lehet mérni, ki mennyire terhelhető, tanulóképes, nyitott, ambiciózus és alázatos a szakmával szemben. Egy HR-es megmondja neked, hogyha nem tanultál matekot, mert szerinted az felesleges, akkor aztán te bármire rámondhatod egyéni belátásod szerint hogy az felesleges. Hadd ne folytassam ez milyen benyomást kelt egy potenciális munkaadóban, aki arra készül hogy majd megmondja neked mit kell csinálnod sorban. A HR-esek hülyék szerintetek? Így is hozzá lehet állni, de az őket nem fogja zaklatni. Hogy neked nem lesz munkád? Az sem.
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
nézd meg mik a céljaid, milyen munkaterületen akarsz dolgozni, ott a követelményeket. álláshirdetések mellett érdemes céges emberekkel beszélni pl állásbörzén, mire van szükségük. esetleg beszélj külföldi ismerősökkel, ott mi az elvárás. CAE utóbbi esetben megfontolandó.
aztán ennek függvényében koncentrálj. baráti körben volt olyan, aki 5.5ös átlagot tolt, majd elment dolgozni programozóként: utánna lett 2.2-2.5ös átlaga, meg az öt év se jött össze, de több tapasztalata lett, plusz nézegette a doktoranduszt utánna, de nem fizették volna meg és így skippelte.
én dolgoztam harmadéven (ill másodévtől student unionban és más egyesületekben aktív voltam), de kb ennyi fért bele az időmbe és ennyiből állt az életem (meg aludtam/ettem/fürödtem/mostam/vasaltam/takarítottam). tűréshatár fölé meg ne terheld magad.
palacsa nekünk itt BSCn van 7.5+7.5 kredit matek. a diszkrét szórótárgy, de elosztott rendszereken a másodév végére megmaradtaknak még egyszer megszórják az első vizsgaalkalommal a 80-90%át. utóbbi viszont dolgozó emberként is fontos, értsd össze kell tudni úgy rakni egy elosztott rendszert, hogy ne vesszen el adat, különben a megrendelő leperelheti az ember gatyáját.
kell matek, viszont szerintem 60 kredit egy programozónak feleslegesen sok és viszi az időt a célirányosak tárgyak elől. 15 meg tényleg picit kevés volt, de nem lett volna olyan tárgy, amit még be lehetett volna cserélni matekra, mert a matek lett volna később a fontosabb. de ez nem Magyarország és info BSC után nem igazán szokás továbbmenni programozóként, mert BSCvel is simán és gyorsan felveszik az embert.
mielőtt elgondolkodnál: 15kredit a tanterv szerinti, egy héttel az eredményhirdetés után pedig már nem volt munkanélküli a végzettek között kb.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Ivy.4.Ever #51 üzenetére
Úgy adom be, hogy nincs iskola / education rész.
Még nem volt gond belőle.| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Ivy.4.Ever #51 üzenetére
mivel azoktól kérdezed, így nem tudok válaszolni.
felsőfokú végzettség jó dolog, de 3 év egyáltalán nem sok idő, azalatt minél használhatóbb tudást kell leadni. amibe nyugaton már nem feltétlenül fér bele, hogy a programozó képzés keretein belül 10-15 kredit elmenjen fizikával.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
sarkanyolo2
őstag
Köszi a válaszokat!
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ /LG OLED55A13LA / Kanto YU6
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ivy.4.Ever #55 üzenetére
Igen ez így van. Viszont a rendes programozásnak meg nagyon sok matek az alapja, haverom járt arra amit írsz, csak picit más neve volt. Fel is vették hamar komoly programozó céghez.
Én meg mint villmérnök meg beágyazott területre kerültem mint programozó / hv fejlesztő, de az egészen más tészta a "desktop" programozóhoz képest, minimális C alapokkal bárki bele tud tanulni elég hamar, a többi meg jön a munkából adódóan.
Hmmm mondjuk a matek téren azért minket is szívattak, a pmm(i)k karon az összes műszaki szak közül valamiért nekünk tolták a legkeményebb matekot. Még nem került elő semmi ott tanult az életben.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Penge_4
veterán
válasz Ivy.4.Ever #49 üzenetére
"Egy HR-es megmondja neked, hogyha nem tanultál matekot, mert szerinted az felesleges, akkor aztán te bármire rámondhatod egyéni belátásod szerint hogy az felesleges."
Akinek az a vágya, hogy parancsokat teljesítsen az elment rendőrnek vagy katonának. Az informatikus még ha beosztott is, de azért egy kreatív foglalkozás. Ne egy felkapott büfészakon végzett wannabe-pszichomókus akarjon már gondolatolvasósat játszani.
(#50) proci985: "mielőtt elgondolkodnál: 15kredit a tanterv szerinti, egy héttel az eredményhirdetés után pedig már nem volt munkanélküli a végzettek között kb."
Van ez így, ha éppen egy új gyorsétterem nyílik a közelben...
[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
válasz Ivy.4.Ever #55 üzenetére
Aki fejlesztő akar lenni, az mérnök-infós diplomát szerezzen.
x gon' give it to ya
-
Ivy.4.Ever
őstag
válasz fordfairlane #61 üzenetére
E mellett mi az érved? Mert szerintem nem célszerű hogy sokfélét tanulnak és a képzés végére mindenről hallottak és tájékozottak, de igazán nem mentek semelyik irányba.
-
fordfairlane
veterán
-
válasz fordfairlane #63 üzenetére
Nekem meg az a tapasztalatom, hogy tapasztalat kell, nem diploma.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz fordfairlane #65 üzenetére
Nem rólam van szó. Arra próbálkozom rávilágítani, hogy nem csak a mérnökinfó képzés ami mérvadó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
fordfairlane
veterán
Arra próbálkozom rávilágítani, hogy nem csak a mérnökinfó képzés ami mérvadó.
Valaki tett egy állítást, miszerint a programtervező szak a jó annak, aki fejlesztő akar lenni. Én meg írtam erre, hogy a mérnök-infós jobb. Nem írtam, hogy mérvadó. Mondjuk nem tudom, hogy miért jóó az, ha fizikából kevés kredit kell, de mérnök infón nincs olyan sok fizika. Ellenben pl. ELTE progmaton k... sok matek van, ami az esetek többségében szintén fölösleges.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
cucka
addikt
válasz Ivy.4.Ever #49 üzenetére
Szerintem a legfontosabb kérdés egy fejlesztőnél, hogy tud-e rendesen programozni, ismeri-e a kérdéses technológiákat eléggé, ismeri-e az általános tool-okat (pl. verziókezelés) és metodológiákat (agile, kanban, mittomén..).
Na a fentiek közül egy egyetemi diploma nulla, azaz nulla dolgot szavatol. Senki le se sz*rja, hogy mennyire tudsz motiváltan matematikát tanulni, ha speciel programozni pont nem tudsz rendesen.(#58) Penge_4
Ha nálam dobnád be ezt a szöveget egy interjún, akkor a következő mondattal el is köszönnénk egymástól. -
cucka
addikt
válasz Ivy.4.Ever #69 üzenetére
Az ELTE progmatról tudok nyilatkozni. Ott a BSC megváltás volt. A korábbi 5 éves képzés még a 60-as, 70-es évek személetét tükrözte, amikor a számítógépet főleg tudományos célra használták, a programozók pedig alapvetően matematikusok voltak. A mostani BSC képzés sokkal inkább igazodik a piaci igényekhez.
És a régi képzést is el lehetett végezni úgy, hogy egyébként halvány fogalmad sincs, hogyan szokás szoftvert fejleszteni a való életben. Ez amúgy továbbra is igaz, szoftverfejlesztési metodológiákról csak szőrmentén esik szó, tervezési mintákról szintén, verziókezelésről, tesztelésről, bug tracking rendszerekről, csapatmunkáról meg konkrétan semmi. Ez a szak programozókat kell képezzen, ehhez képest az összes programozós tárgy szögegyszerű, a szórótárgy a matematika, abból sem az a rész, ami a megértést, felfogóképességet nézné, hanem az, hogy mennyire vagy képes elmondani a könyvben szereplő tételeket és bizonyításokat.
(Amúgy nekem ez hatalmas csalódás volt. Középiskolában szerettem és értettem a matekot, egyetemen szintén értettem, csak ez senkit sem érdekelt. Ami érdekelte őket, hogy meg tudok-e tanulni fejből egy vizsgára 50 tételt meg 30 bizonyítást. Ennyi erővel verstanulást is kérhetnének programozói szakon)[ Szerkesztve ]
-
Ivy.4.Ever
őstag
Ugyanígy a mérnököknek is van egy rahedli matekjuk, és ők sem használják többet mint a programozók. Az elméleti számonkérés már szerintem is sok. Én egy vidéki főiskoláról tudok nyilatkozni ahol nincs elméleti matek vizsga. Méghozzá azért, mert a tanár szerint úgyis kipuskázzák, ezért felesleges. De gyakorlatból is próbálja minimalizálni az elméletet mert tudja hogy leendő informatikusokat tanít. Ezt így korrektnek érzem hiszen mégiscsak kell majd például kódelmélet vagy egy infóelmélet azok meg nem mennek matektudás nélkül. Azokat meg illik tanulni ha már értelmiséget képeznek és nem(!) szakmunkásokat. Egy másik fórumtémában konszenzus született a vitában, hogy kell egy bsc legalább de azt elég egy lejjebb sorolt intézményben is letenni mert lényegesen nem fog tudni többet az ember, esetleg jobban megszívatják valamiből. Ettől függetlenül ha tehetséget érez valaki és van kitartása menjen az elte-re, de az inkább csak plusz.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Ivy.4.Ever #69 üzenetére
a bolognai keretrendszernek biztos nem a hibája. megváltoztatni egy processt nehéz, de alapvetően olyan helyekről beszélünk, ahol egyébként informatikusokat képeznek.
(#72) palacsa: persze, de a BME info és az ELTE prog között eléggé hasonló a diszkrét, legalábbis jellemzően elég nagy az átfedés a tanárok között. és az van amit cucka leír.
cucka: erről van szó.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 280 Hz-es monitorral jelentkezett az iiyama
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Horgász topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Cyberpunk 2077
- Renault, Dacia topik
- Kupon kunyeráló
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Gamer PC
- Újszerű CTO iMac Pro - 27" 5K, 8 magos Intel Xeon, 32GB RAM, 2TB SSD, Radeon Pro Vega 56 8GB GPU
- ÚJ ASUS RYZEN 7 5700X GAMER MAX PC 16Gb RAM 512GB SSD AMD 6700 XT 12Gb DDR6 700W 80+ TÁP 2ÉV GAR!
- Apple Macbook Air M1 2020 - 8/256 13 - (doboz, papirok, gyari kiegeszitők)
- Új ASUS RYZEN 7 5800X GAMER ERŐMŰ PC 32Gb RAM 1.0TB KINGSTON NV2 SSD AMD 6900XT 16GB DDR6 2ÉV GAR!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest