Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viszlát

    addikt

    Először is köszönöm az elismerő, aggódó és biztató szavakat. Ahogy a cikkben is írtam, ez az út 2011 januárjában esett meg, azóta sok víz lefolyt már a Dunán, tavaly nyár óta már nem a fuvarozásban dolgozom. :)

    (#2) ESP: Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, Peugeot Boxer, Renault Master autókkal hajtottam. Sprinterrel a legtöbbet, ponyvás és kofferos változatban.

    (#5) Stylewars_kp
    :
    azt hiszem vért sehol nem írtam, simán vörös bika, azaz, ahogy utánad páran kitalálták: Red Bull energiaital. :)

    (#8) shaft72
    :
    az éremnek természetesen két oldala van, valószínűleg erről fogok külön írni, mert eléggé összetett probléma és nehéz igazságot tenni. Köszi amúgy! :)

    (#11) ceia
    :
    egyértelmű, hogy van ennél rosszabb, viszont nagyon egyszerű erre váltani, ha számodra ez előrelépést jelentene.

    (#16) Jim Tonic
    :
    azóta már megléptem a külföldöt és nem fuvarozóként. Mindenesetre a drukkért köszönet. :)

    (#17) zsolt19900
    :
    meglehetősen nagy a fluktuáció, úgyhogy érdemes folyamatosan érdeklődni a lakhelyedhez közeli vállalkozásoknál.

    (#24) HUNPSP
    :
    ahogy cápafog is írta utánad, legtöbbször alvállalkozónál történik a módosítás, de néhány esetben a sok kézen átmenő munkáknál kiderült, hogy többen is lecsíptek egy-egy órát csak azért, mert akkor biztosan odaér időre, mondjunk egy kicsit korábbi időpontot. Egyébként valóban nagyon szép helyekre eljutottam, bár előtte is utazgattam elég sokat mezei turistaként, de őszintén szólva ez a része annyira elenyésző volt a sok szívás mellett, hogy nem igazán motivált egy idő után.

    Remélem minden kérdésre válaszoltam, ha valakit kihagytam, elnézést kérek, tessék rám kiabálni. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    (#40) area_51 & (#41) macilaci78: köszönöm nektek is, örülök, hogy élvezetes olvasmánynak bizonyult. :)

    (#42) zsolt19900: jó pár baranyai (és nem csak pécsi) fuvarossal találkoztam az évek során, biztosan találsz, csak kicsit kutakodni kell. A nyelvtudás egyébként nagyon nagy segítség, nem egy cifra helyzetben mentett meg, de sokan dolgoznak ebben a szakmában zéró nyelvtudással. Igazából vicces, de ha rendben megy minden, akkor szinte meg sem kell mukkanni a köszönéseken kívül, a gond akkor szokott lenni ha valami probléma adódik a szállítmánnyal. Én egyébként mindig azt mondom, hogy a talpraesettség fontosabb a nyelvnél, de aki nem képes megtanulni 80-100 szót ehhez a munkához (ennyiből bőven meg lehet élni), az magára vessen.

    (#44) és (#46) HUNPSP: munka, megélhetés miatt költöztem külföldre, hogy újra a szakmámban tudjak dolgozni, Magyarországon ez teljesen esélytelen volt. 11-13 forint között fizetnek kilométerenként, egy 20k kilométeres hónapban tehát meg lehet keresni 220-260ezer forintot, viszont egyrészt ilyen ritkán van, másrészt mindenféle címen igyekeznek levonni ebből, harmadrészt személyes tapasztalatom alapján sajnos gyakran előfordul, hogy ki sem fizetnek. Az utolsónak több oka is lehet, az egész szállítmányozásban hihetetlen körbetartozások vannak, tulajdonképpen ugyanaz mint az építőipar, na meg szinte mindenki gazember és ott vágja át a másikat ahol csak tudja. Persze azért előfordult olyan is, hogy azért nem kaptam fizetést, mert a főnöknek le kellett tenni a kezdőrészletet az új autójához, amiről véletlenül szereztem tudomást, nem is dolgoztam sokáig nála (azóta meg már börtönben ül, addig ügyeskedett míg lebukott).

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    Újfent megköszönném mindenkinek a kedves szavakat. :)

    (#51) Phvhun: nehéz kérdés, mert mondjuk egy német cégnél korrektebbek is lehetnek akár, viszont kevesebbet fogsz nemzetközizni, általában eladják ezeket a fuvarokat magyarnak, lengyelnek, szlováknak...

    (#54) atillaahun: érvényes CMR avagy rakománybiztosítás mindenképpen kell, hogy legyen, különben nem kap fuvart az adott vállalkozó. Az autó is biztosítva van, természetesen CASCO, önrész a sofőrt terheli (erről majd egy eset kapcsán valószínűleg bővebben is írok a következő részben).

    (#55) olbaidhun: szintén későbbi téma, de megjártam Németországot is egy év erejéig.

    (#60) SzalaiG: a műszaki állapot az meglehetősen változó, ültem be 8 hónapos autóba ami úgy nézett ki, mintha még disznót is vágtak volna benne, iszonyatosan lelakva, széthajtva, tönkre vágva, meg olyan 4 évesbe is, ami makulátlan állapotban volt. Erről is fogok részletesen írni, nem semmi anomáliákkal találkoztam az évek során...

    (#62) gabe_: egyszer találkoztam egy olyan párossal, akik így dolgoztak, felváltva aludtak az ülésen és az ülés előtt a földön egy régi Masterben, 6 forintért kilométerenként. Nem perspektíva, bár biztosan van olyan helyzet is amiben még ez is jobb megoldás a többi perspektívához képest.

    (#66) MaciG: nagyon változó, őszintén szólva egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mit nem szállítottam. Mosdó kagylótól a festményekig, bortól a könyvekig, autóalkatrészektől a Hello Kitty játékokig minden volt, de még személyautót is vittem haza egyszer a ponyvással. Azonban úgy saccolom, hogy mindössze a fuvarjaim 8-10%-ában nem volt túlsúlyos az autó.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz MaciG #74 üzenetére

    Neem, a 10 palettás ponyvás sprinter (amiben ráadásul 3 literes V6-os motor volt) velem együtt 2310 kg volt, tehát sofőrrel együtt 1200 kg simán felmehetett rá.

    (#72) blash: pontosan, augusztus tipikusan ilyen hónap és általában a májusok sem túl erősek.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Napfénysüti #78 üzenetére

    Köszi. Már nem, sikerült megválnom ettől a szakmától. :)

    Dany007: azért arra a legtöbb árunál nincs lehetőség, hogy annyival előbb útnak indítsák (a racionális tervezéssel mondjuk adódnak gondok). A cikkben példaként bemutatott kanyarral sem lett volna semmi gond, ha nincs az az eszement, pénzsóvár hozzáállás.

    A fuvarszervezőkről annyit, hogy az egyik cégnél egy olyan lány csinálta, akinek még jogosítványa sem volt, biciklin kívül más járművet nem irányított még. Persze a főnökök sem jobbak, lementek egyszer görögbe nyaralni kocsival és azt hiszik, hogy ők találták ki az egész szakmát. Ha tudnád, hogy milyen blődségekkel fárasztottak néha, a cikkben utaltam is a hétvégi vezető szintű bölcsességeikre. Például egy német kanyar után, amit végig esőben és viharos szélben tettem meg, túlfogyasztásom lett, mire a főnök: ha az odaúton szembe fújt a szél, akkor visszafelé hátszél volt, ki kell, hogy egyenlítsék egymást. Mit lehet erre mondani? :)

    Egy normális magyar főnököm volt, ő anno sofőrként kezdte és egy örökségként kapott összegből indított saját vállalkozást. Na ő tudta mivel jár ez a munka, két autója volt mindössze, de mivel ésszel mozgatta őket, nagyon szépen meg is él belőle azóta is.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Ferkósza #84 üzenetére

    Elnézést, hogy magamtól idézek, de talán így egyszerűbb lesz átlátni, plusz ahogy most elolvastam kiragadva, nem fogalmaztam túl egyértelműen:

    Az én nyugalmam ellenben pár percre odalett, ugyanis ahogy az lenni szokott, szóba kerültek a sofőrlét viszontagságai és hogy kinek milyen útja volt, én meg megrökönyödve hallgattam, hogy rajtam kívül még egy embert leszámítva mindenki a németek felé jött. Kérdeztem is őket, hogy nem féltek a méréstől, erre ők néztek rám bután, hogy nekik nem volt túlsúly. Nem kellett sok ész, hogy rájöjjünk, főnökeink eljátszották a klasszikus „7.5 tonnás kocsit küldünk, két sofőrrel” forgatókönyvet.

    Tehát az egész csapatból csak ketten voltunk azok, akik túlsúllyal csinálták meg a kanyart, mert az említett trükközés nyomán mi két furgon (avagy egy 7.5 tonnás teherautó) rakományát hoztuk el. Magyarul mi négy raklapot kaptunk, míg a többiek csak kettőt, de nem azért, mert az övékre nem fért volna fel. Mivel nekik nem volt túlsúly, mehettek Ausztria és Németország felé, ahogy írtam is a cikkben, az egy sokkal gyorsabb út Spanyolországba, ha az ember nem használhatja a fizetős autópályákat.

    A másik kolléga aki hozzám hasonlóan járt, nagyjából arra ment amerre én is, szóval neki se volt jó.

    (#87) BomiBoogie: köszönöm és valószínűleg lesz folytatás, nem számítottam ekkora érdeklődésre, de bőven van még mit mesélni. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz pilóta #93 üzenetére

    A lengyelek 6-7 centet kapnak egy km-re, ami árfolyamtól függően körülbelül 16-20 forint között mozog (furgonosokról beszélek) és személy szerint egy olyan lengyel furgont se láttam, amin ne lett volna kutyaól. Ilyen szempontból jobb körülményeik vannak, persze közben nagy részüket tulajdonképpen bűnözésre kényszeríti a munkaadója.

    (#96) Dany007: persze, abszolút egyetértek a felvetéseiddel, de hát egy fecske nem csinál nyarat a szállítmányozásban sem.

    (#98) Carlo009: ahogy a személyautóknál, úgy a furgonoknál is leginkább a motortól függenek ezek a paraméterek amiket kérdezel. A 130-as autópálya maximumot mindegyik tudná teljesíteni, de sok jelentősége nincs a cikkben említett norma miatt muszáj volt kilencvenezni. Meg üresben gurulni, amikor csak lehet. A bécsi elkerülő innen nézve túlsó végén például ha jókor kezdi a szabadon gurulást az ember, akkor még épp határértéken belül van a becsatlakozás előtti kameránál, gázadás nélkül át tud gurulni a két autópálya találkozásánál lévő, kevésbé lejtős részen, hogy utána megint lendületet kapjon, így nagyjából 2,8 km-t lehet gurulni. Volt bőven alkalmam kikísérletezni, nagyjából fél Európában tudom a helyeket, ahol sok-sok litert meg lehet spórolni így. :)

    (#99) kpal: kínosan ügyeltem, hogy még véletlenül se hasonlítsam össze ennek a munkának a nehézségeit más szakmákkal, rangsort meg végképp nem szeretnék felállítani. Ezért lett Furgonos rabszolgasors a címe, nem simán Rabszolgasors, ezzel is a specifikusságot hangsúlyozva kicsit.

    (#100) gyuribácsi88: megértem az álmodozókat, én is világéletemben szerettem vezetni, mindig volt bennem egy kis vágyódás a kamionozásra, levezettem Barcelonába egy seggel személyautóval is, de valóban más, amikor foglalkozásszerűen éli meg az ember ezeket az utakat, egy-két nehezítő tényezővel megtoldva.

    (#105) Angel1981: hidd el, nem akarom lealacsonyítani a teljesítményed, jómagam is megjártam néhányszor Rotterdamot a régi Astrámmal, öcsémet hordtam dolgozni, de nagyon más személyautóban, autópályán végigkaristolni Európán, mint az, amit a fuvarozásban kellett megéljek. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz gyuribácsi88 #114 üzenetére

    Lehet félreérthető voltam, eszemben sem volt szépíteni a körülményeket, az lenne aztán a vicces fordulat ha védelmembe venném ezt az életmódot. :)

    A felemlegetett példákból egyébként az kiderül, hogy a furgonnak ha nem is sok, de azért van előnye a nagyautózással szemben. Nekem senki nem mondta, hogy nem mehetek tovább, max nem tudtam tovább menni, de az már ugye más tészta. Nem egyszer vittem haza Bécs környékéről kamionsofőröket, mert elcsíptek egy-két dugót útközben és nem maradt elég vezetési idejük hazajutni, elég bosszantó lehet 45-öst kivenni 40 km-re a magyar határtól... Mondjuk nagyjából ennyiben ki is merült az előnyök sora.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Luzso #122 üzenetére

    Alapvetően igazad van, de ritka az olyan lejtő ahol a motorfék nem lassít meg. Ha meg lelassít, akkor már rosszabbul jártam, hiszen vissza kell gyorsítanom, ráadásul nem is életszerű, hogy mögöttem a tempomatos kamionos azért fékezgessen, mert én motorfékkel akarok gurulni. Azt a nagyon egyszerű elvet követtem, hogy a tartós sebességemhez képest ne lassuljak. Ha ez ment motorfékkel, akkor oké, ha nem, akkor üresben. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz gaborbol #131 üzenetére

    Nagyon sokszor hallottam ezt a mondatot, sok sofőrtől, sok út kapcsán, de amikor az múlik rajta, hogy lesz-e étel az asztalon (illetve a hűtőtáskádban), akkor nem pattog ám olyan könnyen az ember, főleg úgy, hogy hatalmas adósság könyörtelen pallosa is lóg a feje a felett.

    (#133) Tiszteletes: mivel moderátori jogköröm nincs a topikban, ezért csak szimplán szeretnélek megkérni, hogy a burkolt avagy kevésbé burkolt zsidózást hanyagold, semmi köze a témához. Köszönöm.

    (#134) BalaNce87: köszönöm, de az erőszak nem old meg semmit, úgyhogy ilyesmi biztos nem lesz. Ha esetleg ez segít, akkor elárulom, hogy két volt munkáltatóm is börtönben csücsül jelenleg, mindkettő a cégükkel kapcsolatos mismásolások miatt (egyikőjüket konkrétan a munkaügyisek kaszálták el). :)

    (#135) gyiku: a sok miértre egyrészt a cikkben is megtalálod a választ, másrészt te magad is leírtad a bekezdés végén. :)

    barki barmit mond, ez egy szakma. attol, hogy egy mezei B-s jogsival mar lehet is menni nemzetkozizni, hiaba vagy fittipaldi, attol meg nem leszel jo sofor. egy jo sofor letol egy seggel 1600km-t, majd 2-3 or alvas utan megy tovabb, mint a gep. megpedig arra, amerre menni is kell, nem amerre a gps visz.

    Hajajj, hányszor hallgattam végig ezt a demagóg dumát nagyokos vállalkozóktól, amire a legutolsó főnököm azt mondta mikor elmeséltem neki a klasszikus ki a jó sofőr dumát, hogy attól nem lesz valaki jó fuvaros, mert volt pénze 2-3 furgont/nyergest megvenni. Márpedig valahol itt kezdődik az egész történet.

    Ezek a kritériumok egyébként nagyon hangzatosak, de felmerül pár kérdés: az az 1600 km az autópálya volt vagy bundeszon kellett végignyomni? Esett közben az eső, esetleg a hó? A nap melyik szakára esett az út nagy része, hány balesetet és dugót kellett végigaraszolni közben? Milyen műszaki állapotú járművel kellett mindezt megtenni?

    Jó sofőr voltam vajon? Azt tudom, hogy önhibámból nem késtem el soha, sokszor erőmön felül is teljesítettem, a felmerülő problémákat ha módomban állt akkor megoldottam, és erre büszke is vagyok, mint minden munkára amit becsülettel elvégeztem. Azt viszont tudom, hogy ezt az egészet lehet másképp is csinálni (ezzel cáfolva a kötelező érvényű "Ez ilyen." summázást a leírásod végén), még Magyarországon is, na de ez már "A következő rész tartalmából..." alá tartozik. :)

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz BalaNce87 #149 üzenetére

    Ne érts félre, magát az impulzust tökéletesen megértem, nem vagyok én szent, rengetegszer nyílt a bicska a zsebemben, a tenyerem viszketését nem is említve, pedig nekem aztán soha nem volt kenyerem az erőszak. :U

    (#161) katona84: sosem volt unalmas életem, de tény, hogy "irodistaként" többnyire a munkaidőn kívül történtek velem kalandos dolgok. De ha multinál dolgozik az ember, akkor hamar megtapasztalja, hogy bizony ott bármi lehetséges. :)

    (#163) Stanlee: sajnos teljesen passzol az általam tapasztaltakba a történeted. Nem egyszer csattant rajtam az ostor a szervező oldal hanyagsága, trehánysága miatt, mert érthető módon első körben azon verik le a várakozók a balhét, aki személyesen jelen van. Egyszer még a rendőrséget is hívnom kellett, nem akart kiengedni az illető a telephelyről, mondván, hogy addig ott tart, amennyivel később értem oda az áruval (különösebben nem érdekelte, hogy az sms-ben kapott időpont előtt több mint 1 órával érkeztem és a főnököm hülyesége volt, hogy elnézte a lerakási időt).

    (#170) Jhonny06: mainframe (support és management).

    (#174) t.imi: igazából ehhez olyan cég is kell, amelyik kibír egy ilyen büntetést, különben sok értelme nincs. Ha tönkremegy a szankciótól, akkor a csődeljárás során az alkalmazott az utolsó, mindenki más előbb jut pénzhez a cég felszámolásából (adóhatóság, bank, stb). Ilyenkor az igazát kijáró alkalmazott annyit tehet, hogy elmegy egy másik céghez, ahol vagy jobbak a körülmények, vagy ugyanazt kapja az arcába és kezdődhet minden újra. Már ha felveszik, mert ebben a szakmában (is) iszonyat gyorsan terjednek a hírek. Amíg nincs szigorú általános szabályozás, ami megnehezíti a cégek, vállalkozások dolgát, addig az ilyen egyéni akciók nem tudnak igazán valós eredményt hozni.

    Ettől függetlenül két cég esetében is megjártam a munkaügyi bíróságot a bérem miatt, de elég hamar belefárad és megkeseredik az ember.

    Egyébként pedig mindenkinek köszönöm a méltató szavakat, igazán megtisztelő, hogy ennyien vettétek a fáradtságot, hogy kifejezzétek tetszéseteket. Igyekszem belátható időn belül egy méltó folytatással meghálálni. :)

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz fesii #196 üzenetére

    Vannak nyugodtabb helyek, de alapvetően a körülmények ilyenek voltak az összes munkahelyen, szinte kivétel nélkül (Magyarországon). Természetesen a normális vezetőség sokat dob az egészen, sokszor tényleg csak apróságokon múlnak a dolgok. Viszont a km-ek akkor is így pörögnek, maximum autópályán, mert a főnök nem teszi zsebre a fuvardíj arra szánt részét, de menni akkor is kell. Sokat. A negyedik oldalán a cikknek éppen ezért taglaltam, hogy miként módosul a különböző tényezők miatt az ideálisnak mondható felállás. Fordított sorrendben nézve tulajdonképpen kiolvasható ebből a részből, hogy miként javulnak a körülmények a feltételek változtatásával.

    (#197) profi91: nagyon leegyszerűsítve, ha a személyautó vezetéséhez rendelkezel papírokkal (B kategória), akkor furgonozhatsz is, amennyiben a jármű össztömege nem haladja meg a 3.5 tonnát (vannak furgonok amik bár külsőre nagyon hasonlítanak, össztömegük meghaladja ezt a határt, ezért azokhoz már C kategória kell).

    Az autómentős kérdés már trükkösebb, sokféle van belőlük, az össztömegtől függően B+E vagy C+E kategóriára lesz szükséged.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz zseko #211 üzenetére

    Egyszer vittem el magammal barátnőt, nagyjából az út felénél közösen megállapítottuk, hogy soha többet. Pedig vele ugye még elférni is könnyebb volt, mint egy idegen pasival lenne. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz randras #217 üzenetére

    Ezt benéztem, köszi. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz SzalaiG #223 üzenetére

    Ahogy időm engedi, neki fogok állni. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Sztbeni #234 üzenetére

    Igen, elég.

    A fizetést illetôen nagyon nehéz válaszolni, mivel km alapján fizettek, ha fizettek. Annyi kavarás volt, hogy néha komolyan oda kellett figyelnem a számolásokra, csúszásokra. Meg ugye a nyár általában lassabb, augusztusban elôfordul, hogy semmi munka nincs. Nagyjából 160-180k között lehetett az átlag, ha beleszámolom azokat a pénzeket is, amiket soha nem kaptam meg.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Sztbeni #245 üzenetére

    Ahova túl egyszerű bejutni, ott általában valami nem stimmel, de persze lehetnek kivételek. Cége válogatja, hogy milyen feltételeket szabnak, próbálkozni kell.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz BomiBoogie #248 üzenetére

    Abszolút. Viszont nem mindegy, hogy míg egy irodai munkánál max kirúgnak ha bénázol, ebben a szakmában a hibák könnyen halálosak lehetnek. Aki felvesz egy friss jogosítványos, gimnáziumból éppen kiszabadult srácot nemzetközizni, az eleve nem százas, vagy csak ismerik már és tapasztalt sofőr nem menne hozzá dolgozni. Pont a legelső helyemen derült ki utólag (amivel kapcsolatosan írtam is, hogy nagyon meglepődtem amikor a beugró munka után felhívott és állandó munkát ajánlott), hogy mindenki ismerte már a rutinosak közül, senkinek esze ágában sem volt neki dolgozni. Így jöttem képbe én, zéró tapasztalattal és ugye még ki is osztottam a hamburgi út után.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz concret_hp #251 üzenetére

    A számláló alapján tulajdonképpen, vezetsz egy ilyen menetlevelet, amin rajta vannak az induláskor, lerakókon, felrakókon és a kanyar végét jelző km állások (részletesebben a következő cikkben).

    A fogyasztás ugyanígy, tele tankkal indulsz, visszaérkezéskor, mielőtt lezárod a kanyart megint telerakod, az út alatti tankolásokat összeadod, elosztod a km-rel és megkapod az átlagfogyasztást. Ha több a normánál, akkor levonás, ha kevesebb, akkor a főnök örül, meg te is, mert legalább nincs levonás (a 7-ből 1 helyen fizették csak ki amit megspóroltam, azt is 200 Ft/liter áron, akkor amikor 350 körül mozgott a gázolaj itthon, de a franciáknál, németeknél meg már akkor is 400 forint fölött volt).

    Persze, hogy számít a súly, az se jó ha kevés van, az se ha nagyon sok. Nem egyszer előfordult, hogy bizony vissza kellett vegyem a tempót 80-ra, mert a kutyát nem érdekelte, hogy mennyi súllyal megyek, csak a norma. De ne is késs el, tehát a pihenő időmből adtam fel, hogy ne vonjanak le tőlem pénzt.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz BomiBoogie #267 üzenetére

    A zenére valóban nagy szükséged lesz.

    Remekül summáztad a látvány kapcsán meginduló gondolatokat. :)

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz klupyka #270 üzenetére

    Merre van ez a te környéked? Biztos, hogy van ott is ilyen 1-2-3 autós kis cég, max nem hallasz róla, nem nagyon hirdetik magukat. A recept egyszerű, ahogy én is bejutottam zéró tapasztalattal egy helyre és megjártam a hadak útját, te is megteheted, hogy összeszorított szájjal lenyelsz mindent 1 évig, aztán utána már nézelődhetsz másfelé, akkor már lesz tapasztalatod. Más módja nem nagyon van, a jó helyekre többnyire csak a rutinosak jutnak be.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz klupyka #278 üzenetére

    Nem nézlek hülyének, nem egy emberrel találkoztam, aki kifejezetten szerette csinálni ezt. Persze ők többnyire vagy normális főnök alatt, vagy maguknak dolgoztak, de szerintem ha van benned affinitás a szakma felé, akkor egészen más minden. Részemről csak annyi volt, hogy mindig is szerettem vezetni, utazni, a kényszeren túl nagyjából ez segített át ezen a pár éven (meg a család, de az más tészta). Ha még fiatal vagy és nem vagy megterhelve lakással, hitellel, akkor egész jó kis pénz ez, csak nagyon kell vigyázni, mert úgy elmegy melletted az élet, hogy szinte észre sem veszed.

    Látom, hogy előttem már beguglizták neked a környékbeli cégeket. A létező összes helyi újságot érdemes bújni egyébként, mert általában az hirdet újságban, akinél gáz dolgozni, a jó helyek úgy elmennek fű alatt, hogy hónapokkal előtte már meg is van az utód. De valahol el kell kezdeni, csak arra figyelj, hogy egészben vészeld át ezt a kezdeti időszakot. Sajnálom, hogy nem tudok többet segíteni, az ország másik felében élsz, semmilyen ismeretségem nincs a környéken, még rossz se. :(

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz gyiku #290 üzenetére

    Volt egy kollégám, nagy bajban volt ő is, szintén utolsó lehetőségként megpróbálkozott a furgonozással, de akárhogy kávézott, energiaitalozott, csinált bármit, egyszerűen képtelen volt végigvezetni az éjszakát. Három hét alatt kétszer aludt el, az elsőnél rádudáltak és még idejében felébredt, de a másodiknál árok lett belőle, kocsi totálra tört. Neki nem lett komoly baja, de felhagyott a fuvarozással.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Fr@nkieWilde #309 üzenetére

    Kedves vagy, hogy gondoltál rám, én azóta már külföldre költöztem, de tényleg köszönöm a gesztust. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz No.01 #321 üzenetére

    Köszönöm, örülök, hogy élvezhetőnek találtad. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz SzalaiG #323 üzenetére

    Nem tudok pontosat ígérni, de 1-2 héten belül szerintem összeáll a következő adag. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Lorka22 #395 üzenetére

    Őszinte részvétem. :(

    Nem tudom megtettétek-e már, de ha nem, akkor mindenképpen érdemes lenne felvenni a kapcsolatot a kinti magyar nagykövetséggel, ők segíteni fognak hazaszállításban, kommunikációban.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz SzalaiG #407 üzenetére

    Őszintén szólva passz. Konkrétan komoly akadály, hogy az összes képemet elbuktam erről az időszakról, úgy meg elég száraz. Útinaplót visszamenőleg nem látom értelmét írni, szóval totál stagnál a történet jelenleg. Időről-időre felvetődik bennem egy-egy megközelítési ötlet, de mostanában az idő szűke is gátol (hál istennek, van munka)...

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz SzalaiG #414 üzenetére

    :)

    Én meg már lassan egy hete istápolok egy magyar furgonos srácot, a munkahelyem melletti parkolóban dekkol, nincs pénze se a főnöknek se neki, így se előre se hátra. Már két napja nem evett amikor odasétáltam hozzá megkérdezni mi újság... :(((

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Doky1988 #424 üzenetére

    A Waze személyautós buli egyértelműen, szerintem mindenképpen érdemes beruházni egy céleszközre. Legutóbb igaz 9 éve volt szükségem ilyesmire, de a TomTom Professional navikban az szuper volt, hogy minden dimenzióját meg lehetett adni a járműnek cm-re pontosan, de ami még jobb volt, hogy valóban másképp is tervezett a megadás után. Mondjuk a szélesség probléma nem olyan egyszerű történet mint a magasság kiszűrése...

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák