Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
huhh szia köszi hogy válaszoltál
igazándiból lakhelyhez közelt azért szkippelném, mert ha lenne bárhol ilyen állás itthon akkor oda lehet települni szerintem
én még nem hallottam amúgy sem itt a közelben -baranya- ilyen cégről, gondolom ha beírom a googliba akkor meg kiadja a standard dolgokat, amiből semmi új állást nem találok meg
nyelvtudás kötelezvény, vagy nem árt ha van?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Stylewars_kp
senior tag
Aha, így már világos.
Én is megtapasztaltam sajnos már ezt a furgonos életet! Ha egy Dacia Logan kombi annak nevezhető. Ledolgoztam a napi 8 órámat az irodába aztán másik 8 órába meg belföldön adjad neki, ha volt meló még vállaltam többet is. Az Én egyhuzamban való dolgozási rekordom mondjuk "csak" 45 óra és csak belföldön meg volt egy Berlin, de azért ez se volt túl kellemes. Mondjuk annyiból jó volt, hogy ez személyautónak számít minden szempontból tehát nem túl nagy, szóval könnyebben irányítható, de sajnos román&francia barátaink nem tervezték túl kényelmesre. Szerencsémre ezt 1 hónapig csináltam, de itt belföldön is vannak "okos sofőrök" akik nem igazán könnyítik meg az ember életét a közlekedésben. Finoman szólva vezetési morál gyilkosok. De persze ez nudli ahhoz képest amit Te végig vittél! -
SzalaiG
addikt
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Gratulálok az íráshoz, azért félelmetes, hogy egy ilyen, írásképből láthatóan intelligens és művelt ember ilyen munkákkal kell keresse a kenyerét, még ha csak időszakosan is. Egészen embertelen.
Ha időd engedi, írj még a kalandjaidról, tiszta modern kori Szindbád-novella.
-
Dany007
veterán
Szerintem ez megint csak szervezés kérdése.
Érdekes módon, mikor én alkalmazok a cégünknek alvállalkozókat mindig(!) kivétel nélkül mindig meg tudom oldani, hogy legyen idő az alvállalkozónak megcsinálni az általunk kiadott munkát és ezzel együtt legyen időnk nekünk is kiszállítani / felszerelni stb azt a munkát amit mással csináltattunk.
Mindezt természetesen egyeztetve a mi megrendelőnkkel. Ha nem tetszik neki hát nem tetszik. Ez van. Mindent írásban - leginkább e-mailen - rögzítünk. Árajánlat kérés, adás, határidők stb... És mindig sikerült ezt tartani gond nélkül. Mért? Mert úgy van lebeszélve. Ha az ügyfélnek nem tetszik, akkor mehet ahová akar.
És még így is azt mondhatom, hogy itt a környéken egyeduralkodók vagyunk, nincs senki aki gyorsabban megtudná oldani a dolgokat, mint mi. Szoktam is mondani idióta ügyfeleknek, hogy bocsi, de ha mi nemtudjuk időben megcsinálni akkor más se. És igen, volt már, hogy az ügyfél elment egy konkurens céghez a munkájával, mert mi nem tudtuk neki azonnal, másnapra megcsinálni. A poén, hogy 2 órával később az a konkurens cég keresett meg minket ugyanazzal a munkával.
Szóval szerintem meglehet ezt csinálni, csak szervezés és ésszerűség kérdése. Nyilván nem fogok olyan melót bevállalni aminél nem tudom biztosan előre, hogy kész lesz időben. Semmi értelme, hogy aztán én magyarázkodhassak, vagy kurogatnom kelljen az embereket...
Plusz te is írtad pl, hogy Frankfurtban a délután 4 órási zárás valamiért este 8 (?) lett mire odaértél és nem is várták úgy az árut, mint ahogy neked előadták. Ergo valaki béna volt, figyelmetlen, nem törődöm amiért te szívtál meg stresszeltél.Persze itt jön elő a pénzsóvárság, kapzsiság. Miszerint mindent be kell vállalni ami csak jön. A feltételek már másodlagosak. A melós meg szívjon ahogy akar....
A kapzsiságra nekem is van ezer példám. Pl gépen a léptetési kalibrációs csík. Ami kemény 25cm és kell néha nyomni ilyet is ha szép nyomatokat akarunk. Jön a főnököm és meglátja. Kérdezi mi ez? Én mondom. Erre ő, hogy akkor miért nem nyomom keresztbe(!)! Keresztbe a függőleges léptetési kalibrációt!?
Mert az a kemény 25cm-nyi anyag, ami kb 80 forintba kerül és félévente 2x kell elvégezni az fáj neki! És nyomtassam inkább keresztbe... Tipikus példája a hozzá nem értésnek és a kapzsiságnak. Mert ez már nem ésszerű spórolás, hanem szarrágás kategória. Egyébként igen sok probléma van abból, hogy az ilyen-olyan vezetők, döntéshozók szakmailag egyáltalán nem értenek kb semmihez azokból amikkel foglalkoznak. Persze, egy marketingesnek nem kell értenie a nyomdatechnológiákhoz, vagy grafikai előkészítéshez. De annyi esze neki is lehetne, hogy a leadott anyagot még meg kell szerkeszteni, elfogadtatni, korrektúrázni, előkészíteni, kinyomtatni, majd dekorálni / feldolgozni a kész anyagot. De nem. Ezt sem képes felfogni.[ Szerkesztve ]
-
Ferkósza
tag
Köszönöm, Viszlát . Így már teljesen érthető. Le a kalappal, amiken átmentél. Szomorú, hogy az ember mikre kényszerül a megélhetésért... Egy jobb világban (országban?) nem kellene ezt tenni. Az előző (szerk.: 93-as) kommentre pedig annyit, hogy a lengyeleknek se "kell" lopni az anyagot, ott is a főnökeik meg a körülmények kényszerítik rá őket. Szerencsétlenek...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Igen, csak itt nem egy két nehezítő tényezőről van szó, hanem arról hogy amikor kiküldenek valahova és tudod hogy valami ünnep közbejön, vagy tudod hogy péntek délután 5 re érsz oda, és már azt mondják hogy majd hétfőn pakolsz csak le vagy fel "kisbarátom" akkor ott már tudod hogy, igen keményen méjtorkosan fogod szopni a f@szt. És ott dekkolsz valahol napokig a hidegben.
Ne is beszéljünk a téli szépségekről amikor a hó gondol egyet, leesik és a határnál közlik hogy, na ide te most be nem jössz. És 15-20 km-es sor áll a hó miatt, és előreláthatóan 7-8 napig ott fogsz rohadni, fürdés nuku, wc nuku, kajád elfogyott mert csak mondjuk 5 napra tervezted az utad mert nem tudtad hogy ez lesz (senki sem tudta).
Nem embernek való munka ez, legalábbis nem úgy ahogy a kilincsorrú főnökök elvárják, ezeknél a cégeknél minden vagy te, csak nem ember.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
Luzso
tag
A lejtőn üresben gurulással vitáznék egy kicsit, olyankor alapjáraton fogyaszt a motor. De ha legmagasabb (illetve bármelyik) fokozatban motorfékkel gurulsz akkor ha a fordulatszám nem az alapjárati és a gázpedál nincs benyomva akkor a fedélzeti computer nem ad naftát a motornak.
XBox: TannishComa036, LG G3
-
gyiku
nagyúr
irni azt tudsz. ertelmes is vagy, egybol latszik.
nem ertem, hogy engedted felrakatni a +1200kg-t a ponyvas furgonra. meg ha legrugos is, akkor is a fak tetejet vilagitod, vagy az ufokat.
irtad, hogy 2x talalkoztal rendorokkel, hogy hogy nem lattak, hogy ul a kocsi? az I-F kozti szerpentin az nagyon meredek huzas volt, tobb, mint eletveszely. ilyen rossz idojarasi korulmenyek kozt miert nem alltal ki 2-3 orat aludni? addig esetleg feloldhattak volna az utzarat, illetve normalis cegeknel lehet szolni a fonoknek, aki tudja kommunikalni a helyzetet a megbizo fele, hogy bizony ez a helyzet, nincs mit tenni. gondolom itt a normalis fonokkel volt a gond.par gondolat ugy altalaban a furgonozasrol:
barki barmit mond, ez egy szakma. attol, hogy egy mezei B-s jogsival mar lehet is menni nemzetkozizni, hiaba vagy fittipaldi, attol meg nem leszel jo sofor. egy jo sofor letol egy seggel 1600km-t, majd 2-3 or alvas utan megy tovabb, mint a gep. megpedig arra, amerre menni is kell, nem amerre a gps visz.
vonzo lehet a 200-300k fizetes, foleg egy tobbmuszakos gyarhoz kepest, de ebben sajnos mind bennevan, amit ebben a cikkben pont leirtal. ha van munka hajtanak, nem alszol, majd ha nincs, akkor napokig egy pontot nezel a kormany mogul a kovetkezo kanyarra varva. a furgonban laksz, az uton es mellette. ez ilyen.
nem egyszeru, de ez egy valaszthato dolog, nem kotelezo, de aki kurvanak all, ne csodalkozzon ha ...hüllő
-
gyiku
nagyúr
jogos a kerdes. en az 'ugatos' oldalon ulok, mi a megadott tranzitidot termeszetesen palyan ertjuk, normalis korulmenyek kozott. termeszetesen lehet stau, baleset, idojaras miatt lassabban haladni, de ezzel tisztaban van mindenki, hogy a kozuti szallitasban sok tenyezo kozrejatszik.
ha a kedves fuvaros ugy gondolja, hogy a megadott idoket bundeszon is lehet tartani, akkor bizony arra kuldi a soforjet, nehogy mar ne tegye el a palyadijat is. utana meg csodalkozik, hogy elkesik 2x, a harmadik munkaval meg mar nem keresik meg.ahhoz is sok esz kell, hogy vki fuvaros legyen. csak kell egy kis indulotoke, amivel kihoz egy autot, raul / raultet valakit, mindjart nagyvallalkozo. aztan meg varja a kovetkezo utalast - ha kapott munkat -, hogy tudjon egyaltalan tankolni es menni. sajnos ezt sem kotik semmilyen szakkepesiteshez.
sokan sporolnak a gepjarmu muszaki allapotan is, nemzetkozizni 3 evnel idosebb jarmuvel assistance nelkul orosz rulett.ahogy mar mondtam is, ezek mind mind megernek egy kulon miset.
Jó sofőr voltam vajon? Azt tudom, hogy önhibámból nem késtem el soha, sokszor erőmön felül is teljesítettem, a felmerülő problémákat ha módomban állt akkor megoldottam, és erre büszke is vagyok, mint minden munkára amit becsülettel elvégeztem.
a valasz: igen.[ Szerkesztve ]
hüllő
-
BalaNce87
addikt
Nem akartam én "janinak" látszani, de a sarokba szorított állat/ember mindig képes meglepetés okozni. Márpedig ez a fokú kitettség nálam kimeríti ezt.
Persze ha az embernek szüksége van pénzre, akkor nincs mese.
Mindenesetre jó tudni hogy még létezik itthon is igazságszolgáltatás. -
dfsz34
őstag
Várom az újabb történetet. Rendkívül érdekes, szórakoztató írás ez. Aki így tud írni, annak ki kéne használnia. Írjál még 25-30 hasonló történetet és simán ki tudod adni könyvként is.
Amennyi mocskos szemét firkálmányt kiadnak manapság, ez egész üde és érdekes színfolt lenne, egy sofőr kalandjai.
-
klupyka
csendes tag
Én Szabolcs megyében lakok, viszont akárhogy keresem nem találok ilyen helyet. Elhiszem, hogy rossz lehet az ilyen helyeken, mert láttam a te példádon keresztül, de ha a másik oldalát nézzük, valahol el kell kezdeni. Nagyon sok rossz munka van még ezen kívül. Persze lehet hülyének néztek, amiért ezt a pályát választom, de én szeretném ezt csinálni. Ha meg befürdök vele, akkor így jártam. Saját hibájából tanul az ember!
mit mivan???
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Nem tudom, hogy mennyire/meddig szeretnéd/akarod ezt csinálni, de azért ha informatikában dolgoztál, akkor lehet megérné közben nézelődni informatikával kapcsolatos állásokat.
Csak emberibb körülmények találhatók ilyen helyeken.
Van itt egy hirdetés is, ahol a főnök elég korrektnek tűnik, és talán a fizetés is lehet annyi, mint egy fuvarozó cégnél. Szerintem egy próbát megér a dolog.Nem lehet nékem nagyobb tolvajom, mint aki az én időmet eltolvajolja!
-
centralis
újonc
Szia! Végig olvastam az írásod.Igen, vannak olyan úgynevezett "felkérések" amiről írsz.
A lényeg, tetszett a tényfeltáró, más kezdők által is megszívelendő tanácsok sokasága. Értve itt az útvonal tervezés bonyolultsága, GPS megbízhatósága? A sorok között olvasva is tanulni lehet tőled.
Én 56 éves vagyok /elvált, tehát független mindentől/ megszereztem minden kártyát, papírt ami kell a nemzetközizéshez. 36 éves jogosítványom van. Nemzetköziben kezdő.
Jelentkeztem egy hirdetésre ahol így is felvételt nyertem. /akkor még nemértettem miért/
A megbeszélt ídöpontban jelentkeztem a telephelyen, megtörtént a jármű és a dokumentáció átvétele, minden ami kell,/engedélyek,rakomány rögzítők,tartalékok anyagok,kártyák,stb/ Ez egy 7,5-ös jármü volt.
Ez megvolt, mondták hogy menjek haza a kocsival, pakoljak be mindent. GÓ haza, pakolás,hálózsák,stb.
/vannak kamionos ismerőseim, nagyából tudtam mit kell össze gyüjtenem/
Ez megtörtént. Szokásos sms értesítés, ha kész vagy. Válasz.OK.
Az alap felállás:
Mivel kezdő vagy, kapsz egy 3-4 napos BÉBI-fuvart. OK. Úgyis készültem anyagiakkal,kajával,ruhával.
Leparkoltam és vártam. Délután jött egy hívás, Expressz Angol, Ausztria felrakó 4-kézben. Vállalod?
Kezdőként mit mondhat az ember? OK. Akkor gyere vissza a telepre, átszállás 12-t-ba.
Megtörtént. A telepen találkoztam a társammal, Egy volt munkatársam , örültem neki hogy nem egy vadigennel kell lennem. Kár volt örülnöm! Én segítettem neki letenni a GKI-vizsgát.Elláttam minden fontos anyaggal.
Jármű: 12-t IVECO, EGYFEKVÖHELYES. Aki tudja,érti!
Tovább: Felrakás megvan, indulás CALAIS-Komp. Franciában közli a munkatárs, ő, angolban nem vezet.
4-kéz bukott, DOVER-ban nekiáll irányítani, na akkor igértem meg neki, hogy pofán verem.
11 napot voltam fuvarban vele. -
VectraBali
csendes tag
Szevasz Viszlát! :-)
Nagyon tetszett az írásod, úgy jó, ahogy van. Pár oldal, de mégis megadja a rálátást. Szépségek és árnyoldal. Úgy találtam rá a cikkre, hogy én is kacérkodom a gondolattal, hogy furgonozzak. Jelenleg irodista vagyok, de abszolút nem biztos a hely (leépítésnél én lennék az első, mert én vagyok a legfrissebb a részlegen), valamint nem is az én világom. Gyakorlatilag voltam már sokminden, segédmunkás, panzióban recepciós, raktáros, taxis, futár, még rövid ideig autóvillanyászkodtam is (eredetileg ez a szakmám, hogy miért nem tudok benne elhelyezkedni, az talán egyszer egy, a tiédhez hasonló cikk része lesz).
Na de a lényeg:
Megkínáltak egy furgonos melóval, főként H, A, D, CZ, SK, néha F utakról lenne szó. Nem mondom, hogy én lennék tutira a nagy profi, de igazából a vezetés az amihez értek, szivesen csinálom és gyakorlatom is van (2003 óta -akkor szereztem jogsit- baleset és szabálysértés -bírság- nélkül).
Állásinterjú patent lett, az ember mondta, bármikor mehetek innentől hozzá melózni (mint kiderült korábbról ismerjük egymást futólag).
Magáról a melóról nagyon jól írsz, de amiben a segítségedet kérném, hogy milyen "starter pakkot" rakjak magamnak össze, ami kellhet, ha kint ragadok. Mennyi kaja az amit viszel, ill. kint veszel meg, általános "történésekre" mivel készüljek (ha én, vagy egy másik furgonos kolléga kakiba kerülnénk), tehát a kötelező felszerelésen kívül amit ajánlasz. Raktérbe lehajló fekhelyes gépről lenne szó amúgy, plusz munkaakksival, állófűtéssel.
Egy pár dolog már összeállt a fejemben, de szerrtném egy tapasztaltabb sofőr véleményét kikérni.
Ide vagy privbe esetleg e-mailemre írj ha van időd rá. Ritkán járok errefelé.
Ja, és természetesen a legnagyobb grat a cikkhez, és ahhoz, hogy bár nálad maximálisan a kényszer szülte a dolgot, mégsem kaptál totális agyf*szt.[ Szerkesztve ]
"Anyád szüljön sünt te gyökér, nem engem kell követni, hanem azt a bazinagy izét..." Vectra C20NE POWER!!!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- TP-Link UE300 Ethernet USB Adapter 1 Gbit
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Komplett asztali (belépő gamer) PC eladó
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-7GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!