Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz arn #3 üzenetére

    Remélem elolvastad a tesztet komment előtt :) ;]

    "önálló hajtás és gázkar esetében pedig már segédmotoros kerékpárról beszélünk"

    Amit betettél képet ugyanez , csak van hozzá körítés :)

    [ Szerkesztve ]

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • MaCS_70

    félisten

    válasz arn #23 üzenetére

    Igen, az áremelkedés szemmel látható... :(

    A nagy kérdés az ár-értéktartomány alakulása. A megbízható belépőszint van szerintem indokolatlanul magasra tolva.

    Ez a bicajszerűség szerintem erre pont jó is lenne, ha:
    - egyértelmű lenne, hogy szabályos (jelenleg nem az),
    - látnánk benne a közepes megbízhatóságot,
    - lenne rendes alkatrész- és szervizháttér.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • secretgarden

    aktív tag

    válasz arn #42 üzenetére

    Igen, ha oldalszél van akkor megázol. De ha nincs szél akkor akár jó is lehet. Vannak hasonló (csak tető nélküli) ún. recumbent biciklik, viszonylag sokszor látok is felénk (Anglia), egyszer próbáltam is egyet, szokást igényel, de abszolút használható és kényelmes. (Pár példa itt: https://www.google.com/search?q=recumbent+bike&rlz=1CAEAQE_enGB858&sxsrf=ALeKk03EnjHKFzc8pxVW6SBqeQk_MmT_gw:1601026996247&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjT_YurgoTsAhWeQUEAHScaDuwQ_AUoAnoECBYQBA&biw=1366&bih=665 ). Most egyébként egy ElliptiGo-ra fáj a fogam, valami szenzációs szerintem, csak nagyon drágák. ( https://www.elliptigo.co.uk/ )

  • MaCS_70

    félisten

    válasz arn #51 üzenetére

    Érdekes, amit írsz.

    A légellenállás, legalábbis a járműipari normák szerint kb. 60 km/órától lesz tényező. Szép exponenciális függvény. De túra- / közlekedési kerékpáros téren szerintem sokadlagos.

    A fekvő biciklire pedig az én anyagaim [egy időben a munkám része volt] úgy hivatkoznak, mint közlekedésbiztonsági rémálomra, ellenben gerinc- és altestkímélő, tehát orvosilag [a légszennyezéstől eltekintve] a normál bicajnál sokkal jobban ajánlott megoldásra -- ami mellesleg sokkal jobb hatásfokkal működik.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • .mf

    veterán

    válasz arn #35 üzenetére

    Erről az orwelli doublethink fogalom jut eszembe, amikor te is tudod, mekkora bullshit, mégis meggyőződéssel tolod :P Na meg nem is arra válaszolsz, amiről én beszéltem

    "itt most azert az egyik beleposzinten gyartott szinten hasonlitod a masik felsobb kategoriahoz."
    "egy 10000 euros bringa az mar azt a szintet jelenti (es ez barkinek megvasarolhato), amivel a profi versenyzok mennek. sok gyarto azt a vazat adja el, amit a versenyzojenek tervez. itt a superbikeokkal kellene osszevetni arban, karbantartasigenyben stb... nem egyszeru utcai motorhoz / bringahoz viszonyitva ezeket."

    Profi versenyzők által használt verseny enduro motorokat hasonlítottam össze profi versenyzők által használt verseny enduro e-bikeokkal - mindkét kategória hasonló árban megy. A 10000 eurós verseny-endurók szintén azok, amit bárki megvehet, és amikkel a profi versenyzők mennek, max. a tömegükhöz, motorozási stílusukhoz állítják a futóművet, ha egyáltalán (több nagymenő még ennyit se, full-stock használják).

    "a megmunkalas, felhasznalt anyagok ugyanaz a hightech"
    "egy sok darabos ossztelosnal sok munkaora. karbon, titan, specialis otvozetek hasznalata teljesen altalanos"

    Lóf@szt ugyanaz a megmunkálás (mondom, henger-dugó százados vagy félszázados illesztés, szelepek 1-2 százados), nem ugyanaz a hightech (sokkal nagyobb erőhatásoknak vannak kitéve alkatrészek, itt nem 0.25-0.5 kW-ról beszélünk hanem 40-50 kW-ról, na meg ott a hő is), egzotikus anyagokból (titán, chromoly, magnézium) is sokkal több van bennük, az összeszerelésük SOKKAL bonyolultabb és SOKKAL több időt vesz igénybe, sok kézi munkaóra osztrák, olasz, francia vagy japán gyárakban. És mégis ugyanannyiba kerülnek...

    A kínai Sur-ron e-smkp endurot csak arra hoztam fel, hogy egy alsó-középkategóriás enduro e-bike árában kapható, több éve bizonyított, jó minőségű, jó alkatrészekből, legnagyobb költségeleme az akku, ami ugyanazokból a Panasonic cellákból áll, de tripla-akkora kapacitású (2000 Wh vs 650-700 Wh) - ha egy hasonló minőségű enduro e-bikeot kihoznának, fele-harmadába kerülne, mint a mostani nyugati márkák.

    Chey: 30-40-nel nem mehetne, mert 25-ig segít csak rá.
    Remélem azért te is úgy állsz hozzá, hogy elférjenek melletted a gyorsabbak. Sokszor látom, hogy lassú bringások előrefurakodnak a lámpánál, aztán megint kerülgetni kell őket.

    BiP: az e-bike egy gyűjtőfogalom, ennek részhalmaza a pedelec, ami PEDál-rásegítéses ELEKtromos bringát jelent; ami nem pedál-rásegítéses, az már nem pedelec (mint ahogy a cikk tárgya sem az hivatalosan). Külföldön az is lehet még e-bike, ami itthon jogilag már smkp, mert pl. gázkar van rajta és tekerés nélkül is megy, vagy 250W +max 20%-nál nagyobb folyamatos motorerő, vagy 25 km/h-nál tovább segít rá (s-pedelec 45-ig, de az itthon megintcsak nem legális)

    David75: itthon az e-roller a fizetésekhez képest drága, és mivel jogi szabályozása homályos és hiányos (hivatalosan nem mehetne se úttesten, se járdán), sokan nem is mernek belevágni, hanem helyette az e-roller megosztókat használják, és annak a közlekedési kultúrája, nos... Lámpától indulásnál össze-vissza cikáznak a bringások között, utána meg ahogy elérték a max sebességet, kerülgetni kell őket, egy hete bringaúton enyhe balosban épp előztem ki egyet, erre úgygondolta levág a kanyarból és rámhúzta a kormányt (nem lett esés, de b+, nem dísznek van az a sáv-felfestés); ha járdán mennek 25-tel és kilép valaki kapualjból, abból is van baj; na de a legnagyobb baj, hogy ezeket a SLimeokat ott szokták letenni, ahol érik, csomószor van, hogy szűk járdán, bringaúton keresztbe otthagyják, mint aki jól végezte dolgát, és mindenki csak kerülgeti, amíg valaki meg nem unja és felrúgja a p!csába. Leginkább ez utóbbiért utálják itthon. Ha nem megosztós lenne, hanem saját, amire mindenki vigyázna, kint nem hagyná az utcán, hanem vinné magával; vagy ha a megosztós nem csak otthagyós lenne, hanem egy kijelölt gyűjtőhelyen lenne kulturáltan letéve, sokkal kevesebb konfliktus lenne.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • MaCS_70

    félisten

    válasz arn #54 üzenetére

    Hogyne, egy időben úgymond a vécére is biciklivel jártam.

    Ezért is írtam, hogy járműipari normák alapján, meg szerintem.

    Egyébként meglep, hogy mennyire elválik egymástól a két görbe, de meg tudom magyarázni. Egy normál, felegyenesedve ülő kerékpárosnak botrányosan rossz a légellenállási tényezője, egy aerodinamikus, akár burkolt biciklinek viszont, amint azt számos rekordkísérlet is bizonyítja, egészen fantasztikusan alacsony is lehet.

    Az általam tapasztalt km/óra körüli sebességtartományban mondjuk szinte tényleg mindegy, meg aztán valahogy mindig is úgy éreztem, hogy a gumi gyúrása viszi el a legtöbb energiát, ami tiszta fizikai fogalmak szerint nincs benne a gördülési ellenállásban.

    Nekem egyébként tetszenek a fekvő bringák [mindkét értelemben ], pont a hatékonyságuk és kényelmük miatt.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • vakablak93

    őstag

    válasz arn #23 üzenetére

    abban igazad van hogy az ebike technika iszonyú drága....a hobbibringásokkal teli lévő nyugaton pedig tényleg az az árkategória a népszerű...
    de ami a technikát illeti
    a technika karbantartásigényével nem értek egyet sem mint naponta rengeteget országútizó hobbispori sem,
    , sem pedig mint minőségellenőr, egy komolyabb kerékpár kevesebb törődést igényel, pl : -jobban megtervezett bowden-kábelvezetés-ami miatt sokkal kevesebbet állítódnak el a váltók illetve később se kezdi ki a váz festését sehol ahol épp kívül fut a vázon, vagy ami nagyon jellemző a mai integrált középcsapágyak recsegése ami szintén jobb szigeteléssel elkerülhető...vagy csak a sokkal jobb minőségű agyak és a bennük rejlő csapágyak is....
    de sok ilyet mondhatnék még......minden kategórában megvannak a tipikus nyavaják....és én egyáltalán nem a grammhajhászás szintjéről beszélek...

    A cikkben szereplő cucchoz:

    Sokféle bringán ültem már de mindig az ilyen cikkben szereplő kínai cuccok igényelték a sokkal több törődést....
    Egy normális biciklinek elég ha lenyúláskor láncot cserélsz és időnként egy autómosónál kipucolod a hajtást meg meg van olajozva a hajtás...
    Néha elég merészek hogy valami olyan nem szabványos agyat tengelyt pakoljanak bele ami ha valami van vehetsz kerekestől újat mert nem is kapsz hozzá alkatrészt :W , de ez ahogy nekem eddig feltűnt a kínaiak stílusa....
    Sajnos a bringázás ha az ember tényleg sokat hajtja drága dolog.....

    A cikkben szereplő cucc árából ha valaki lemond az ebike-ról, simán vehet már tényleg jó bicajt...persze ez nem mindenkinél opció ez tény....vagy meghozza a maga kompromisszumát vagy pedig az a fajta hogy egyszerűen nem érdekli miként ameddig gurul a cucc... és nincs is ezzel baj ameddig az illető elégedett vele... :)

    Azok a varratok brutál rondák.... a sorjás furatok meg...... sértés a szememnek....

    Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D

Új hozzászólás Aktív témák