Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Az árához képest vicces minőségű járgány.
Egyébként csak az érdekesség kedvéért: kerékpáron a csengő a kötelező zajkeltő, csakis csengő.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A szomszédom használ egy ilyen lesajnált, gagyi kategóriás jószágot. Utcai bicikli, gyárilag rászerkesztett rásegítéssel.
4-5 éve lehet meg neki (egyébként használtan vette) és tökéletesen elégedett vele.
Egyébként nagyon úgy látom, hogy a bicikliknél van egy olyan minőségi sáv, amelyik normál használatra már tökéletesen alkalmas, de az állítólagos profik mégis nagy lendülettel fikázzák.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Csakhogy nem erről van szó. Hidd el, ilyen Neuzer-féle megoldásokkal az olcsóbb, de nem ritkán a nem is olyan olcsó gépkocsikban is lehet találkozni. Nem is olyan ritkán.
A biciklissznobéria pedig sajnos elég komoly mértékű, ami szerintem sokakat riaszt el a kerékpározástól.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz mjani1172 #18 üzenetére
Félreértesz. A net tele van olyan szakértői cikkekkel, amelyekből egy az egyben az jön le, hogy egy megvehető bicikli minimum több százezer forint, és állandóan szervizelni kell.
Amikor legutóbb vettem drótszamarat, pont a boltos-szervizes-kölcsönzős panaszkodott erre: hogy gyakran nem hiszik el neki, hogy adott áron jó biciklit tud adni, mert az interneten a profik megírták, hogy annyiért csak sz@r lehet...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Polarstar #20 üzenetére
A Solex szerintem egy kényszermegoldás volt (nem is működött, működik igazán flottul), én legalábbis már gyermekként is értetlenül bámultam rá. Az általa nyújtott szolgáltatásokhoz képest nagy, nehézkes, macerás. Akkor már inkább egy moped.
A pedelec viszont szerintem egy baromi nagy ötlet, sokan (én is) vevők lennének rá, ha nem lenne ilyen borzasztóan drága.
A villanyrobogóknak is látom létjogosultságát, a kicsikét és a nagyokét is. Nagyon sok ember életét könnyítenék meg, és nem mellesleg a nagyvárosokat is élhetőbbé tennék. Csak szintén elképesztően drágák.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Igen, az áremelkedés szemmel látható...
A nagy kérdés az ár-értéktartomány alakulása. A megbízható belépőszint van szerintem indokolatlanul magasra tolva.
Ez a bicajszerűség szerintem erre pont jó is lenne, ha:
- egyértelmű lenne, hogy szabályos (jelenleg nem az),
- látnánk benne a közepes megbízhatóságot,
- lenne rendes alkatrész- és szervizháttér.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz secretgarden #41 üzenetére
Ez a koncepció motoroknál a gyakorlatban fényesen bevált, lásd BMW C1. Akinek van, semmiért meg nem válna tőle.
Csak sajnos üzletileg nem, úgyhogy tudtommal jelenleg egyetlen kabinos robogót gyártanak, és az sem szilárd utascellás.
Tartok azonban attól, hogy egy ilyen kabinos bicikli autóárban menne.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az E-Bike gyakorlatilag egy gyűjtőfogalom, az elektromos hajtással rendelkező kerékpárokra vonatkozik -- bár nem igazán éles a gyakorlati elhatárolása a villanyos motorkerékpároktól.
A pedelec egy szűkebb kategória. Ezek a kerékpárok ugyanis nem alkalmasak önálló villamos hajtásra, nem is lehet rajtuk gázkar. Lásd a tesztben.} Az bennük a számomra roppant szimpatikus okosság, hogy a villanymotor kizárólag a vezető által kifejtett pedálerőre tud rásegíteni. Ennek vannak különböző műszaki megoldásai, de a lényeg, hogy nem hajt önállóan, csak rásegít.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz secretgarden #50 üzenetére
Nekem is tetszene egy roller, bár a jelenlegi távoktatás éppen okafogyottá tette.
A gondom a teljesítménnyel van. km/óra nekem bőven elég lenne -- csakhogy történetesen egy dombot kellene naponta kétszer megjárnom: 2*2 km fel, 2*2 km le...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Érdekes, amit írsz.
A légellenállás, legalábbis a járműipari normák szerint kb. 60 km/órától lesz tényező. Szép exponenciális függvény. De túra- / közlekedési kerékpáros téren szerintem sokadlagos.
A fekvő biciklire pedig az én anyagaim [egy időben a munkám része volt] úgy hivatkoznak, mint közlekedésbiztonsági rémálomra, ellenben gerinc- és altestkímélő, tehát orvosilag [a légszennyezéstől eltekintve] a normál bicajnál sokkal jobban ajánlott megoldásra -- ami mellesleg sokkal jobb hatásfokkal működik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Hogyne, egy időben úgymond a vécére is biciklivel jártam.
Ezért is írtam, hogy járműipari normák alapján, meg szerintem.
Egyébként meglep, hogy mennyire elválik egymástól a két görbe, de meg tudom magyarázni. Egy normál, felegyenesedve ülő kerékpárosnak botrányosan rossz a légellenállási tényezője, egy aerodinamikus, akár burkolt biciklinek viszont, amint azt számos rekordkísérlet is bizonyítja, egészen fantasztikusan alacsony is lehet.
Az általam tapasztalt km/óra körüli sebességtartományban mondjuk szinte tényleg mindegy, meg aztán valahogy mindig is úgy éreztem, hogy a gumi gyúrása viszi el a legtöbb energiát, ami tiszta fizikai fogalmak szerint nincs benne a gördülési ellenállásban.
Nekem egyébként tetszenek a fekvő bringák [mindkét értelemben ], pont a hatékonyságuk és kényelmük miatt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
a SLimeokat ott szokták letenni, ahol érik, csomószor van, hogy szűk járdán, bringaúton keresztbe otthagyják, mint aki jól végezte dolgát, és mindenki csak kerülgeti, amíg valaki meg nem unja és felrúgja a p!csába.
Ehhez azért, nem vitatva a valóságtartalmát, hozzátenném, hogy a partizánok is elég szorgalmasak tudnak ám lenni. Többször láttam már, hogy nyilván teljesen jó szándékú polgártársaink, tisztán jóindulatból pakolják a szépen a szélre leállított rollereket a járda közepére, helyre kis barikádokat építve belőlük.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
E egy baromi jó kérdés. A jelenlegi, 1975-ö KRESZ előtt azért gyakrabban jöttek az újak, de erre a lehetőség és a szükség is megvolt.
A jelenlegi KRESZ-t leváltani szinte lehetetlen, de egy átfogó reform is elég veszélyesnek látszik. A szabályozása annyira átment a köztudatba, hogy nem mernek belevágni, pedig a szakmában sem titok, hogy egyszerűbb, korszerűbb, átgondoltabb, egységesebb szabályrendszerre lenne szükség.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
válasz vakablak93 #78 üzenetére
Ha olvasnál is látnád, hogy írtam: egy időben NAGYON sokat bicikliztem, de nem sportcélból.
Jelenleg is az a tapasztalatom, hogy 20 km/órás tempóval a bringások többségét megelőzöm, és nincs különösebb igényem a nagyobb sebességre.
De elismerem, sokat számít a légellenállás, csak azt nem, hogy ezt miért nem elég egyszer leírnom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz vakablak93 #80 üzenetére
De bogarat ültettetek a fülembe! Ma már sajnos nem megy, de amit tehetem, megyek egy próbamenetet. Van nem messze innen egy enyhe lejtő, ahol pont 20 km/órás sebességre gyorsulok fel, ha nem tekerek. Kipróbálom laposmenetben is!
Egyébként arra lennék kíváncsi, hogy az egyre többet látott nagy átmérőjű, de iszonyat buflák gumik mennyit fognak vissza.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- World of Tanks - MMO
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Politika
- Hardcore café
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...