Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lenox

    veterán

    válasz gyugyo79 #93 üzenetére

    Igen, mas uton fizethetsz windowsert. Nyilvan a steam kliens esetleg rajohet, hogy cloud, es akkor vagy engedi, vagy nem, hogy installalhatsz, gondolom engedne. De a geforce now azert nem ilyen, bar van hasonlosag. De ez igazabol mindegy, az alapkerdes az, hogy korlatozhat-e a kiado a cloud-os felhasznalasban jogilag, aztan, hogy technikailag hogy oldja meg az nv, illetve esetleg hogy lehet mas public cloudon megkerulni, az egy masik kerdes.

  • lenox

    veterán

    válasz gyugyo79 #104 üzenetére

    Nem hiszem, szerintem azt gondoljak, hogy viszonylag keves van, aki mar megvette, de most megse ott jatszana, ahova vette, hanem GFN-n, viszont nem szeretnek, hogy aki ezutan megveszi, az egyszeri dijat fizessen, mikozben az nv mar kiszurte, mint sokat fizetni hajlando usert, ezektol a userektol ok is tobb penzt szednenek.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gyugyo79 #97 üzenetére

    A GFN-en más kód fut, mint amit a Steamről letöltesz, tehát nem csak annyi a különbség, hogy helyileg máshol van a gép és máshol a monitor+kontroller, hanem a GFN egy önálló, játékokra specializált streaming szolgáltatás, ahol a játékok streamre specializált verziója fut.
    Különben első indulásnál a GFN-en is csak egy bios üzenetet kapnál, hogy "missing operating system" aztán telepítheted a saját windows-odat meg amit akarsz a virtuális gépedre.

    Az okozza a zavart, hogy az Nvidia üzleti modellje úgy kezeli a licensz kérdést, hogy amit Steamen megvettél, azt engedi futtatni.
    A kiadók erre mondták, hogy nem az Nvidia joga eldönteni, hogy futhat-e a Steames licenszel egy új szolgáltatáson a játék, hanem a jogtulajdonosoké.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gyugyo79 #147 üzenetére

    Belenyúlnak. A GFN egyedi swap chaint használ. Ahhoz módosítani kell a játékot. Egyszerű amúgy megtenni, de muszáj reagálni rá, mert a legtöbb cloud gaming cucc ott bukott el, hogy ezt a problémát nem kezelték, és a nem cloudra gamingre tervezett swap chain késleltetése baromira nagy volt. Emiatt használnak az ilyen cloud gaming projektek egyedi OS verziókat. Magában az OS-en belül kicserélnek egy csomó mindent.

    Nagyjából 1500 játékot támogat a GFN. Ennyit sikerült portolni a Steam 30000+ játékából. Minden héten 5-öt portolnak.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gyugyo79 #147 üzenetére

    Abu már elmagyarázta a "belenyúlnak" kérdést, így azt nem ismétlem.

    "Nem, pont ezért fizetek esetleg a GFN -ért, hogy ne ez jöjjön be hanem a feltelepített rendszer amin nekem csak be kell lépni a a Steam (esetleg egy választó ahol, Steam/Origin/Battle.net/stb indítható) kliensbe, minden más meg ami nem kell nyilván tiltva elrejtve ...."

    És pontosan ezért a GFN egy összetett szolgáltatás és nem csak simán hardver bérlés. Ha pedig szolgáltatás, akkor onnantól más licensz elbírálás alá esik, mint ha simán a hardvert bérelnéd. A félreértést az okozza, hogy a felhasználó felé úgy látszik, mintha a Steames fiókodat látnád távoli eléréssel, de ez nem a techológián, hanem a GFN által alkalmazott üzleti modellen múlik.

    A Netflix-re is úgy tekintettek kezdetben, mint a népszerű TV csatornák szimpla netes streamelésére és a jogtulajdonosok későn vették észre, hogy nem csak a TV-zés üzleti modelljét borította fel, hanem még a tartalomgyártási trendeket is alapjaiban változtatta meg. (Egészen más fajta sorozatokat gyártanak a Netflix előretörése óta, mint előtte.)

    A játékkiadók most azt akarják megelőzni, hogy a jövőben a streamelő szolgáltatások kihúzzák a lábuk alól a talajt, akármerre is fejlődjön a játék streamelés technológia és a piac.

  • gbors

    nagyúr

    válasz gyugyo79 #178 üzenetére

    Hát, hogy pragmatikus legyek:
    Két játékot próbáltam, amit egy az egyben steam-like kellett telepíteni. Ezek voltak a "nem teljesen támogatottak", és miután az egyik egy twitch platformer (GSTD), azt is tudtam vizsgálni, van-e késleltetési probléma. Jelentem: van, nem is kicsi.
    Egyet próbáltam, ami fully supported (Borderlands 2). Ott is kellett installt nyomni, de ott kvázi azonnali volt a telepítés. A késleltetés sokkal jobbnak tűnt, mint a GSTD esetében.
    Vszleg igazán jó következtetésekhez azért kellene egy "semi-supported" shooter és egy fully supported twitch platformer is.

    Egyik esetben sem tudom, hogy a játékfile-ok változatlanok voltak-e egy lokál steam-telepítéshez képest. A display-kezelés átalakítását meg lehet oldani driver / OS szinten, bár elképzelhető, hogy egyes játékok annyira mélyen belemásznak a dologba, hogy a wrapperes megoldás nem működik.

    Ennyit látok. A fantáziálás tényként tálalását meghagyom másnak :)

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • b.

    félisten

    válasz gyugyo79 #246 üzenetére

    igen, ez történt a Microsoft esetében is ha visszaemlékszel. A felhasználók részéről leszek kíváncsi lesz a lépés, bár most szerintem sokan várnak arra megegyeznek e nvidiaval.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gyugyo79 #246 üzenetére

    Ezt speciel meg tudná tenni, csak nem túl logikus lépés lenne, mert ha egy kiadó kérdését figyelmen kívül hagyják, akkor gyakorlatilag olyan kategóriába esik az adott címekre vonatkozóan a GeForce Now, mint egy kalózoldal. Ha a kiadó erre nem ad engedélyt a felhasználók felé vállalt EULA-ban, akkor nincs az NV-nek joga a tartalmat elérhetővé tenni, ahogy a felhasználónak sincs azt joga futtatni. Ezt azért kerüli nagyon az NV, mert egyrészt a saját ügyfeleit kényszerítené kalózkodásba, ami ellen nagyon egyszerűen fel tudnának lépni a hatóságok. Ergo, amikor egy kiadó jelzi, hogy amit csinálnak, az szerintük jogsértő, akkor az NV-nek már mindenképpen az ügyfeleik érdekeit kell védeni, és megegyezni a kiadóval legalább olyan formában, hogy a korábbi feltételezhető jogsértésekért szemet hunynak, és eltávolítják a játékokat a GFN-ről.

    A Steamnél nem hiszem, hogy megéri reklamálni. Az áruházaknak nincs igazán egyértelmű álláspontjuk erre vonatkozóan. Az NV-nél lehet, de sokat nem tudnak tenni, ha nem akarják a kereskedelmi szerződést. A kiadók, akik meg tudják változtatni a döntésüket, de kb. nem fogják. Ragaszkodnak ők a kereskedelmi szerződéshez.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák