Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    válasz mjani1172 #8 üzenetére

    Általános vásárlói tapasztalat, hogy a kereskedők általában nem a vevő javára "tévednek". Ezt vitathatod, ettől még ez az általános helyzet.

    Mondtál 2db ellenpéldát (igazak vagy sem), ezek a kivételek inkább.

    Ha a vevő birka, akkor is "neki van igaza", ha ebben dolgozol akkor tudod (vagy illene tudnod).

    Én évek óta nem vásárolok hazai webshopból a sok negatív tapasztalatom miatt. Nyáron kivételt tettem, rendeltem 2db "üvegfóliát" az Xprotektortól, főleg amiatt, hogy itt a mobilarénán nagyon jókat írtak róla. Nem volt jó amit küldtek, vásárlástól el akartam állni. Napokig próbáltam elérni őket, emailekre nem válaszoltak, telefonon végül flegma bunkó lekezelő módon nagy szájhúzva elmondták hova küldjem vissza. Ajánlott tértivevényes levélbe ment fullosan becsomizva, amit végül visszahozott a postás 3hét múlva azzal, hogy a címzett nem vette át.

    Nyilván ez sem általános eset, de bennem csak megerősítette amit korábban tapasztaltam. Inkább megveszem töredék áron a föld másik feléről, ahonnan érdekes módon minden megjött eddig és még meg is köszönik, hogy náluk vásároltam. Ha problémám volt akkor meg szó nélkül küldtek másikat vagy a pénzt vissza.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz mjani1172 #44 üzenetére

    Miért kéne "védeni" a kereskedőt? A vevő van kiszolgáltatott helyzetben, nem a kereskedő. A kereskedő meg ha veszteséges akkor valamit nem jól csinál. Másfelől meg senki nem tart fegyvert a fejéhez, hogy márpedig te csak kereskedő lehetsz, nem foglalkozhatsz mással. Akkor olyannal kell foglalkozni ami nyereséges. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz mjani1172 #47 üzenetére

    Nyilvánvalóan csak a kereskedőket "cseszteti" a hatóság? Senki mást.

    Másfelől meg ugye a sok h*lye vevő összevissza rendelget. Aham. Azért teszi mert ott van mondjuk a webáruház ahol ezt megteheti. A képlet egyszerű:

    1. Vagy találj ki egy rendszert ahol elejét tudod venni az összevissza rendelgetésnek (ez a te érdeked).

    2. Ne üzemeltess webáruházat ha nem tudod kezelni azt ami vele jár.

    Ennyi az egész. A hazai kereskedők pedig hosszú évek (évtizedek) szorgos és kitartó munkájával elérték, hogy az a vélemény alakuljon ki róluk ami. Keményen megdolgoztak érte, ez nem vitás. Mondjuk ha a rövidtávú profitmaximalizálás helyett a vevői bizalom kiépítésére szánták volna ezt az időt akkor másképp állnának hozzjuk a vevők is. Igaz, akkor nem 7 luxusautó állna a garázsba, csak 3. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz bwoay #87 üzenetére

    Igen jó a példád, valóban ez egy rizikó. Pontosan erre gondoltam, hogy ha te nem akarod vállalni ezt a rizikót, akkor nem vállalsz ilyen "ingyenes" kiszállítást, vagy csak előre fizetést engedsz stb. Vagyis olyan rendszert alakítasz ki az értékesítésre amiben elkerülöd a számodra nem vállalható kockázatokat. Magyarán keresel más utat az értékesítésre (innováció), nem pedig azt csinálod mint a többi.

    Én egyáltalán nem tudom elfogadni ezt a rinyálást, hogy "h*lye vevő", meg hatóságok. Ki kényszerít rá, hogy kereskedj? Igen a vevő ostoba. Igen a hatóság egy szemétláda aki csak fejőstehénnek néz. Igen, a konkurencia áfát csal. Ez a piac, nem kötelező beszállnod, de ha beszállsz akkor ne sírj, hanem csináld jobban/máshogy mint a többiek.

    A kereskedőnek ha van egy kis agya akkor a maga javára fordítja a vevő birkaságát. Mert az elégedetlen birka béget, az elégedett meg ha talál egy jó fűfoltot, akkor oda fog járni legközelebb is. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz bwoay #104 üzenetére

    Sajnos tisztában vagyok azzal amit írsz, nem is vitatom. Nem könnyű a kereskedelem, öldöklő a harc. Annak idején (2000-es évek) 7 évet töltöttem hardver nagykerben a pult túloldalán.

    Ezzel együtt mondom, hogy mindig van más út, hozzáadott érték stb. amivel a vevőt tudod magad felé motiválni. Nem fogok tippeket adni, de érdemes beszélgetni emberekkel és felmérni, hogy mire harapnak (az áron kívül). Nyilván e mellé kell egy elfogadható ár is, de korántsem csak azon áll vagy bukik minden.

    És igazad van, tényleg jó, hogy beszélgetünk róla.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák