- C# programozás
- AliExpress tapasztalatok
- Rendszergazda topic
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Hálózati / IP kamera
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Asustor NAS
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fitzgerald
veterán
Gyerekkoromban rühelltem a reál tárgyakat és a természettudományokat. Ehhez képest ma főleg ilyen témájú irományokat olvasgatok a neten.
A fizika pl. sosem érdekelt annyira, mint manapság. -
Máté94
addikt
A legjobbkor jött!
Ugyanez, csak a "Fizika egyszerű" nem lesz a közeljövőben?
-
Polllen
nagyúr
Ez nagyon jópofa, népszerűsíteni fogom, ahol csak lehet.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bali93
tag
Ajánlom a szintén hasonló Edubase.hu-t.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez nekem már későn jött, de amúgy a legtöbb a tanáron múlik és a tananyagon függetlenül attól, hogy épp matematika, biológia vagy épp irodalom a tantárgy. A magyar tananyag mennyiség és a módszer abszolút nem hatékony, mert a legtöbb tanuló később csak a töredékét használja annak, amit meg akartak tanítani vele. Túl sok lexikális tudás, nagyon kevés kreativitás, nagyon kevés csapatmunka, nagyon kevés hasznos projektmunka, nagyon kevés életszerű példa. Az érettségi meg egy stresszbomba. Ugyanazt az anyagot, tudás számon kérhetnék úgy is hogy ne egy hét alatt legyen lezavarva az egész, hanem mondjuk az utolsó félévben hónaponként 1-1 tantárgyat, de legalább 2 hetenként...arról nem beszélve, hogy mondjuk felvételinél csak azt a tantárgyat kellene beleszámolni a pontszámba, ami ahhoz a szakirányhoz tartozik. Semmilyen logika alapján nincs értelme attól függővé tenni a felvételt - mondjuk egy építész, villamosmérnök, informatikus továbbtanulás esetén - hogy az illető hogy szerepelt az irodalom, vagy épp a történelem érettségijén és ugyanilyen példa vonatkozik a humán pályás továbbtanulás és a reáltárgyak kapcsolatára. Egyszerűen mintha egy idióta alkotta volna meg az egész szisztémát és azóta senkinek se jutott volna eszébe megváltoztatni. Nekünk Albert Einsten-ek kellenek, meg Liszt Ferencek és nem valami hibrid mindentudó, de igazán semmihez sem értő "szakemberek". Csinálja mindenki azt amihez ért, amihez tehetsége van, ami érdekli.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
tatararpad
senior tag
Ez a matekung annyira nem új dolog, én még alapképzésen használtam, mert vagy 10x érthetőbb volt még kattingatva is mint bármelyik phd-s gyökér el tudta volna magyarázni.
-
mrhitoshi
veterán
A matematika oktatásának egyik legnagyobb problémája az, hogy nem gyakorlati gondokra épít.
A legfontosabb szerintem, hogy lássák az emberek a probléma megoldásának okát. Ha ez nincs meg, akkor lehet akármilyen profin is oktatni, nincs motiváció.
Amikor fizikából korrepetáltam, kezdtem a száraz anyaggal, ezt vagy megjegyzi valaki, vagy nem. Például mágneses témában, hiába magyaráztam 3 oldalról a mágneses indukciót, nem fogták fel. Aztán elővettem a fiókból egy elektromos motort, és mondtam, hogy na fiam fogd meg akkor. (Ez így működik, az meg amúgy.)
Egyből érdekesebb volt az egész, és kezdték érteni, mit akarok nekik mondani. Igaz a fizika sokkal jobban modellezhető a gyakorlatban, de hiszem hogy matekból is ez fogná meg az emberek. Az már más kérdés sajnos, hogy sok olyan területe van a mateknak, ami elvont, absztrakt. De ha a kisgyerekeknek nem a száraz szart nyomatnák, akkor már hamarabb felfognák az egész absztrakt módon való gondolkodási módot, és később könnyebben értenék a matekot felsőbb szinteken.
A kezdeményezés maga viszont jó dolog. Ki is próbálom.(#5) Tigerclaw: Nem tudom mikor érettségiztél, de ez így működik ma, ahogy leírtad. A pontszámításnál nem veszik figyelembe az összes tantárgyat, ha nagyon rosszul sikerült az érettségi abból a tárgyból. Van olyan lehetőség is, hogy a jelentkezett szak által kijelölt tantárgyak százalékos eredményeit duplázod. Tehát ha mérnöki karra mész, és van egy 80-90 % matek-fizikád, és emellett rosszul sikerült a töri és a magyar + nyelv, akkor fogják ennek a két tantárgynak a százalékos eredményét és ezt duplázzák. Szóval nem, nem kell tudnod az irodalmat, ha nem érdekel, csak bírd ki év végéig egy kettessel.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
bambano
titán
pár oktatósorozaton végigmentem, ezek alapján erősen remélem, hogy ezt nem egyetemistáknak csinálták, hanem max. gimiseknek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
buherton
őstag
Ha másfél tégla 90 forint, akkor 8 darab mennyibe kerül?
Az érettségimen ez volt az egyik kérdés. A banda több, mint fele képtelen volt kiszámolni fejben.
Azt kellene elérni, hogy a diákok lássák az élvezetet a számolásban és a gondolkodásban. Nekem egy korrepetálós tanár mutatta meg a fizikának az érdekes részét. Néha még a szőr is felállt a karomon, amikor rájöttem valamelyik törvényre (sosem használtunk könyvet, és minden törvény/axiómát levezettem és én magam fedeztem fel újra magamnak).
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
vicces
addikt
sosem értettem, mi a francnak követeltek középiskolában olyan magas szintet
anno már-már kis professzornak éreztem magam, aztán amikor belementünk az integrál-deriválba akkor kiakadt a lemez..
minek????
ezt a régi konzervatív tökfejek találták ki anno akik azt szajkózák, hogy mennyire okos nép a magyar és mennyi sok zsenit adott a világnak már a történelem során és erre legyünk büszkék és vigyük tovább.
csakhogy ez mind felesleges energiatékozlás manapság.:)
-
Alchemist
addikt
Ha az integrálást és deriválást (egyszerű, érthető módon) megtanítják, pl. egy csomó képletet nem kell bemagolni a fizikában, az alapmennyiségekből leszármaztatható.
Ehhez képest anno a húgom ált. isk. alsó matekos tagozatán számrendszerek közötti átváltással kellett műveleteket végezniük... néha be is segítettem.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
addikt
Velem semmi nem fogja megszeretettetni. Hála isten hogy vége! A kezdeményezés egyébként nagyon jó!
[ Szerkesztve ]
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
dabadab
titán
"Ha másfél tégla 90 forint, akkor 8 darab mennyibe kerül?"
Mondjuk aki a feladatot írta, az se volt a helyzet magaslatán. Egyrészt valamiért feltételezte, hogy egy fél tégla pontosan feleannyiba kerül, mint egy egész, másrészt meg azt, hogy nyolc tégla nyolcszor annyiba, mint egy darab.
DRM is theft
-
#40351744
törölt tag
Na, hát ez 2 hónappal az érettségi előtt bizony valódi kis ajándék Nagyon jó ilyen formában átolvasni az egészet, még gép előtt is lehet tanulgatni, nem csak írogatni az előző érettségiket, újra meg újra....hasznos cikk, terjeszteni fogom az oldalt, az biztos!
-
mrhitoshi
veterán
Teljesen egyetértek. Az is fontos igen, hogy élvezzék és legyen motiváció. Ezért is tartom a gyakorlati vonatkozásokat fontosnak. Egyből máshogy állnak a dologhoz, ha eltudja képzelni, kezében tudja fogni az egészet.
Van egyébként egy marha jó programja az NI-nak, a Labview. [link]
Volt egyszer egy verseny is Debrecenben ilyenből. A lényege az volt, hogy adott volt egy lejtő, és szenzorokkal illetve számítógéppel ki kellett számolni a csúszás idejét. Egyrészről remek gyakorlati példa fizikából, másrészről pedig számítógépes vonatkozása is volt az egésznek. Nem mondom, hogy fizika óra kereteibe beleférne, vagy az iskolák költségvetésébe, viszont ilyen példákkal valahogy megszerethető a dolog.PS4
-
Elechie
csendes tag
Szilárdságtanból mekkora megváltás lenne egy hasonló weboldal, legalább is nekem.
-
dkekesi
tag
Emellett ajánlom még a Numberphile csatornát. Itt professzorok mutatnak be érdekességeket. Ezzel is meg lehet szerettetni a matematikát.
[ Szerkesztve ]
-
pereces
tag
Ha a buszon 5 ember utazik és az első megállóban leszáll 7 akkor a következő megállóban 2 embernek kell felszállni, hogy senki ne legyen a buszon.... a matek hülyeség
-
kpityu2
őstag
Ügyes oldal, csak sokat kell kattintgatni. Értékelnék egy olyan fícsört, ha mondjuk ráhúzom az egérmutatót az oldalsó nyílra, akkor automatikusan léptet, ha pedig rajta hagyom akkor pár másodpercenként továbblép.
Az Edubase is jó, és mobilappja is van.
[ Szerkesztve ]
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
kpityu2
őstag
-
BatchMan
senior tag
A deriválás csak a Gellérthegy a matekban - egyszerű, akár programozható, látványos. A Himalája, az igazán magas matek rejtve marad előtted. El se mész odáig, hogy megnézd.
Ha függvénnyel le tudsz írni valamit, és keresed az optimumot, szükséged lesz rá. Ha a függvények nincsenek a fejedben, akkor azokat a problémákat, amiket ezzel lehetne megoldani, észre sem veszed. -
E770
aktív tag
de jó, hogy ilyen témák is előkerülnek!
persze, igen, minden szemléltetés segítség, de személyes véleményem szerint a matek eszköz, ahol nem azt kérdezed miért kell megoldani egy feladatot, hanem hogy hogyan lehet
ehhez a motivációt végső sorban a matek szépségében lehet megtalálni, de addig tényleg jó tanárok kellenek
(bármennyire is imádom, itt most nem a fraktálokra gondoltam)ami szerintem sokat segítene az oktatásban, az a történeti rész, érdekesen el lehetne mesélni, mivel hogy küzdöttek elődeink
-
tomazin
veterán
No offense, de ha az értettségi stresszbomba, akkor jobb, ha messziről elkerülöd a felsőoktatást. Az érettségi egy vicc, az egészre kevesebbet kell tanulni, mint egy közepes vizsgára.
(#8) bambano
Nekem tök jó lett volna egy ilyen, elindulni pont jó, alapdolgokat felfogtam volna (így is felfogtam, csak kicsit küzdősebb volt kitalálni). De pl. egy bioszosnak maga lesz a megváltás.
[ Szerkesztve ]
-
dave118
senior tag
ZSENIÁL! Még több ilyet! (szívesen látnék egy irodalmat vagy fizikát, de pl töri se lenne rossz) Felfrissítésnek is kiváló, ha nem akar az ember felejteni butulni.
[ Szerkesztve ]
... Ami ami, az az.
-
Polllen
nagyúr
-
tatararpad
senior tag
Magával a verselemzés neg egyéb irodalmi hulladék tanításával nincs baj, mert a középiskolának alapvetően jellemformáló feladata is van, a gond az, hogy szerintem ezek borzasztó nagy hangsúlyt kapnak későbbi tanulmányok vagy a munkaerőpiac szempontjából fontosabb dolgok kárára. Pl. én szakközépbe jártam, de az irodalom témazáró volt a parásabb, nem a szakos tantárgyak, ezt szerintem meg kellene hagyni a gimnáziumoknak.
-
dave118
senior tag
Szerintem itt sokan félreértik az oldal valódi célját ... nem ITK hallgatókat akarnak tovább tanítani, hanem olyanokkal megismertetni a matekot akiknek nincs hozzá túl sok közük. ... Szerintem
... Ami ami, az az.
-
#16939776
törölt tag
Visszatalálós UP!
-
Alchemist
addikt
Ilyen irodalomórát kéne tartani...
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen