Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ez nekem már későn jött, de amúgy a legtöbb a tanáron múlik és a tananyagon függetlenül attól, hogy épp matematika, biológia vagy épp irodalom a tantárgy. A magyar tananyag mennyiség és a módszer abszolút nem hatékony, mert a legtöbb tanuló később csak a töredékét használja annak, amit meg akartak tanítani vele. Túl sok lexikális tudás, nagyon kevés kreativitás, nagyon kevés csapatmunka, nagyon kevés hasznos projektmunka, nagyon kevés életszerű példa. Az érettségi meg egy stresszbomba. Ugyanazt az anyagot, tudás számon kérhetnék úgy is hogy ne egy hét alatt legyen lezavarva az egész, hanem mondjuk az utolsó félévben hónaponként 1-1 tantárgyat, de legalább 2 hetenként...arról nem beszélve, hogy mondjuk felvételinél csak azt a tantárgyat kellene beleszámolni a pontszámba, ami ahhoz a szakirányhoz tartozik. Semmilyen logika alapján nincs értelme attól függővé tenni a felvételt - mondjuk egy építész, villamosmérnök, informatikus továbbtanulás esetén - hogy az illető hogy szerepelt az irodalom, vagy épp a történelem érettségijén és ugyanilyen példa vonatkozik a humán pályás továbbtanulás és a reáltárgyak kapcsolatára. Egyszerűen mintha egy idióta alkotta volna meg az egész szisztémát és azóta senkinek se jutott volna eszébe megváltoztatni. Nekünk Albert Einsten-ek kellenek, meg Liszt Ferencek és nem valami hibrid mindentudó, de igazán semmihez sem értő "szakemberek". Csinálja mindenki azt amihez ért, amihez tehetsége van, ami érdekli.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák