- OpenWRT topic
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- SkyShowtime
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
A hidrogén az autózásban már megbukott (eddigi formájában).
"az elektromos autókat sem most találták fel ám"
Tömeggyártott lítium akku nélkül ma sem lenne sok elektromos autó, csak pont annyi, mint száz éven keresztül. Kis sorozatú elektromos autó próbálkozások folyamatosan voltak, ahogy mostanában (30 éve) is a hidrogénnel (amihez szintén hiányzik az áttörő, kulcsfontosságú technológia, ha egyáltalán valaha lesz ilyen) -
Füleske
addikt
válasz AssAssynn #18 üzenetére
Nem, a technológiai fejletlenség nyomta el az elektromos autót. Lassúak voltak, kis hatótávval, lassú töltéssel. Nem volt meg az elterjedéséhez szükséges versenyképes technológia. Ma már ez létezik, és egyre inkább fejlődik, vannak benne lehetőségek. A jelenlegi hidrogénes technológia bukásához elég megnézni az eladásokat. Pedig a Toyota nyomja a dolgot, a legnagyobb autógyártó. Ki akadályozza meg, hogy bemenjél a szalonba és vegyél egyet? Másfél év alatt itthon üzembe helyeztek 5 darabot, szerintem ezek is inkább szalonautók lehetnek.
-
Füleske
addikt
válasz AssAssynn #24 üzenetére
Dehogynem tették, rengeteg próbálkozás volt: [link]
Mint már írtam, tömeggyártott lítium akku nélkül esélye sem volt a belső égésűvel szemben.
"California electric car maker Tesla Motors began development in 2004 on the Tesla Roadster, which was first delivered to customers in 2008.[83] The Roadster was the first highway legal serial production all-electric car to use lithium-ion battery cells, and the first production all-electric car to travel more than 320 km (200 miles) per charge."
Nem is volt az olyan régen, ugye?Hidrogén:
Japán, 2003: [link] "a japán vezetés víziója szerint az országban 2020-ra mintegy ötmillió üzemanyagcellás járműnek kellene forgalomban lennie"
Japán, 2021: [link] "Toyota Miraiból ma világszerte 11 ezer van forgalomban, belföldön csupán 3700, és a többségük a kormányzati flottához tartozik"
"a japán kormány szorgosan invesztálja a pénzt a hidrogénenergiába, a 2020-as költségvetésben 70, a 2021-esben 85 milliárd jent különítettek el a hidrogénenergiára, egyebek mellett technológiai fejlesztésekre, hidrogéngyártásra, valamint hidrogéncellás járművek vásárlásának támogatására, illetve hidrogénkút-hálózat fenntartására és bővítésére."
Szóval hazai pályán is bukta van, a sok beleszórt állami pénzzel együtt. Szerinted miért van ez így? -
Füleske
addikt
A magyar helyzetet (amiről szól a linkelt videód) mi alapján vetíted ki a bolygóra? Itthon minden hasonlóan működik, ez nem az akku/villanyautó hibája. Amúgy ezt a videódban is elmondják.
#62t72killer : mármint neked megfelelő. Nem vagyunk egyformák, a többségnek megfelelő lenne a mostani is, maximum nem tud róla.
-
Füleske
addikt
Szerintem már most sokkal jobb, a legfontosabb viszont, hogy van benne fejlődési potenciál. Amit kb. le is írtál, hogy hol lehetne. Míg a belső égésűben már nincs.
Fogalmunk sincs, hogy hol fog tartani a világ, akár 2080 - ban. Szerintem ha tartjuk az ütemterveket, a fejlesztéseket, és nem lesznek nagyon váratlan körülmények (pl. atomháború), akkor nem lesz világvége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W