Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Látunk két videót.
Az egyiken rakéták szállnak le függőlegesen és megállnak a végükön.
A másikon Tesla autók ütnek el gyerek(bábuk)at.
Abban mindenki egyetért, hogy valamelyik videó csalás. Azt viszont, hogy melyik az, csak sok év múlva fogjuk igazából megtudni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
-
syberia
veterán
Elon Musk még idén önvezető Teslákat akar, továbbá még több olajat és gázt
És a Twittert is megveszi az álnok! Csak tudnám ez a húzása miért akasztja ki ennyire a demokratikus eszmecsere legfőbb híveit...
https://howbad.info/
-
V.Milán
tag
válasz Donki Hóte #53 üzenetére
Ez már fájt
K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̆˜”*°•.˜”*°• E-L-I-T-E •°*”˜.•°*”˜K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̠͓͉̭͉̆
-
#54625216
törölt tag
válasz Donki Hóte #53 üzenetére
Falcon 9 boosterek landolásáról több száz videó kering a neten és nem csak a SpaceX által közzétettek, hanem NASA-tól és amatőr megfigyelőktől tucatjaitól is. (Ráadásul a landolások live streamben is követhetőek.)
A Tesla vs. gyerekbábuk videó meg csak egy van (480p felbontásban, nehogy a display olvasható legyen) és másnak nem sikerült reprodukálnia a balesetet, csak ha a gázpedál nyomva tartásával felülbírálta az FSD-t.
Tehát annak, aki nem teljesen agyhalott nem kell sok évet várnia, hogy kiderüljön melyik a csalás. -
kikikirly
senior tag
Teljesen egyértelmű hogy Budapest belvárosi forgalomban a Tesla Autopilot többet hibázna mint az ember. New York Times le is tesztelte Tesla Level 5 beta-t, jóval többet hibázott mint egy emberi sofőr tette volna. Itt Horváth András beszél erről.
8 hónappal ezelőtti videó, azóta kapott Update-et az Autopilot, kétlem hogy ennyi idő alatt megtanult forgalmas várásokban is legalább úgy közlekedni mint egy ember.
Nekem sajnos nem sikerült a konkrét cikket megtalálni mert néhány rákeresés után kiírta a NYT hogy fizessek elő vagy nem tudom elolvasni a cikkeiket. -
nyerek01
tag
válasz kikikirly #58 üzenetére
Jelenleg az emberi sofôrök a legtöbb helyzetben jobbak mint a Tesla FSD rendszer.
Látod egy mondat is elég, felesleges annyi szót egymást után írkálnod.Mivel nekem írtál választ a #46-os kommentemre ahol arról van szó, hogy a jelenleg elérhetô ( USA, Kanada ) rendszerek közül a Tesla adja a legjobbat. Nem értem miért nekem írod ezt válaszként úgy, hogy semmit nem írsz a konkrét témáról.
Azt írtad ami ennek a kommentnek az elsô mondat. ( Az ember jobb mint az FSD Beta )
Én azt mondom, hogy az FSD Beta a legjobb önvezetô rendszer.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz kikikirly #58 üzenetére
"New York Times le is tesztelte Tesla Level 5 beta-t, jóval többet hibázott mint egy emberi sofőr tette volna."
Már sokszor volt szó erről: az önvezetésnél nem az a cél, hogy a legjobb sofőr legyen, hanem hogy jobb legyen, mint az átlag. Ha az önvezető autók levezetett kilométerre vetítve szignifikánsan kevesebb balesetet okoznak, mint az emberek, akkor racionálisan nem lesz oka az önvezetés tiltásának, mivel azzal emberéleteket lehet megmenteni.
Tehát elképzelhető, hogy egy konkrét helyzetben a leghülyébb emberi sofőr se követne el olyan hibát, amit egy FSD bug okozna, de ha az önvezetés összességében kevesebb balesetet eredményez, akkor az ellensúlyozza a bugok okozta károkat.
A probléma jelenleg az, hogy az önvezetéssel szembeni média FUD jellemzően anekdotikus érvelési hibákkal manipulál, azaz egyedi esetek kiemelésével próbálják hitelteleníteni az önvezetés általános előnyeit. -
kikikirly
senior tag
Idézet a 41-es kommentedből:
,,Tehát amíg az emberek évente 5426453 balesetet okoznak, 34134 embert ölnek meg és nekimennek hídlábaknak, teherautóknak addig a Tesla FSD önvezetés kevesebb balesetet okoz és máris jobb mint az ember. ( a számértékek nem pontos adatok )"
Erre reagáltam. -
kikikirly
senior tag
válasz #54625216 #60 üzenetére
Nagyvárosban rosszabbul vezet mint az ember, ezt szerintem te sem vitatod.
Bugok: Tegyük fel, átlagban jobban vezet. Viszont van nem kevés olyan konkrét szituáció amikor nagy valószínűséggel nem tud értelmezni minden körülötte zajló eseményt( mondjuk 10 alkalomból 7-szer), ilyenkor fennáll a baleset okozás veszélye.
Emberi sofőrként nem vagyok kiszolgáltatva egy rajtam kívül álló rendszernek, ha figyelmetlen vagyok és baleset a vége azt csakis magamnak köszönhetem. Másik eset hogy vétlen vagy mégis részese vagy egy balesetnek. Oké de a Tesla Level 2 sem vezet hibátlanul, szóval ugyanúgy hibázhat mint egy ember, lehet hogy az hajt belém.
Átlagot nézve kétlem hogy jobban vezet mint az ember. Hajlamosak vagytok démonizálni az emberi sofőröket, persze vannak agresszív barmok az utakon(ők nagy valószínűséggel mikor kiszállnak a volán mögül hasonlóan viselkednek embertársaikkal), véleményem szerint az emberek többsége nem ámokfutó pszichopata.
Persze konkrét számok nélkül csak találgathatunk.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz kikikirly #62 üzenetére
Emberi sofőrként nem vagyok kiszolgáltatva egy rajtam kívül álló rendszernek, ha figyelmetlen vagyok és baleset a vége azt csakis magamnak köszönhetem.
Szerintem nem vezettél nagyon sokat
Amikor összetörtem autót, az úgy volt, hogy az elsőbbségadás táblánál állt egy másik autó és egyszercsak elindult és belémjött, esélyem se volt megúszni az esetet.
Aztán volt olyan, hogy autópályán a szembesávban felszállt egy autó és betertített törmelékkel: ha valami nagyobb darab eltalál, akkor game over és nagyjából semmit nem tudok csinálni ellene.
Autópályán megyek el belső sávban a teherautók mellett, egyszer csak egy román trailer kijön elém. Ha három méterrel előrébb vagyok, már nem írok ide.
De, ki vagyunk szolgáltatva a többieknek nagyon keményen.DRM is theft
-
nyerek01
tag
válasz kikikirly #61 üzenetére
Akkor nézzük az a 41-es kommentemet:
"Azt viszont valóban mondta, hogy jobb lesz az embernél. Tehát amíg az emberek évente ..."
Problémáid vannak az igeidővel. [igeidő]
Nekem is van az Angolban de az nem is anyanyelvem. Amennyiben nem Magyar vagy úgy ez tárgytalan.Még mindig nem állítom azt, hogy az FSD Beta mindig, minden körülmény között, bármilyen helyzetben jobban vezet mint egy ember.
A számértékekhez annyit, hogy baleseti statisztikai alapon már pedig lehet jobb sofőr az FSD Beta akkor is ha többet hibázik/hibázna. Ez elsőre talán érdekes de remélhetőleg a megértése nem okoz problémát.
Talán a lényeg is érdekel téged és nem ezen ragadunk le. A lényeg pedig, hogy a jelenlegi önvezető rendszerek közül amik most is mennek a közutakon! a Tesla FSD Beta a legjobb. Én ezt tartom fontosnak és igaznak is a sok mérnök, programozó, tesztelő véleménye alapján.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz kikikirly #66 üzenetére
Ugye feltételezhetem rólad, hogy tisztában van a Tesla Level 2 jelentésével? Ha életedben egyszer elolvasnád az ide vonatkozó jogi nyilatkozatot nem írnál ilyen hülyeséget.
Amikor a Tesla level 2 aktív önvezetés közben elgázol téged és a családodat akik meghalnak akkor a sofőr börtönbe kerül, az emberé a felelősség.Már átbeszéltük, hogy vannak gyártók akik átvállalják a felelősséget level 3 szint felett, a Tesla a level 2 szinten NEM vállal semmi felelőséget. Minden esetben az emberi sofőr aki jogilag felelősségre vonható! Figyelni kell az utat és képesnek kell lenni a gépjárművet irányítani!
Egy másik Musk tagadó pont ezen lovagolt, hogy akkor most önvezető vagy az ember vezet? Az FSD Beta önvezető rendszer és ez nem függ az emberi jogalkotástól, törvénykezéstől. A felelősség a sofőrt terheli akkor is ha "önvezeti" magát a Tesla.
-
Chaser
titán
válasz kikikirly #62 üzenetére
Emberi sofőrként nem vagyok kiszolgáltatva egy rajtam kívül álló rendszernek, ha figyelmetlen vagyok és baleset a vége azt csakis magamnak köszönhetem. Másik eset hogy vétlen vagy mégis részese vagy egy balesetnek. Oké de a Tesla Level 2 sem vezet hibátlanul, szóval ugyanúgy hibázhat mint egy ember, lehet hogy az hajt belém.
Átlagot nézve kétlem hogy jobban vezet mint az ember.
mai tanmese
kereszteződés, éppen pirosra váltásnál a gyökkettes néni úgy gondolta ő még belefér - előtte nyilván a narancs is jelezte neki, hogy nem -
kis punto, hasamra ütök, valahol 1,2-1,5t köztsaLYnos a másik útról szabályosan jött egy sitt szállító ótó', saját tömege 3-5 tonna + a konténer ami tele volt 5-6 tonna
szerencséje volt a néninek, 2m-en múlt ez a szerencse - lehet annyi sem volt -
na most hogy a néni épp telefont nyomogatott, masztizott, a lábát vakarta, vagy az okosfejit' nézegette a tükörben azt nem tudomazt tudom, ha a másik ótóval' koppannak, az okosfejit' még mindig vakarják a túzoltók a punto belsejéről
de ez fordítva is elsülhet, mikor a punto közlekedik szabályosan...
szóval de, ki vagy téve elég sok külső körülménynek amire ráhatásod nincs
mindenki úgy indul neki, hogy nem az autóban fog meghalni, nem is fog meghalni
ennek elenére elélg sokan meghalnak az autójukbannem a tesla jelenlegi rendszere, nem is a mersedesé, de a harmadiké sem fogja megváltani a világot, most nem
de eltelik még x - sok év -, akkor majd ha világot nem is váltanak meg de az embernél értelmesebb vezetést produkálnak
idővel ez fokozódni fog ahogy egyre több önvezető autó lesz és kommunikálnak egymással
soha nem néztem statisztikát, de a balesetek kb 90%-a az emberi hülyeségből, nemtörődömségből ered, nem műszaki hibából - amiket eddig életem során láttam, akár lett belőle baleset akár nem, az nem műszaki hiba volt -
ezt hivatott kiküszöbölni az önvezetésnem egy, nem kettő, nem három életveszélyes helyzetbe kerültem én is más emberek hülyesége miatt ótóban', köszönöm részemről takarítsák el az emberi hülyeséget az utakról ha megoldható
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #70 üzenetére
Valaki kérdezte a véleményed?
Az önvezetés egy műszaki megoldás te buta, nem jogi.
Kérlek tartsd meg magadnak azt ami lényegtelen és még hülyeség is, szorítkozz a tényekre és a valóságra. -
Shadowbull
addikt
Látom, továbbra sem sikerült megérteni az alapokat sem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #72 üzenetére
Továbbra sem érdekel téged a valóság. Szomorú ez az elvakult vallásosság és a hater megnyilvánulás.
Miközben itt van a Tesla önvezetés te is látod: [70 perc hibátlan önvezetés forgalmas városban] , [link] , [Zero Disengagement] , [link]
ennek ellenére nem fogod fel, hogy nincs ennél jobb önvezetés jelenleg, a Tesla FSD Beta a legfejlettebb ilyen rendszer.Remélem még arról is tudunk beszélni amikor jobb lesz mint az ember vagy amikor elérhető lesz a Világ bármelyik részén.
-
Shadowbull
addikt
Te meg azt nem fogod fel, hogy ez egy korlátozottan használható, korlátozott elérhetőségű, kereskedelmi forgalomban nem kapható kísérleti rendszer.
Rengeteg ilyen rendszert fejlesztenek, csak egyrészt azokról nem tudsz, másrészt azt nem mutogatják, vagy csak ritkán.A kijelentésed úgy igaz, hogy az általad ismert legfeljettebb rendszer. Igaz, te csak a Tesla FSDt ismered és semmi mást, így a léc nincs túl magasan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #74 üzenetére
"Te meg azt nem fogod fel, hogy ez egy korlátozottan használható, korlátozott elérhetőségű, kereskedelmi forgalomban nem kapható kísérleti rendszer."
"A kijelentésed úgy igaz, hogy az általad ismert legfeljettebb rendszer"
Akkor nézzük mi az amiről te beszélsz, mi az amit én nem ismerek. Milyen rendszer van ami korlátlanul használható vagy korlátlanul elérhető és kereskedelmi forgalomba kapható? Nézzük, mutasd.
( vicces a korlátozott használat egész USA és Kanada tekintetében, a szánalmas Merci rendszer egy darab Németországi autópályén érhető el, a Waymo és társai már persze sokkal jobban mint a Mercié, de azok is távol vannak az egész USA és Kanada használattól, elérhetőségtől )Ja, hogy ilyen nincsen nem is fog senki ilyenről videót linkelni. Tehát a kijelentésem igaz az én megfogalmazásomban is és a tiedben is. Nyilván az én általam ismert rendszer mint Tesla FSD Beta a Világon létező legjobb önvezetés, mivel nincs semmi más. ( nem is ismerhetek más rendszer ami jobb mert nincsen jobb )
Minden Tesla tulajdonosnak boldog FSD 10.69.1 használatot.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #74 üzenetére
"te csak a Tesla FSDt ismered és semmi mást, így a léc nincs túl magasan."
Olyan magasan van a léc amit a Tesla önvezetés lerakott, hogy a Világon senki még csak megközelíteni sem képes nem hogy megugrani.
A léc magassága: [kész, működő önvezető Tesla] -
Shadowbull
addikt
Ehh, szövegértés. Talán túl magas elvárás az is...
Nem mondtam olyat hogy van nem kísérleti önvezető rendszer. Azt mondtam hogy olyan kísérleti stádiumban lévő rendszer mint a Tesláé van másnak is. Csak azokat nem ismered.
Éppen ezért fogalmad sincs arról hogy van-e jobb.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
Tehát a Tesla FSD Beta a legjobb, legfejlettebb önvezető rendszer amit ismerünk. Ugyanazt mondjuk.
Tesla önvezetés: [FSD beta in Canada] -
Shadowbull
addikt
"Merci rendszer egy darab Németországi autópályén érhető el"
Hát, ha az összes német autópályát egy darabnak veszed, akkor biztos igaz. Amúgy hülyeség.
Lehet hogy szánalmas, de a Tesla nincs ezen a szinten, és jó ideig nem is lesz.
Bár most olvasom hogy a Tesla szép csendben visszahozza a radart. A nagy vision only ígéretek úgy tűnnek beleállnak a földbe.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #79 üzenetére
"It still has plenty of limitations, though, aside from the aforementioned speed limit. Mercedes points out that Drive Pilot, its proprietary name for the self-driving system, can only drive on 13,191 km (8,196 miles) of German autobahn."
Forrás: [link]
Na, most aztán a névelőkön lehet elcsúsztam... Akkor nem egy hanem a német autópályán.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
"Azt mondtam hogy olyan kísérleti stádiumban lévő rendszer mint a Tesláé van másnak is."
Link?
-
nyerek01
tag
válasz #54625216 #82 üzenetére
Erre már sokszor válaszolt. Annyit büfög be, hogy az nem nyilvános... A csodálatos merci olyan jó és aranyos, hogy ők nem tesztelnek ártatlan embereken a közutakon. Ők csak is szigorúan őrzött, soha senki álltan nem látott, zár helyen felügyelt körülmények között tesztel profi sofőrökkel. XD
És ezt talán elhiszi, mármint szerintem komolyan gondolja ezeket. Nevetséges. Én értem, hogy kísérleti rendszer. De semmi az ég világon nincs róla sehol? Hol egy cikk, egy szakmai vélemény, egy videó bármi??
Vagy akkor hagyjuk békén a kísérleti rendszer. Hol van a nem kísérleti rendszer, hol van a bárki számára elérhető rendszer ami jobb mint a Tesla FSD Beta?
Tehát nincs se kísérleti, se nyilvános de te mégis makacsul hazudod azt, hogy nem a Tesla a legjobb önvezető autó mert vannak sokkal jobbak csak NEM ISMERJÜK. XD
(a kérdések már Shadowbull irányába mennek)
Hát mester, engedd már meg nekünk is a tudást, ismerjük meg! Mutasd, hol van, mi az? Adjál már valami tényszerű információt!
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #84 üzenetére
Wow, az már majdnem annyi mint a teljes Kanadai úthálózat plusz a teljes USA úthálózat.
Mindjárt beérik a Teslát.
Előkészítés az folyik mi?
Még otthon sem merik kiengedni, profi pilóták merik csak kockáztatni az életüket ebbe a szörnyűségben lezárt TESZTPÁLYÁN!Hát igen, ez tisztán látszik hogy sokkal jobb mint a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Ők csak is szigorúan őrzött, soha senki álltan nem látott, zár helyen felügyelt körülmények között tesztel profi sofőrökkel. XD"
Ilyet nem állítottam, ne hazudj. Azt mondtam hogy mások is tesztelnek közúton, csak nem bízzák amatőrökre.
"És ezt talán elhiszi, mármint szerintem komolyan gondolja ezeket."
Én nem elhiszem, hanem tudom. Hinni a teslafanok szoktak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #85 üzenetére
Látod milyen egyszerű. Most már legalább tisztázhatjuk azt, hogy a mobileye rendszere valóban megközelíti tudásban a Teslát. Viszont sehol sincs elérhetőségben.
Szóval valóban említhetjük egy lapon a két rendszert tudásban! Nyilván itt helye sincs a nevetséges Level 3 Merci rendszernek ez ugye tiszta?
Azonba a több mint 100.000 FSD felhasználó ( csak USA ) azért elérhetőségben még mindig más dimenzió mint az egy tesztelő mérnök aki ül a mobileye autójában.Hétköznapi emberek, nem profi/hivatásos tesztpilóták, mérnökök is használják az FSD Beta rendszert.
Tesla átlag ember számára elérhető, működő rendszer: [átlag ember közúton] [másik][ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
A Merci rendszere mindkettő felett áll, mert kereskedelmi forgalomban kapható, validált, típusengedélyezett rendszer.
A másik kettő csak kísérleti.
Ha megmutatnák neked az aktuális legfrissebb kivitelű kísérleti rendszert bármelyik nagy gyártónál, akkor igen csak csodálkoznál, hogy hol tartanak.A Tesla egyszerűen marketing tevékenységet folytat az FSDvel. Ahogy téged meg a tévképzeteid elnézzük, meglehetősen hatékonyan.
Akármennyit is demóznak vele, egyszerűen ebben a kivitelben soha nem fogják megkapni a típusengedélyt L2-nél magasabb szintre. (Persze a mostani L2 rendszerük sem az FSD, hanem az Autopilot)
A Vision Only nagy valószínűséggel zsákutca, és sanszos hogy erre már Musk is rájött, és el is indultak a nagyfelbontású radarok integrációjának az irányába. Lidart csak azért sem fognak használni mert Musk megmondta hogy az nem jó, aztán nem akarnak s .et csinálni a főnök szájából.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #90 üzenetére
"Ha megmutatnák ..."
Hát igen, nem mutatják meg, nincs semmi adatunk róla, nincs bizonyíték rá. Itt látszik a vallásos felfogásod. Elhiszed, hogy van jobb önvezető rendszer mint a Tesla FSD Beta. Pedig a józan ész nem ezt mutatja. Minden tényszerű információ, szakvélemény azt támasztja alá hogy nincs egyelőre olyan rendszer ami nyilvánosan elérhető, széleskörűen használható és jobban teljesít autópályás és városi közlekedésben mint a Tesla FSD Beta.Nem tudom milyen betegséged van, esetleg homo irányultságod van a hetero helyett de engedd már el Elon Musk személyét. Értem én, hogy szerelmes vagy belé de nem érdekel senkit mit mond.
Önvezetésről van szó, esetleg elektromos autókról. De nem óvoda és nem celeb kibeszélés.Lényegtelen milyen hardver feltételek mellett lesz a Tesla a legjobb, kamárákkal, radarral akármivel. Annyi számít hogy legyen biztonságos és megbízható. Mindegy mivel és hogyan oldják meg és az sem számít hogy mit mond Musk a szerelmed.
-
Shadowbull
addikt
"nem mutatják meg, nincs semmi adatunk róla, nincs bizonyíték rá. Itt látszik a vallásos felfogásod"
Tévedni méltóztatol, már mondtam neked, hogy veled ellentétben én nem hiszem, hanem tudom, hogy vannak ilyen rendszerek.
A személyeskedéssel meg ingoványos talajra tévedtél. Engem nem zavar, de a moderátorokat igen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia