Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
"a vision only önvezetés jelenlegi tudásárôl hozni érveket, tényeket."
A gond az, hogy ha meg hozzuk róla az érveket és a tényeket akkor azokat lesöpri a Musk -hívő az asztalról, hogy nem igaz.
A présöntésről meg érdemben vitázni olyan emberek tudnak akik értenek a gépészeti tervezéshez, az autóipari folyamatokhoz, és legalább minimálisan van fogalmuk az alumíniumöntészetről. Ha ez nincs meg, akkor az sem vita lesz, hanem a Musk-egyház híveinek szánt hívószavak ismételgetése.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Fritz Teufel
addikt
Ez addig igaz, amig a Tesla mondjuk nem a kaotikus római forgalomban navigál, hanem egy sokkal kiszámíthatóbb amerikai forgalmi hálózatban. Maradjunk annyiban, hogy Amerika és Európa hálózata nem ugyan az a pálya. Aztán megsütheted az FSD-det.
Ami fontos, azt nem bízzuk csak szoftverre. Még mindig nem elég "érzékenyek" a szenzorok, azokhoz meg nagyon kevés lenne a mostani feldolgozó képesség stb. Aztán azt is el kellene dönteni, hogy kétes esteben kit kell menteni a bent ülőket vagy a külsősöket. Itt még évtizedes jogi viták is várhatóak. A forgalomnak szabályozottabbnak kellene lennie, márpedig a többség mindig is vezetni akar, nem fog erről az élvezetről lemondani - én sem. Amint emberek kerülnek a szoftver-hardver kombó köré, rengeteg előre ki nem számítható probléma adódik. Soroljam még? És csak autóiparban dolgozó informatikát tanult kibic vagyok, máris eszembe jutott egy csomó még megoldhatatlan dolog. A légiközlekedésben sem merik automatizálni a rendszert, pláne nem emberi felügyelet nélkülivé tenni, pedig ott jóval kisebb, nagyságrendekkel kiszámíthatóbb a környezet. Fel nem ülnék egy automata repülőgépre - minőségbiztosítással foglalkozom, szóval na... te ülj fel nyugodtan, jobb az az embernél ;-) én inkább nézem
Szívesen vitázok, de nem iskolapadban ülővel, hanem szakmabelivel, ha szabad ;-)
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
veterán
Látunk két videót.
Az egyiken rakéták szállnak le függőlegesen és megállnak a végükön.
A másikon Tesla autók ütnek el gyerek(bábuk)at.
Abban mindenki egyetért, hogy valamelyik videó csalás. Azt viszont, hogy melyik az, csak sok év múlva fogjuk igazából megtudni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
kikikirly
senior tag
Teljesen egyértelmű hogy Budapest belvárosi forgalomban a Tesla Autopilot többet hibázna mint az ember. New York Times le is tesztelte Tesla Level 5 beta-t, jóval többet hibázott mint egy emberi sofőr tette volna. Itt Horváth András beszél erről.
8 hónappal ezelőtti videó, azóta kapott Update-et az Autopilot, kétlem hogy ennyi idő alatt megtanult forgalmas várásokban is legalább úgy közlekedni mint egy ember.
Nekem sajnos nem sikerült a konkrét cikket megtalálni mert néhány rákeresés után kiírta a NYT hogy fizessek elő vagy nem tudom elolvasni a cikkeiket. -
kikikirly
senior tag
Idézet a 41-es kommentedből:
,,Tehát amíg az emberek évente 5426453 balesetet okoznak, 34134 embert ölnek meg és nekimennek hídlábaknak, teherautóknak addig a Tesla FSD önvezetés kevesebb balesetet okoz és máris jobb mint az ember. ( a számértékek nem pontos adatok )"
Erre reagáltam. -
Shadowbull
addikt
Te meg azt nem fogod fel, hogy ez egy korlátozottan használható, korlátozott elérhetőségű, kereskedelmi forgalomban nem kapható kísérleti rendszer.
Rengeteg ilyen rendszert fejlesztenek, csak egyrészt azokról nem tudsz, másrészt azt nem mutogatják, vagy csak ritkán.A kijelentésed úgy igaz, hogy az általad ismert legfeljettebb rendszer. Igaz, te csak a Tesla FSDt ismered és semmi mást, így a léc nincs túl magasan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ehh, szövegértés. Talán túl magas elvárás az is...
Nem mondtam olyat hogy van nem kísérleti önvezető rendszer. Azt mondtam hogy olyan kísérleti stádiumban lévő rendszer mint a Tesláé van másnak is. Csak azokat nem ismered.
Éppen ezért fogalmad sincs arról hogy van-e jobb.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Merci rendszer egy darab Németországi autópályén érhető el"
Hát, ha az összes német autópályát egy darabnak veszed, akkor biztos igaz. Amúgy hülyeség.
Lehet hogy szánalmas, de a Tesla nincs ezen a szinten, és jó ideig nem is lesz.
Bár most olvasom hogy a Tesla szép csendben visszahozza a radart. A nagy vision only ígéretek úgy tűnnek beleállnak a földbe.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Ők csak is szigorúan őrzött, soha senki álltan nem látott, zár helyen felügyelt körülmények között tesztel profi sofőrökkel. XD"
Ilyet nem állítottam, ne hazudj. Azt mondtam hogy mások is tesztelnek közúton, csak nem bízzák amatőrökre.
"És ezt talán elhiszi, mármint szerintem komolyan gondolja ezeket."
Én nem elhiszem, hanem tudom. Hinni a teslafanok szoktak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A Merci rendszere mindkettő felett áll, mert kereskedelmi forgalomban kapható, validált, típusengedélyezett rendszer.
A másik kettő csak kísérleti.
Ha megmutatnák neked az aktuális legfrissebb kivitelű kísérleti rendszert bármelyik nagy gyártónál, akkor igen csak csodálkoznál, hogy hol tartanak.A Tesla egyszerűen marketing tevékenységet folytat az FSDvel. Ahogy téged meg a tévképzeteid elnézzük, meglehetősen hatékonyan.
Akármennyit is demóznak vele, egyszerűen ebben a kivitelben soha nem fogják megkapni a típusengedélyt L2-nél magasabb szintre. (Persze a mostani L2 rendszerük sem az FSD, hanem az Autopilot)
A Vision Only nagy valószínűséggel zsákutca, és sanszos hogy erre már Musk is rájött, és el is indultak a nagyfelbontású radarok integrációjának az irányába. Lidart csak azért sem fognak használni mert Musk megmondta hogy az nem jó, aztán nem akarnak s .et csinálni a főnök szájából.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"nem mutatják meg, nincs semmi adatunk róla, nincs bizonyíték rá. Itt látszik a vallásos felfogásod"
Tévedni méltóztatol, már mondtam neked, hogy veled ellentétben én nem hiszem, hanem tudom, hogy vannak ilyen rendszerek.
A személyeskedéssel meg ingoványos talajra tévedtél. Engem nem zavar, de a moderátorokat igen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Környezetvédelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...