- Lejtőre került a streaming
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Aliexpress tapasztalatok
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem ellenzem az űrkutatást, sőt ellenkezőleg, de az irritál, amikor idegen életformákat, űrbaktériumokat, meg az élet keletkezését kutatják, miközben a földön folyamatosan tűzzel-vassal irtják az életet, évente ki tudja hány tucatnyi, vagy hány száz fajt kihalásra ítélve...
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
rii
nagyúr
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
az emberiségnek nincs még tapasztalata, hogyan kellene kezelni a folyamatot, amiben kb. az 1800-as évektől vagyunk, hogy a fogyasztói társadalom milyen ingatag, mennyire képes összeomlani (világválságok) illetve mennyire csak a pénzt, a profitot tartják szem előtt.
de pld a Vénusz bolygó vizsgálatakor döbbentek rá, hogy mitől is alakulhatott ki olyan zord körülmény testvérbolygómkon, hogy rengeteg szénmodoxid került a légkörbe, és megszaladó üvegházhatás alakult ki.
ha volt - a hidegfúziót is kinyírták - ha volt.
VW is csinált olyan autót amit aztán a vitrinbe is tettek, mert olyan tökéletes konstrukció volt
és olyan megoldásokat találnak ki, ami egyszerűen botrányos, hogy egy új autó motorja 100.000 km alatt megsülhet, míg az 1980-asok is vígan rohangásznaksajnos igaz lehet, hogy az autógyártók nem az új autók eladásából, hanem az utángyártott alkatrészekből élnek meg.
és sajnos ez mindenre igaz, mosógép, hifi .... vegyél újat, használd 1-2 évig, majd megint vegyél újat. míg az 1980-as években inkább az a szemlélet volt, hogy vegyél újat, és használd örökké ... csakhát az nem jövedelmező a gyáraknak. Hi-Fi-ből én is 20-30-as példányokat használok. Pld. a Mission Cyrus is kijött a '80-as évek környékén a Mission Cyrus One-nal .. még ma is imádják. Kijött a Mission Cyrus Two ... az is nagyzserű ... majd nemrég kijött a Three ... és hát az már nem olyan jó hangzásban, pedig egy új erősítő ha 300.000 Ft, abban a kategóriában használban 30.000-ért ugyanolyan jó minőségűt lehet venni. csak hát mi van az emberek előtt? a reklámposzterek, és hogy mindenből újat-újat-újat. az emberiség nem használja a már meglevőt, hanem kidpbja, és gyártyja feleslegesen az újabbakat.
a reklámiparnak köszönhetően az emberek mindenből csak az újat akarják
világméretekben, kormányzati szinteken kellene az embereket ösztönözni, hogy a meglévő autókat használják inkább, pld. egy Golf 4-es szerintem már minden igényt kielégít, úgy értem az új autók nem tudnak már annyival többet belső kényelemben, menetkomfortban.
dehát akkor összeomlana a fogyasztói társadalom, - reklámipar kiesik - munkahelyek, gyárak szünnek meg. szétesik a mókuskerék amiben az emberiség jelenleg van.
szerintem.
(#27) Cifu:
köszönöm!
és miért nem csinálnak a látható spektrumban jobb képet készítő távcsövet, mint a Hubble? mert nincs értelme? a Hubble elláthatott ameddig el lehetett nagyjából? már "csak" a keletkező galaxisokat lehetne látni?[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
lev258
veterán
Azok az információk, amik a kutatók számára valóban fontosak, főleg a nem látható tartományban érkeznek, detektálhatóak.
De ha utánanézel, a Hubble színes képei is a látható és a nem látható tartományok "összedolgozásával" készülnek.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
rii
nagyúr
" ... Azok az információk, amik a kutatók számára valóban fontosak, főleg a nem látható tartományban érkeznek, detektálhatóak. ... "
ja'hát persze .-))) a csillagászat nem a "szép képekről" szól .-)))))
csak laikusként én csak bámulni szeretem a képeket, meg az eget." .... De ha utánanézel, a Hubble színes képei is a látható és a nem látható tartományok "összedolgozásával" készülnek. ... "
igen, meg volt hogy összedolgozták más űtrávcső képeivel is ... (?)
meg ha jólt tudom, a látható része a spektrumnak az egész töredéke (?)piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
nagyúr
A fő probléma az ár. Az European Extreme Large Telescope (E-ELT), ami 39 méteres fő tükörrel bír (majd) a számítások szerint 1-1,2 milliárd euróból kijön. A Giant Magellan Telescope-ot már építik, a költsége 1 milliárd dollár körül várható, és 25 méteres fő tükre lesz.
Ekkora óriás-távcsövek még a légköri torzítást is belevéve jobb képet adhatnak, mint a Hubble. Márpedig egy Hubble szintű űrteleszkóp ma is alsó hangon 1, de inkább több milliárd dolláros költséggel megvalósítható. Tehát jobban megéri a látható tartományban földi telepítésű távcsöveket építeni - már csak a kockázatokat nézve is (nem kell aggódni, felrobban-e a hordozórakéta, eltalálja-e egy űrszemét, vagy valami apró hiba miatt a már felküldött űrtávcső egyszer csak szétrobban, mint történt a Hitomi-val).
Az infravörös tartomány macerásabb, mert a légkör az IR tartomány bizonyos részeit elég jól elnyeli, még ha egy 4km magas hegycsúcsra is helyezed el a teleszkópodat. Tehát az infravörös tartomány terén az űrteleszkóp sokkal jobb választás a költség / eredmény terén. A másik ok a tudományos igény. A látható tartományban is van még bőven mit keresni, de az infravörös tartományban sokkal több újdonságot lehetne felfedezni, sokkal "messzebb" lehet ellátni, mivel a kozmikus por "elfed" a látható tartományban, míg az infravörös tartomány simán áthatol rajta.
Itt egy kép, amivel ezt szokták promózni, a felső látható tartományban készült, látványos, szép, de a lényeg az alsó kép, amely infravörös tartományban készült, és "keresztüllát" poron...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-=MrLF=-
senior tag
-
#06658560
törölt tag
Ez elég vicces városi legenda. Az autógyár nem alkatrészből él! Akkor nem baxna el eurómilliárdokat rendszeresen új modellek kifejlesztésére, mert a régebbiekhez azok korosodása miatt több alkatrész kéne. Plusz a pótalkatrészek nagyja nem is feltétlen fut keresztül a gyáron, maximum a helyi értékesítési központon, ami mint cég esetleg nem is a gyár tulajdona.
"és miért nem csinálnak a látható spektrumban jobb képet készítő távcsövet, mint a Hubble? mert nincs értelme? a Hubble elláthatott ameddig el lehetett nagyjából? már "csak" a keletkező galaxisokat lehetne látni?"
Táguló galaxis, vöröseltolódás.
-
#06658560
törölt tag
Nem keverem. Optikailag adott eredményhez nagy léptékben sem lehetsz pontatlanabb, mert a fény ugyanúgy nem oda fog esni, ahova kéne neki az érzékelőn.
"De ha megoldják, hogy fenn is el tudják készíteni, akkor könnyűszerkezetű is lehet, mivel a saját súlyát nem kell tartania és a felszállás sem tépi szét."
Cserébe fel kell vinni a komplett ellenőrző apparátot, aminek a pontossága, érzékenysége a megengedett tűrésnél egy nagyságrenddel pontosabb kell legyen legalább. Annak fenn is precíznek kell lennie, automata módon kell eredményt adnia. Plusz az egészet automata módon kell tudni össze rakni. Van ilyenre technikánk jelenleg? A közeljövőben lesz rá? (húsz éven belül)
Szerk.: Az autók fényezése egy teleszkóp igényéhez mérve rohadt szar. Pláne, hogy nem is gőzölik. Kerékpár porfestése, más tárgyak porfestése szintén rohadt messze van a csillagászati igényektől.
[ Szerkesztve ]
-
kromatika
veterán
Érdekes volt.Köszi.
-
Reggie0
félisten
Szerintem meg olyan 3D nyomtatot kellett volna tervezniuk, ami teleportalva nyomtat, igy semmit sem kell sehova eljuttatni. Sot a galaxisokat is kozelebb teleportalhatna, hogy ne kelljen akkora tavcsovet epiteni, majd a vizsgalat utan visszateleportalja a helyere. Ezen felul Dyson-swarm sem kene, mert nyomtathatna egy nagy lejtot amin legurulhatna a fold es igy a vizeromuvek tobbszoros energiat termelhetnenek.
(#54) rii: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Ettől bonyolultabbra nem tudták volna építeni? Több mérnököt és szakembert is bevonhatnának a tervezési időszakban a dologba, mert egy ilyenben rengeteg a hibalehetőség. Amúgy is egységesíthetnék nagyban az űrbe szánt eszközöket, hogy ne kelljen minden esetben egyedileg újratervezni az egészet. Modulárisra kellene készíteni és a bevált elemeket csak ritkábban cserélni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#06658560
törölt tag
válasz Tigerclaw #66 üzenetére
Mi az, ami beválik? Mire kiderül, mennyit fejlődik a technika? Mennyit változnak a programok a rajzasztali starttól az indításig? Mennyi cég szakosodott űrteleszkóp építésére, s mennyi készül összesen belőlük évente? Hogy egyszerűsítesz egy eléggé véges szállítási térfogatba beszuszakolandó valamit, ha a méretei nagyobbak a szállítási térnél? Szerinted kik tervezik ezeket? Politikusok?
-
félisten
válasz Tigerclaw #66 üzenetére
A za gond, itt, hogy a tervezéstől a fellövés napjáig már elavulttá válik. Gondolom közrejátszott az űrprogramba ölt pénzek csökkentése, stb is ebben.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #66 üzenetére
Ez a poszt ezer és egy sebből vérzik:
1.: Az, hogy mekkora lehet, a hordozórakétától függ, ez határozza meg a kiterjedését.
2.: Egy távcsőnél a fő tükör mérete a mérvadó, ez itt 6,5 méteres lesz, az Ariane 5 orrkúpja 5,4 méter átmérőjű, és ez nem a belső mérete, tehát cirka 5 méternél nagyobb átmérőjű eleve nem lehet az egész űreszköz.
3.: Az infravörös űrteleszkópoknál az árnyékoló kritikus fontosságú, és az egész teleszkópot le kell fedje. Magyarán szólva ez határozza meg a méreteit. A fix árnyékolóra példa a Spitzer űrtávcső. Na most ha a JWST ilyen elvek mentén készül, akkor a fő tükre olyan 4-4,5 méteresnél nagyobb nem lehetett volna. Ehhez képest ugye 6,5 méter átmérőjű lesz...
4.: Az első három pont alapján sejthető, hogy a bonyolultságának köszönhető, hogy ilyen nagy és ebből fakadóan ilyen érzékeny lesz. Ez egyáltalán nem jelent hátrányt, inkább mindennapos. Gyakorlatilag csaknem az összes nagyobb műhold ilyen, de például a Curiosity Mars-rover is elég bonyolult landolási módszerrel ért Marsot.
5.: A moduláris műhold-elképzelés tök jól működik. Ott, ahol lehet rá építeni. A kereskedelmi műholdak már évtizedek óta így készülnek, egy "alvázra" (Bus), amelyre standard (vagy a célnak megfelelő) energia és navigációs rendszereket szerelnek, majd erre megy rá a feladatspecifikus rendszereket (általában rádióadókat, átjátszókat, kamerákat, érzékelőket) tartó rész.
Egy modern műhold felépítése, alul a Bus, amihez a napelemek is csatlakoznak, felette a meghajtás modul, majd a hasznos teher
Egy konkrét példa, a NEXTAR műholdplatform, amire lehet optikai kamerát szerelni, képalkotó radart (SAR) vagy egyéb érzékelőketA JWST viszont egy elég speciális feladatkört tölt be, speciálisak az igények, így nincs olyan platform, amire valóban jól rá lehetne húzni a részegységeit. Tehát célirányosan egy speciális műholdat kellett építeni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Geffry
aktív tag
Nem hozzám szólt a kérdés de például a Keck teleszkóp Hawaji-n, vagy a roppant fantáziadús Very large telescope Chile-ben,, esetleg a Pan-STARRS és még hosszan folytatható a lista.
Érdemes még keresgélni a jövőben tervezettekről is pár sort.
[ Szerkesztve ]
A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...
-
rii
nagyúr
válasz #06658560 #61 üzenetére
azért bax el dollármilliárdokat fejlesztésre, mert különben mi miatt vennék meg az emberek az új autókat, ha nem mutatnának fej semmi fejlesztést? ha nem fejlesztene, nem lenne új modell, meg is szünne az a márka.
de amúgy linkeltem, milyen új fejlesztéseik vannak, amik inkább visszalépés, és kb, annyira utána kell nézni egy új autó vásárlásának, mint egy használtautónak.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
nagyúr
ESO
NOAO
NAOJ
KECK (jobb oldalon válogathatsz a galériákból)
Hawaii Starlight
Spitzer űrteleszkóp (alapvetően infravörös tartomány)
Chandra űrteleszkóp (röntgen-tartomány)
NRAO (rádióteleszkóp)
ALMA (rádióteleszkóp)Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
Mea culpa, univerzumra gondoltam, a jelek szerint zavar keletkezett a téridőmben.
#74 rii: Azt állítottad, hogy az alkatrészeladásból élnek. Régi autóban több kopik már le, többet kell cserélni. Akkor miért érné meg újat gyártani, ha igazad lenne? A linkelt esethez annyit tudok mondani, nem szabad elfelejteni, hatszög tengely hatszög furatban egy remek páros tökéletes központozáshoz. Rengeteg toleranciát képes kivenni a rendszerből. Tehát van jogos alapja.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
nagyúr
Én azt nem igazán értem, hogyha folyamatosan a föld árnyékában lesz, hogy ne melegítse a nap, akkor hogy fog energiához jutni a napelemekből?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
A Föld-Nap L2 pont nem azért kell, hogy a Föld eltakarja a napot, hanem hogy a két fő hőforrás, a Nap és a Föld egy irányban maradjon végig. A probléma az, hogy ha alacsonyabb Föld körüli pályán keringene, akár csak GEO pályán, a Nap és a Föld nem egy irányban lenne, tehát vagy több és nagyobb árnyékoló kellene, vagy a műszerek érzékenysége alacsonyabb lenne, amikor a Föld hője eljut a hőárnyékoló által nem takart részekre.
A Föld-Nap L2 ponton viszont elég csak egy irányba "tartani" árnyékolót, így az érzékenység a lehető legjobb, amit ilyen szinten el lehet érni.
A napelemek ettől még megfelelő mennyiségű napfényt kapnak, tehát a Föld csak nagyon-nagyon ritkán fogja kitakarni a Napot, és akkor sem teljesen (ahhoz túl messze van)...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Köszi, ezt nem gondoltam volna, hogy a föld hőjének egyáltalán bármi jelentősége lenne ilyen távolságban.
A cikk is azt írja, hogy a nap hőjétől árnyékol a föld. Ha a hőtől árnyékol, akkor a fénytől is, illetve ha a fény eljut a napelemekhez, akkor a hő is. Legalábbis én ezt gondolnám...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
A napelemek az árnyékoló Nap felőli oldalán találhatóak.
Tessék egy kép a JWST "hátáról", a két, viszonylag kis napelem jól látható a busz két oldalán, illetve egy nagyobb a "gerincen"...
Szerk.: tessék még egy kép, a lényegről:
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ezt teljesen értem, csak arról volt szó, hogy a Föld bolygó árnyékolja le a Nap hőjét, azért kell pont ott keringenie, ahol.
Nos, mivel a föld leárnyékolja a nap hőjét, ebből logikusan következik, hogy a fényét is.
Szóval ha fény éri, akkor hő is éri, tehát mégsem árnyékolja le a föld. Erre gondoltam én.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz #06658560 #87 üzenetére
@Kopi31415: Van arra technika, hogy egy JWST méretű és feladatú objektumot transzszaturnusz pályára juttassunk? Ott nem lenne még jobb az érzékenysége egy eszköznek?
Elméletileg ha pusztán az érzékenységet nézzük, akkor jobb lenne, ám két és fél méretes probléma áll a dolog útjában:
1.: Olyan távolságban a kommunikáció egy pár fokkal nehezebb lenne. Itt pedig hatalmas méretű képekről beszélhetünk, ami elég macerás dolog. A New Horions szonda például a Plútó távolságából már mindössze 1kbit/s adatsebességgel tud küldeni (illetve ő küldhetné nagyobb sebességgel, csak mi itt a Földön nem biztos, hogy értelmezni is tudnánk azt az adatot). Természetesen a JWST egy nagyságrenddel modernebb, mint a New Horizons, és tud 24Mbit/s sebességet is elméletben, ám jóval kisebb távolságról.
Reálisan tehát az lenne a megoldás, ha egy átjátszóállomások hálózata élne, és több hopp-al juthatna el az adat a műholdtól a Földre. Csakhogy azt ki is kéne építeni.
2.: Ekkora műholdat oda is kell juttatni. A JWST tömege 6,5 tonna induláskor, ekkora tömeget a Jupiternél is távolabb juttatni minimum Falcon Heavy szintű hordozórakétát igényel...
Plusz fél.: A JWST 2kW-nyi energiát igényel, ezt ilyen közel a naphoz még nem gond megoldani napelemekkel. A Jupiternél már több száz négyzetméteres napelemtáblákra lenne szükség. Szóval esélyesen át kéne állni több rádióizotópos elemre, vagy egy kisebb nukleáris reaktorra. Ami költségek terén is más kategória....
@pilóta: Nem, a Föld nem árnyékolja a Napot a Föld-Nap L2-őn. Bizonyos "Napfogyatkozásos" időszakok ettől még előfordulhatnának, ám direkt egy eliptikus pályán kering a Föld-Nap L2 körül, tehát elviekben ilyenre nem lesz példa:
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-=MrLF=-
senior tag
Ezen én is gondolkodtam, hasonló laikusoknak szóló cikkben szépen be is rajzolják az árnyékba: [link]
pl ezen a képen:tudományosabb oldalakon meg az L2 körül kering és természetesen éri a nap fénye: [link]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
nagyúr
Ez a laikusoknak szóló anyagok rákfenéje. Eleve már a Lagrange-pontok is olyanok, amiről az átlag ember nem tud, nem ismeri. Elmagyarázod neki, és ha még ettől nem ugrotta át az egész cikket, akkor fejtsd ki neki, mi az a Lissajous-keringési pálya.
Tipikus gond, hogy egyensúlyoznod kell a közérthetőség és az információmennyiség között. Ha túl sok információval bombázod az olvasót, elmegy a kedve az egésztől. Ha viszont a közérthetőségre helyezed a hangsúlyt, akkor sérülni fog a tényszerűség...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
Vagyis isten igazából technikai akadálya nincs, csak anyagi. Másik, amin gondolkodom, ekkora távolságban már megérheti még kisebb teleszkópokat használni, a kisebb energiaigény miatt, viszont többet, szinkronban. Azzal még többet nyerünk az érzékenységen, azonos energiából, s lehet, hogy kevesebb adatból. Viszont egy átjátszóállomás gyűrű szükséges.
-
mekker
őstag
Biztosan hoznak bevételt a márkaszervizek, de azért nem ezért csinálnak valamit sz..ra. Rengeteg tényező közbe játszik. Egyrészt minden projektben vannak tervezési hibák, amik egy 20 éves használati ciklus alatt biztosan előjönnek. Másrészt pedig korlátozza a tervezőket az ár, az elérhető beszállítók, a konszernen belüli marketing-elképzelések, stb.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
nagyúr
válasz #06658560 #93 üzenetére
Ha több műholdat használt, "falkában", akkor pontos koordinációra van szükség, és az adatokat is párhuzamosan kell feldolgozni. Nem egyszerű kihívás.
Akkor már egyszerűbb lenne egy aszteroidára vagy légkör nélküli Hold felszínére telepíteni egy nagyobb teleszkópot...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
rii
nagyúr
válasz #06658560 #98 üzenetére
és mitől vagy benne ilyen biztos?
(én legalább odaírtam a postomba - hogy "szerintem")(az, hogy arra utaltam hogy csak aból élnek erős volt, nem figyeltem rá, elnézést, de szerinrem generálják a hibalehetőséget és egyensúlyoznak az emberek tűréshatárán)
vegyél meg egy autót (vagy bármit) egyben
meg akatrészenként-vedd hozzá hogy egy új autó - tervezés, hány év hány 10.000 munkaóra, design, konkurencia versenytárselemzés, tesztelés, fejlesztés, gyártósor beállítása
- míg az utángyártott alkatrészt meg már csak tolni kell rogyásigolyan ez mint a bp-i útkarbantartás
van egy minimál forgalmú kis utca a 6-os mellett
széttöredezett, megcsinálták
de szarul
2 év mulva megint meg kellett csinálni, pedig zsákutca,alig van rajta forgalom, napi kb 50 auto
ha a -os főutat s így csináklnálmeg, homokozó lenne belőle 2 hét alatt
felmerül a kérdés, hogy mmiért ne csináljákme jól, és itt jön az egyetlen logikus válasz ebben a témában mindenre: Mert akkor nem kellene többet hozzányúlni.óbudai promenádot is sikerült olyan szarul megcsiálni, hogy nagyrészét 3 év után fel kellett szedni ... ami ki tudja már hány 10-20-50 éve megvolt hánymillió autó járt már ott, ahelyett most lett a csilli-villi promenád, csak olyan szarul alapozták le, hogy még a gyalogosforgalom miatt is már "kocognak" a kövek - generált megrendelés - szarul csináják meg, hogy megint meg kelljen csinálni.
meg mint a tintasugaras nyomtató
fillérekért lehetettt venni tintasugaras nyomtatót már 2001-ben is de a festék ....
a fesrékben van a pénz a nyomtató csak beetetés, az erősen nyomott áron van.piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
én nem is látok bele, nem is értek hozzá, csak régebben hallottam valahol ezt a félmondatot, hogy az alkatrészeladásból élnek, és azt látom, mintha az évek alatt mindennek romlott volna a minősége
94-97-ben kb 10.000.20.000 km tekertünk
egy defektre nem emlékszem
2012-ben volt hogy heti 3 is.
mindegyik esetben a legolcsóbb belsőt vettük-vettem.
csak -mint írtam - szerintem - régebben az hozzáállás volt, hogy vegyél minőséget és használd örökké.
praktikerbe vettem fémfűrészt - legolcsóbb - csak egy csavar miatt vettem
500 ft - ott kezdődütt, hogy össze kellett ragasztani a nyelet már mindfjárt, utána ki akart esni a lap annak be kellett vagdosni a helyét h bent maradjon, és így is egy csavar elvágásakor 4x esett szét
- persze én vagy a f.sz, hogy 500 ft-ért veszek fémfűrészt
- de miért csinálnak ilyet ha hasznáhatatlan? mert lesz olyan naiv emberb indig aki megveszi, rájön h használhatatéan, és visszamegy, és vesz 2000 ft-ért másikat- na ezt a lépést én kihafytam - vatera, és vettem békebeli szerszámokat. 30 évesek, de tkéletsen működnek
" .... Egyrészt minden projektben vannak tervezési hibák, amik egy 20 éves használati ciklus alatt biztosan előjönnek. ...."
a cikkben új, nem 20 éves autókban sül meg a motoraz, hogy samu telefonban felrobban az akku, az tlnyleg fejlesztésu gondok, kis helyre sokmindent
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
félisten
Nem az autógyártók élnek ebből, hanem általában a hivatalos autókereskedések akik szervizzel együtt dolgoznak.. persze gondolom van rajt valamennyi hasznuk, de nem hinném, hogy ez a fő bevételi forrás nekik. Amit írtál inkább arra vonatkozik az ő részükről, hogy gyakrabban cserélj autót, vásárolj, Ezért romlik a gyártási minőség, nem érdekük, hogy 20 évig egy autót olcsó javítási költségekkel használj.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
azbest
félisten
Amúgy a 20 évvel ezelőtti elektromos autó története a legtanulságosabb ezzel kapcsolatban. Az akkori jogi háttér miatt muszáj volt egy zero-emission autóval megjelennie a GM-nek, hogy árulhassa Kaliforniában a benzinfalókat. Viszont se nekik, se az olajcégeknek, se az államnak nem érte meg. Az elektromos autó kevesebb alkatrészből áll, egyszerűbb felépítésű, minimális szervizelést, karbantartást igényel. Az alkatrészek, olaj, üzemanyag hatalmas bevételt jelent a cégeknek és a rajtuk lévő adók miatt az államnak is. Ezen kívül a szervizek működéséből is sokat nyernek a cégek. Ahhoz, hogy hivatalos szerviz legyél mindenféle technikai követelményeknek meg kell felelni. Úgy, mint az amcsi csirketenyésztőknek, mindig változtatnak a követelményeken, ami mindig újabb felszerelés vásárlását követeli meg, hogy megtarthasd a gyártókkal való szerződéseidet. Jó, hogy minden évbem új modellel jönnek ki. Azért dolgozol, hogy a gyártók által megkövetelt folyamatos befektetéseket (tőlük licenszelt eszközök) fedezni tudd. Nem véletlen, hogy itthon is a zene/film ipar mellett az kínai járműdiaknosztikai eszközökre vannak legjobban rászállva.
Szóval addig lobbiztak, hogy felpuhítsák a zero-emission szabályokat és a vásárlókat is igyekeztek elriasztani, hogy ev-t vegyenek. Aki mégis használni akarta, attól meg jogi úton vették vissza, hogy bezúzzák őket. A fejlettebb akku technológiát adó céget megvette egy olajcég, hogy jegeljék azt és hogy perelhessék a szavadalmaikkal a többi akku céget.A lényeg, hogy a lehető legjobban meg lehessen fejni az embereket. Más nem számít.
-
félisten
Ez sajnos sokkal bonyolultabb dolog ennél. 2008 ban a Gyöngyösi fősulin volt egy Svéd kutató előadást tartani nekünk az alternatív energia kihasználásáról. Lehet hallottál erről a dologról, de hátha többen nem. A hagyományos elektromos autók nem jelentenek megfelelő megoldást, sőt adott helyzetbe veszélyesebb., mint a mostani belső égésű motorok. Kimutatták, ha most 2 nap alatt a világ összes hagyományos belső égésű motorját elektromotora cserélnék, 20 % -kal megnőne a káros anyag kibocsátás, az erőművek miatt, kb 8 x több hagyományos erőművet kellene építeni és 3 x több atomerőművet,( megnőne a jócskán rádióaktív környezetszennyezés) valamit fel kellene bolygatni a föld vízerőművekre megfelelő folyóinak élővilágát, ami felborítaná a vízháztartást is, valamit az országok egymás közti viszonyainak sem tenne jót, a több országon átmenő folyókkal számolva.
Legnagyobb gond pedig az, hogy az emberek nem számolnának azzal, hogy mennyibe kerül az utazás, nem lenne akkora visszatartóereje a dolognak, mint a kőolaj és üzemanyagáraknak,, mert az elektromos energia olcsóbb lenne, ezért jóval kisebb lenne visszatartóereje annak, hogy az emberek mindenhova és sokat utazzanak autóval. Átlagember nem gondolkozik azon, hogy abba a konnektorba is el kell juttatni valahogyan azt az áramot és meg kell termelni. Arról ne is beszéljünk, hogy jelenleg az akkumulátorok megsemmisítése és újrahasznosítása horribilis összegekbe kerül valamint nagyon környezetszennyező eljárásokkal tudják csak megoldani, valamint sok olyan anyag kellene az új fajta modern nagy teljesítményű akkumulátorokhoz, amivel a föld ugyan úgy nem rendelkezik korlátlan mennyiségben, mint ahogy a kőolaj, földgáz készletekkel sem. A legjobb megoldást egyértelműen a napenergiával működő autók jelentenék, egy az arra otthon kiépített töltőállomással, akár 20 évig üzemelő akkumulátorokkal , amik alig veszítenek a kezdeti teljesítményükből. Ilyen megoldások pedig még gyerekcipőben járnak.Bocsánat a nagyon OFF-kommentért.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#06658560
törölt tag
Autogyárnak dolgozom jelenleg, s tíz éve dolgozom az autóiparban.
Az utángyártott alkatrészhez mi köze az autógyárnak? Ha szerinted a gyár olyan jól keres az alkatrészeken, miért nem régi modelleket ont rogyásig, pl. a VW kettes golfot, s tolja bele az alkatrészeket, a helyett, hogy euró milliárdokat költene folyamatosan új modellek fejlesztésére? Plusz mennyivel költséghatékonyabb egy présszerszámot nem csak öt-hat évig, hanem dupla annyi ideig használni?
Az, hogy generálják a hibát, még véleményként is hatalmas baromság!
A defektjeid megjelenése mitől is függ? Tíz éve ugyanazon az úton jártál, ugyanolyan tisztaság, hőfok, testtömeg mellett? Egy úttest minősége és egy autóé hogy vethető össze? Mennyit bonyolódtak az autók, mennyivel zsúfoltabbak a motorterek manapság, mint tíz éve?
[ Szerkesztve ]
-
Rock88
csendes tag
Ha kész van miért nem küldik fel máris?
-
nagyúr
Maga az, hogy a műhold minden eleme készen van, még nem jelenti azt, hogy egyből lehet indítani, de ez ismét egy laikus vs. szakmai hír megközelítés. A NASA a "laikusoknak" mutatja, hogy a JWST készen van, jelezve, hogy a jelentősen megcsúszott határidők és költségek ellenére a program már "sínen van".
Akit érdekel viszont a téma, az ránéz a hivatalos JWST honlap státusz oldalára, és lát bizony még csúnya piros szövegeket, meg azt, hogy november 13-án még az októberi eredmények sincsenek feltöltve.
Érthetőbben: a műhold alkatrészei készen vannak, most egy hosszadalmas tesztfázis következik, ahol a műholdat részben vagy teljesen összeszerelve letesztelik, hogy minden úgy működik-e, ahogy kellene. Roppant kínos lenne, ha úgy járnának, mint a HST-vel, ahol egy elmaradt teszt miatt nem vették észre, hogy a fókusz nem tökéletes, és ez már csak akkor derült ki, amikor a műhold a Föld körül keringet.
Ha minden teszt készen van, akkor a műholdat összecsomagolják, elküldik abba a hangárba, ahol a hordozórakétát szerelik össze, annak az orrára szerelik, és utána küldik majd fel...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
mekker
őstag
válasz #06658560 #105 üzenetére
Én is inkább azt mondanám, hogy legfeljebb a márkaszervizekből és az új modellek iránti nagyobb keresletből lehet bevételük, közvetlen az alkatrészekből nem. Ebben szvsz van igazság. Egy benzinkút sem csak kőolajból él, és egy mezőgazdász sem csak az eladott terményből. Viszont a másik oldalon ott van az is, hogy a szerviz hálózatot sincs ingyen fenntartani, és nem tudni, hogy ezekből mennyi haszna van magának a konszernnek. Mert a szervizek 100%, hogy vígan élnek, de lehet, hogy a név, ami alatt dolgoznak ebből csak 5-10% bevételt lát.
A szándékos minőségrontás is csak félig jogos feltételezés, mivel ha túltolják, akkor nemhogy vevőket nyernének az új modelljükre, hanem tipikusan el is vesztik a még meglévőt is.Erre mondjuk kár felhozni azt, hogy akkor mégis miért gyártanak új modelleket. Ha csak az alkatrészből élnének is, a sok szereplőből biztosan döntene úgy valaki, hogy akkor ő most helyben hagyja a piacot egy új palettával, de már a folyamatosan változó jogszabályok sem engednék, hogy mondjuk 10 évnél tovább gyártsák ugyanazt a modellt komolyabb változtatások nélkül. Ez szerencsére csak a Keleti blokkban tudott működni.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
azbest
félisten
Hát persze... várólista volt rá... és külön kampányolt a GM a saját autója ellen, mivel csak jogi okokból kellett nekik ev autó. Csak lizingelni lehetett, hogy ne kerüljön az emberek tulajdonába. Aztán, amikor a törvényt sikerült felpuhítani a megfelelő emberek bevonásával, akkor jogi úton visszavették és senki sem használhatta többé.
A kőolaj lobbi nem tehet ám róla, se a korrupt vezetők, akik a politikai mellett céges tisztségeket is betöltöttek ott akiket ellen fel kellett volna lépni. -
Reggie0
félisten
Nahat, mert barmi masra aztan nincs varolista. Nalunk a ladara volt. De biztos a koolaj lobbi berittyentet 1000 darab autotol, mert annyitol mar csodbe lehet am menni.
Azt senki sem vitatja, hogy a GM-nek nem kellett az auto. De tobbek kozott is emiatt nem erte meg nekik, mert egy szeria kis tetelben nem gazdasagos. Az pedig, hogy nem akartak egy uj uzletagat nyitni(es egy rakat kezdotoket beleolni) eleg logikusan ertheto, mert nem akartak konkurenciat a meglevoknek amibe mar csomot befektettek. Most is csak azert kezdenek atallni a gyartok, mert megjelent egy relevans konkurencia, ami kenyszeriti oket.
Sajat termeknek sajat konkurenciat allitani a legnagyobb baromsag, mert csak a koltsegeket noveli, mig leveri a sajat arait. Ezt mar egy budai ovodas is magatol tudja.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen