- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Facebook és Messenger
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Lopják az LG akkutitkait
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
-Nincs probléma a feljuttatással - Nocsak, feltaláltad a teleportálást?
-Nem kell kihajtogatni - Csak össze kell rakni. Az mennyivel kisebb rizikó? Mennyivel pontosabb ez egy nyomtatott, távolról vezérelt valamivel?
-Nem nagy baj ha meghúzza egy kis kavics - Miért nem?
-Vegtelenul skálazható (csak kuldjunk tobb nyomtatópatront) - Biztos vagy ebben?
-Kivaló technológiai alapot adna Dyson-swarm fejlesztéshez (hematit-tel dolgozva a Merkúr lehetne a patron) - nocsak, feltaláltad, hogy lehetne kivitelezni a Dyson gömböt, hogy lehetne az energiát eltárolni? Van kész elképzelésed, hogy lehetne a Merkúrt automatizált módon nyerrsanyaggá formálni?
-Dyson-swarm-ból energiával lehetne nyomni a 50-80% c sebességu utazast. - Megoldottad, hogy lehetne az űrhajóra feljuttatni folyamatosan az energiát?Nem kéne kevesebb sci-fit nézni, és több scit?
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
Hú ha! Ez egyre vadabb. Szerintem le kéne jönni a cuccról.
Pár probléma, amin igen lazán átugrasz technikai, műszaki kérdéseket tekintve:
Alapanyag nyomtatáshoz. Utólagos megmunkálás. Optikai igények. (szerinted, ha nem kéne ennyire pontosnak lenni, akkor direkt önszopatásból foglalkoznának vele?) Összeszerelés problémái mikrogravitációban, rossz hőkiegyenlítésű környezetben. (Lásd meghiúsult Hubble javítás, mert a napos és árnyékos oldala hótágulása miatt a legyártott alkatrészt nem lehetett beszerelni.) Nyersanyag-utánpótlás megoldása. A Dyson swarmod kivitelezhetetlensége. Az energia koncentrálása kellően kis felületre, kellően nagy távolságra, kellően hosszú ideig. Ja, mindezt a JWSP költségvetéséből megvalósítva.
-
#06658560
törölt tag
"Egyébként a tükör készítés / felgőzölés valahogy úgy működik, hogy ritka légtérben elpárologtatnak valami fémet, ami vevonja az odakészített eszköz felületét. Porfestés sztatikus felvitele is érdekes. Szóval szerintem nem biztos, hogy nehezebb lenne az űrben tükröt csinálni, mint a földön."
A porfestés viszont nem ad megfelelő sima felületet, tehát arra is keményen gyúrni kell. Az a nagyobb méretben nagyobb hiba engedhető meg viszont téves. Pont ezért tértek át a szegmenses tükrökre, nem az egybe nagyra. A Hubble fő tükrét emlékeim szerint valami két mikron hibával gyártották, s "mosott szar" volt a képe. Plusz az űrben össze is kéne rakni az egészet. Ami jelenleg számunkra egyik Lagrange pontban sem kivitelezhető mutatvány.
-
#06658560
törölt tag
Ez elég vicces városi legenda. Az autógyár nem alkatrészből él! Akkor nem baxna el eurómilliárdokat rendszeresen új modellek kifejlesztésére, mert a régebbiekhez azok korosodása miatt több alkatrész kéne. Plusz a pótalkatrészek nagyja nem is feltétlen fut keresztül a gyáron, maximum a helyi értékesítési központon, ami mint cég esetleg nem is a gyár tulajdona.
"és miért nem csinálnak a látható spektrumban jobb képet készítő távcsövet, mint a Hubble? mert nincs értelme? a Hubble elláthatott ameddig el lehetett nagyjából? már "csak" a keletkező galaxisokat lehetne látni?"
Táguló galaxis, vöröseltolódás.
-
#06658560
törölt tag
Nem keverem. Optikailag adott eredményhez nagy léptékben sem lehetsz pontatlanabb, mert a fény ugyanúgy nem oda fog esni, ahova kéne neki az érzékelőn.
"De ha megoldják, hogy fenn is el tudják készíteni, akkor könnyűszerkezetű is lehet, mivel a saját súlyát nem kell tartania és a felszállás sem tépi szét."
Cserébe fel kell vinni a komplett ellenőrző apparátot, aminek a pontossága, érzékenysége a megengedett tűrésnél egy nagyságrenddel pontosabb kell legyen legalább. Annak fenn is precíznek kell lennie, automata módon kell eredményt adnia. Plusz az egészet automata módon kell tudni össze rakni. Van ilyenre technikánk jelenleg? A közeljövőben lesz rá? (húsz éven belül)
Szerk.: Az autók fényezése egy teleszkóp igényéhez mérve rohadt szar. Pláne, hogy nem is gőzölik. Kerékpár porfestése, más tárgyak porfestése szintén rohadt messze van a csillagászati igényektől.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Tigerclaw #66 üzenetére
Mi az, ami beválik? Mire kiderül, mennyit fejlődik a technika? Mennyit változnak a programok a rajzasztali starttól az indításig? Mennyi cég szakosodott űrteleszkóp építésére, s mennyi készül összesen belőlük évente? Hogy egyszerűsítesz egy eléggé véges szállítási térfogatba beszuszakolandó valamit, ha a méretei nagyobbak a szállítási térnél? Szerinted kik tervezik ezeket? Politikusok?
-
#06658560
törölt tag
Mea culpa, univerzumra gondoltam, a jelek szerint zavar keletkezett a téridőmben.
#74 rii: Azt állítottad, hogy az alkatrészeladásból élnek. Régi autóban több kopik már le, többet kell cserélni. Akkor miért érné meg újat gyártani, ha igazad lenne? A linkelt esethez annyit tudok mondani, nem szabad elfelejteni, hatszög tengely hatszög furatban egy remek páros tökéletes központozáshoz. Rengeteg toleranciát képes kivenni a rendszerből. Tehát van jogos alapja.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Vagyis isten igazából technikai akadálya nincs, csak anyagi. Másik, amin gondolkodom, ekkora távolságban már megérheti még kisebb teleszkópokat használni, a kisebb energiaigény miatt, viszont többet, szinkronban. Azzal még többet nyerünk az érzékenységen, azonos energiából, s lehet, hogy kevesebb adatból. Viszont egy átjátszóállomás gyűrű szükséges.
-
#06658560
törölt tag
Autogyárnak dolgozom jelenleg, s tíz éve dolgozom az autóiparban.
Az utángyártott alkatrészhez mi köze az autógyárnak? Ha szerinted a gyár olyan jól keres az alkatrészeken, miért nem régi modelleket ont rogyásig, pl. a VW kettes golfot, s tolja bele az alkatrészeket, a helyett, hogy euró milliárdokat költene folyamatosan új modellek fejlesztésére? Plusz mennyivel költséghatékonyabb egy présszerszámot nem csak öt-hat évig, hanem dupla annyi ideig használni?
Az, hogy generálják a hibát, még véleményként is hatalmas baromság!
A defektjeid megjelenése mitől is függ? Tíz éve ugyanazon az úton jártál, ugyanolyan tisztaság, hőfok, testtömeg mellett? Egy úttest minősége és egy autóé hogy vethető össze? Mennyit bonyolódtak az autók, mennyivel zsúfoltabbak a motorterek manapság, mint tíz éve?
[ Szerkesztve ]
-