- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Crypto Trade
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Netflix
- VoIP - mélyvíz (Asterisk és társai)
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI kábel TV
- macOS PC-re
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
Új hozzászólás Aktív témák
-
SÖ
addikt
Én ebike conversion gondolkodom. Szerintetek a közép vagy a hátsó kerék hajtás a jobb?
-
HKorn
veterán
Mit értesz conversion alatt, váltanál pedelec-re?
Egyértelműen a középmotor a jobb, ma már szinte csak ilyeneket találni az új modellek között, de ezek nyilván drágábbak is sokkal.
Ugyanakkor egy hátsó agymotor is teljesen élhető, nekem is az van. Erdőbe járok vele csapatni meg kirándulni, hátulja atom nehéz, így nem könnyen irányítható, ugratni nem leht vele, de sima gurulásra teljesen oké. Sík kerékpárúton meg nem jön ki ennyire sem a hátránya.
Run&Ride
-
SÖ
addikt
Van egy Schot 28’ monti hidraulikus fékek elől teló. Ez kapna 1-3 kW-os kit-et. Brutal szép közép motorok vannak vezérléssel egyeépítve pl. CYC, de bonyolult hajtóműve van ami korlatozza a hatasfokot és az élettartamot. Az agymotor direkt hajtás jo hatasfok hosszabb élettartam. Viszont azt jo hogy mondod hogy garnehéz nehezen iranyithato. Megpakolom akksival a vázat 72V 20 A csak a li ion nagyon drága.
Amúgy semmi terep sik de rossz minőségi pesti utakra munkába járni.[ Szerkesztve ]
-
SÖ
addikt
válasz Runner_fxr #2109 üzenetére
Ááá első kérek kizárt.
-
big-J
őstag
Hm, akkor ez nem is annyira varosi hasznalat, vagy nem ertem hol mennel igy.
Napi 40km az barati, ha munkahelyen tudod tolteni es kiszerelheto akksit veszel, szinte barmelyik fajta hailong jo, bar ha 72v-ot akarsz az egyedi epites lesz.
A 45-50 folotti dologgal en nem probalkoznek hatso rugozas nelkul a hazai utakon, meg varosban sem.
Ha egyszeruen es olcson akarsz indulni, ilyet probalnek ki. De csak akkor kezdj bele, ha tudod mi az a multimeter es ha ferakod es bele er a fek a motor oldalaba, akkor gondolkodas nelkul kapod ele a reszelot.
[link]
[link] -
big-J
őstag
válasz Somatom #2117 üzenetére
Mit ertesz ilyen alatt? Amit en irtam vagy amire o gondolt? A gyors elektromos biciklik lenyege leginkabb az, hogy utvonaltol fuggoen rovidebb lehet ha bicikliutazol/parkozol meg ha lerohadsz/elazol valahol nem dobnak le a vonatrol.
Amugy valoban, lehet smkp-t de barmi mast is alakitani, sokan csinaljak is. -
Somatom
veterán
A "bármi más" nem jó. Egy normális SMKP -n (pl. Yamaha DT50, Honda MTX50, stb.) alapból van a 70-90 -hez fék, meg futómű. Ugyanakkor nincs rendszám, nem vizsgaköteles és SMKP átalakításához nem kell hivatalos engedély. Viszont, mivel van alvázszáma és típusbizonyítványa, ezért SMKP biztosítással használható. Bringával amúgy sem tudsz 70 -nel menni Budapesten, bringaúton. Azzal a tempóval gyorsabb és biztonságosabb az autókkal együtt nyomulni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
"Nem gondolkoztál esetleg hangsebességgel való közlekedésen?"
Sztem érdemes lenne megpróbálni. Egy hasonló mutatvány 1995 -ben díjat nyert, de később kiderült, hogy kamu. Szóval, adott a lehetőség a világhírre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
SÖ
addikt
Azert nem motor, mert emeletre kell felcipelni.
Mindenkivel egyetértek én is mentem 60-at földúton félszingóval. Tehát nem akarok annyival menni tartanám a forgalom tempóját kerékpár út hiányában es nem mindegy hogy 40 perc az út vagy 20. Inkább a telejsítmény a fontos nem a sebesség. Sajnos nagyon sok autos nem tud közlekedni. Hányszor van úgy hogy akar mennyire is a szelén haladok elmegy mellettem 10 centire, mert szemből is jönnek es nem tud kikerülni, de az idősebbek akkor is ha lenne hely, mert nem mernek, tudnak manőverezni.
Van még homályos rész a vezérlő. FOC olyan szinuszos vezérlő ami csökkenti a nyomaték hullámot és csendessebbé teszi a motort, a legjobbak vissza is töltenek. Úgy tudom Linux alapúak és egyedi beállításokkal lehet pprogramozni PC-n ketesztűl. Valaki ismeri ezt?
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Nyilt forraskodu 48v vagy afolotti vezerlot en nem ismerek (biztos van), de nincs ra nagy igeny mert szinte mindegyikhez van bt app es ott eppen eleget lehet allitani. Igen, a szinuszos meg a FOC az halkabb es kicsit hatekonyabb (2-3%). Fekezeskor vissza tolteni csak hub motorral lehet konnyen.
Szerintem bp forgalomban eleg egy GPS 40-45 kozotti dolog (auto ora szerint 49-54), es attol fuggoen hogy hany kilos vagy 1500-2000w.
A szelen menos dolog felejtos, az ut kozepen kell menni es tartani a tempot. Olyan kozel az elozotol, hogy meg tudj allni, de a mogotted levo idiota meg lassa, hogy hiaba kerulne ki teged, a masik moge lenne beragadva.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Minel nagyobb motrot veszel annal szelesebb. Bar mindegyikre azt irjak jo hozza a 135-138 QR hely, az igazsag az, hogy a 1000w-os siman befer, 1500w kis atalakitassal, 3000w-osnal pedig elfelejtheted a fekedet (hatso csak regen) es mocskosul szet kell fesziteni a vazat, biztos nem egeszseges neki.
Ez nem enduro-szeru vaz, hanem igazi motor enduro vaz.
A hub motor az oriasi fekete bizbasz a hatso vagy elso kerekben. Amugy hub maga a kerekagyat jelenti. Ezert hubmotor.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ha kw-kat akarsz csinalni, akkor az penzbe fog kerulni, sajnos ezek a gepek nem olcsok ha te epited is. Olyan $2000-2500 egy 3-5kw koruli, legjobb esetben is.
Szerintem te olyasmire gondolsz mint az enyem, hogy benn hagyod egy sebessegbe es csak mesz vele.Ebbe a videoban 80% krafton vagyok 80% toltessel tehat olyan 3.8-4kw korul. Es nem, nem valtok feljebb, hadd bogjon.
-
Somatom
veterán
Értsd már meg, hogy vázszám alapján kideríthető az eredeti típus, és ha az nem SMKP, akkor építési engedélyköteles. Magyarországon MKP -ra nem adnak ki összeépítési engedélyt. Így valóban lehet bármi, mert legálisan nem vehet részt közúti forgalomban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
misterK
csendes tag
Hola! Jó reggelt!
Egy KTM BionX (36V) bringával kapcsolatos kérdésem lenne - remélem Ti tudtok segíteni! Az akkumulátor pack lassan megadta magát, az utolsó két nagyobb terhelésnél 7 - 8 km-nél totális üres akkut jelzett a ki. Ezt követően még simán mentem vele, tölteni is lehet, de gyanítom, hogy cserélni kellene az akkukat.
BionX akkupack felújítással kapcsolatban két információt lehet elérni: az egyik szerint csak a gyári kapacítás érhető el úrja (36V, 9,6Ah), és a másik, Panasonic NCR 18650PF ill. 18650B cellákkal, megnövelt kapacítással (14Ah, 17Ah illetve 19 Ah).
Az első opció (gyári akku) azt mondja, hogy az elektronika nem fogja felismerni a megnövelt kapacítású akkupack-ot, illetve ha fel is ismeri, helytelen információt jelez ki. A másik (több kraft) azt mondja, hogy á, dehogy, vedd meg ezt, király lesz.
Tud esetleg valaki gyakorlati tapasztalatból beszámolni, tanácsot adni, melyik opció a valós? Érdemes megnövelt kapacítással felújítani, vagy valóban gondok lesznek? Ha érdemes nagyobb akkukat beletenni, akkor melyiket, a nagyobb terhelhetőségű PF vagy a nagyobb kapacítású B cellákat érdemes preferálni?
Előre is köszi, ha valaki érdemben tud segíteni a kérdés eldöntésében!
K
-
big-J
őstag
válasz misterK #2136 üzenetére
Ha nagyobb kapacitasu lesz a pakk, akkor itt fizikailag is nagyobb lesz. Magyarul kapsz valami bumszlit ami nagyobb, nehezebb es valoszinuleg nem vizallo. Persze van elonye is de gyari bringat nem kokanyolnek igy.
Ha ugy felujitjak fel hogy a gyari tartoba teszik, mo.-n is foglalkoznak ezzel sokan, az messze a legjobb es legolcsobb megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
misterK
csendes tag
Köszi! A nagyobb kapacítás szimplán a nagyobb kapacítású akkuk miatt van, fizikailag ua a méret. Itt inkább arról van szó, hogy a vezérlés képes-e kezelni a nagyobb kapacítást.
Van a neten infó arról, hogy hasonló módon felújítanak BionX akksikat. Egy régebbi pack pl. 1600mAh akksikból épül fel, ezt lehet 2900 mAh v. nagyobb akksikkal pótolni.
Amire igazából kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek tapasztalata e téren? Használ-e valaki itthon felújított akku packot?
[ Szerkesztve ]
K
-
simonjoe
őstag
válasz misterK #2136 üzenetére
nemtom hol és kinél akarsz celláztatni, de Ők számomra a legprofibbak:
[link]
Nagyon sok akkut újítottak már fel nekem és a környezetemben élő embereknek is. Panasz és gond nélkül. Bár még ebringa akkut nem csináltattam velük, de valszeg ha gond lesz, ezzel is Őket keresem majd.Joe
-
TayRol
nagyúr
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy 450e környékén lehet-e kapni használtan már olyan e-bikeot (nem tudom, hogy jól fogalmaztam-e), amivel bele lehet kóstolni a rendszerbe?
Köszi.
-
Fixmiki
tag
Valaki próbálta már a bosch gen4.-et? Vajon érdemes váltani, vagy maradjon a régebbi ? A gen4 tényleg nem tuningolható? A viták elkerülése végett nem a száguldozás a cél csak a 30-32 km/h stabilan, ha aszfalton megyek, ami a mostani bicajomnál megvan.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fixmiki #2149 üzenetére
Elsősorban nem a motor miatt érdemes váltani, hanem mert a kisebb motor miatt jobb vázakat tudnak hozzá gyártani. De amúgy ja, érdemes, jobb tömítéseket ígérnek a csapágyaknál, és megszűnt a belső áttételezés, ezáltal kikapcsolva sokkal könnyebb tekerni mint a régit. A nagyobb lánckerék tartósabb is, kevésbé terheli a láncot. Még nem próbáltam ki, de elvileg hamarosan lesz rá lehetőségem. Biztos, hogy lehet tuningolni, mindent ki lehet játszani. De a garit bukod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Escape from Tarkov
- Monitor hiba topik
- Asszociációs játék. :)
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Telekom mobilszolgáltatások
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest