Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz schawo #16 üzenetére

    Talán ezért is logikus felszállnia Musknak a saját szempontjából, mert azt nem szeretné megélni, amikor egy rakás ismert személy megsemmisül egyszerre. ;] Belegondolni is rossz... aligha tudná helyén kezelni a közvélemény a dolgot (azaz, benne volt a pakliban, és ennek tudatában szálltak fel).

  • BiP

    nagyúr

    válasz schawo #20 üzenetére

    Robottal elég nehéz vizsgálni pl. "az űrutazás hatása egy civil ember szervezetére" folyamatot.

    (#21) Cifu: Persze, elkerülhetetlen, hogy időnként történjen valami baleset. Ráadásul ez bizonyos szempontból az első, ezért nagyobb a kockázat, viszont emiatt a médiafigyelem is.
    Nem arra gondolok, hogy a kutatók lendülete törne meg, szerintem ők még jobban ráfeküdnének, hiszen tanulni akarnak egy ilyen esetből, lehet is, mindenképp jó tapasztalat. (ha sikerül, azért, ha félremegy, azért.).
    Viszont a tőkeáramlás sebessége csökkenhet. Én ezt tippelem. De Te jobban benne vagy a témában, én csak laikusként tippelgetek. De sikerüljön jól, és akkor ez csak egy elképzelt alternatíva volt :)

    Persze, Bezos is nyomatja, saját tőkéje talán több is van rá, mint Musk-nak, de az iparágba áramló pénz ill. a közérdeklődés szempontjából vetheti vissza a lendületet, én erre az aspektusra gondolok.
    (pl. kockázatosabb siker, kisebb reklámérték, tehát kevesebb befektető)

  • Cifu

    nagyúr

    válasz schawo #23 üzenetére

    Azért Jeffnek pénze és ambíciói vannak, szakértelme és igazi eredményei nem igazán.

    Szakértelme Musknak sincs, ezért is vett fel olyan embereket, akik máshonnan hoztak szaktudást. Szép, amit az IAC 2017-en elmondott, miszerint azért volt "kénytelen" ő foglalkozni a Dragon-al az elején, mert nem volt egyszerűen ilyennel foglalkozó mérnök, csak nem igaz. Pénze nem volt, illetve az első Falcon 1 kudarcok után egyre többen pártoltak el tőle. Aztán később a CRS megrendeléskor már jöttek friss emberek, de maradjunk annyiban, hogy Musk első űrhajó tervei (és makettjei) eléggé elnagyoltak voltak...

    Ami Bezost illeti, nos ő kb. a fél ex-McDonnel-Douglas tervezőbrigádot (akik kiábrándultak akkor, mikor a Boeing felvásárolta az McDD-t, és lelőtte az SSTO fejlesztéseket) felvette a 2000-es években, hogy folytassák a Delta Clipper / DC-X / DC-Y koncepciókat, az első útkeresés is ebbe az irányba ment (Charon és Goddard), Be-3 és a New Shepard azért több sikeres teszten van túl.

    A motorjuk még sehol sincs, a BE-4-et még egyszer sem tudták 100%-ra begyújtani, és még csak a közelében sem jártak, pedig egy elég alacsony nyomású motorral képzelik el a jövőt (én nem).

    A Raptor-t sem tesztelték még 100%-os teljesítménnyel. A BO megközelítése konzervatív, olyan hajtóművet szeretnének, amely legalább 25 repülésre felhasználható komoly megbontás nélkül. Korántsem biztos, hogy ez rossz irány, a SpaceX a Merlin-1D esetén a turbopumpában (hogy a házában, vagy a tengelyen / lapáton nem tiszta) repedéseket találtak a repülések után. Block 4 fokozat még nem repült 2-nél többször, Block 5 fokozat sem eddig. Szóval ha innen közelítjük meg, nem biztos, hogy a BO döntése a kis égőtéri nyomás terén rossz döntés. Igen, hatásfok és tömeghatékonyság terén kevésbé kedvező, de itt az újrahasználhatóságot is figyelembe kell venni.

    El is bukták a ULA szerződést.

    Valamiről lemaradtam volna? :F

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz schawo #25 üzenetére

    Nemzetbiztonsági kérdés a tulajdonosi háttér, úgyhogy egy jó időre nem is lehet téma a SX tőzsdére lépése, vagy akár random befektetők fogadása.

    A Lockheed-Martin (NYSE: LMT), a Boeing (NYSE: BA) és a NorthropGrumman (NYSE: NOC) a három legnagyobb amerikai nemzetbiztonsági megrendeléseket kapó cég, amelyik a rakétatechnológiában is érintett. Mindhárom nyílt részvénytársaság, amely jegyezve van a tőzsdén. A SpaceX esetében ilyenformán aligha hiszem, hogy "nem lehet téma" nemzetbiztonsági okokból a tőzsdére lépése. Maximum azért nem téma, mert Musk (és/vagy a többi tulajdonos) ezt nem akarja...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz schawo #29 üzenetére

    Pontosítok: egy részét biztosan. A többiről még nincs döntés, várják a teszteket, egyelőre még némi türelemmel, amely már fogyóban (azért is hoztak részleges döntést).

    Az ULA-nak nem nagyon van mozgástere. Az AR-1-ből még csak kész tesztpéldány sincs. Szép dolog, hogy versenyeztetni akarták a BO-t és az AR-t, csak éppen a kettő közül a BO áll jobban. Sokkal jobban, még mindig...

    Hogy majd aztán egyszer adott esetben majd áttérnek a Be-4-ről az AR-1 alapú első fokozatra, ha már az is elkészül, az egy dolog.

    Nem ez a kérdés, a SpaceX egyik sem. Ezek régi, tradícionális tőzsdei vállaltok még világháború előttről, tök más, mint most egyet IPO-zni.

    Heveny kétségeim vannak afelől, hogy nemzetbiztonsági okokra való hivatkozással egy IPO korlátozni lehetne. Olyanról tudok, hogy külföldi többségi tulajdonosi részhányadszerzésre voltak reakciók, korlátozások. De IPO esetén nem tudok ilyenről.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz schawo #29 üzenetére

    Nos, a Be-4 lesz a ULA Vulcain hajtóműve. A Blue Origin előre tör...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák